Witam Państwa serdecznie!

Miło mi zakomunikować, że już w lutym miną trzy lata, odkąd ukazuje się biuletyn serwisu Ranking.pl. Zapewne wśród osób czytających te słowa są takie, które śledzą z nami rozwój polskiego internetu od pierwszego numeru naszego newslettera. Państwo także macie swój udział w kształtowaniu obecnej formy biuletynu poprzez nadsyłanie swoich opinii i uwag. Dziękujemy za wszystkie listy i czekamy na kolejne:-)
Serwis Ranking.pl prowadzony jest przez firmę Gemius SA, dlatego chciałabym dzisiaj nieco szerzej przedstawić działalność firmy. Z częścią tych informacji mogli Państwo zapoznać się w ubiegłym tygodniu. Pisałam wtedy na temat badania gemiusTraffic, które dostarcza informacji o zachowaniu internautów na witrynach internetowych, a na podstawie jego wyników powstają statystyki Ranking.pl.

Firma badawcza Gemius SA wykonuje szereg badań, dzięki którym możliwe jest planowanie internetowych strategii marketingowych przez podmioty, których działalność związana jest z siecią.

Zakładając witrynę internetową jej twórcy pragną, aby jej zawartość była jak najbardziej interesująca dla potencjalnych odbiorców, a struktura przejrzysta - umożliwiająca sprawne poruszanie się po stronie. Jednak to, co wydaje się łatwe i ciekawe dla twórców, niekoniecznie musi być tak odbierane przez użytkowników. Pomocna w takim przypadku może okazać się wiedza na temat profilu społeczno-demograficznego internautów odwiedzających witrynę (badanie gemiusProfile). Posiadanie danych o tym, jakich informacji poszukują na serwisie przedstawiciele poszczególnych grup celowych (np. uczniowie lub studenci; kobiety w wieku 20-45 lat) pozwala dotrzeć do użytkowników, do których witryna jest adresowana.

Internauci są grupą, którą często pyta się o zdanie w kwestiach społecznych, politycznych czy obyczajowych. Coraz częściej w programach telewizyjnych, radiowych i w prasie podawane są wyniki badań poprzedzone słowami - "zdaniem internautów...", ponieważ internet jest medium, które w najszybszy sposób pozwala poznać opinię na interesujący nas temat. Dzięki temu w krótkim czasie można uzyskać odpowiedzi na pytania dotyczące np. bieżących wydarzeń politycznych, kulturalnych czy postaw społecznych - np. wiedzy o zagrożeniu wirusem HIV (badanie gemiusAdHoc). Za pomocą tego badania można też poznać opinię o produkcie (np. o szamponie do włosów czy nowej marce piwa), jego użytkownikach i ich lojalności wobec marki. W biuletynach Ranking.pl niejednokrotnie zamieszczane były analizy badań wykonanych tą metodą. Mieli więc Państwo możliwość poznać opinię internautów na temat Dnia Kobiet, dowiedzieć się o świadomości niesionych przez sieć zagrożeń wśród najmłodszych jej użytkowników czy przeczytać o tym, jak przygotowują się do Świąt Bożego Narodzenia użytkownicy sieci.

Gemius oferuje również badanie, które dostarcza informacji o skuteczności internetowych kampanii reklamowych (gemiusEffect). Pozwala ono uzyskać informacje o zainteresowaniu kampanią oraz jej wpływie na świadomość marki i intencję zakupu wśród osób, którym została wyświetlona reklama. Badanie to daje też odpowiedź na pytanie, czy kampania dotarła do grupy celowej, która została zdefiniowana jako jej główni odbiorcy.

Korzystanie z badań pozwala oprzeć działania marketingowe i strategiczne na rzetelnych danych - nie prognozach czy przewidywaniach. Gemius jednak nie tylko świadczy profesjonalne usługi badawcze, ale też dostarcza wiedzy o rynku internetowym, na którym działa już od ponad 5 lat. W ubiegłym roku działalność firmy rozszerzyła się poza granice kraju. W tej chwili Gemius prowadzi kompleksowe badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Czechach i na Litwie. Rozpoczęliśmy także działalność na Ukrainie, Słowacji i w Rosji, a także przygotowujemy się do przeprowadzania badań na Łotwie i w Estonii.

