Witam Państwa serdecznie!

Wyszukiwarki z naszego rankingu zaciekle walczą o swój udział w polskiej sieci. Śledząc wyniki poszczególnych serwisów wyszukiwawczych, łatwo zauważyć, że mają one swoje dobre i złe tygodnie, zwiększają swój udział, aby później znowu spaść w rankingu. Jest jednak wyszukiwarka, która robi oszałamiającą karierę - nieustannie niemal, z tygodnia na tydzień pozyskuje sobie coraz większą popularność. Mowa oczywiście o Google.

Bieżący rok domena google.com zaczynała z udziałem równym 33 proc. Do chwili obecnej zwiększyła swój poziom wykorzystania do 40 proc., "spychając na bok" nasze rodzime serwisy wyszukiwawcze: onet.pl i wp.pl. Wyszukiwarki naszych największych portali muszą obecnie zadowolić się ćwiartką rynku wyszukiwarek dla każdej z nich.

O ile są jednostki, które odnoszą cichy sukces - nie słychać o nich w mediach, niewiele się o nich mówi, ale wiele osób z nich korzysta - Google na pewno do nich nie należy. Wyszukiwarka nie tylko zdobywa coraz szersze rzesze użytkowników na całym świecie, ale jest również wziętą "gwiazdą medialną". Żadnej innej wyszukiwarce serwisy informacyjne nie poświęcają tyle miejsca na swoich stronach, zarówno w Polsce jak i na świecie.

Google potrafi przeszukiwać nie tylko strony WWW, ale również grupy dyskusyjne. Ta ostatnia opcja może mieć bardzo szerokie zastosowanie - możemy np. poznać opinie internautów z całego świata na temat naszej ulubionej książki czy filmu. Pracodawcy mogą wykorzystać ten moduł przyjmując nową osobę do pracy - jeżeli okaże się ona aktywnym uczestnikiem specjalistycznych grup dyskusyjnych, ułatwi to wstępną ocenę kandydata. Świeżutka wiadomość podana w dniu dzisiejszym przez Interię to zapowiadana kolejna funkcja Google, znajdująca się na razie w fazie testów - przeszukiwanie kanałów IRC. Więcej mogą Państwo przeczytać tutaj.

Kiedy inne wyszukiwarki wprowadzają nowości, często mogą liczyć jedynie na komentarz, że to próba dorównania Google. Tak stało się w przypadku nowych funkcji Yahoo! (wyszukiwania w oparciu o kategorie: grafika, tzw. "żółte strony" czyli katalogi adresowe oraz produkty), o czym możemy przeczytać w serwisie Internet Standard.

Można starać się stworzyć "nową, lepszą Google", można jednak walczyć w inny sposób - przejąć już istniejącą. W serwisie Internet Standard znajdziemy również taka plotkę. Któż mógł zamarzyć o kupnie gwiazdy sceny wyszukiwarek? Oczywiście nikt inny tylko największy potentant na rynku technologii informatycznych - Microsoft. Być może gigant z Redmont rzeczywiście uznał to za lepsze rozwiązanie niż rozwijanie i promowanie własnego mechanizmu wyszukiwawczego, MSN.

Póki co, to Google przejmuje konkurencję. Koncern Google nie tylko udostępnia wyszukiwarkę, prowadzi również sprzedaż reklamy w Internecie. Interia podała niedawno wiadomość o przejęciu przez Google należący dotąd do Primedia serwis reklamy internetowej Sprinks.

Wystarczy zajrzeć do serwisów informacyjnych, aby przekonać się, że nie ma tygodnia, aby nie pojawiła sie informacja dotycząca Google. Czy popularność wyszukiwarki jeszcze wzrośnie? Czy uda jej się osiągnąć 50 proc. udziału w polskim rynku, a może jeszcze więcej?

Wszystko zależy od internautów, od tego, które wyszukiwarki ocenią najwyżej i wybiorą do internetowych poszukiwań. Przekonajcie się Państwo o tym sami - zapraszam serdecznie do lektury kolejnych biuletynów.

