Witam serdecznie!

Spotkania ekspertów internetowej branży, jakim 17 maja był warszawski Google Day, inicjują zwykle wiele dyskusji i pokazują nowe aspekty obserwowanych zjawisk. Na pytanie o cele internetowych wypraw polskich internautów, trudno jednoznacznie odpowiedzieć. Ujęcie w ramy preferencji niemal 14 mln użytkowników internetu wymaga rozpatrzenia wielu czynników. Jaki jest aktualny trend?

Udział wyszukiwarek w ruchu generowanym na witrynach w Polsce w lutym 2007 roku wyniósł 18 proc., podczas gdy w Wielkiej Brytanii pod koniec ubiegłego roku oszacowano go na 35 proc. Odkrywania potencjału wyszukiwarek polscy internauci wciąż się uczą. Zadaniem twórców internetowych usług jest poszukiwanie takich rozwiązań, by potencjał (także marketingowy) wyszukiwarek wyzwolić.



Internauci coraz częściej oczekują, by otaczająca ich rzeczywistość miała swoje odzwierciedlenie w wyszukiwarce. Precyzyjne, intuicyjne wyszukiwanie pozwala zyskać lojalność użytkowników, którzy stopniowo przyzwyczajają się do sprofilowanych, skierowanych bezpośrednio do nich treści. Dodatkowe narzędzia, aplikacje, praktyczne rozwiązania oferowane przez wyszukiwarki mające zatrzymać na nich internautów, to już standard. Jednym z takich najmłodszych „dzieci”, które Google pokazał e-światu, jest nowa opcja w Google Translate.

Ocenia się, że ubiegły rok w światowej perspektywie wyszukiwarki mogły podsumować jako udany – całkowita liczba zapytań w grudniu 2006 r. była wyższa od analogicznego okresu w 2005 r. o 30 proc. W Polsce, jak podają wyniki Megapanel PBI/Gemius z marca 2007 r., udział zapytań Google osiągnął 90,2 proc., Onet.pl odnotował 3,2 proc., podczas gdy wskaźnik dla Wirtualnej Polski wyniósł 2,5 proc.

Indywidualizacja wyborów i treści obserwowana wśród internautów ma swoje odzwierciedlenie w sposobie korzystania z internetu. O zmianach dokonujących się na tym polu mówił podczas Google Day Marcin Pery, Wiceprezes Gemius SA. Pojęciem – kluczem analizy okazał się być trend postępującego rozproszenia. Wynikiem tego zjawiska jest sukcesywny spadek udziału czasu największych portali, przy równoczesnym rosnącym zainteresowaniu ogółem innych witryn.

 


W styczniu 2007 roku największe polskie portale ogólnotematyczne odnotowały 35 proc. udział czasu spędzonego na ogóle witryn w Polsce, tymczasem wynik pozostałych witryn był zaledwie o 2 proc. niższy. Wyszukiwarki w torcie udziału czasu zdobyły 10 proc.



Z pozdrowieniami,
Aleksandra Szłamas
Gemius SA
http://www.gemius.pl

 

Prezentowane dane dotyczą użytkowników (cookies) odwiedzających polskie witryny. Podajemy oddzielne statystyki dotyczące użytkowników łączących się z obszaru Polski i z zagranicy oraz wspólne dla wszystkich użytkowników.
Dane pochodzą z badania gemiusTraffic: http://www.gemius.pl.


Aktualne oraz archiwalne informacje dostępne są również na stronie http://www.ranking.pl. W przypadku pytań, uwag, propozycji prosimy o kontakt przez e-mail: kontakt@ranking.pl - chętnie służymy pomocą i wyjaśnieniami.

Zapraszam do zapoznania się z danymi z ostatniego tygodnia: 22.V.2007 - 28.V.2007.
W tej edycji rankingu znajdują się następujące zestawienia:

  • Systemy operacyjne
  • Przeglądarki
  • Rozdzielczości monitorów
  • Głębia kolorów
  • Województwa, z których łączą się internauci
  • Państwa, z których łączą się internauci
  • Wyszukiwarki-domeny
  • Wyszukiwarki-silniki
  • Katalogi
  • Cookies

  • W nawiasie podana jest zmiana w porównaniu do poprzedniego tygodnia.
     