Przedstawiłam Państwu jedynie część działań podejmowanych przez Gemius SA. Więcej o działalności firmy można dowiedzieć się odwiedzając naszą witrynę www.gemius.pl. Zachęcamy także do kontaktowania się z nami. Czekamy na listy pod adresem kontakt@ranking.pl

Pozdrawiam
Urszula Roman
Gemius SA
http://www.gemius.pl



Prezentowane dane dotyczą internautów odwiedzających polskie witryny. Podajemy oddzielne statystyki dotyczące użytkowników łączących się z obszaru Polski i z zagranicy oraz wspólne dla wszystkich użytkowników.
Dane pochodzą z badania gemiusTraffic: http://www.gemius.pl.

 
Aktualne oraz archiwalne informacje dostępne są również na stronie http://www.ranking.pl. W przypadku pytań, uwag, propozycji prosimy o kontakt przez e-mail: kontakt@ranking.pl - chętnie służymy wyjaśnieniami.

Zapraszam do zapoznania się z danymi z ostatniego tygodnia (28.XII.2004 - 3.I.2005).
W tej edycji rankingu znajdują się następujące zestawienia:
  1. Systemy operacyjne
  2. Przeglądarki
  3. Rozdzielczości monitorów
  4. Głębia kolorów
  5. Województwa, z których łączą się internauci
  6. Państwa, z których łączą się internauci
  7. Wyszukiwarki-domeny
  8. Wyszukiwarki-silniki
  9. Katalogi
  10. Cookies
W nawiasie podana jest zmiana w porównaniu do poprzedniego tygodnia.
 
Systemy operacyjne


  Internauci
z Polski
Internauci
z zagranicy
Wszyscy
internauci
1  Windows XP
61.6%  (+0.9%)
73.3%  (+1.3%)
64.6%  (+1.2%)
2  Windows 98
23.8%  (-0.6%)
10.8%  (-0.1%)
20.5%  (-0.7%)
3  Windows 2000
7.7%  (-0.2%)
9.7%  (-1.1%)
8.2%  (-0.4%)
4  Windows ME
4.1%  (-0.1%)
3.8%  (+0.1%)
4.0%   
5  Windows NT
0.9%   
0.7%  (-0.1%)
0.9%  (-0.1%)
6  Linux
0.8%   
0.4%   
0.7%   
7  Windows 95
0.8%   
0.3%   
0.7%   
8  MacOS X
0.2%   
0.8%   
0.3%   
9  MacOS
0.1%   
0.2%   
0.1%   
  próba: internautów  7 340 511  2 547 166  9 890 031 

 
Przeglądarki


  Internauci
z Polski
Internauci
z zagranicy
Wszyscy
internauci
1  MSIE 6.x
76.0%  (+0.2%)
82.9%  (+1.0%)
77.8%  (+0.5%)
2  MSIE 5.x
11.4%  (-0.6%)
6.9%  (-0.4%)
10.3%  (-0.6%)
3  Firefox 1.x
4.1%  (+0.4%)
4.8%  (-0.1%)
4.3%  (+0.3%)
4  Opera 7.x
4.6%  (+0.1%)
1.3%  (-0.2%)
3.8%   
5  Mozilla 1.x
1.8%   
0.9%  (-0.1%)
1.6%   
6  Firefox 0.x
0.7%   
0.8%  (-0.1%)
0.7%   
7  Netscape 7.x
0.4%   
1.1%  (-0.1%)
0.5%   
8  MSIE 4.x
0.4%  (-0.1%)
0.2%   
0.4%  (-0.1%)
9  Mac MSIE 5.x
0.1%   
0.5%  (-0.1%)
0.2%   
10  Netscape 4.x
0.1%   
0.1%   
0.1%   
11  Safari 1.x
0.0%   
0.3%   
0.1%   
12  Opera 6.x
0.1%   
0.1%   
0.1%   
  próba: internautów  7 363 047  2 552 771  9 918 179 

