Witam Państwa serdecznie!

Ostatnie dwa biuletyny poświęciliśmy na zobrazowanie działalności naszej firmy. Przedstawiliśmy również podejmowane przez nas działania, których celem jest wspieranie rozwoju internetu na polskim rynku i dostarczanie rzetelnej wiedzy na temat aktywności internautów w sieci.

W dzisiejszym wydaniu newslettera chciałabym przedstawić Państwu największy projekt badawczy firmy Gemius, realizowany we współpracy ze spółką Polskie Badania Internetu, na którego wyniki niecierpliwie czekał cały rynek interaktywny w Polsce. We wtorek 11 stycznia odbyła się w Warszawie konferencja prasowa, na której po raz pierwszy zaprezentowano oficjalne wyniki badania Megapanel PBI/Gemius.

Celem badania jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników internetu oraz sposobu, w jaki internauci korzystają z sieci. Wyniki badania umożliwiają porównywanie popularności witryn i aplikacji internetowych oraz oszacowanie ich potencjału reklamowego przy pomocy precyzyjnie zdefiniowanych wskaźników. Badaniem objętych jest obecnie wiele tysięcy witryn - zarówno polskich, jak i zagranicznych.

Opublikowane wyniki prezentują popularność polskich portali - Onet.pl, Wirtualna Polska, INTERIA.PL, o2 i Gazeta.pl - mierzoną liczbą odwiedzających je użytkowników (real users). Wysoką oglądalność w internecie odnotowano jednak nie tylko na portalach, ale też na stronach firm telekomunikacyjnych, w szczególności operatorów sieci komórkowych. Stosunkowo dużo czasu internauci spędzają również używając komunikatorów internetowych. Prezentacja kompleksowej wiedzy na temat polskich witryn i aplikacji internetowych wzbogacona została o istotną nowość - w wynikach Megapanel PBI/Gemius uwzględniono odwiedzane przez polskich użytkowników witryny zagraniczne.

Badanie Megapanel PBI/Gemius opiera się na unikalnej na skalę światową metodologii, łączącej właściwości badania typu user-centric (badanie panelowe) z badaniem typu site-centric (znane już Państwu badanie gemiusTraffic). Podstawowym źródłem informacji o odwiedzanych witrynach, używanych aplikacjach oraz czasie korzystania z internetu w badaniu Megapanel PBI/Gemius jest kilkunastotysięczny panel użytkowników sieci, stanowiący miniaturę polskiej społeczności internautów. Skład panelu jest dopasowywany do struktury demograficznej polskich użytkowników internetu, pochodzącej z sondażowego badania strukturalnego NetTrack, prowadzonego przez SMG/KRC Media Poland. Wyniki badania panelowego są uzupełniane danymi z badania site-centric. Połączenie obu typów badań umożliwia pełną prezentację informacji o ruchu internetowym oraz o profilach społeczno-demograficznych internautów na analizowanych serwisach.

Jednym słowem, rynek internetowy zyskał nareszcie rzetelne, porównywalne dane, które będą podstawą podejmowania decyzji w procesie lokowania budżetów reklamowych w internecie.

Zachęcam Państwa do dzielenia się z nami wszelkimi uwagami dotyczącymi serwisu Ranking.pl i firmy Gemius. Na listy czekamy pod adresem kontakt@ranking.pl. Zapraszam także do lektury kolejnego wydania newslettera już za tydzień!

Pozdrawiam serdecznie
Karolina Burzyńska
Gemius SA
http://www.gemius.pl



Prezentowane dane dotyczą internautów odwiedzających polskie witryny. Podajemy oddzielne statystyki dotyczące użytkowników łączących się z obszaru Polski i z zagranicy oraz wspólne dla wszystkich użytkowników.
Dane pochodzą z badania gemiusTraffic: http://www.gemius.pl.