    Systemy operacyjne


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  Windows XP
    88.5%   
    87.7%  (-0.2%)
    88.4%   
    2  Windows 98
    4.7%   
    1.3%  (+0.1%)
    4.1%   
    3  Windows 2000
    3.5%   
    4.2%  (-0.1%)
    3.6%  (-0.1%)
    4  Windows Vista
    0.9%  (+0.1%)
    3.6%  (+0.2%)
    1.3%  (+0.1%)
    5  Linux
    0.8%   
    0.7%   
    0.8%   
    6  Windows ME
    0.7%   
    0.4%   
    0.7%   
    7  Windows 2003
    0.3%   
    0.8%   
    0.4%   
    8  MacOS X
    0.2%   
    0.8%   
    0.3%   
    9  Windows NT
    0.2%   
    0.2%   
    0.2%   
      próba: użytkowników (cookies) 19 296 045  3 743 592  23 046 734 
     
    Grupy systemów

        Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1Windows
    98.9%   
    98.3%   
    98.8%   
    2Unix
    1.0%   
    1.6%   
    1.1%   
    3MacOS
    0.2%   
    0.8%   
    0.3%   
      próba: użytkowników (cookies) 19 296 045 3 743 592 23 046 734 
     
    Przeglądarki


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  MSIE 6.x
    54.1%   
    50.3%  (-0.3%)
    53.5%  (-0.1%)
    2  Firefox 2.x
    19.1%   
    15.6%  (+0.3%)
    18.5%   
    3  MSIE 7.x
    11.3%  (+0.3%)
    24.0%  (+0.2%)
    13.3%  (+0.2%)
    4  Firefox 1.x
    7.7%  (-0.3%)
    5.6%  (-0.2%)
    7.4%  (-0.2%)
    5  Opera 9.x
    4.8%   
    2.2%   
    4.4%   
    6  MSIE 5.x
    1.3%   
    0.7%  (+0.1%)
    1.2%   
    7  Opera 8.x
    0.6%   
    0.3%   
    0.5%  (-0.1%)
    8  Mozilla 1.x
    0.4%   
    0.3%   
    0.4%   
    9  Safari 2.x
    0.0%   
    0.2%   
    0.1%   
    10  Opera 7.x
    0.1%   
    0.0%   
    0.1%   
    11  Netscape 7.x
    0.0%   
    0.1%   
    0.0%   
      próba: użytkowników (cookies) 19 316 779  3 761 538  23 085 423 
     
    Silniki przeglądarek

        Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1MSIE
    66.7%  (+0.2%)
    75.0%  (-0.1%)
    68.1%  (+0.2%)
    2Gecko
    27.4%  (-0.3%)
    21.8%  (+0.1%)
    26.5%  (-0.2%)
    3Opera
    5.6%   
    2.7%  (+0.1%)
    5.2%   
    4KHTML
    0.1%   
    0.3%   
    0.2%   
    5Netscape
    0.0%   
    0.1%   
    0.1%   
      próba: użytkowników (cookies) 19 316 779 3 761 538 23 085 423 
     
    Grupy przeglądarek

        Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1MSIE
    66.7%  (+0.2%)
    75.0%  (-0.1%)
    68.1%  (+0.2%)
    2Firefox
    26.8%  (-0.3%)
    21.2%  (+0.1%)
    25.9%  (-0.2%)
    3Opera
    5.6%   
    2.6%  (+0.1%)
    5.1%   
    4Mozilla
    0.4%   
    0.3%   
    0.4%   
    5Safari
    0.1%   
    0.3%   
    0.2%   
      próba: użytkowników (cookies) 19 316 779 3 761 538 23 085 423 
     
    Rozdzielczości


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  1024x768
    69.1%  (+0.1%)
    68.0%  (-0.1%)
    68.9%   
    2  1280x1024
    21.3%   
    22.8%  (+0.1%)
    21.5%  (-0.1%)
    3  800x600
    8.5%  (-0.1%)
    6.7%   
    8.2%  (-0.1%)
    4  1600x1200
    0.9%   
    2.4%   
    1.1%   
    5  640x480
    0.0%   
    0.1%   
    0.0%   
      próba: użytkowników (cookies) 18 914 353  3 678 445  22 599 858 
     