 
Rozdzielczości


  Internauci
z Polski
Internauci
z zagranicy
Wszyscy
internauci
1  1024x768
66.1%  (+0.4%)
63.0%  (-0.3%)
65.3%  (+0.2%)
2  800x600
26.3%  (-0.5%)
24.3%  (+0.4%)
25.8%  (-0.3%)
3  1280x1024
6.7%  (+0.2%)
11.0%  (-0.1%)
7.8%  (+0.2%)
4  640x480
0.6%   
0.6%   
0.6%   
5  1600x1200
0.3%   
1.0%   
0.5%   
  próba: internautów  7 206 594  2 524 973  9 733 903 

 
Głębia kolorów


  Internauci
z Polski
Internauci
z zagranicy
Wszyscy
internauci
1  32 bity
72.8%  (+0.4%)
74.0%  (+0.3%)
73.1%  (+0.4%)
2  16 bitów
21.5%  (-0.3%)
20.5%  (-0.2%)
21.3%  (-0.3%)
3  24 bity
4.7%  (-0.1%)
4.8%  (-0.1%)
4.7%  (-0.1%)
4  8 bitów
0.8%   
0.6%   
0.8%   
5  mono
0.2%   
0.0%   
0.1%   
  próba: internautów  7 209 142  2 525 532  9 737 014 

 
Województwa


  Internauci
z Polski
1  mazowieckie
20.4%   
2  śląskie
14.2%  (-0.2%)
3  dolnośląskie
9.2%  (+0.4%)
4  małopolskie
9.0%   
5  wielkopolskie
7.9%   
6  pomorskie
7.1%   
7  lubelskie
6.0%   
8  łódzkie
5.2%   
9  zachodniopomorskie
4.2%   
10  kujawsko-pomorskie
4.1%   
11  podkarpackie
3.8%  (-0.1%)
12  warmińsko-mazurskie
3.6%  (-0.1%)
13  podlaskie
1.8%   
14  lubuskie
1.5%   
15  opolskie
1.0%   
16  świętokrzyskie
0.9%   
  próba: internautów  6 672 947 

 
Państwa


  Internauci
z zagranicy
1  Stany Zjednoczone
31.5%  (+1.9%)
2  Niemcy
10.1%  (-0.9%)
3  Wielka Brytania
7.9%  (+0.6%)
4  Kanada
5.1%  (+0.1%)
5  Francja
4.2%  (+0.1%)
6  Holandia
3.3%   
7  Australia
3.0%   
8  Włochy
2.7%  (-0.1%)
9  Hiszpania
2.3%  (-0.1%)
10  Belgia
1.8%  (-0.1%)
11  Szwecja
1.7%  (-0.1%)
12  Indie
1.4%  (+0.1%)
13  Brazylia
1.3%  (-0.2%)
14  Austria
1.1%  (-0.1%)
15  Szwajcaria
1.1%  (-0.1%)
  próba: internautów  2 557 755 

 
Wyszukiwarki-domeny


  Internauci
z Polski
Internauci
z zagranicy
Wszyscy
internauci
1  google.com
58.7%  (+0.9%)
61.6%  (-0.2%)
58.6%  (+0.6%)
2  onet.pl
17.9%  (-0.9%)
14.2%  (-0.2%)
17.5%  (-0.8%)
3  wp.pl
17.6%  (+0.3%)
10.0%  (+1.3%)
16.9%  (+0.3%)
4  msn.com
1.5%  (-0.2%)
3.5%  (+0.1%)
1.9%  (-0.1%)
5  yahoo.com
0.6%  (-0.1%)
5.3%  (-0.4%)
1.2%   
6  interia.pl
1.0%  (-0.1%)
1.3%  (+0.3%)
0.9%  (-0.1%)
7  szukacz.pl
0.9%  (+0.1%)
0.3%   
0.9%  (+0.2%)
8  altavista.com
0.4%  (+0.1%)
1.7%  (-0.6%)
0.7%  (+0.1%)
9  netsprint.pl
0.5%  (-0.1%)
0.4%  (-0.1%)
0.5%   
10  o2.pl
0.5%  (-0.1%)
0.2%  (-0.2%)
0.4%  (-0.1%)
11  alltheweb.com
0.1%   
0.2%  (+0.1%)
0.1%   
12  aol.com
0.0%   
0.4%  (+0.1%)
0.1%   
13  gooru.pl
0.1%  (-0.1%)
0.0%   
0.1%  (-0.1%)
14  hoga.pl
0.1%   
0.0%   
0.0%   
15  wow.pl
0.0%   
0.1%   
0.0%   