Z pozdrowieniami,
Monika Niemirowska
Global eMarketing SA
http://www.gem.pl




Prezentowane dane dotyczą internautów odwiedzających polskie witryny. Podajemy oddzielne statystyki dotyczące użytkowników łączących się z obszaru Polski i z zagranicy oraz wspólne dla wszystkich użytkowników. Dane zostały obliczone przez system GeMius: http://www.gemius.pl.

 
Aktualne oraz archiwalne informacje dostępne są również na stronie http://www.ranking.pl. W przypadku pytań, uwag, propozycji prosimy o kontakt przez e-mail: kontakt@ranking.pl - chętnie służymy wyjaśnieniami.

Zapraszam do zapoznania się z danymi z ostatniego tygodnia (28.X.2003 - 3.XI.2003).
W tej edycji rankingu znajdują się następujące zestawienia:
  1. Systemy operacyjne
  2. Przeglądarki
  3. Rozdzielczości monitorów
  4. Głębia kolorów
  5. Województwa, z których łączą się internauci
  6. Państwa, z których łączą się internauci
  7. Wyszukiwarki-domeny
  8. Wyszukiwarki-silniki
  9. Katalogi
  10. Cookies
W nawiasie podana jest zmiana w porównaniu do poprzedniego tygodnia.
 
Systemy operacyjne


  Internauci
z Polski
Internauci
z zagranicy
Wszyscy
internauci
1  Windows 98
41.5%  (-0.1%)
20.0%  (-0.5%)
37.4%  (-0.1%)
2  Windows XP
33.3%  (+0.5%)
47.1%  (+0.6%)
35.8%  (+0.5%)
3  Windows 2000
11.1%  (-0.3%)
18.3%  (+0.1%)
12.6%  (-0.2%)
4  Windows ME
7.8%  (+0.1%)
7.0%   
7.6%   
5  Windows NT
2.4%  (-0.2%)
3.6%  (-0.1%)
2.7%  (-0.2%)
6  Windows 95
2.5%  (-0.1%)
1.2%  (-0.1%)
2.2%  (-0.1%)
7  Linux
0.8%  (-0.1%)
0.7%   
0.8%   
8  MacOS X
0.3%   
1.3%   
0.5%   
9  MacOS
0.2%   
0.7%   
0.3%   
  próba: internautów  4 998 933  1 037 902  6 261 443 

 
Przeglądarki


  Internauci
z Polski
Internauci
z zagranicy
Wszyscy
internauci
1  MSIE 6.x
59.8%  (+0.4%)
71.8%  (+0.4%)
62.1%  (+0.4%)
2  MSIE 5.x
33.8%  (-0.4%)
22.0%  (-0.5%)
31.6%  (-0.4%)
3  Opera 7.x
1.7%   
1.0%   
1.6%  (+0.1%)
4  MSIE 4.x
1.8%   
0.5%   
1.5%   
5  Mozilla 1.x
1.1%   
1.1%  (+0.1%)
1.1%   
6  Netscape 7.x
0.4%   
1.4%   
0.6%   
7  Netscape 4.x
0.4%   
0.8%   
0.5%   
8  Firebird 0.x
0.2%   
0.5%  (+0.1%)
0.3%  (+0.1%)
9  Opera 6.x
0.3%   
0.2%   
0.2%   
10  Safari 0.x
0.1%   
0.4%  (+0.1%)
0.2%   
11  Mozilla 0.x
0.0%   
0.1%   
0.1%   
12  MSIE 3.x
0.1%   
0.0%   
0.1%   
13  Netscape 6.x
0.1%   
0.2%   
0.1%   
  próba: internautów  5 001 319  1 038 230  6 264 258 

 
Rozdzielczości


  Internauci
z Polski
Internauci
z zagranicy
Wszyscy
internauci
1  1024x768
54.9%  (+0.2%)
59.5%  (+0.5%)
55.7%  (+0.2%)
2  800x600
39.9%  (-0.2%)
30.1%  (-0.7%)
38.1%  (-0.3%)
3  1280x1024
3.8%   
8.2%  (+0.1%)
4.7%  (+0.1%)
4  640x480
1.1%   
1.0%  (-0.1%)
1.1%   
5  1600x1200
0.3%   
1.1%  (+0.1%)
0.4%   
  próba: internautów  4 932 219  1 020 196  6 178 751 