    Głębia kolorów


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  32 bity
    89.1%  (+0.1%)
    88.8%   
    89.1%  (+0.1%)
    2  16 bitów
    8.1%   
    8.0%   
    8.0%  (-0.1%)
    3  24 bity
    2.6%  (-0.1%)
    3.0%   
    2.7%   
    4  8 bitów
    0.2%   
    0.2%   
    0.2%   
      próba: użytkowników (cookies) 18 931 005  3 683 049  22 621 116 
     
    Województwa


       Polscy internauci
    1  mazowieckie
    22.0%  (+0.1%)
    2  śląskie
    14.0%  (+0.1%)
    3  wielkopolskie
    10.2%   
    4  małopolskie
    7.9%   
    5  dolnośląskie
    7.4%  (+0.1%)
    6  łódzkie
    7.0%   
    7  pomorskie
    6.0%  (+0.1%)
    8  lubelskie
    5.5%   
    9  zachodniopomorskie
    5.3%  (+0.1%)
    10  kujawsko-pomorskie
    3.9%   
    11  podkarpackie
    3.2%   
    12  warmińsko-mazurskie
    3.2%  (-0.1%)
    13  podlaskie
    1.8%   
    14  lubuskie
    1.2%   
    15  opolskie
    0.9%   
      próba: użytkowników (cookies) 17 043 296 
     
    Państwa


       Internauci z zagranicy
    1  Stany Zjednoczone
    18.4%  (+0.1%)
    2  Wielka Brytania
    17.8%  (-0.1%)
    3  Niemcy
    14.7%  (+0.1%)
    4  Irlandia
    4.0%  (+0.2%)
    5  Francja
    3.9%   
    6  Szwecja
    2.9%  (-0.1%)
    7  Holandia
    2.7%  (-0.1%)
    8  Włochy
    2.6%   
    9  Kanada
    2.2%   
    10  Hiszpania
    2.2%   
    11  Belgia
    1.7%  (+0.1%)
    12  Norwegia
    1.6%   
    13  Czechy
    1.5%  (-0.1%)
    14  Turcja
    1.5%  (-0.1%)
    15  Brazylia
    1.4%  (+0.1%)
      próba: użytkowników (cookies) 3 842 229 
     
    Wyszukiwarki-domeny


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  google.com
    85.5%  (-0.7%)
    82.2%  (+0.4%)
    84.5%  (-0.3%)
    2  onet.pl
    6.5%  (+0.7%)
    4.7%  (-0.5%)
    6.3%  (+0.5%)
    3  wp.pl
    4.8%  (+0.4%)
    3.1%  (+0.6%)
    4.8%  (+0.6%)
    4  msn.com
    0.8%  (-0.1%)
    4.8%  (+0.2%)
    1.5%  (-0.2%)
    5  interia.pl
    1.1%  (+0.1%)
    1.4%   
    1.1%  (+0.1%)
    6  yahoo.com
    0.4%  (+0.1%)
    2.1%  (-0.8%)
    0.7%  (-0.1%)
    7  szukacz.pl
    0.5%  (-0.3%)
    0.2%  (+0.1%)
    0.5%  (-0.3%)
    8  netsprint.pl
    0.1%   
    0.1%   
    0.1%   
    9  o2.pl
    0.1%   
    0.0%   
    0.1%   
    10  gooru.pl
    0.1%   
    0.0%   
    0.1%   
    11  altavista.com
    0.0%  (-0.1%)
    0.5%   
    0.1%  (-0.1%)
    12  seznam.cz
    0.0%   
    0.2%  (-0.1%)
    0.0%   
    13  aol.com
    0.0%   
    0.4%  (+0.1%)
    0.0%   
     
