Witam serdecznie i zapraszam do krótkiego przeglądu rynkowych nowości :)

9 kwietnia Google wprowadził nową usługę „Google Voice Local Search”, która pozwala na wyszukiwanie informacji przez telefon. Dzwoniąc pod darmowy numer 1-800-GOOG-411, amerykańscy użytkownicy mogą wyszukać potrzebną im informację, podając jedynie nazwę firmy lub kategorii. Po połączeniu dostają osiem wyników z wyszukiwarki. Wybierając jeden z nich, otrzymują więcej szczegółów na dany temat. Istnieje również możliwość uzyskania wyników w formie listy wysyłanej jako SMS. System jest w pełni zautomatyzowany i działa na zasadzie identyfikacji głosowej.

Na razie usługa jest darmowa i nie zawiera dodatkowych reklam. Według ekspertów informatyczny gigant chce wyprzeć z rynku amerykańskiego płatną informację telefoniczną, numer 411, za którą użytkownicy płacą 2,6 mld dolarów rocznie. Cały rynek informacji telefonicznej wart jest około 7 mld rocznie. „Google Voice Local Search” będzie również konkurencją dla podobnie działającej sieci Tellme, kupionej miesiąc temu przez Microsoft. Szacuje się, że koncern zapłacił za nią około 800 mln dolarów.

 Kolejna premiera ucieszy na pewno fanów Opery – w tym tygodniu ukazała się finalna wersja tej przeglądarki, oznaczona numerem 9.20. Jedną z ciekawszych możliwości jest funkcja Szybkiego Wybierania (Speed Dial), która, jak czytamy w oficjalnej informacji prasowej, ma się okazać najszybszym i najłatwiejszym sposobem korzystania z ulubionych stron WWW.  Speed Dial umożliwia umieszczenie do dziewięciu wybranych przez użytkownika stron, na każdej nowej karcie w formie wizualnej zakładki. Czy nowa funkcja przypadnie do gustu internautom? Przypomnijmy, że wśród polskich użytkowników (cookies) z Opery 9.x korzystało w marcu  5,5 proc. internautów.  
 
Korzystanie z przeglądarek Opera 9.x, Opera 8.x i Opera 7.x przez internautów łączących się z polskimi witrynami z obszaru Polski

 

 

Interesująco zapowiada się także nowy projekt koncernu IBM - wprowadzenie na rynek multimedialnej przeglądarki, która ułatwi osobom niewidomym i niedowidzącym  korzystanie z plików audio i video zamieszczonych w sieci. Accessibility Browser lub w skrócie A-Browser pozwoli osobom niedowidzącym na taką samą kontrolę multimediów, jaką mają pełnosprawni użytkownicy sieci korzystający z myszy. Najnowszy program IBM został stworzony przez niewidomą dr Chieko Asakawa, która pracuje w laboratorium badawczym w Tokio.

Istniejące programy czytające zawartość stron zwykle nie radziły sobie zbyt dobrze z filmami, które były odtwarzane w momencie załadowania strony. To powodowało liczne zakłócenia i nakładanie się na siebie różnych dźwięków. Innowacyjność A-Browser polega m.in. na zdefiniowanych klawiszach, dzięki którym niewidomi nie będą musieli korzystać z myszy. Przeglądarka pozwoli również na kontrolę szybkości odtwarzanych materiałów, głośności dźwięków pochodzących z różnych źródeł oraz na odtwarzanie dodatkowych opisów. IBM ogłosił, że przeglądarka będzie dostępna jeszcze w tym roku i najprawdopodobniej będzie bezpłatna. Szacuje się, że na świecie żyje około 160 milionów niewidomych i niedowidzących, którzy mogą skorzystać z rozwoju tego typu programów.

Na koniec zachęcam do zapoznania się z najnowszymi wynikami i śledzenia zmian na rynku przeglądarek, wyszukiwarek i systemów operacyjnych.  Mam także przyjemność przekazać, że do grona państw, z których prezentujemy wyniki badania gemiusTraffic, dołączyły niedawno dwa kraje – Łotwa i Węgry.

Z pozdrowieniami,
Sylwia Szmalec
Gemius SA 

 

 

 

Prezentowane dane dotyczą użytkowników (cookies) odwiedzających polskie witryny. Podajemy oddzielne statystyki dotyczące użytkowników łączących się z obszaru Polski i z zagranicy oraz wspólne dla wszystkich użytkowników.
Dane pochodzą z badania gemiusTraffic: http://www.gemius.pl.


Aktualne oraz archiwalne informacje dostępne są również na stronie http://www.ranking.pl. W przypadku pytań, uwag, propozycji prosimy o kontakt przez e-mail: kontakt@ranking.pl - chętnie służymy pomocą i wyjaśnieniami.

