Witam serdecznie i zapraszam do lektury.

 

 W tym tygodniu całą sieć obiegła informacja dotycząca sprzedaży amerykańskiej firmy informatycznej DoubleClick. Założone w 1996 roku przedsiębiorstwo swoją główną działalność wiąże z rynkiem reklamy internetowej. DoubleClick jest prekursorem oprogramowania ad serwer oraz właścicielem sieci witryn, na których emituje kreacje reklamowe. Wśród użytkowników internetu – szczególnie w Stanach Zjednoczonych - marka DoubleClick kojarzona jest często z zarzutami o stosowanie plików cookie do szpiegowania użytkowników sieci.

Jeżeli transakcja sprzedaży zostanie sfinalizowania, będziemy mieć do czynienia z największym przejęciem na rynku internetu i nowych mediów. Pikanterii całej sprawie dodaje fakt, że kupnem DoubleClick zainteresowani są dwaj informatyczni giganci: Microsoft oraz Google.

Windowanie cen oraz rywalizacja o przejęcie DoubleClicka nie powinny być zaskoczeniem dla osób związanych z branżą internetową. Rynek reklamy w sieci ma się dobrze, a wydatki reklamowe w tym sektorze rosną z roku na rok, zwiększając jednocześnie swój udział w całym torcie reklamowym.

Według najnowszych prognoz IAB oraz PricewaterhouseCoopers ostatni kwartał ubiegłego roku był rekordowy pod względem wydatków na reklamę on-line. Szacowane przychody firm oferujących reklamę wynosiły w 2006 roku 16.8 miliarda dolarów, co oznacza 34 proc. wzrost w porównaniu z rokiem 2005, kiedy przychody te wyniosły 12,5 miliarda dolarów.

Rynek reklamy internetowej w krajach Europy Zachodniej ma się równie dobrze jak w USA. Według danych pochodzących z raportu Europe Online Advertising: Spend, Trend and Audience przygotowanego przez firmę eMarketer, w 2007 roku wydatki na reklamę internetową osiągną 7,5 mld dolarów, co da im wartość 7,3 proc. całkowitych wydatków na reklamę w Europie Zachodniej.

Europa Środkowo – Wschodnia jest według analityków najszybciej rozwijającym się rynkiem reklamowym. Chociaż wydatki na reklamę internetową w tym regionie stanowią „tylko” 27 proc. ogółu europejskich wydatków na reklamę on-line, do 2009 roku mają one przewyższyć wydatki reklamowe Europy Zachodniej.

W raporcie eMarketera nie zabrakło również informacji o naszym rodzimym rynku. Według prognoz, w 2010 roku Polska będzie miała największy udział w wydatkach na reklamę internetową w Europie Centralnej (44,8 proc.), osiągając przy tym przychód rzędu 216 milionów dolarów.

Miejmy nadzieję, że prognozy dotyczące wzrostu e-reklamy okażą się trafne. Pozostając w tym optymistycznym nastroju, w imieniu całego zespołu Gemius pragnę złożyć wszystkim Państwu najserdeczniejsze życzenie Świąteczne. Aby najbliższe dni upłynęły w radosnej i rodzinnej atmosferze.

 

Anna Kopeć
Gemius SA
www.gemius.pl

 

Prezentowane dane dotyczą użytkowników (cookies) odwiedzających polskie witryny. Podajemy oddzielne statystyki dotyczące użytkowników łączących się z obszaru Polski i z zagranicy oraz wspólne dla wszystkich użytkowników.
Dane pochodzą z badania gemiusTraffic: http://www.gemius.pl.


Aktualne oraz archiwalne informacje dostępne są również na stronie http://www.ranking.pl. W przypadku pytań, uwag, propozycji prosimy o kontakt przez e-mail: kontakt@ranking.pl - chętnie służymy pomocą i wyjaśnieniami.

Zapraszam do zapoznania się z danymi z ostatniego tygodnia: 27.III.2007 - 2.IV.2007.
W tej edycji rankingu znajdują się następujące zestawienia:

  • Systemy operacyjne
  • Przeglądarki
  • Rozdzielczości monitorów
  • Głębia kolorów
  • Województwa, z których łączą się internauci
  • Państwa, z których łączą się internauci
  • Wyszukiwarki-domeny
  • Wyszukiwarki-silniki
  • Katalogi
  • Cookies

  • W nawiasie podana jest zmiana w porównaniu do poprzedniego tygodnia.
     
