Drodzy Czytelnicy!

Imponująco rozwijająca się branża internetowa w Europie Środkowo-Wschodniej doczekała się swojego wydarzenia! Już w listopadzie Warszawa na dwa dni stanie się europejskim centrum e-biznesu. Wszystko za sprawą INTERNET CEE - pierwszej międzynarodowej konferencji na temat internetu w Europie Środkowo-Wschodniej, która w dniach 20-21 listopada skupi branżę z całego regionu.

Po raz pierwszy w jednym miejscu spotkają się najwięksi gracze rynku internetowego od Rosji po Węgry. Wśród mówców znajdą się przedstawiciele takich marek jak Softkey (Rosja), Ipsos - Szonda (Węgry), META (Ukraina), Netbridge (Rumunia), Netpincer (Węgry), Delfi (Łotwa), OMD (Czechy), Rate (Estonia), Httpool (Bałkany), Allegro (Polska), Draugiem (Łotwa), Adnet (Litwa). Międzynarodowe grono prelegentów wzbogacą także przedstawiciele koncernów, które przeprowadziły lub właśnie prowadzą ekspansję na rynki CEE, a wśród nich: Ariel Eckstein, Vice-President Business Expansion AOL Europe (Wielka Brytania) oraz Clara Llamas, Business Planner Trader Media East (Francja). Pomysłodawcą i organizatorem konferencji INTERNET CEE jest Gemius SA.

Od momentu wkroczenia na rynki czeski i litewski w 2004 r., firma Gemius sukcesywnie rozwija ofertę badawczą w kolejnych krajach Europy Środkowo-Wschodniej, dostarczając lokalnym graczom rzetelną wiedzę o aktualnych trendach w e-biznesie. Konferencja INTERNET CEE stanowi odpowiedź na rosnące zainteresowanie przedsiębiorców zwiększeniem wartości swoich firm poprzez ekspansję na dynamicznie rozwijające się rynki Europy Środowo-Wschodniej. Skierowana jest także do marketerów i sprzedawców, których działalność wykracza poza granice jednego kraju. Postrzeganie e-rynku w ujęciu międzynarodowym staje się nieuniknione, a coraz więcej internetowych graczy kieruje się ku regionowi CEE.

Jak szacują autorzy raportu E&M Outlook sygnowanego przez PwC, przewidywane tempo wzrostu rynku rozrywki i mediów w regionie CEE znacznie przewyższa prognozy dla całego regionu EMEA i wynosi 12 proc. rocznie. Nie mniej optymistyczne są analizy sieci domów mediowych ZenithOptimedia. Zgodnie z nimi wydatki na reklamę w Europie Środkowo-Wschodniej wzrosną do 2009 r. o 51 proc., tj. więcej niż w krajach Europy Zachodniej. Interesujące są także wyniki badań Gemius dla rynku e-commerce. Wśród internautów, którzy słyszeli o możliwości robienia zakupów przez internet, aż 66 proc. Polaków, 53 proc. Rosjan, 32 proc. Litwinów, 29 proc. Rumunów i tyle samo Ukraińców skorzystało przynajmniej raz z oferty aukcji i sklepów internetowych.

Główną ideą przyświecającą konferencji jest odpowiedź na pytanie, jak skutecznie wykorzystywać internet w działaniach e-biznesowych w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Prezentacja unikatowych wyników badań pozwoli uczestnikom ocenić specyfikę poszczególnych rynków, zaś wymiana doświadczeń w gronie międzynarodowym określi zbiór dobrych praktyk – istotnych dla realizowania strategii marketingowych w tym regionie. W programie wydarzenia wyróżniono cztery bloki tematyczne: „Jak robić biznes w CEE”, „Co wiemy o internecie w CEE”, „E-commerce w CEE” oraz „E-marketing w CEE”. Wypełniają je dyskusje i prelekcje bazujące na badaniach, opiniach oraz case studies.

Więcej informacji na temat konferencji jest dostępnych na stronie www.internetcee.com. Czytelnikom chcącym być na bieżąco z internetowymi nowinkami z krajów Europy Środkowo-Wschodniej polecam ponadto subskrypcję anglojęzycznego biuletynu RankingCEE.

Z pozdrowieniami,

Sylwia Szmalec
Gemius SA
http://www.gemius.pl

 

 

Prezentowane dane dotyczą polskich i zagranicznych internautów łączących się z polskimi witrynami. Dane pochodzą z badania gemiusTraffic: http://www.gemius.pl.


Aktualne oraz archiwalne informacje dostępne są również na stronie http://www.ranking.pl. W przypadku pytań, uwag, propozycji prosimy o kontakt przez e-mail: kontakt@ranking.pl - chętnie służymy pomocą i wyjaśnieniami.