 
Głębia kolorów


  Internauci
z Polski
Internauci
z zagranicy
Wszyscy
internauci
1  32 bity
55.6%  (+0.4%)
60.6%  (+0.8%)
56.3%  (+0.4%)
2  16 bitów
35.4%  (-0.3%)
30.1%  (-0.6%)
34.5%  (-0.4%)
3  24 bity
6.9%  (-0.2%)
7.7%   
7.2%   
4  8 bitów
1.8%   
1.6%   
1.7%   
5  mono
0.3%   
0.1%   
0.2%   
  próba: internautów  4 930 445  1 019 155  6 175 714 

 
Województwa


  Internauci
z Polski
1  mazowieckie
18.4%  (-0.4%)
2  śląskie
11.5%  (+0.1%)
3  dolnośląskie
11.1%  (+0.2%)
4  wielkopolskie
9.4%  (-0.1%)
5  małopolskie
8.7%   
6  pomorskie
6.1%   
7  łódzkie
5.6%  (-0.2%)
8  podkarpackie
5.1%  (+0.1%)
9  lubelskie
4.3%  (+0.1%)
10  kujawsko-pomorskie
4.3%   
11  zachodniopomorskie
3.7%  (+0.1%)
12  podlaskie
3.0%  (+0.1%)
13  lubuskie
2.6%   
14  warmińsko-mazurskie
2.6%   
15  opolskie
2.1%  (+0.1%)
16  świętokrzyskie
1.7%  (+0.1%)
  próba: internautów  2 695 947 

 
Państwa


  Internauci
z zagranicy
1  Stany Zjednoczone
32.0%  (+0.3%)
2  Niemcy
14.9%  (+0.1%)
3  Wielka Brytania
8.0%  (+0.3%)
4  Kanada
5.8%   
5  Francja
3.9%   
6  Holandia
3.2%  (+0.1%)
7  Austria
3.0%  (+0.4%)
8  Włochy
2.9%  (-0.1%)
9  Hiszpania
2.7%   
10  Szwecja
2.3%  (-0.1%)
11  Belgia
2.1%  (+0.1%)
12  Czechy
1.4%   
13  Dania
1.2%  (+0.1%)
14  Szwajcaria
1.1%   
15  Finlandia
1.1%   
  próba: internautów  1 039 245 

 
Wyszukiwarki-domeny


  Internauci
z Polski
Internauci
z zagranicy
Wszyscy
internauci
1  google.com
38.6%  (+0.2%)
51.7%  (+0.2%)
39.8%  (+0.2%)
2  onet.pl
27.9%  (+0.5%)
18.3%  (+0.9%)
26.9%  (+0.5%)
3  wp.pl
25.4%  (-0.2%)
13.9%  (+0.3%)
24.1%  (-0.4%)
4  msn.com
1.9%  (-0.3%)
3.9%  (-0.8%)
2.2%  (-0.2%)
5  szukacz.pl
1.9%  (+0.1%)
0.6%  (-0.1%)
1.8%  (+0.1%)
6  interia.pl
1.8%  (-0.2%)
1.4%  (-0.1%)
1.7%  (-0.2%)
7  yahoo.com
0.4%   
6.0%  (-0.4%)
1.1%  (-0.1%)
8  netsprint.pl
1.0%   
0.6%  (+0.2%)
1.0%  (+0.1%)
9  altavista.com
0.3%  (-0.1%)
1.6%  (-0.3%)
0.5%  (-0.1%)
10  gooru.pl
0.4%  (+0.1%)
0.1%  (+0.1%)
0.4%  (+0.1%)
11  panoramafirm.com.pl
0.1%   
0.1%   
0.1%   
12  alltheweb.com
0.1%   
0.4%  (+0.1%)
0.1%   
13  emulti.pl
0.2%   
0.0%  (-0.2%)
0.1%  (-0.1%)