Zapraszam do zapoznania się z danymi z ostatniego tygodnia: 3.IV.2007 - 9.IV.2007.
W tej edycji rankingu znajdują się następujące zestawienia:

  • Systemy operacyjne
  • Przeglądarki
  • Rozdzielczości monitorów
  • Głębia kolorów
  • Województwa, z których łączą się internauci
  • Państwa, z których łączą się internauci
  • Wyszukiwarki-domeny
  • Wyszukiwarki-silniki
  • Katalogi
  • Cookies

  • W nawiasie podana jest zmiana w porównaniu do poprzedniego tygodnia.
     
    Systemy operacyjne


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  Windows XP
    88.6%  (+1.6%)
    88.7%  (+0.8%)
    88.6%  (+1.4%)
    2  Windows 98
    5.1%  (-0.8%)
    1.4%  (-0.1%)
    4.4%  (-0.7%)
    3  Windows 2000
    3.2%  (-0.3%)
    4.1%  (-0.7%)
    3.4%  (-0.4%)
    4  Windows Vista
    0.6%  (+0.1%)
    2.5%  (+0.3%)
    0.9%  (+0.1%)
    5  Windows ME
    0.8%  (-0.1%)
    0.5%   
    0.8%  (-0.1%)
    6  Linux
    0.8%  (-0.2%)
    0.6%  (-0.1%)
    0.8%  (-0.2%)
    7  Windows 2003
    0.3%  (-0.1%)
    0.9%   
    0.4%  (-0.1%)
    8  MacOS X
    0.2%   
    0.9%   
    0.3%  (-0.1%)
    9  Windows NT
    0.2%   
    0.2%   
    0.2%   
    10  Windows 95
    0.1%   
    0.0%   
    0.1%   
      próba: użytkowników (cookies) 16 395 716  3 318 146  19 720 078 
     
    Grupy systemów

        Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1Windows
    98.9%  (+0.2%)
    98.4%  (+0.2%)
    98.8%  (+0.2%)
    2Unix
    1.0%  (-0.3%)
    1.5%  (-0.2%)
    1.1%  (-0.2%)
    3MacOS
    0.2%  (-0.1%)
    0.9%  (-0.1%)
    0.3%  (-0.1%)
      próba: użytkowników (cookies) 16 395 716 3 318 146 19 720 078 
     
    Przeglądarki


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  MSIE 6.x
    54.1%  (+2.5%)
    50.5%  (-1.0%)
    53.5%  (+2.0%)
    2  Firefox 2.x
    18.6%  (-1.5%)
    14.6%  (-0.1%)
    17.9%  (-1.2%)
    3  MSIE 7.x
    9.3%  (+1.1%)
    23.5%  (+1.6%)
    11.7%  (+1.1%)
    4  Firefox 1.x
    9.4%  (-1.2%)
    6.7%  (-0.4%)
    8.9%  (-1.1%)
    5  Opera 9.x
    5.2%  (-0.4%)
    2.2%   
    4.7%  (-0.3%)
    6  MSIE 5.x
    1.4%  (-0.2%)
    0.7%  (-0.1%)
    1.2%  (-0.3%)
    7  Opera 8.x
    0.9%   
    0.3%   
    0.8%   
    8  Mozilla 1.x
    0.5%  (-0.1%)
    0.3%   
    0.5%   
    9  Opera 7.x
    0.2%   
    0.0%   
    0.2%   
    10  Safari 2.x
    0.0%   
    0.2%  (-0.1%)
    0.1%   
    11  Netscape 4.x
    0.0%   
    0.1%   
    0.0%   
    12  Netscape 7.x
    0.0%   
    0.1%   
    0.0%   
    13  Netscape 8.x
    0.0%   
    0.1%   
    0.0%   
      próba: użytkowników (cookies) 16 416 066  3 330 304  19 752 589 
     
    Silniki przeglądarek

        Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1MSIE
    64.8%  (+3.4%)
    74.8%  (+0.6%)
    66.5%  (+2.8%)
    2Gecko
    28.7%  (-2.8%)
    22.0%  (-0.5%)
    27.5%  (-2.4%)
    3Opera
    6.3%  (-0.5%)
    2.7%  (-0.1%)
    5.7%  (-0.4%)
    4KHTML
    0.1%   
    0.3%   
    0.2%   
    5Netscape
    0.1%   
    0.1%   
    0.1%   
      próba: użytkowników (cookies) 16 416 066 3 330 304 19 752 589 
     
