Witam serdecznie i zapraszam do lektury!


aQuantivelogoZ roku na rok, rynek reklamy internetowej rozwija się coraz bardziej dynamicznie. Ostatnie tygodnie upłynęły pod znakiem spektakularnych przejęć spółek e-reklamowych. Sumy, które wydali giganci rynku, wydają się astronomiczne. Wystarczy wspomnieć, że najnowszy nabytek Microsoftu kosztował firmę aż 6 mld USD i była to kolejna transakcja z całej serii rekordowych zakupów. W połowie kwietnia Google zapłacił za DoubleClick aż 3,1 mld USD, kilkanaście dni później Yahoo kupiło 80 proc. akcji Right Media za 680 mln USD, a za zbliżoną kwotę firma 24/7 Real Media trafiła w ręce WPP Group.


Mimo, że ceny wydają się olbrzymie, analitycy przyznają, że były to udane decyzje. Dzięki nim, internetowi potentaci zyskali narzędzia potrzebne do przejęcia lukratywnego rynku e-reklamy. Spółka aQuantive, kupiona przez Microsoft, jest właścicielem agencji interaktywnej Avenue A/Razorfish i dostarcza rozwiązania dla producentów reklam i wydawców. Również firma DoubleClick oferuje technologie pozwalające na wyświetlanie reklam w internecie i monitorowanie kampanii reklamowych. Jej przejęcie pozwoli Google nie tylko na poszerzenie swojej oferty dla reklamodawców, ale także na zyskanie cennych danych o odbiorcach.


Powodem tak spektakularnych wydarzeń ostatnich tygodni jest dynamiczny wzrost rynku reklamowego. Jak szacuje eMarketer wydatki na reklamę on-line wyniosą w samych Stanach Zjednoczonych aż 19,5 mld USD w 2007 roku. Równie lukratywny wydaje się być rynek europejski. W samej Wielkiej Brytanii wydatki na e-reklamę wyniosły ponad 2 mld funtów i były większe niż wydatki na prasę.


Zważywszy na dynamiczny wzrost liczby internautów w Polsce, także u nas przyszłość internetu wygląda niezwykle optymistycznie. Już w tej w chwili jest on najszybciej rozwijającym się medium reklamowym. Biorąc pod uwagę światowe trendy, przypuszczalnie niedługo stanie się bardziej intratny niż reklama radiowa czy outdoorowa. W 2006 roku wartość polskiego rynku reklamy on-line wyniosła aż 215 mln PLN, a według raportu IAB obroty w 2007 r. przekroczą 300 mln PLN.


Miejmy więc nadzieję, że przewidywania analityków okażą się trafne, a najbliższe lata przyniosą znaczące zyski dla całej branży e-reklamowej.


Z pozdrowieniami,

Justyna Maciołek
Gemius SA
http://www.gemius.pl

 

Prezentowane dane dotyczą użytkowników (cookies) odwiedzających polskie witryny. Podajemy oddzielne statystyki dotyczące użytkowników łączących się z obszaru Polski i z zagranicy oraz wspólne dla wszystkich użytkowników.
Dane pochodzą z badania gemiusTraffic: http://www.gemius.pl.


Aktualne oraz archiwalne informacje dostępne są również na stronie http://www.ranking.pl. W przypadku pytań, uwag, propozycji prosimy o kontakt przez e-mail: kontakt@ranking.pl - chętnie służymy pomocą i wyjaśnieniami.

Zapraszam do zapoznania się z danymi z ostatniego tygodnia: 15.V.2007 - 21.V.2007.
W tej edycji rankingu znajdują się następujące zestawienia:

  • Systemy operacyjne
  • Przeglądarki
  • Rozdzielczości monitorów
  • Głębia kolorów
  • Województwa, z których łączą się internauci
  • Państwa, z których łączą się internauci
  • Wyszukiwarki-domeny
  • Wyszukiwarki-silniki
  • Katalogi
  • Cookies

  • W nawiasie podana jest zmiana w porównaniu do poprzedniego tygodnia.
     
