Drodzy Internauci!

Penetracja internetu na poziomie 42 proc., 2/3 heavy users wśród użytkowników sieci i rynek reklamy online warty 115 mln euro (szacunki IAB Polska). Polska branża internetowa przyspiesza – podsumowuje w raporcie „Digital Landscape: Poland” Internet Standard.

2007 był rokiem nasilenia inwestycji i sukcesów rodzimych projektów internetowych. Silna pozycja lokalnych graczy (Allegro.pl, Gadu Gadu, Fotka.pl) jest tym, co stanowi o charakterze i dojrzałości polskiego rynku online - wskazuje raport. Jedynym, niekwestionowanym dotychczas, zagranicznym "zwycięzcą" na tak dużą skalę jest Google, a do góry pnie się YouTube, którego działania zapewne będą bacznie obserwowane.

Za interesujące fakty, które nadały kształt internetowi w Polsce, autorzy raportu uznali m.in. specjalne serwisy dla brytyjskiej i irlandzkiej Polonii uruchomione przy głównych polskich portalach, utworzone pod marką największych portali serwisy plotkarskie oraz serwisy TV/video.

Branża e-commerce rośnie w siłę, w 2006 roku polska sprzedaż online po raz pierwszy przekroczyła 1 proc. całkowitej wartości handlu detalicznego. Silną stroną polskiego e-commerce są niezmiennie aukcje internetowe, a według danych Eurostatu co czwarty polski internauta przynajmniej raz w ciągu 2006 roku zrobił zakupy przez internet. Polski rynek handlu internetowego oceniany jest na znacznie większy niż irlandzki, portugalski, czy grecki – podkreśla Internet Standard.

Według danych Ernst&Young, Polska jest na 6. miejscu najbardziej atrakcyjnych państw – celów inwestycji zagranicznych (wg wskaźnika FDI). Biorąc zaś pod uwagę rozważane miejsca rozwoju ekspansji w Europie – Polska plasuje się na 2. miejscu. Percepcja polskiego rynku internetowego przez zagranicznych inwestorów widocznie zmienia się na korzyść, choć jedną z głównych „barier wejścia” pozostaje, stereotypowo, biurokracja – stwierdza raport przy okazji analizy inwestycyjnych kroków zagranicznych firm.

E-marketer w prognozach na 2008 rok przewiduje obniżenie tempa gwałtownego wzrostu video online, kontynuację braku przewidywalności wydatków na reklamę online, jak i powszechność nowego modelu internetowych zakupów „kup online, odbierz towar offline”. Czy w Polsce też przyjdzie czas na takie zmiany?

 

W imieniu zespołu Gemius zapraszam do zapoznania się z najnowszymi wynikami badania gemiusTraffic.

Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Szłamas
Gemius SA
http://gemius.pl/

 

Prezentowane dane dotyczą polskich i zagranicznych internautów łączących się z polskimi witrynami. Dane pochodzą z badania gemiusTraffic: http://www.gemius.pl.


Począwszy od wyników za tydzień 15 I 2008 – 21 I 2008 została wprowadzona drobna zmiana w metodyce liczenia rankingów. Dotyczy ona uwzględniania w danym tygodniu rankingowym odsłon jedynie tych wizyt, które rozpoczęły się w tym tygodniu. Nieuwzględnione w ten sposób odsłony stanowią ok. 0.1 proc. wszystkich odsłon. Zmiana nie wpływa istotnie na wyniki publikowane w serwisie Ranking.pl. Zachęcamy do zapoznania się z analizą, która prezentuje poszczególne rankingi według starej i nowej metody liczenia.



Aktualne oraz archiwalne informacje dostępne są również na stronie http://www.ranking.pl. W przypadku pytań, uwag, propozycji prosimy o kontakt przez e-mail: kontakt@ranking.pl - chętnie służymy pomocą i wyjaśnieniami.

Zapraszam do zapoznania się z danymi z ostatniego tygodnia: 15 I 2008 - 21 I 2008.
W tej edycji rankingu znajdują się następujące zestawienia:

 

  • Systemy operacyjne
  • Przeglądarki
  • Rozdzielczości monitorów
  • Głębia kolorów
  • Województwa, z których łączą się internauci
  • Państwa, z których łączą się internauci
  • Wyszukiwarki-domeny
  • Wyszukiwarki-silniki
  • Katalogi
  • Cookies
  • Rozkład próby

  • W nawiasie podana jest zmiana w porównaniu do poprzedniego tygodnia.
     