Zapraszam do zapoznania się z danymi z ostatniego tygodnia: 18.IX.2007 - 24.IX.2007.
W tej edycji rankingu znajdują się następujące zestawienia:

 

  • Systemy operacyjne
  • Przeglądarki
  • Rozdzielczości monitorów
  • Głębia kolorów
  • Województwa, z których łączą się internauci
  • Państwa, z których łączą się internauci
  • Wyszukiwarki-domeny
  • Wyszukiwarki-silniki
  • Katalogi
  • Cookies
  • Rozkład próby

  • W nawiasie podana jest zmiana w porównaniu do poprzedniego tygodnia.
     
    Systemy operacyjne


       Polscy internauci
    1  Windows XP
    90.8%  (-0.6%)
    2  Windows 98
    2.9%  (+0.2%)
    3  Windows Vista
    2.6%  (+0.2%)
    4  Windows 2000
    2.1%  (+0.2%)
    5  Linux
    0.6%  (+0.1%)
    6  Windows ME
    0.5%   
    7  MacOS X
    0.2%   
      próba: Odsłony 5 534 503 350 

       Internauci z zagranicy
    1  Windows XP
    82.3%  (+1.5%)
    2  Windows Vista
    8.9%  (+0.7%)
    3  Windows 2000
    4.1%   
    4  MacOS X
    1.4%  (-0.1%)
    5  Linux
    1.1%  (+0.4%)
    6  Windows 2003
    0.8%  (-2.5%)
    7  Windows 98
    0.8%   
     
    Grupy systemów


       Polscy internauci
    1  Windows
    99.2%   
    2  Unix
    0.8%  (+0.1%)
    3  MacOS
    0.2%   
      próba: Odsłony 5 534 503 350 

       Internauci z zagranicy
    1  Windows
    97.4%  (-0.4%)
    2  Unix
    2.5%  (+0.4%)
    3  MacOS
    1.4%  (-0.1%)
     
    Przeglądarki


       Polscy internauci
    1  MSIE 6.x
    49.7%  (-1.0%)
    2  Firefox 2.x
    28.3%  (+0.1%)
    3  MSIE 7.x
    11.2%  (+0.9%)
    4  Opera 9.x
    6.0%  (+0.3%)
    5  Firefox 1.x
    2.8%  (-0.4%)
    6  MSIE 5.x
    0.6%   
    7  Mozilla 1.x
    0.6%   
      próba: Odsłony 5 533 434 255 

       Internauci z zagranicy
    1  MSIE 6.x
    45.4%  (+0.6%)
    2  MSIE 7.x
    23.8%  (-1.6%)
    3  Firefox 2.x
    22.8%  (+1.0%)
    4  Opera 9.x
    3.3%  (+0.1%)
    5  Firefox 1.x
    2.0%  (-0.2%)
    6  Safari 2.x
    0.8%   
    7  MSIE 5.x
    0.4%  (-0.1%)
     
    Grupy przeglądarek


       Polscy internauci
    1  MSIE
    61.6%   
    2  Firefox
    31.2%  (-0.3%)
    3  Opera
    6.3%  (+0.3%)
    4  Mozilla
    0.6%   
    5  Safari
    0.1%   
      próba: Odsłony 5 533 434 255 

       Internauci z zagranicy
    1  MSIE
    69.7%  (-0.9%)
    2  Firefox
    24.8%  (+0.8%)
    3  Opera
    3.5%  (+0.1%)
    4  Safari
    0.9%   
    5  Mozilla
    0.4%   
    6  Netscape
    0.2%   
     
    Silniki przeglądarek


       Polscy internauci
    1  MSIE
    61.6%   
    2  Gecko
    31.9%  (-0.3%)
    3  Opera
    6.3%  (+0.3%)
    4  KHTML
    0.2%  (+0.1%)
      próba: Odsłony 5 533 434 255 

       Internauci z zagranicy
    1  MSIE
    69.7%  (-0.9%)
    2  Gecko
    25.4%  (+0.8%)
    3  Opera
    3.8%  (+0.1%)
    4  KHTML
    1.0%   
     
    Rozdzielczości


       Polscy internauci
    1  1024x768
    55.1%  (-0.5%)
    2  1280x1024
    18.8%  (+0.1%)
    3  1280x800
    7.8%  (+0.4%)
    4  1152x864
    6.3%  (-0.2%)
    5  800x600
    6.0%  (+0.1%)
    6  1280x960
    1.9%   
    7  1440x900
    1.6%  (+0.1%)
      próba: Odsłony 5 410 156 194 

       Internauci z zagranicy
    1  1024x768
    42.5%  (+0.9%)
    2  1280x800
    19.4%  (+0.5%)
    3  1280x1024
    18.1%  (+0.4%)
    4  1440x900
    4.6%  (+0.3%)
    5  800x600
    4.0%  (-2.5%)
    6  1152x864
    3.4%  (-0.1%)
    7  1680x1050
    1.7%   
     