    Systemy operacyjne


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  Windows XP
    88.5%  (-0.1%)
    87.9%  (+0.2%)
    88.4%   
    2  Windows 98
    4.7%   
    1.2%   
    4.1%  (-0.1%)
    3  Windows 2000
    3.5%   
    4.3%  (-0.2%)
    3.7%   
    4  Windows Vista
    0.8%  (+0.1%)
    3.4%  (+0.2%)
    1.2%  (+0.1%)
    5  Linux
    0.8%   
    0.7%   
    0.8%   
    6  Windows ME
    0.7%  (-0.1%)
    0.4%   
    0.7%   
    7  Windows 2003
    0.3%   
    0.8%   
    0.4%   
    8  MacOS X
    0.2%   
    0.8%  (-0.1%)
    0.3%   
    9  Windows NT
    0.2%   
    0.2%   
    0.2%   
      próba: użytkowników (cookies) 19 711 810  3 762 774  23 481 658 
     
    Grupy systemów

        Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1Windows
    98.9%   
    98.3%  (+0.1%)
    98.8%   
    2Unix
    1.0%   
    1.6%   
    1.1%   
    3MacOS
    0.2%   
    0.8%  (-0.1%)
    0.3%   
      próba: użytkowników (cookies) 19 711 810 3 762 774 23 481 658 
     
    Przeglądarki


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  MSIE 6.x
    54.1%  (-0.8%)
    50.6%  (-0.4%)
    53.6%  (-0.7%)
    2  Firefox 2.x
    19.1%  (+0.7%)
    15.3%  (+0.3%)
    18.5%  (+0.7%)
    3  MSIE 7.x
    11.0%  (+0.1%)
    23.8%  (+0.2%)
    13.1%  (+0.1%)
    4  Firefox 1.x
    8.0%  (+0.1%)
    5.8%   
    7.6%   
    5  Opera 9.x
    4.8%   
    2.2%   
    4.4%   
    6  MSIE 5.x
    1.3%   
    0.6%   
    1.2%   
    7  Opera 8.x
    0.6%   
    0.3%   
    0.6%   
    8  Mozilla 1.x
    0.4%   
    0.3%   
    0.4%   
    9  Safari 2.x
    0.0%   
    0.2%   
    0.1%   
    10  Opera 7.x
    0.1%  (-0.1%)
    0.0%   
    0.1%   
    11  Netscape 8.x
    0.0%   
    0.1%   
    0.0%   
    12  Netscape 7.x
    0.0%   
    0.1%   
    0.0%   
      próba: użytkowników (cookies) 19 732 689  3 779 698  23 519 467 
     
    Silniki przeglądarek

        Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1MSIE
    66.5%  (-0.7%)
    75.1%  (-0.2%)
    67.9%  (-0.6%)
    2Gecko
    27.7%  (+0.8%)
    21.7%  (+0.2%)
    26.7%  (+0.6%)
    3Opera
    5.6%   
    2.6%   
    5.2%   
    4KHTML
    0.1%   
    0.3%   
    0.2%   
    5Netscape
    0.0%   
    0.1%   
    0.1%   
      próba: użytkowników (cookies) 19 732 689 3 779 698 23 519 467 
     
    Grupy przeglądarek

        Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1MSIE
    66.5%  (-0.7%)
    75.1%  (-0.2%)
    67.9%  (-0.6%)
    2Firefox
    27.1%  (+0.8%)
    21.1%  (+0.2%)
    26.1%  (+0.6%)
    3Opera
    5.6%   
    2.5%   
    5.1%   
    4Mozilla
    0.4%   
    0.3%   
    0.4%   
    5Safari
    0.1%   
    0.3%   
    0.2%   
      próba: użytkowników (cookies) 19 732 689 3 779 698 23 519 467 
     
    Rozdzielczości


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  1024x768
    69.0%  (-0.2%)
    68.1%  (+0.3%)
    68.9%  (-0.1%)
    2  1280x1024
    21.3%  (+0.2%)
    22.7%  (-0.1%)
    21.6%  (+0.2%)
    3  800x600
    8.6%  (-0.1%)
    6.7%  (-0.1%)
    8.3%  (-0.1%)
    4  1600x1200
    0.9%   
    2.4%   
    1.1%   
    5  640x480
    0.0%   
    0.1%   
    0.0%   
      próba: użytkowników (cookies) 19 278 312  3 688 153  22 973 506 
     