 
Aktualne oraz archiwalne informacje dostępne są również na stronie http://www.ranking.pl. W przypadku pytań, uwag, propozycji prosimy o kontakt przez e-mail: kontakt@ranking.pl - chętnie służymy wyjaśnieniami.

Zapraszam do zapoznania się z danymi z ostatniego tygodnia (4.I.2005 - 10.I.2005).
W tej edycji rankingu znajdują się następujące zestawienia:
  1. Systemy operacyjne
  2. Przeglądarki
  3. Rozdzielczości monitorów
  4. Głębia kolorów
  5. Województwa, z których łączą się internauci
  6. Państwa, z których łączą się internauci
  7. Wyszukiwarki-domeny
  8. Wyszukiwarki-silniki
  9. Katalogi
  10. Cookies
W nawiasie podana jest zmiana w porównaniu do poprzedniego tygodnia.
 
Systemy operacyjne


  Internauci
z Polski
Internauci
z zagranicy
Wszyscy
internauci
1  Windows XP
60.0%  (-1.6%)
72.2%  (-1.1%)
63.2%  (-1.4%)
2  Windows 98
24.3%  (+0.5%)
10.6%  (-0.2%)
20.7%  (+0.2%)
3  Windows 2000
8.5%  (+0.8%)
10.9%  (+1.2%)
9.2%  (+0.9%)
4  Windows ME
3.9%  (-0.1%)
3.5%  (-0.2%)
3.8%  (-0.2%)
5  Windows NT
1.1%  (+0.2%)
0.8%  (+0.1%)
1.0%  (+0.2%)
6  Linux
0.9%  (+0.1%)
0.5%   
0.8%  (+0.1%)
7  Windows 95
0.9%  (+0.1%)
0.3%   
0.7%  (+0.1%)
8  MacOS X
0.2%   
0.9%  (+0.1%)
0.4%  (+0.1%)
9  MacOS
0.1%   
0.2%   
0.1%   
  próba: internautów  8 096 868  2 911 050  11 010 341 

 
Przeglądarki


  Internauci
z Polski
Internauci
z zagranicy
Wszyscy
internauci
1  MSIE 6.x
74.9%  (-1.1%)
82.7%  (-0.2%)
77.0%  (-0.8%)
2  MSIE 5.x
12.2%  (+0.8%)
6.9%   
10.8%  (+0.6%)
3  Firefox 1.x
4.3%  (+0.1%)
4.9%  (+0.1%)
4.4%  (+0.1%)
4  Opera 7.x
4.4%  (-0.2%)
1.3%   
3.6%  (-0.1%)
5  Mozilla 1.x
1.8%   
0.9%   
1.6%   
6  Firefox 0.x
0.7%   
0.7%  (-0.1%)
0.7%   
7  Netscape 7.x
0.4%   
1.0%   
0.5%   
8  MSIE 4.x
0.6%  (+0.2%)
0.2%   
0.5%  (+0.1%)
9  Mac MSIE 5.x
0.2%   
0.6%  (+0.1%)
0.3%   
10  Netscape 4.x
0.1%   
0.1%   
0.1%   
11  Safari 1.x
0.0%   
0.3%   
0.1%   
12  Opera 6.x
0.1%   
0.1%   
0.1%   
13  Opera 8.x
0.1%  (+0.1%)
0.1%  (+0.1%)
0.1%  (+0.1%)
  próba: internautów  8 128 607  2 919 652  11 050 689 

 
Rozdzielczości


  Internauci
z Polski
Internauci
z zagranicy
Wszyscy
internauci
1  1024x768
65.4%  (-0.8%)
63.3%  (+0.3%)
64.8%  (-0.5%)
2  800x600
27.1%  (+0.9%)
24.1%  (-0.2%)
26.3%  (+0.6%)
3  1280x1024
6.5%  (-0.1%)
10.9%  (-0.1%)
7.7%  (-0.1%)
4  640x480
0.6%   
0.6%   
0.6%   
5  1600x1200
0.3%   
1.0%   
0.5%   
  próba: internautów  7 989 015  2 884 691  10 876 121 