    Głębia kolorów


       Polscy internauci
    1  32 bity
    92.2%  (-0.2%)
    2  16 bitów
    5.8%  (+0.1%)
    3  24 bity
    1.9%  (+0.1%)
      próba: Odsłony 5 410 152 111 

       Internauci z zagranicy
    1  32 bity
    90.2%  (-0.7%)
    2  16 bitów
    7.1%  (+0.5%)
    3  24 bity
    2.5%  (+0.2%)
    4  8 bitów
    0.2%   
     
    Województwa


       Polscy internauci
    1  mazowieckie
    17.1%  (-0.3%)
    2  śląskie
    15.1%  (+0.4%)
    3  małopolskie
    9.5%  (+0.9%)
    4  wielkopolskie
    9.1%  (-0.3%)
    5  dolnośląskie
    8.7%  (-0.2%)
    6  łódzkie
    7.6%  (-0.1%)
    7  pomorskie
    6.0%  (-0.3%)
      próba: Odsłony 4 777 162 144 
     
    Państwa


       Internauci z zagranicy
    1  Wielka Brytania
    21.0%  (+0.8%)
    2  Niemcy
    16.9%  (+0.4%)
    3  Stany Zjednoczone
    15.5%  (-2.0%)
    4  Irlandia
    5.9%  (+0.2%)
    5  Francja
    3.6%  (+0.1%)
    6  Holandia
    3.2%  (+0.1%)
    7  Szwecja
    2.9%   
     
    Wyszukiwarki-domeny


       Polscy internauciInternauci z zagranicy
    1  google.com
    87.6%  (+0.3%)
    84.1%  (+3.4%)
    2  onet.pl
    5.4%   
    4.2%  (+0.2%)
    3  wp.pl
    2.8%  (+0.1%)
    1.8%  (+0.1%)
    4  msn.com
    1.2%  (-0.3%)
    3.5%  (-3.8%)
    5  interia.pl
    1.0%   
    1.2%  (-0.1%)
    6  szukacz.pl
    0.6%   
    0.1%  (-0.1%)
    7  yahoo.com
    0.3%   
    2.4%   
     
    Wyszukiwarki-silniki


       Polscy internauciInternauci z zagranicy
    1  Google
    89.3%  (+0.4%)
    86.4%  (+3.4%)
    2  Morfeo
    5.4%   
    4.2%  (+0.2%)
    3  NetSprint
    3.0%  (+0.1%)
    2.0%  (+0.2%)
    4  MSN
    1.2%  (-0.3%)
    3.5%  (-3.8%)
    5  Szukacz
    0.6%   
    0.1%  (-0.1%)
    6  Yahoo
    0.3%  (-0.1%)
    2.5%  (+0.1%)
     
    Katalogi


       Polscy internauciInternauci z zagranicy
    1  katalog.onet.pl
    41.1%  (+2.3%)
    35.1%  (-0.1%)
    2  katalog.wp.pl
    25.4%  (-2.9%)
    21.7%  (-0.7%)
    3  directory.google.com
    12.4%  (+0.4%)
    12.4%  (+0.6%)
    4  start24.pl
    4.8%  (-0.1%)
    6.5%  (-0.2%)
    5  startowy.com
    2.7%  (+0.1%)
    1.0%  (-0.4%)
    6  gwiazdor.pl
    2.2%  (+0.3%)
    2.5%  (+0.1%)
    7  gazeta.pl
    1.7%   
    1.9%  (-0.5%)
     
    Cookies


       Polscy internauci
    1  akceptacja cookies
    98.5%   
    2  odrzucenie cookies
    1.5%   

       Internauci z zagranicy
    1  akceptacja cookies
    96.9%   
    2  odrzucenie cookies
    3.1%   
     
    Rozkład próby


      
    1  Liczba odsłon (krajowe)
    90.3%  (+0.2%)
    2  Liczba odsłon (zagraniczne)
    9.7%  (-0.2%)

    Legenda:
    Odsłona - zdarzenie polegające na obejrzeniu przez internautę strony, w kodzie której umieszczono skrypt zliczający badania gemiusTraffic.
    Więcej >>

    Szczegółowe informacje o sposobie obliczania rankingów dostępne są w serwisie ranking.pl

    Zachęcamy do wykorzystania danych ze statystyk, które publikujemy w newsletterze i w serwisie Ranking.pl. W przypadku cytowania wyników badania gemiusTraffic, prosimy o każdorazowe podawanie źródła pochodzenia danych w następującej formie:
    "Źródło: Gemius SA, gemiusTraffic, dd/mm/rr - dd/mm/rr".
    Przy wykorzystaniu wyników badania w internecie, prosimy o dodatkowe podanie linku do naszego serwisu - www.ranking.pl.

    Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie http://biuletyn.ranking.pl