 
Wyszukiwarki-silniki


  Internauci
z Polski
Internauci
z zagranicy
Wszyscy
internauci
1  Google
59.7%  (+0.9%)
63.5%  (+0.3%)
59.6%  (+0.6%)
2  Inktomi
18.1%  (-1.0%)
14.6%   
17.6%  (-0.8%)
3  NetSprint
18.2%  (+0.1%)
10.5%  (+0.8%)
17.5%  (+0.2%)
4  MSN
1.6%  (-0.2%)
3.5%  (+0.1%)
1.9%  (-0.1%)
5  Yahoo
0.6%  (-0.1%)
5.4%  (-0.4%)
1.2%   
6  Altavista
0.8%  (+0.2%)
1.8%  (-0.7%)
1.0%  (+0.1%)
7  Szukacz
0.9%  (+0.1%)
0.3%   
0.9%  (+0.2%)
8  Fast
0.1%   
0.3%  (-0.1%)
0.1%   
9  Gooru
0.1%  (-0.1%)
0.0%   
0.1%  (-0.1%)

 
Katalogi


  Internauci
z Polski
Internauci
z zagranicy
Wszyscy
internauci
1  katalog.onet.pl
48.8%  (+0.3%)
47.7%  (+3.1%)
48.5%  (+0.3%)
2  katalog.wp.pl
23.4%  (+0.8%)
18.1%  (+0.2%)
23.3%  (+0.9%)
3  interia.pl
6.3%  (-0.1%)
6.6%  (-0.7%)
6.3%  (-0.2%)
4  gazeta.pl
5.2%  (-0.5%)
9.4%  (-1.4%)
5.3%  (-0.5%)
5  directory.google.com
4.3%  (+0.2%)
4.8%  (-0.5%)
4.4%  (+0.1%)
6  start24.pl
2.5%   
2.9%  (-0.3%)
2.4%  (-0.1%)
7  katalog.hoga.pl
2.0%  (-0.2%)
1.4%  (+0.1%)
2.0%  (-0.2%)
8  katalog.republika.pl
1.8%   
0.8%  (-0.1%)
1.8%  (+0.1%)
9  gooru.pl
1.6%  (-0.2%)
1.5%  (+0.2%)
1.6%  (-0.1%)
10  dmoz.org
1.2%  (-0.4%)
1.8%  (-0.2%)
1.2%  (-0.5%)
11  katalog.gery.pl
0.6%  (+0.2%)
0.6%  (+0.3%)
0.6%  (+0.2%)
12  polska.pl
0.5%  (+0.1%)
1.8%  (+0.3%)
0.6%  (+0.2%)
13  panoramafirm.com.pl
0.4%  (-0.1%)
0.3%  (-0.6%)
0.4%  (-0.1%)
14  katalog.wow.pl
0.4%  (-0.2%)
0.2%  (-0.9%)
0.4%  (-0.3%)
15  dodaj.pl
0.4%   
0.4%  (+0.2%)
0.4%   

 
Cookies


Zestawienie określa procent odsłon, dokonywanych przez użytkowników akceptujących bądź odrzucających cookies.

  Internauci
z Polski
Internauci
z zagranicy
Wszyscy
internauci
1  akceptacja cookies
98.0%  (-0.1%)
96.3%   
98.0%   
2  odrzucenie cookies
2.0%  (+0.1%)
3.7%   
2.0%   
 
 

Wykorzystanie powyższych materiałów w jakikolwiek sposób bez podania źródła: nazwy firmy oraz odnośnika do serwisu ranking.pl jest zabronione.

Definicje:
Odsłona - zdarzenie polegające na obejrzeniu strony; wywołanie strony.

Użytkownik - odwiedzający witrynę internauta, rozpoznawany na podstawie nadanego przeglądarce cookie.
Więcej >>

Szczegółowe informacje o sposobie obliczania rankingów dostępne są w serwisie ranking.pl