    Systemy operacyjne


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  Windows XP
    87.0%   
    87.9%  (-0.2%)
    87.2%   
    2  Windows 98
    5.9%  (-0.1%)
    1.5%   
    5.1%  (-0.1%)
    3  Windows 2000
    3.5%   
    4.8%  (-0.2%)
    3.8%   
    4  Linux
    1.0%   
    0.7%   
    1.0%   
    5  Windows ME
    0.9%   
    0.5%   
    0.9%   
    6  Windows Vista
    0.5%   
    2.2%  (+0.2%)
    0.8%   
    7  Windows 2003
    0.4%   
    0.9%   
    0.5%   
    8  MacOS X
    0.2%   
    0.9%   
    0.4%  (+0.1%)
    9  Windows NT
    0.2%   
    0.2%  (+0.1%)
    0.2%   
    10  Windows 95
    0.1%   
    0.0%   
    0.1%   
      próba: użytkowników (cookies) 15 399 098  3 366 884  18 772 113 
     
    Grupy systemów

        Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1Windows
    98.7%   
    98.2%   
    98.6%   
    2Unix
    1.3%   
    1.7%   
    1.3%   
    3MacOS
    0.3%  (+0.1%)
    1.0%   
    0.4%   
      próba: użytkowników (cookies) 15 399 098 3 366 884 18 772 113 
     
    Przeglądarki


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  MSIE 6.x
    51.6%  (+0.1%)
    51.5%  (-0.2%)
    51.5%   
    2  Firefox 2.x
    20.1%  (+0.1%)
    14.7%  (+0.3%)
    19.1%  (+0.1%)
    3  MSIE 7.x
    8.2%  (+0.3%)
    21.9%  (+0.2%)
    10.6%  (+0.2%)
    4  Firefox 1.x
    10.6%  (-0.3%)
    7.1%  (-0.2%)
    10.0%  (-0.3%)
    5  Opera 9.x
    5.6%  (+0.1%)
    2.2%   
    5.0%  (+0.1%)
    6  MSIE 5.x
    1.6%   
    0.8%   
    1.5%   
    7  Opera 8.x
    0.9%  (-0.1%)
    0.3%  (-0.1%)
    0.8%  (-0.1%)
    8  Mozilla 1.x
    0.6%   
    0.3%   
    0.5%   
    9  Opera 7.x
    0.2%   
    0.0%   
    0.2%   
    10  Safari 2.x
    0.0%   
    0.3%   
    0.1%   
    11  Netscape 4.x
    0.0%   
    0.1%   
    0.0%   
    12  Netscape 7.x
    0.0%   
    0.1%   
    0.0%   
    13  Netscape 8.x
    0.0%   
    0.1%   
    0.0%   
      próba: użytkowników (cookies) 15 417 189  3 380 366  18 803 689 
     
    Silniki przeglądarek

        Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1MSIE
    61.4%  (+0.3%)
    74.2%   
    63.7%  (+0.2%)
    2Gecko
    31.5%  (-0.3%)
    22.5%  (+0.1%)
    29.9%  (-0.2%)
    3Opera
    6.8%   
    2.8%   
    6.1%   
    4KHTML
    0.1%   
    0.3%  (-0.1%)
    0.2%   
    5Netscape
    0.1%   
    0.1%   
    0.1%   
      próba: użytkowników (cookies) 15 417 189 3 380 366 18 803 689 
     
    Grupy przeglądarek

        Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1MSIE
    61.4%  (+0.3%)
    74.2%   
    63.7%  (+0.2%)
    2Firefox
    30.8%  (-0.2%)
    21.8%  (+0.1%)
    29.1%  (-0.2%)
    3Opera
    6.7%  (-0.1%)
    2.6%   
    6.0%   
    4Mozilla
    0.6%   
    0.3%   
    0.5%   
    5Netscape
    0.2%   
    0.4%   
    0.2%   
      próba: użytkowników (cookies) 15 417 189 3 380 366 18 803 689 
     