    Grupy przeglądarek

        Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1MSIE
    64.8%  (+3.4%)
    74.8%  (+0.6%)
    66.5%  (+2.8%)
    2Firefox
    28.0%  (-2.8%)
    21.3%  (-0.5%)
    26.9%  (-2.2%)
    3Opera
    6.2%  (-0.5%)
    2.6%   
    5.6%  (-0.4%)
    4Mozilla
    0.5%  (-0.1%)
    0.3%   
    0.5%   
    5Netscape
    0.2%   
    0.4%   
    0.2%   
      próba: użytkowników (cookies) 16 416 066 3 330 304 19 752 589 
     
    Rozdzielczości


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  1024x768
    69.7%  (+0.4%)
    67.7%  (+0.3%)
    69.3%  (+0.4%)
    2  1280x1024
    20.2%   
    22.6%   
    20.6%   
    3  800x600
    9.1%  (-0.4%)
    7.3%  (-0.2%)
    8.8%  (-0.4%)
    4  1600x1200
    0.8%   
    2.3%   
    1.1%   
    5  640x480
    0.1%   
    0.1%   
    0.1%   
    6  Niestandardowe
    0.0%   
    0.1%   
    0.0%   
      próba: użytkowników (cookies) 16 179 160  3 275 485  19 460 838 
     
    Głębia kolorów


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  32 bity
    88.7%  (+1.2%)
    88.9%  (+0.8%)
    88.7%  (+1.1%)
    2  16 bitów
    8.4%  (-0.8%)
    8.2%  (-0.5%)
    8.4%  (-0.7%)
    3  24 bity
    2.7%  (-0.3%)
    2.7%  (-0.3%)
    2.7%  (-0.3%)
    4  8 bitów
    0.2%   
    0.2%   
    0.2%   
      próba: użytkowników (cookies) 16 193 448  3 279 014  19 478 655 
     
    Województwa


       Polscy internauci
    1  mazowieckie
    21.3%  (-0.2%)
    2  śląskie
    14.2%   
    3  wielkopolskie
    9.8%  (+0.2%)
    4  małopolskie
    7.6%  (-0.3%)
    5  dolnośląskie
    7.6%  (-0.3%)
    6  łódzkie
    7.2%  (+0.2%)
    7  pomorskie
    6.0%   
    8  lubelskie
    5.6%  (-0.1%)
    9  zachodniopomorskie
    5.3%   
    10  kujawsko-pomorskie
    4.0%  (+0.2%)
    11  warmińsko-mazurskie
    3.8%  (+0.2%)
    12  podkarpackie
    2.8%   
    13  podlaskie
    1.9%   
    14  lubuskie
    1.2%   
    15  opolskie
    1.0%   
      próba: użytkowników (cookies) 14 637 407 
     
    Państwa


       Internauci z zagranicy
    1  Stany Zjednoczone
    21.0%  (+0.7%)
    2  Wielka Brytania
    15.9%  (-0.1%)
    3  Niemcy
    14.0%  (+0.1%)
    4  Francja
    4.1%  (-0.3%)
    5  Irlandia
    3.6%   
    6  Włochy
    2.8%   
    7  Kanada
    2.7%  (+0.4%)
    8  Szwecja
    2.6%  (+0.5%)
    9  Holandia
    2.5%  (-0.2%)
    10  Hiszpania
    2.3%  (-0.2%)
    11  Turcja
    1.7%  (+0.3%)
    12  Czechy
    1.5%   
    13  Belgia
    1.5%  (-0.1%)
    14  Australia
    1.2%  (+0.1%)
    15  Węgry
    1.2%   
      próba: użytkowników (cookies) 3 396 934 
     
    Wyszukiwarki-domeny


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  google.com
    84.6%   
    80.9%  (+0.4%)
    83.5%  (-0.1%)
    2  onet.pl
    6.4%  (+0.5%)
    4.7%   
    6.1%  (+0.3%)
    3  wp.pl
    5.4%  (-0.6%)
    2.7%  (-0.7%)
    5.1%  (-0.6%)
    4  msn.com
    0.8%   
    4.7%  (-0.8%)
    1.6%   
    5  interia.pl
    1.2%  (+0.1%)
    1.2%  (-0.2%)
    1.1%   
    6  yahoo.com
    0.4%  (-0.2%)
    3.6%  (+1.1%)
    1.0%   
    7  szukacz.pl
    0.7%  (+0.2%)
    0.2%  (-0.1%)
    0.7%  (+0.2%)
    8  altavista.com
    0.2%  (+0.2%)
    0.7%  (+0.1%)
    0.3%  (+0.1%)
    9  netsprint.pl
    0.2%  (+0.1%)
    0.2%   
    0.2%  (+0.1%)
    10  dogpile.com
    0.0%   
    0.1%   
    0.0%   
    11  mysearch.com
    0.0%   
    0.1%   
    0.0%   
    12  seznam.cz
    0.0%   
    0.2%   
    0.0%   
    13  polska.pl
    0.0%   
    0.1%   
    0.0%   
    14  aol.com
    0.0%   
    0.3%  (+0.1%)
    0.0%   
    15  o2.pl
    0.0%  (-0.1%)
    0.1%   
    0.0%  (-0.1%)
     
