Witam bardzo serdecznie i zachęcam do lektury!


Wysyłamy do Państwa poprawiony biuletyn ranking.pl. Jedyna zmiana dotyczy rankingu silników wyszukiwarek internetowych. W związku z tym, że portal Onet.pl korzysta z silnika wyszukiwawczego Morfeo, począwszy od tego tygodnia nazwa Morfeo zastąpi dotychczasową nazwę silnika wyszukiwawczego OnetSzukaj. W porównaniu z wczorajszym biuletynem dzisiaj prezentowane dane dotyczące silnika Morfeo są zsumowane z wynikami silnika OnetSzukaj i odpowiadają dokładnie wynikom wyszukiwarki portalu Onet.pl. Jednocześnie informujemy, że w rankingu silników wyszukiwarek internetowych prezentowanych na witrynie ranking.pl począwszy od lipca br. zastąpiliśmy nazwę silnika OnetSzukaj nazwą Morfeo.

Plany motoryzacyjne internautów

Jak wynika z raportu „Plany internautów a rynek samochodów nowych i używanych”, przygotowanego przez Gemius, w ciągu najbliższego roku co trzeci internauta zamierza kupić samochód. Dla 62 proc. noszących się z takim zamiarem będzie to zakup na rynku wtórnym. Nowym autem, według deklaracji, będzie cieszyć się 30 proc. nabywców.


Realizowane już po raz drugi badanie pokazuje, że internauci chętniej niż w roku ubiegłym decydują się na zakup używanego samochodu. Z drugiej strony ci, którzy deklarują zakup nowego auta przeznaczają na ten cel znaczne sumy. Najliczniejsza grupa (45,1 proc.) kupujących nowe wozy, zamierza wydać ponad 70 000 PLN.


Wykres 1


Źródło: Gemius SA, „Plany internautów a rynek samochodów nowych i używanych”, 10 - 17 lipca 2006


Ciekawym może wydawać się fakt, że internet zdobywa coraz większe znaczenia, jako miejsce poszukiwania informacji przy zakupie samochodu. Istnieją jednak różnice między przedstawicielami obu grup – nabywców nowych oraz nabywców używanych samochodów.


Respondenci deklarujący nabycie nowego samochodu najczęściej szukają informacji z dziedziny motoryzacji w salonach dealerów (69 proc.) lub w zasobach internetu (56,3 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się takie źródła jak: znajomi (31,9 proc.), prasa (30 proc.), telewizja (25,6 proc.). Nieco inaczej wygląda ranking źródeł informacji wśród internautów planujących nabyć samochód na rynku wtórnym. Najpopularniejszym miejscem poszukiwania informacji jest dla nich internet (80,2 proc.), na dalszych pozycjach plasują się prasa (52,3 proc.) oraz znajomi (44,7 proc.).


Szukając w sieci informacji motoryzacyjnych, internauci planujący zakup nowego samochodu odwiedzają przede wszystkim oficjalne strony producentów/importerów danej marki (55,8 proc.). Na kolejnym miejscu znalazły się w ich przypadku serwisy motoryzacyjne (54,3 proc.) oraz opinie na forach motoryzacyjnych (48 proc.). Inne zasoby internetu przeszukują ci, którzy planują zakup samochodów używanych. Są to przede wszystkim tematyczne serwisy motoryzacyjne (62,2 proc.) oraz fora poświęcone motoryzacji (46,9 proc.).


Pozdrawiam,

Anna Kopeć

Gemius SA
http://www.gemius.pl

 

Prezentowane dane dotyczą użytkowników (cookies) odwiedzających polskie witryny. Podajemy oddzielne statystyki dotyczące użytkowników łączących się z obszaru Polski i z zagranicy oraz wspólne dla wszystkich użytkowników.
Dane pochodzą z badania gemiusTraffic: http://www.gemius.pl.

 
Aktualne oraz archiwalne informacje dostępne są również na stronie http://www.ranking.pl. W przypadku pytań, uwag, propozycji prosimy o kontakt przez e-mail: kontakt@ranking.pl - chętnie służymy pomocą i wyjaśnieniami.