    Głębia kolorów


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  32 bity
    89.0%  (+0.2%)
    88.8%  (+0.1%)
    89.0%  (+0.2%)
    2  16 bitów
    8.1%  (-0.2%)
    8.0%  (-0.1%)
    8.1%  (-0.2%)
    3  24 bity
    2.7%   
    3.0%  (+0.1%)
    2.7%   
    4  8 bitów
    0.2%   
    0.2%   
    0.2%   
      próba: użytkowników (cookies) 19 294 468  3 692 513  22 994 023 
     
    Województwa


       Polscy internauci
    1  mazowieckie
    21.9%  (-0.1%)
    2  śląskie
    13.9%  (+0.1%)
    3  wielkopolskie
    10.2%  (+0.1%)
    4  małopolskie
    7.9%   
    5  dolnośląskie
    7.3%  (-0.1%)
    6  łódzkie
    7.0%   
    7  pomorskie
    5.9%   
    8  lubelskie
    5.5%  (-0.1%)
    9  zachodniopomorskie
    5.2%   
    10  kujawsko-pomorskie
    3.9%  (-0.1%)
    11  warmińsko-mazurskie
    3.3%  (-0.4%)
    12  podkarpackie
    3.2%  (+0.5%)
    13  podlaskie
    1.8%  (-0.1%)
    14  lubuskie
    1.2%   
    15  opolskie
    0.9%   
      próba: użytkowników (cookies) 17 417 331 
     
    Państwa


       Internauci z zagranicy
    1  Stany Zjednoczone
    18.3%  (-0.1%)
    2  Wielka Brytania
    17.9%  (-0.1%)
    3  Niemcy
    14.6%  (-0.1%)
    4  Francja
    3.9%   
    5  Irlandia
    3.8%   
    6  Szwecja
    3.0%   
    7  Holandia
    2.8%   
    8  Włochy
    2.6%   
    9  Hiszpania
    2.2%  (+0.1%)
    10  Kanada
    2.2%   
    11  Turcja
    1.6%  (+0.1%)
    12  Czechy
    1.6%  (+0.1%)
    13  Belgia
    1.6%   
    14  Norwegia
    1.6%   
    15  Brazylia
    1.3%  (+0.1%)
      próba: użytkowników (cookies) 3 860 214 
     
    Wyszukiwarki-domeny


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  google.com
    86.2%  (+0.4%)
    81.8%  (+0.7%)
    84.8%  (+0.1%)
    2  onet.pl
    5.8%  (-0.2%)
    5.2%  (+0.3%)
    5.8%   
    3  wp.pl
    4.4%  (-0.2%)
    2.5%  (-0.6%)
    4.2%  (-0.3%)
    4  msn.com
    0.9%   
    4.6%  (-0.6%)
    1.7%  (+0.1%)
    5  interia.pl
    1.0%  (-0.1%)
    1.4%  (-0.2%)
    1.0%  (-0.1%)
    6  szukacz.pl
    0.8%  (+0.1%)
    0.1%  (+0.1%)
    0.8%  (+0.1%)
    7  yahoo.com
    0.3%  (-0.1%)
    2.9%  (+0.5%)
    0.8%  (-0.1%)
    8  altavista.com
    0.1%   
    0.5%  (+0.1%)
    0.2%  (+0.1%)
    9  o2.pl
    0.1%   
    0.0%   
    0.1%   
    10  gooru.pl
    0.1%   
    0.0%   
    0.1%   
    11  netsprint.pl
    0.1%  (-0.1%)
    0.1%   
    0.1%  (-0.1%)
    12  polska.pl
    0.0%   
    0.1%   
    0.0%   
    13  aol.com
    0.0%   
    0.3%   
    0.0%   
    14  seznam.cz
    0.0%   
    0.3%   
    0.0%   
     