    Wyszukiwarki-silniki


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  Google
    85.7%  (-0.1%)
    82.7%  (+0.3%)
    84.7%   
    2  Morfeo
    6.4%  (+0.5%)
    4.7%   
    6.1%  (+0.3%)
    3  NetSprint
    5.7%  (-0.6%)
    3.2%  (-0.6%)
    5.3%  (-0.6%)
    4  MSN
    0.8%   
    4.6%  (-0.9%)
    1.6%   
    5  Yahoo
    0.4%  (-0.3%)
    3.6%  (+1.1%)
    1.1%   
    6  Szukacz
    0.7%  (+0.2%)
    0.2%  (-0.1%)
    0.7%  (+0.2%)
    7  Altavista
    0.2%  (+0.2%)
    0.7%   
    0.3%  (+0.1%)
    8  Askjeeves
    0.0%   
    0.2%   
    0.1%   
     
    Katalogi


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  katalog.onet.pl
    39.9%  (+0.5%)
    36.1%  (-0.4%)
    39.3%  (+0.2%)
    2  katalog.wp.pl
    22.8%  (-0.2%)
    18.5%  (+0.8%)
    22.5%  (-0.1%)
    3  directory.google.com
    13.2%  (+0.8%)
    14.9%  (+1.0%)
    13.5%  (+0.8%)
    4  start24.pl
    5.2%  (+0.2%)
    8.7%  (+1.3%)
    5.1%  (+0.2%)
    5  dmoz.org
    2.8%  (-0.6%)
    3.7%  (-1.1%)
    3.2%  (-0.7%)
    6  gazeta.pl
    2.7%  (-0.8%)
    3.1%  (-1.1%)
    2.7%  (-0.9%)
    7  katalog.hoga.pl
    2.3%  (+0.1%)
    2.5%  (+0.3%)
    2.4%  (+0.2%)
    8  startowy.com
    2.3%  (-0.1%)
    1.6%  (-0.2%)
    2.1%  (-0.2%)
    9  webwweb.pl
    1.9%   
    1.5%  (-0.8%)
    1.9%   
    10  interia.pl
    1.7%  (+0.3%)
    0.9%  (-0.4%)
    1.7%  (+0.2%)
    11  gwiazdor.pl
    1.6%  (+0.4%)
    1.5%  (-0.3%)
    1.5%  (+0.3%)
    12  polska.pl
    0.9%  (-0.1%)
    3.0%  (+1.1%)
    1.1%  (+0.1%)
    13  gooru.pl
    0.7%  (-0.4%)
    0.4%  (-0.4%)
    0.7%  (-0.2%)
    14  katalog.wow.pl
    0.5%   
    0.7%  (+0.3%)
    0.5%   
    15  angelus.pl
    0.3%   
    0.6%  (-0.1%)
    0.3%   
     
    Cookies

    Zestawienie określa procent odsłon, dokonywanych przez użytkowników akceptujących bądź odrzucających cookies.

       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  akceptacja cookies
    98.8%  (-0.2%)
    98.1%  (-0.2%)
    98.8%  (-0.2%)
    2  odrzucenie cookies
    1.2%  (+0.2%)
    1.9%  (+0.2%)
    1.2%  (+0.2%)

    Legenda:
    Użytkownik (cookie) - odwiedzający witrynę internauta, rozpoznawany na podstawie nadanego przeglądarce cookie.
    Więcej >>

    Szczegółowe informacje o sposobie obliczania rankingów dostępne są w serwisie ranking.pl

    Zachęcamy do wykorzystania danych ze statystyk, które publikujemy w newsletterze i w serwisie Ranking.pl. W przypadku cytowania wyników badania gemiusTraffic, prosimy o każdorazowe podawanie źródła pochodzenia danych w następującej formie:
    "Źródło: Gemius SA, gemiusTraffic, dd/mm/rr - dd/mm/rr".
    Przy wykorzystaniu wyników badania w internecie, prosimy o dodatkowe podanie linku do naszego serwisu - www.ranking.pl.

    Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie http://biuletyn.ranking.pl