Zapraszam do zapoznania się z danymi z ostatniego tygodnia: 5.IX.2006 - 11.IX.2006.
W tej edycji rankingu znajdują się następujące zestawienia:

  • Systemy operacyjne
  • Przeglądarki
  • Rozdzielczości monitorów
  • Głębia kolorów
  • Województwa, z których łączą się internauci
  • Państwa, z których łączą się internauci
  • Wyszukiwarki-domeny
  • Wyszukiwarki-silniki
  • Katalogi
  • Cookies

  • W nawiasie podana jest zmiana w porównaniu do poprzedniego tygodnia.
     
    Systemy operacyjne


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  Windows XP
    83.1%  (-0.5%)
    85.4%  (+0.1%)
    83.6%  (-0.4%)
    2  Windows 98
    9.1%  (+0.3%)
    2.5%   
    7.8%  (+0.3%)
    3  Windows 2000
    4.4%  (+0.1%)
    6.7%  (+0.2%)
    4.9%  (+0.1%)
    4  Windows ME
    1.4%   
    0.9%   
    1.3%   
    5  Linux
    0.8%   
    2.6%  (-0.3%)
    1.2%  (-0.1%)
    6  Windows 2003
    0.3%   
    0.6%  (+0.1%)
    0.4%   
    7  Windows NT
    0.3%   
    0.3%   
    0.3%   
    8  MacOS X
    0.2%   
    0.8%   
    0.3%   
    9  Windows 95
    0.2%   
    0.1%   
    0.2%   
    10  Windows CE
    0.1%   
    0.1%   
    0.1%   
      próba: użytkowników (cookies) 12 015 082  2 988 768  15 007 215 
     
    Grupy systemów

        Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1Windows
    98.9%  (-0.1)%
    96.5%  (+0.3)%
    98.4%   
    2Unix
    1.0%   
    3.4%  (-0.3)%
    1.5%   
    3MacOS
    0.2%   
    0.8%   
    0.4%  (+0.1)%
      próba: użytkowników (cookies) 12 015 082 2 988 768 15 007 215 
     
    Przeglądarki


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  MSIE 6.x
    65.5%  (+0.2%)
    74.2%  (+0.2%)
    67.2%  (+0.1%)
    2  Firefox 1.x
    22.5%  (-0.3%)
    18.3%  (-0.3%)
    21.7%  (-0.3%)
    3  Opera 9.x
    3.8%  (-0.1%)
    1.5%  (+0.1%)
    3.3%   
    4  MSIE 5.x
    2.7%  (+0.3%)
    1.3%   
    2.4%  (+0.3%)
    5  Opera 8.x
    2.6%  (-0.2%)
    0.8%   
    2.2%  (-0.2%)
    6  MSIE 7.x
    0.5%   
    1.8%  (-0.1%)
    0.8%   
    7  Mozilla 1.x
    0.8%   
    0.5%   
    0.8%   
    8  Opera 7.x
    0.5%   
    0.2%   
    0.4%   
    9  Firefox 2.x
    0.4%  (+0.1%)
    0.2%  (+0.1%)
    0.4%  (+0.1%)
    10  Netscape 8.x
    0.1%   
    0.2%   
    0.1%   
    11  Netscape 7.x
    0.1%   
    0.3%   
    0.1%   
    12  Safari 2.x
    0.1%   
    0.2%   
    0.1%   
    13  MSIE 4.x
    0.1%   
    0.1%   
    0.1%   
    14  Firefox 0.x
    0.1%   
    0.1%   
    0.1%   
    15  Mac MSIE 5.x
    0.0%   
    0.1%   
    0.1%   
      próba: użytkowników (cookies) 12 023 115  2 991 233  15 017 713 
     
    Silniki przeglądarek

        Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1MSIE
    68.8%  (+0.5)%
    77.4%  (+0.2)%
    70.5%  (+0.4)%
    2Gecko
    24.1%  (-0.3)%
    19.6%  (-0.2)%
    23.2%  (-0.2)%
    3Opera
    6.9%  (-0.3)%
    2.5%   
    6.0%  (-0.2)%
    4KHTML
    0.1%   
    0.3%   
    0.2%  (+0.1)%
    5Netscape
    0.0%   
    0.0%   
    0.0%   
      próba: użytkowników (cookies) 12 023 115 2 991 233 15 017 713 
     