    Wyszukiwarki-silniki


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  Google
    87.3%  (+0.3%)
    83.7%  (+0.4%)
    85.9%   
    2  Morfeo
    5.8%  (-0.2%)
    5.2%  (+0.3%)
    5.8%   
    3  NetSprint
    4.7%  (-0.1%)
    2.7%  (-0.8%)
    4.5%  (-0.3%)
    4  MSN
    0.9%   
    4.5%  (-0.6%)
    1.7%  (+0.1%)
    5  Szukacz
    0.8%  (+0.1%)
    0.1%  (+0.1%)
    0.8%  (+0.1%)
    6  Yahoo
    0.3%  (-0.2%)
    2.9%  (+0.5%)
    0.8%  (-0.1%)
    7  Altavista
    0.1%   
    0.5%  (+0.1%)
    0.2%  (+0.1%)
    8  Gooru
    0.1%   
    0.0%   
    0.1%   
    9  Seznam
    0.0%   
    0.1%   
    0.0%   
    10  Askjeeves
    0.0%   
    0.1%   
    0.0%   
     
    Katalogi


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  katalog.onet.pl
    38.7%  (+0.4%)
    38.4%  (-0.7%)
    38.8%  (+0.5%)
    2  katalog.wp.pl
    23.7%  (-1.2%)
    18.2%  (-1.1%)
    23.3%  (-1.3%)
    3  directory.google.com
    13.0%  (+0.3%)
    12.7%  (-0.4%)
    13.2%  (+0.2%)
    4  start24.pl
    4.6%   
    7.2%  (+0.3%)
    4.6%   
    5  gazeta.pl
    3.5%  (+0.2%)
    4.6%  (+1.1%)
    3.5%  (+0.3%)
    6  dmoz.org
    2.6%  (-0.4%)
    3.8%  (+0.2%)
    2.7%  (-0.4%)
    7  katalog.hoga.pl
    2.5%  (+0.6%)
    1.5%  (-0.5%)
    2.4%  (+0.5%)
    8  startowy.com
    2.2%  (-0.2%)
    1.9%  (+0.2%)
    2.1%  (-0.2%)
    9  gwiazdor.pl
    1.7%  (+0.1%)
    2.5%  (-0.4%)
    1.8%  (+0.2%)
    10  webwweb.pl
    1.8%   
    1.9%  (+0.1%)
    1.8%   
    11  interia.pl
    1.3%   
    2.0%  (+0.6%)
    1.4%   
    12  polska.pl
    1.0%  (-0.3%)
    2.2%  (+0.6%)
    1.2%  (-0.1%)
    13  gooru.pl
    0.9%  (+0.1%)
    0.7%  (+0.5%)
    1.0%  (+0.3%)
    14  katalog.wow.pl
    0.6%  (+0.3%)
    0.6%  (-0.2%)
    0.6%  (+0.2%)
    15  katalog.gery.pl
    0.4%  (+0.1%)
    0.5%  (+0.2%)
    0.4%  (+0.1%)
     
    Cookies

    Zestawienie określa procent odsłon, dokonywanych przez użytkowników akceptujących bądź odrzucających cookies.

       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  akceptacja cookies
    98.6%   
    98.1%  (+0.1%)
    98.6%   
    2  odrzucenie cookies
    1.4%   
    1.9%  (-0.1%)
    1.4%   

    Legenda:
    Użytkownik (cookie) - odwiedzający witrynę internauta, rozpoznawany na podstawie nadanego przeglądarce cookie.
    Więcej >>

    Szczegółowe informacje o sposobie obliczania rankingów dostępne są w serwisie ranking.pl

    Zachęcamy do wykorzystania danych ze statystyk, które publikujemy w newsletterze i w serwisie Ranking.pl. W przypadku cytowania wyników badania gemiusTraffic, prosimy o każdorazowe podawanie źródła pochodzenia danych w następującej formie:
    "Źródło: Gemius SA, gemiusTraffic, dd/mm/rr - dd/mm/rr".
    Przy wykorzystaniu wyników badania w internecie, prosimy o dodatkowe podanie linku do naszego serwisu - www.ranking.pl.

    Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie http://biuletyn.ranking.pl