    Rozdzielczości


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  1024x768
    69.3%  (-0.3%)
    67.4%   
    68.9%  (-0.3%)
    2  1280x1024
    20.2%  (+0.4%)
    22.6%   
    20.6%  (+0.3%)
    3  800x600
    9.5%  (-0.2%)
    7.5%  (-0.1%)
    9.2%  (-0.1%)
    4  1600x1200
    0.8%   
    2.3%  (+0.1%)
    1.1%  (+0.1%)
    5  640x480
    0.1%   
    0.1%   
    0.1%   
    6  Niestandardowe
    0.0%   
    0.1%   
    0.0%   
      próba: użytkowników (cookies) 15 257 879  3 333 092  18 597 083 
     
    Głębia kolorów


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  32 bity
    87.5%   
    88.1%  (+0.1%)
    87.6%   
    2  16 bitów
    9.2%   
    8.7%   
    9.1%   
    3  24 bity
    3.0%   
    3.0%   
    3.0%   
    4  8 bitów
    0.2%   
    0.2%   
    0.2%   
      próba: użytkowników (cookies) 15 270 842  3 336 241  18 613 198 
     
    Województwa


       Polscy internauci
    1  mazowieckie
    21.5%  (+0.1%)
    2  śląskie
    14.2%   
    3  wielkopolskie
    9.6%  (-0.2%)
    4  małopolskie
    7.9%   
    5  dolnośląskie
    7.9%   
    6  łódzkie
    7.0%  (-0.1%)
    7  pomorskie
    6.0%   
    8  lubelskie
    5.7%   
    9  zachodniopomorskie
    5.3%  (+0.1%)
    10  kujawsko-pomorskie
    3.8%   
    11  warmińsko-mazurskie
    3.6%   
    12  podkarpackie
    2.8%  (+0.1%)
    13  podlaskie
    1.9%   
    14  lubuskie
    1.2%   
    15  opolskie
    1.0%   
      próba: użytkowników (cookies) 13 743 258 
     
    Państwa


       Internauci z zagranicy
    1  Stany Zjednoczone
    20.3%  (+0.2%)
    2  Wielka Brytania
    16.0%  (-0.2%)
    3  Niemcy
    13.9%  (-0.5%)
    4  Francja
    4.4%  (-0.1%)
    5  Irlandia
    3.6%   
    6  Włochy
    2.8%   
    7  Holandia
    2.7%  (-0.1%)
    8  Hiszpania
    2.5%  (+0.1%)
    9  Kanada
    2.3%  (-0.1%)
    10  Szwecja
    2.1%   
    11  Belgia
    1.6%   
    12  Czechy
    1.5%  (-0.1%)
    13  Turcja
    1.4%  (+0.1%)
    14  Austria
    1.3%   
    15  Norwegia
    1.3%  (-0.1%)
      próba: użytkowników (cookies) 3 452 017 
     
    Wyszukiwarki-domeny


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  google.com
    84.6%  (+1.3%)
    80.5%  (+0.4%)
    83.6%  (+1.5%)
    2  onet.pl
    5.9%  (-1.3%)
    4.7%  (-0.6%)
    5.8%  (-1.2%)
    3  wp.pl
    6.0%  (+0.3%)
    3.4%  (-0.1%)
    5.7%   
    4  msn.com
    0.8%  (-0.2%)
    5.5%  (+0.4%)
    1.6%  (-0.1%)
    5  interia.pl
    1.1%  (-0.1%)
    1.4%   
    1.1%  (-0.1%)
    6  yahoo.com
    0.6%  (+0.1%)
    2.5%  (+0.1%)
    1.0%  (+0.1%)
    7  szukacz.pl
    0.5%  (-0.1%)
    0.3%   
    0.5%  (-0.1%)
    8  altavista.com
    0.0%   
    0.6%  (-0.1%)
    0.2%   
    9  o2.pl
    0.1%   
    0.1%   
    0.1%   
    10  netsprint.pl
    0.1%  (-0.1%)
    0.2%  (+0.1%)
    0.1%  (-0.1%)
    11  seznam.cz
    0.0%   
    0.2%  (-0.1%)
    0.0%   
    12  mysearch.com
    0.0%   
    0.1%   
    0.0%   
    13  dogpile.com
    0.0%   
    0.1%   
    0.0%   
    14  aol.com
    0.0%   
    0.2%  (-0.1%)
    0.0%   
    15  polska.pl
    0.0%   
    0.1%   
    0.0%   
     