    Grupy przeglądarek

        Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1MSIE
    68.8%  (+0.5)%
    77.4%  (+0.2)%
    70.5%  (+0.4)%
    2Firefox
    23.0%  (-0.3)%
    18.6%  (-0.2)%
    22.1%  (-0.3)%
    3Opera
    6.9%  (-0.3)%
    2.5%   
    6.0%  (-0.2)%
    4Mozilla
    0.8%  (-0.1)%
    0.5%   
    0.8%   
    5Netscape
    0.2%   
    0.5%   
    0.3%   
      próba: użytkowników (cookies) 12 023 115 2 991 233 15 017 713 
     
    Rozdzielczości


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  1024x768
    69.7%  (-0.6%)
    68.9%  (-0.1%)
    69.6%  (-0.5%)
    2  1280x1024
    16.1%  (+0.3%)
    18.6%  (+0.1%)
    16.6%  (+0.3%)
    3  800x600
    13.4%  (+0.2%)
    10.6%  (-0.1%)
    12.9%  (+0.2%)
    4  1600x1200
    0.6%   
    1.5%   
    0.8%   
    5  640x480
    0.2%   
    0.2%   
    0.2%   
    6  Niestandardowe
    0.1%   
    0.1%   
    0.1%   
      próba: użytkowników (cookies) 11 942 693  2 966 243  14 912 293 
     
    Głębia kolorów


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  32 bity
    85.2%  (-0.6%)
    83.8%  (+0.2%)
    84.9%  (-0.4%)
    2  16 bitów
    11.3%  (+0.5%)
    10.4%  (+0.1%)
    11.1%  (+0.4%)
    3  24 bity
    3.2%  (+0.1%)
    5.4%  (-0.4%)
    3.7%   
    4  8 bitów
    0.3%   
    0.3%   
    0.3%   
    5  mono
    0.0%   
    0.1%  (+0.1%)
    0.0%   
      próba: użytkowników (cookies) 11 947 832  2 968 406  14 919 596 
     
    Województwa


       Polscy internauci
    1  mazowieckie
    20.7%   
    2  śląskie
    14.4%  (-0.2%)
    3  wielkopolskie
    9.6%  (+0.1%)
    4  dolnośląskie
    7.9%   
    5  małopolskie
    7.8%  (+0.1%)
    6  łódzkie
    6.7%   
    7  pomorskie
    6.4%   
    8  lubelskie
    5.7%  (+0.1%)
    9  zachodniopomorskie
    4.8%   
    10  kujawsko-pomorskie
    4.6%   
    11  podkarpackie
    3.4%   
    12  warmińsko-mazurskie
    3.0%   
    13  podlaskie
    2.1%   
    14  lubuskie
    1.1%  (-0.1%)
    15  opolskie
    0.9%   
      próba: użytkowników (cookies) 10 983 757 
     
    Państwa


       Internauci z zagranicy
    1  Stany Zjednoczone
    23.5%  (-0.2%)
    2  Wielka Brytania
    14.4%  (+0.1%)
    3  Niemcy
    12.7%  (+0.1%)
    4  Francja
    3.7%  (-0.1%)
    5  Kanada
    2.7%  (+0.1%)
    6  Irlandia
    2.7%  (-0.1%)
    7  Holandia
    2.7%   
    8  Hiszpania
    2.6%  (-0.4%)
    9  Włochy
    2.5%  (+0.1%)
    10  Szwecja
    2.1%  (+0.1%)
    11  Turcja
    1.7%  (+0.1%)
    12  Belgia
    1.6%   
    13  Czechy
    1.5%  (-0.1%)
    14  Australia
    1.3%  (+0.1%)
    15  Brazylia
    1.3%   
      próba: użytkowników (cookies) 3 006 807 
     
    Wyszukiwarki-domeny


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  google.com
    80.0%  (-0.4%)
    79.1%  (+0.4%)
    79.3%  (-0.5%)
    2  onet.pl
    8.9%  (+0.4%)
    6.5%   
    8.6%  (+0.4%)
    3  wp.pl
    7.3%  (-0.3%)
    4.4%  (-0.2%)
    6.9%  (-0.2%)
    4  msn.com
    1.4%  (+0.2%)
    2.7%  (+0.2%)
    1.7%  (+0.4%)
    5  interia.pl
    1.2%   
    1.5%  (+0.1%)
    1.2%   
    6  yahoo.com
    0.4%   
    3.3%  (-0.1%)
    1.1%  (+0.1%)
    7  szukacz.pl
    0.3%  (+0.1%)
    0.1%  (-0.3%)
    0.3%  (+0.1%)
    8  altavista.com
    0.1%   
    0.9%  (-0.2%)
    0.2%  (-0.1%)
    9  netsprint.pl
    0.2%  (-0.1%)
    0.3%  (+0.1%)
    0.2%   
    10  o2.pl
    0.1%   
    0.2%   
    0.1%   
     