 
Głębia kolorów


  Internauci
z Polski
Internauci
z zagranicy
Wszyscy
internauci
1  32 bity
71.2%  (-1.6%)
73.5%  (-0.5%)
71.9%  (-1.3%)
2  16 bitów
22.7%  (+1.1%)
20.7%  (+0.2%)
22.1%  (+0.9%)
3  24 bity
5.0%  (+0.3%)
5.1%  (+0.2%)
5.0%  (+0.3%)
4  8 bitów
0.9%  (+0.1%)
0.7%  (+0.1%)
0.8%  (+0.1%)
5  mono
0.2%   
0.0%   
0.1%   
  próba: internautów  7 991 307  2 885 220  10 878 946 

 
Województwa


  Internauci
z Polski
1  mazowieckie
21.0%  (+0.5%)
2  śląskie
13.9%  (-0.3%)
3  małopolskie
9.2%  (+0.2%)
4  dolnośląskie
8.7%  (-0.5%)
5  wielkopolskie
7.9%   
6  pomorskie
7.1%  (-0.1%)
7  lubelskie
6.0%   
8  łódzkie
5.4%  (+0.2%)
9  zachodniopomorskie
4.3%  (+0.1%)
10  kujawsko-pomorskie
4.1%   
11  podkarpackie
3.8%   
12  warmińsko-mazurskie
3.6%   
13  podlaskie
1.7%  (-0.1%)
14  lubuskie
1.5%   
15  opolskie
1.0%   
16  świętokrzyskie
1.0%   
  próba: internautów  7 368 890 

 
Państwa


  Internauci
z zagranicy
1  Stany Zjednoczone
30.8%  (-0.8%)
2  Niemcy
10.5%  (+0.4%)
3  Wielka Brytania
8.8%  (+0.9%)
4  Kanada
4.8%  (-0.2%)
5  Francja
4.2%   
6  Australia
3.1%  (+0.2%)
7  Holandia
3.1%  (-0.2%)
8  Włochy
2.7%  (-0.1%)
9  Hiszpania
2.1%  (-0.1%)
10  Belgia
1.8%   
11  Szwecja
1.7%  (-0.1%)
12  Brazylia
1.3%   
13  Indie
1.3%  (-0.1%)
14  Austria
1.1%   
15  Czechy
1.1%  (+0.1%)
  próba: internautów  2 923 698 

 
Wyszukiwarki-domeny


  Internauci
z Polski
Internauci
z zagranicy
Wszyscy
internauci
1  google.com
58.4%  (-0.3%)
62.0%  (+0.4%)
58.4%  (-0.2%)
2  onet.pl
18.5%  (+0.5%)
15.1%  (+0.8%)
18.1%  (+0.6%)
3  wp.pl
16.9%  (-0.7%)
9.3%  (-0.7%)
16.3%  (-0.6%)
4  msn.com
1.7%  (+0.2%)
3.1%  (-0.3%)
1.9%  (+0.1%)
5  yahoo.com
0.7%  (+0.1%)
5.0%  (-0.3%)
1.2%   
6  szukacz.pl
1.2%  (+0.3%)
0.4%  (+0.1%)
1.1%  (+0.3%)
7  interia.pl
1.1%  (+0.1%)
1.2%  (-0.2%)
1.1%  (+0.1%)
8  altavista.com
0.3%  (-0.1%)
1.5%  (-0.1%)
0.5%  (-0.2%)
9  netsprint.pl
0.5%   
0.5%   
0.5%  (-0.1%)
10  o2.pl
0.4%  (-0.1%)
0.4%  (+0.1%)
0.4%   
11  alltheweb.com
0.0%   
0.2%   
0.1%   
12  gooru.pl
0.1%   
0.1%  (+0.1%)
0.1%   
13  hoga.pl
0.1%   
0.0%   
0.1%   
14  aol.com
0.0%   
0.3%  (-0.1%)
0.0%   