 
Wyszukiwarki-silniki


  Internauci
z Polski
Internauci
z zagranicy
Wszyscy
internauci
1  Google
39.8%  (-0.1%)
53.0%  (+0.3%)
41.1%  (+0.1%)
2  Inktomi
28.3%  (+0.5%)
18.7%  (+0.9%)
27.2%  (+0.4%)
3  NetSprint
26.3%  (-0.3%)
14.5%   
25.0%  (-0.4%)
4  MSN
2.0%  (-0.2%)
4.0%  (-0.8%)
2.3%  (-0.2%)
5  Szukacz
1.9%   
0.6%  (-0.2%)
1.8%   
6  Yahoo
0.4%   
6.2%  (-0.3%)
1.1%  (-0.1%)
7  Altavista
0.8%   
1.9%  (-0.2%)
1.0%  (+0.1%)
8  Gooru
0.4%  (+0.1%)
0.1%  (+0.1%)
0.4%  (+0.1%)
9  Fast
0.1%   
0.9%  (+0.3%)
0.1%   

 
Katalogi


  Internauci
z Polski
Internauci
z zagranicy
Wszyscy
internauci
1  katalog.onet.pl
38.9%  (+0.9%)
30.4%  (-0.6%)
38.2%  (+1.1%)
2  katalog.wp.pl
29.2%  (+0.8%)
22.2%  (-0.3%)
28.8%  (+0.5%)
3  interia.pl
8.4%  (-1.4%)
6.5%  (-0.4%)
8.4%  (-1.3%)
4  gazeta.pl
6.4%  (+0.4%)
14.9%  (+1.9%)
6.7%  (+0.4%)
5  directory.google.com
2.7%  (-0.3%)
5.6%  (-1.2%)
3.1%  (-0.1%)
6  katalog.republika.pl
2.7%  (+0.4%)
1.7%  (-0.3%)
2.6%  (+0.2%)
7  katalog.hoga.pl
2.0%  (-0.3%)
2.1%  (-0.3%)
2.1%  (-0.2%)
8  dmoz.org
1.5%  (+0.4%)
2.0%  (+0.2%)
1.6%  (+0.4%)
9  start5.com
1.5%  (+0.4%)
1.5%  (+0.1%)
1.4%  (+0.4%)
10  www.cnl.pl
1.2%   
1.6%  (-0.1%)
1.2%   
11  katalog.wow.pl
1.0%  (-0.1%)
1.5%  (+0.3%)
1.0%  (-0.1%)
12  panoramafirm.com.pl
0.6%  (-0.4%)
0.9%  (-0.1%)
0.7%  (-0.3%)
13  yellowpages.pl
0.4%  (-0.1%)
1.4%  (+0.7%)
0.6%  (+0.1%)
14  polska.pl
0.3%  (-0.2%)
2.7%  (+0.7%)
0.6%   
15  ksi.bajo.pl
0.4%  (+0.1%)
0.4%   
0.4%  (+0.1%)

 
Cookies


Zestawienie określa procent odsłon, dokonywanych przez użytkowników akceptujących bądź odrzucających cookies.

  Internauci
z Polski
Internauci
z zagranicy
Wszyscy
internauci
1  akceptacja cookies
99.0%  (+0.1%)
97.8%   
98.9%   
2  odrzucenie cookies
1.0%  (-0.1%)
2.2%   
1.1%   
 
 

Wykorzystanie powyższych materiałów w jakikolwiek sposób bez podania źródła: nazwy firmy oraz odnośnika do serwisu ranking.pl jest zabronione.

Definicje:
Odsłona - zdarzenie polegające na obejrzeniu strony; wywołanie strony.

Użytkownik - odwiedzający witrynę internauta, rozpoznawany na podstawie nadanego przeglądarce cookie.
Więcej >>

Szczegółowe informacje o sposobie obliczania rankingów dostępne są w serwisie ranking.pl