    Wyszukiwarki-silniki


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  Google
    81.2%  (-0.4%)
    81.3%  (+0.4%)
    80.6%  (-0.6%)
    2  Morfeo
    9.0%  (+0.4%)
    6.5%   
    8.6%  (+0.4%)
    3  NetSprint
    7.6%  (-0.3%)
    5.0%  (-0.1%)
    7.3%  (-0.3%)
    4  MSN
    1.4%  (+0.2%)
    2.7%  (+0.2%)
    1.7%  (+0.4%)
    5  Yahoo
    0.4%   
    3.3%  (-0.1%)
    1.1%  (+0.1%)
    6  Szukacz
    0.3%  (+0.1%)
    0.1%  (-0.3%)
    0.3%  (+0.1%)
    7  Altavista
    0.1%   
    0.9%  (-0.2%)
    0.2%  (-0.1%)
    8  Askjeeves
    0.0%   
    0.1%   
    0.0%   
    9  Overture
    0.0%   
    0.1%   
    0.0%   
    10  Seznam
    0.0%   
    0.1%   
    0.0%   
     
    Katalogi


       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  katalog.onet.pl
    40.7%  (+0.7%)
    37.8%  (+1.6%)
    40.6%  (+1.0%)
    2  katalog.wp.pl
    19.9%  (-0.2%)
    14.0%  (-0.8%)
    19.5%  (-0.4%)
    3  directory.google.com
    12.0%   
    13.7%  (+0.2%)
    12.2%   
    4  gazeta.pl
    7.0%  (-1.2%)
    11.1%  (-1.6%)
    7.1%  (-1.2%)
    5  start24.pl
    4.1%  (-0.1%)
    6.8%  (-0.3%)
    4.1%  (-0.1%)
    6  dmoz.org
    3.2%  (+0.5%)
    4.1%  (+0.7%)
    3.6%  (+0.7%)
    7  startowy.com
    2.6%   
    1.6%  (+0.4%)
    2.5%   
    8  katalog.hoga.pl
    2.0%  (-0.2%)
    1.3%  (-0.3%)
    2.0%  (-0.2%)
    9  interia.pl
    1.6%  (+0.4%)
    1.3%  (-0.3%)
    1.6%  (+0.2%)
    10  webwweb.pl
    1.4%  (-0.2%)
    1.3%  (-0.2%)
    1.3%  (-0.2%)
    11  katalog.gery.pl
    1.1%  (+0.1%)
    1.0%  (+0.2%)
    1.1%  (+0.1%)
    12  gooru.pl
    1.1%  (+0.1%)
    0.1%  (-0.2%)
    1.0%   
    13  polska.pl
    0.7%  (+0.2%)
    1.7%  (+0.1%)
    0.8%  (+0.2%)
    14  katalog.wow.pl
    0.6%   
    1.3%  (+1.0%)
    0.7%  (+0.2%)
    15  katalog.region.com.pl
    0.7%  (+0.2%)
    0.8%  (+0.1%)
    0.7%  (+0.1%)
     
    Cookies

    Zestawienie określa procent odsłon, dokonywanych przez użytkowników akceptujących bądź odrzucających cookies.

       Polscy internauci Internauci z zagranicy Wszyscy internauci
    1  akceptacja cookies
    98.6%   
    97.5%  (+0.2%)
    98.5%   
    2  odrzucenie cookies
    1.4%   
    2.5%  (-0.2%)
    1.5%   

    Legenda:
    Użytkownik (cookie) - odwiedzający witrynę internauta, rozpoznawany na podstawie nadanego przeglądarce cookie.
    Więcej >>

    Szczegółowe informacje o sposobie obliczania rankingów dostępne są w serwisie ranking.pl

    Wykorzystanie powyższych materiałów w jakikolwiek sposób bez podania źródła: nazwy firmy Gemius SA oraz odnośnika do serwisu ranking.pl jest zabronione.

    Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie http://biuletyn.ranking.pl