 
Wyszukiwarki-silniki


  Internauci
z Polski
Internauci
z zagranicy
Wszyscy
internauci
1  Google
59.4%  (-0.2%)
63.5%   
59.4%  (-0.1%)
2  Inktomi
18.8%  (+0.7%)
15.3%  (+0.8%)
18.3%  (+0.7%)
3  NetSprint
17.6%  (-0.7%)
10.3%  (-0.3%)
17.0%  (-0.6%)
4  MSN
1.8%  (+0.2%)
3.2%  (-0.3%)
2.0%   
5  Yahoo
0.7%  (+0.1%)
5.1%  (-0.3%)
1.2%   
6  Szukacz
1.2%  (+0.3%)
0.4%  (+0.1%)
1.2%  (+0.2%)
7  Altavista
0.4%  (-0.3%)
1.7%   
0.7%  (-0.3%)
8  Fast
0.0%   
0.3%   
0.1%   
9  Gooru
0.1%   
0.1%  (+0.1%)
0.1%   

 
Katalogi


  Internauci
z Polski
Internauci
z zagranicy
Wszyscy
internauci
1  katalog.onet.pl
49.4%  (+0.5%)
47.0%  (-0.6%)
49.0%  (+0.5%)
2  katalog.wp.pl
22.5%  (-0.9%)
18.8%  (+0.6%)
22.3%  (-1.0%)
3  interia.pl
6.0%  (-0.3%)
6.5%  (-0.2%)
6.1%  (-0.2%)
4  gazeta.pl
5.2%   
8.6%  (-0.8%)
5.2%  (-0.1%)
5  directory.google.com
4.6%  (+0.3%)
5.4%  (+0.7%)
4.7%  (+0.3%)
6  start24.pl
2.2%  (-0.3%)
2.5%  (-0.4%)
2.2%  (-0.3%)
7  katalog.hoga.pl
2.2%  (+0.2%)
1.3%  (-0.1%)
2.1%  (+0.1%)
8  katalog.republika.pl
1.8%   
0.8%   
1.8%   
9  gooru.pl
1.6%   
0.9%  (-0.5%)
1.6%   
10  dmoz.org
1.3%  (+0.1%)
2.1%  (+0.3%)
1.4%  (+0.2%)
11  webwweb.pl
0.8%  (+0.8%)
0.8%  (+0.8%)
0.8%  (+0.8%)
12  katalog.gery.pl
0.6%   
0.6%   
0.6%   
13  polska.pl
0.4%  (-0.1%)
1.7%  (-0.1%)
0.5%  (-0.1%)
14  katalog.wow.pl
0.4%   
0.7%  (+0.5%)
0.4%   
15  panoramafirm.com.pl
0.4%  (-0.1%)
0.5%  (+0.2%)
0.4%   

 
Cookies


Zestawienie określa procent odsłon, dokonywanych przez użytkowników akceptujących bądź odrzucających cookies.

  Internauci
z Polski
Internauci
z zagranicy
Wszyscy
internauci
1  akceptacja cookies
98.1%  (+0.1%)
96.4%  (+0.1%)
98.0%   
2  odrzucenie cookies
1.9%  (-0.1%)
3.6%  (-0.1%)
2.0%   
 
 

Wykorzystanie powyższych materiałów w jakikolwiek sposób bez podania źródła: nazwy firmy oraz odnośnika do serwisu ranking.pl jest zabronione.

Definicje:
Odsłona - zdarzenie polegające na obejrzeniu strony; wywołanie strony.

Użytkownik - odwiedzający witrynę internauta, rozpoznawany na podstawie nadanego przeglądarce cookie.
Więcej >>

Szczegółowe informacje o sposobie obliczania rankingów dostępne są w serwisie ranking.pl