    Wyszukiwarki-silniki


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  Google
    85.8%  (+1.3%)
    82.4%  (+0.3%)
    84.7%  (+1.5%)
    2  NetSprint
    6.3%  (+0.2%)
    3.8%  (-0.1%)
    5.9%  (-0.2%)
    3  Morfeo
    5.9%  (-1.3%)
    4.7%  (-0.5%)
    5.8%  (-1.2%)
    4  MSN
    0.8%  (-0.2%)
    5.5%  (+0.4%)
    1.6%  (-0.2%)
    5  Yahoo
    0.7%  (+0.1%)
    2.5%   
    1.1%  (+0.1%)
    6  Szukacz
    0.5%  (-0.1%)
    0.3%   
    0.5%  (-0.1%)
    7  Altavista
    0.0%   
    0.7%   
    0.2%   
     
    Katalogi


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  katalog.onet.pl
    39.4%  (-0.4%)
    36.5%  (-2.9%)
    39.1%  (-0.4%)
    2  katalog.wp.pl
    23.0%  (+0.7%)
    17.7%  (-1.1%)
    22.6%  (+0.5%)
    3  directory.google.com
    12.4%  (-0.4%)
    13.9%  (+0.6%)
    12.7%  (-0.3%)
    4  start24.pl
    5.0%  (+0.2%)
    7.4%  (-0.2%)
    4.9%  (+0.2%)
    5  dmoz.org
    3.4%  (+0.9%)
    4.8%  (+2.5%)
    3.9%  (+1.2%)
    6  gazeta.pl
    3.5%  (+0.1%)
    4.2%  (+0.7%)
    3.6%  (+0.2%)
    7  startowy.com
    2.4%  (+0.2%)
    1.8%  (-0.4%)
    2.3%   
    8  katalog.hoga.pl
    2.2%  (+0.3%)
    2.2%  (+0.7%)
    2.2%  (+0.3%)
    9  webwweb.pl
    1.9%  (-0.2%)
    2.3%   
    1.9%  (-0.1%)
    10  interia.pl
    1.4%  (-0.3%)
    1.3%  (-0.6%)
    1.5%  (-0.5%)
    11  gwiazdor.pl
    1.2%  (+0.1%)
    1.8%  (+0.5%)
    1.2%  (+0.1%)
    12  polska.pl
    1.0%  (+0.1%)
    1.9%   
    1.0%  (+0.1%)
    13  gooru.pl
    1.1%  (-0.4%)
    0.8%  (+0.3%)
    0.9%  (-0.5%)
    14  katalog.wow.pl
    0.5%   
    0.4%  (-0.3%)
    0.5%  (-0.1%)
    15  katalog.gery.pl
    0.4%  (-0.4%)
    0.4%  (-0.3%)
    0.4%  (-0.4%)
     
    Cookies

    Zestawienie określa procent odsłon, dokonywanych przez użytkowników akceptujących bądź odrzucających cookies.

       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  akceptacja cookies
    99.0%   
    98.3%   
    99.0%   
    2  odrzucenie cookies
    1.0%   
    1.7%   
    1.0%   

    Legenda:
    Użytkownik (cookie) - odwiedzający witrynę internauta, rozpoznawany na podstawie nadanego przeglądarce cookie.
    Więcej >>

    Szczegółowe informacje o sposobie obliczania rankingów dostępne są w serwisie ranking.pl

    Zachęcamy do wykorzystania danych ze statystyk, które publikujemy w newsletterze i w serwisie Ranking.pl. W przypadku cytowania wyników badania gemiusTraffic, prosimy o każdorazowe podawanie źródła pochodzenia danych w następującej formie:
    "Źródło: Gemius SA, gemiusTraffic, dd/mm/rr - dd/mm/rr".
    Przy wykorzystaniu wyników badania w internecie, prosimy o dodatkowe podanie linku do naszego serwisu - www.ranking.pl.

    Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie http://biuletyn.ranking.pl