    Wyszukiwarki-silniki


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  Google
    86.6%  (-0.7%)
    84.0%  (+0.3%)
    85.6%  (-0.3%)
    2  Morfeo
    6.5%  (+0.7%)
    4.7%  (-0.5%)
    6.3%  (+0.5%)
    3  NetSprint
    5.0%  (+0.3%)
    3.3%  (+0.6%)
    5.0%  (+0.5%)
    4  MSN
    0.8%  (-0.1%)
    4.8%  (+0.3%)
    1.5%  (-0.2%)
    5  Yahoo
    0.5%  (+0.2%)
    2.2%  (-0.7%)
    0.8%   
    6  Szukacz
    0.5%  (-0.3%)
    0.2%  (+0.1%)
    0.5%  (-0.3%)
    7  Gooru
    0.1%   
    0.0%   
    0.1%   
    8  Altavista
    0.0%  (-0.1%)
    0.5%   
    0.1%  (-0.1%)
    9  Seznam
    0.0%   
    0.1%   
    0.0%   
    10  Askjeeves
    0.0%   
    0.1%   
    0.0%   
     
    Katalogi


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  katalog.onet.pl
    40.0%  (+1.3%)
    37.3%  (-1.1%)
    39.7%  (+0.9%)
    2  katalog.wp.pl
    23.7%   
    19.8%  (+1.6%)
    23.6%  (+0.3%)
    3  directory.google.com
    12.5%  (-0.5%)
    13.0%  (+0.3%)
    12.4%  (-0.8%)
    4  start24.pl
    4.7%  (+0.1%)
    7.8%  (+0.6%)
    4.7%  (+0.1%)
    5  dmoz.org
    3.2%  (+0.6%)
    2.4%  (-1.4%)
    3.3%  (+0.6%)
    6  gazeta.pl
    3.2%  (-0.3%)
    4.3%  (-0.3%)
    3.3%  (-0.2%)
    7  startowy.com
    2.6%  (+0.4%)
    1.7%  (-0.2%)
    2.4%  (+0.3%)
    8  interia.pl
    1.7%  (+0.4%)
    1.2%  (-0.8%)
    1.8%  (+0.4%)
    9  katalog.hoga.pl
    1.8%  (-0.7%)
    2.1%  (+0.6%)
    1.8%  (-0.6%)
    10  webwweb.pl
    1.7%  (-0.1%)
    2.1%  (+0.2%)
    1.7%  (-0.1%)
    11  gwiazdor.pl
    1.5%  (-0.2%)
    2.4%  (-0.1%)
    1.5%  (-0.3%)
    12  polska.pl
    0.9%  (-0.1%)
    2.0%  (-0.2%)
    1.0%  (-0.2%)
    13  katalog.gery.pl
    0.5%  (+0.1%)
    0.5%   
    0.6%  (+0.2%)
    14  katalog.wow.pl
    0.3%  (-0.3%)
    0.7%  (+0.1%)
    0.5%  (-0.1%)
    15  gooru.pl
    0.6%  (-0.3%)
    0.5%  (-0.2%)
    0.5%  (-0.5%)
     
    Cookies

    Zestawienie określa procent odsłon, dokonywanych przez użytkowników akceptujących bądź odrzucających cookies.

       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  akceptacja cookies
    98.6%   
    98.1%   
    98.6%   
    2  odrzucenie cookies
    1.4%   
    1.9%   
    1.4%   

    Legenda:
    Użytkownik (cookie) - odwiedzający witrynę internauta, rozpoznawany na podstawie nadanego przeglądarce cookie.
    Więcej >>

    Szczegółowe informacje o sposobie obliczania rankingów dostępne są w serwisie ranking.pl

    Zachęcamy do wykorzystania danych ze statystyk, które publikujemy w newsletterze i w serwisie Ranking.pl. W przypadku cytowania wyników badania gemiusTraffic, prosimy o każdorazowe podawanie źródła pochodzenia danych w następującej formie:
    "Źródło: Gemius SA, gemiusTraffic, dd/mm/rr - dd/mm/rr".
    Przy wykorzystaniu wyników badania w internecie, prosimy o dodatkowe podanie linku do naszego serwisu - www.ranking.pl.

    Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie http://biuletyn.ranking.pl