    Systemy operacyjne


       Polscy internauci
    1  Windows XP
    90.0%  (-0.1%)
    2  Windows Vista
    5.4%  (+0.1%)
    3  Windows 98
    1.8%  (-0.1%)
    4  Windows 2000
    1.5%  (+0.1%)
    5  Linux
    0.5%   
    6  Windows ME
    0.4%   
    7  MacOS X
    0.2%  (-0.1%)
      próba: Odsłony 7 487 792 599 

       Internauci z zagranicy
    1  Windows XP
    78.6%  (-0.2%)
    2  Windows Vista
    13.8%  (+0.3%)
    3  Windows 2000
    3.3%  (-0.1%)
    4  MacOS X
    1.7%   
    5  Windows 2003
    0.7%  (-0.1%)
    6  Linux
    0.7%  (+0.1%)
    7  Windows 98
    0.6%   
     
    Grupy systemów


       Polscy internauci
    1  Windows
    99.3%  (+0.1%)
    2  Unix
    0.7%   
    3  MacOS
    0.3%   
      próba: Odsłony 7 487 792 599 

       Internauci z zagranicy
    1  Windows
    97.5%   
    2  Unix
    2.5%  (+0.1%)
    3  MacOS
    1.7%   
     
    Przeglądarki


       Polscy internauci
    1  MSIE 6.x
    39.2%  (-0.8%)
    2  Firefox 2.x
    32.6%  (+0.4%)
    3  MSIE 7.x
    18.9%  (+0.5%)
    4  Opera 9.x
    5.9%  (+0.1%)
    5  Firefox 1.x
    1.9%   
    6  Mozilla 1.x
    0.4%   
    7  MSIE 5.x
    0.4%   
      próba: Odsłony 7 488 226 584 

       Internauci z zagranicy
    1  MSIE 6.x
    36.0%  (-0.8%)
    2  MSIE 7.x
    29.9%  (+0.6%)
    3  Firefox 2.x
    25.9%   
    4  Opera 9.x
    3.8%   
    5  Firefox 1.x
    1.4%   
    6  Safari 3.x
    0.9%  (+0.1%)
    7  Mozilla 1.x
    0.3%  (+0.1%)
     
    Grupy przeglądarek


       Polscy internauci
    1  MSIE
    58.5%  (-0.4%)
    2  Firefox
    34.6%  (+0.3%)
    3  Opera
    6.1%  (+0.1%)
    4  Mozilla
    0.4%   
    5  Safari
    0.2%   
      próba: Odsłony 7 488 226 584 

       Internauci z zagranicy
    1  MSIE
    66.2%  (-0.2%)
    2  Firefox
    27.5%   
    3  Opera
    4.0%  (+0.1%)
    4  Safari
    1.2%   
    5  Mozilla
    0.3%  (+0.1%)
    6  Netscape
    0.1%   
     
    Silniki przeglądarek


       Polscy internauci
    1  MSIE
    58.5%  (-0.4%)
    2  Gecko
    35.2%  (+0.3%)
    3  Opera
    6.1%  (+0.1%)
    4  KHTML
    0.2%   
      próba: Odsłony 7 488 226 584 

       Internauci z zagranicy
    1  MSIE
    66.2%  (-0.2%)
    2  Gecko
    28.0%  (+0.1%)
    3  Opera
    4.4%   
    4  KHTML
    1.3%  (+0.1%)
     
    Rozdzielczości


       Polscy internauci
    1  1024x768
    51.1%  (-0.1%)
    2  1280x1024
    18.5%  (-0.1%)
    3  1280x800
    11.5%  (+0.2%)
    4  1152x864
    6.4%   
    5  800x600
    4.4%   
    6  1440x900
    2.7%  (+0.1%)
    7  1280x960
    2.0%   
      próba: Odsłony 7 307 099 592 

       Internauci z zagranicy
    1  1024x768
    38.3%  (-0.4%)
    2  1280x800
    22.4%  (+0.7%)
    3  1280x1024
    17.5%  (-0.2%)
    4  1440x900
    6.1%  (+0.1%)
    5  800x600
    3.4%   
    6  1152x864
    3.3%  (-0.1%)
    7  1680x1050
    2.5%  (-0.1%)
     
    Głębia kolorów


       Polscy internauci
    1  32 bity
    93.5%  (+0.1%)
    2  16 bitów
    4.7%  (-0.1%)
    3  24 bity
    1.7%   
      próba: Odsłony 7 307 106 296 

       Internauci z zagranicy
    1  32 bity
    90.8%   
    2  16 bitów
    6.0%   
    3  24 bity
    3.1%   
    4  8 bitów
    0.1%   
     
    Województwa


       Polscy internauci
    1  mazowieckie
    18.8%  (-0.1%)
    2  śląskie
    14.4%   
    3  wielkopolskie
    8.8%  (-0.2%)
    4  małopolskie
    8.2%   
    5  łódzkie
    7.9%   
    6  dolnośląskie
    7.4%  (-0.2%)
    7  pomorskie
    6.4%  (+0.1%)
      próba: Odsłony 5 853 011 734 
     
    Państwa


       Internauci z zagranicy
    1  Wielka Brytania
    21.9%  (-0.2%)
    2  Niemcy
    17.3%  (-0.5%)
    3  Stany Zjednoczone
    13.3%  (-0.4%)
    4  Irlandia
    6.2%   
    5  Francja
    3.5%  (-0.1%)
    6  Holandia
    3.2%   
    7  Szwecja
    2.7%  (+0.1%)
     
    Wyszukiwarki-domeny


       Polscy internauciInternauci z zagranicy
    1  google.com
    89.9%  (+0.8%)
    86.4%  (+0.2%)
    2  onet.pl
    4.3%  (+0.1%)
    3.5%  (+0.3%)
    3  wp.pl
    2.4%  (-0.4%)
    1.5%  (+0.1%)
    4  msn.com
    1.0%  (-0.1%)
    2.7%  (-0.5%)
    5  interia.pl
    1.0%  (+0.1%)
    1.1%  (+0.2%)
    6  szukacz.pl
    0.4%  (-0.3%)
    0.1%   
    7  yahoo.com
    0.4%  (+0.1%)
    2.4%   
     
    Wyszukiwarki-silniki


       Polscy internauciInternauci z zagranicy
    1  Google
    91.3%  (+0.8%)
    88.6%  (+0.1%)
    2  Morfeo
    4.3%   
    3.6%  (+0.4%)
    3  NetSprint
    2.5%  (-0.5%)
    1.6%  (+0.1%)
    4  MSN
    1.0%  (-0.1%)
    2.7%  (-0.6%)
    5  Szukacz
    0.4%  (-0.3%)
    0.1%   
    6  Yahoo
    0.4%   
    2.4%   
     
    Katalogi


       Polscy internauciInternauci z zagranicy
    1  katalog.onet.pl
    41.8%  (-0.6%)
    37.2%  (+1.1%)
    2  katalog.wp.pl
    24.6%  (+0.6%)
    20.0%  (+1.4%)
    3  directory.google.com
    11.6%  (-0.4%)
    14.0%  (+1.6%)
    4  start24.pl
    4.9%  (+0.1%)
    5.9%  (-1.2%)
    5  startowy.com
    2.4%  (-0.1%)
    1.1%   
    6  dmoz.org
    2.3%  (+0.3%)
    1.9%  (-2.0%)
    7  webwweb.pl
    2.1%  (-0.2%)
    2.3%  (-0.1%)
     
    Cookies


       Polscy internauci
    1  akceptacja cookies
    98.6%  (+0.1%)
    2  odrzucenie cookies
    1.4%  (-0.1%)

       Internauci z zagranicy
    1  akceptacja cookies
    96.8%  (-0.2%)
    2  odrzucenie cookies
    3.2%  (+0.2%)
     
    Rozkład próby


      
    1  Liczba odsłon (krajowe)
    91.0%  (-0.1%)
    2  Liczba odsłon (zagraniczne)
    8.9%   

    Legenda:
    Odsłona - zdarzenie polegające na obejrzeniu przez internautę strony, w kodzie której umieszczono skrypt zliczający badania gemiusTraffic.
    Więcej >>

    Szczegółowe informacje o sposobie obliczania rankingów dostępne są w serwisie ranking.pl

    Zachęcamy do wykorzystania danych ze statystyk, które publikujemy w newsletterze i w serwisie Ranking.pl. W przypadku cytowania wyników badania gemiusTraffic, prosimy o każdorazowe podawanie źródła pochodzenia danych w następującej formie:
    "Źródło: Gemius SA, gemiusTraffic, dd/mm/rr - dd/mm/rr".
    Przy wykorzystaniu wyników badania w internecie, prosimy o dodatkowe podanie linku do naszego serwisu - www.ranking.pl.

    Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie http://biuletyn.ranking.pl