Witam serdecznie i zapraszam do lektury. Co ciekawego działo się w sieci na przełomie roku?

Do drzwi producentów systemów operacyjnych zapukał niezwykły klient - ni mniej ni więcej, tylko święty Mikołaj we własnej osobie. Jak wiadomo, praca św. Mikołaja nie jest łatwa, zatem zwrócił się on do producentów z prośbą o wsparcie - o system, który pomógłby mu poradzić sobie ze 160 milionami listów w 18 językach od dzieciaków z 45 krajów...

... taką zabawę zaproponował producentom systemów operacyjnych serwis ZDNet. Trzech producentów - wśród których brakło jednak lidera na rynku systemów operacyjnych, korporacji Microsoft - przejęło się problemami najmilszego ze świętych. Co zaproponowano świętemu Mikołajowi - o tym dla polskich użytkowników pisze serwis CHIP.

Z żadną inicjatywą pomocy nie wystąpiła, podobnie jak Microsoft, firma Apple, w zamian za to jednak udostępniła nowy produkt, z którego użytkownicy systemu Mac OS X ucieszą się zapewne jak z najpiękniejszego prezentu od św. Mikołaja. Safari to przeglądarka przeznaczona na komputery Macintosh. Szczegółowe informacje na jej temat znaleźć można w serwisie CNET.com oraz oczywiście na stronach producenta.

Użytkownicy Safari docenią zapewne cechę przeglądarki, jaką jest możliwość blokowania reklamy pop-up'owej. Ponadto, podobnie jak w przypadku Opery, twórcy przeglądarki podkreślają jako jej zaletę wyjątkową szybkość. Zgodnie z ich zapewnieniami, Safari na komputerach Macintosh ładuje strony trzykrotnie szybciej niż Internet Explorer, która do tej pory była domyślną przeglądarką na nowych Mac'ach. Inna cecha Safari to bardzo skromny interfejs użytkownika - jak powiedział Steve Jobs z Apple, gwiazdą tutaj ma być nie przeglądarka, lecz zawartość strony.

Safari, jako przeglądarka stworzona specjalnie z myślą o technologii uniksowej, działa jedynie na Mac OS X (w wersji 10.2). Jednak jak wiemy z obserwacji statystyk, na świecie Mac OS X zdążył już "dogonić" Mac OS'a - w ostatnim tygodniu poziom wykorzystania obydwu systemów równy był jeden procent. Wśród internautów łączących się z Polski popularność obydwu wersji jest nadal znacznie mniejsza (Mac OS - 0,3%, Mac OS X - 0,1%).

Z pozdrowieniami,
Monika Niemirowska
Global eMarketing S.A.
http://www.gem.pl




Prezentowane dane dotyczą internautów odwiedzających polskie witryny. Podajemy oddzielne statystyki dotyczące użytkowników łączących się z obszaru Polski i z zagranicy oraz wspólne dla wszystkich użytkowników. Dane zostały obliczone przez system GeMius: http://www.gemius.pl.

 
Aktualne oraz archiwalne informacje dostępne są również na stronie http://www.ranking.pl. W przypadku pytań, uwag, propozycji prosimy o kontakt przez e-mail: kontakt@ranking.pl - chętnie służymy wyjaśnieniami.

Zapraszam do zapoznania się z danymi z ostatniego tygodnia (31.XII.2002 - 6.I.2003).
W tej edycji rankingu znajdują się następujące zestawienia:
  1. Województwa, z których łączą się internauci
  2. Systemy operacyjne
  3. Przeglądarki
  4. Rozdzielczości monitorów
  5. Głębia kolorów
  6. Długości wizyt
  7. Cookies
  8. Państwa
W nawiasie podana jest zmiana w porównaniu do poprzedniego tygodnia.
 
Systemy operacyjne


  Internauci
z Polski
Internauci
z zagranicy
Wszyscy
internauci
1  Windows 98
50.9%  (-1.1%)
29.4%  (-1.1%)
46.7%  (-0.8%)
2  Windows XP
19.1%  (-1.6%)
36.0%  (-0.3%)
22.4%  (-1.4%)
3  Windows 2000
10.7%  (+2.2%)
14.4%  (+1.0%)
11.5%  (+1.8%)
4  Windows ME
10.9%  (-1.5%)
11.9%  (-0.8%)
11.1%  (-1.3%)
5  Windows 95
3.9%  (+0.6%)
2.1%  (+0.1%)
3.5%  (+0.5%)
6  Windows NT
3.5%  (+1.2%)
3.6%  (+0.8%)
3.4%  (+1.0%)
7  Linux
0.6%   
0.4%   
0.6%  (+0.1%)
8  MacOS
0.3%  (+0.2%)
1.0%  (+0.1%)
0.4%  (+0.1%)
9  MacOS X
0.1%   
1.0%  (+0.1%)
0.3%   
  próba: internautów  1 660 281  383 034  2 790 290 

 
Przeglądarki


  Internauci
z Polski
Internauci
z zagranicy
Wszyscy
internauci
1  MSIE 5.x
51.2%  (+1.1%)
35.0%  (-0.2%)
48.0%  (+1.0%)
2  MSIE 6.x
42.9%  (-1.5%)
58.9%  (-0.1%)
46.0%  (-1.3%)
3  MSIE 4.x
2.5%  (+0.2%)
0.9%   
2.3%  (+0.3%)
4  Opera 6.x
1.0%  (-0.1%)
0.9%  (-0.1%)
1.0%  (-0.1%)
5  Netscape 4.x
0.7%  (+0.2%)
1.6%  (+0.3%)
0.9%  (+0.2%)
6  Mozilla 1.x
0.8%  (+0.1%)
0.7%   
0.8%  (+0.1%)
7  Netscape 7.x
0.4%  (+0.1%)
1.1%  (+0.1%)
0.5%   
8  Opera 7.x
0.1%  (-0.1%)
0.2%   
0.2%   
9  Netscape 6.x
0.1%   
0.4%   
0.2%   
10  Mozilla 0.x
0.1%   
0.1%   
0.1%   
11  Konqueror 3.x
0.1%   
0.0%   
0.1%   
12  MSIE 3.x
0.1%   
0.0%   
0.1%   
  próba: internautów  1 659 068  382 398  2 787 708 

 
Rozdzielczości


  Internauci
z Polski
Internauci
z zagranicy
Wszyscy
internauci
1  1024x768
50.2%  (-2.2%)
53.6%  (+0.2%)
51.1%  (-1.5%)
2  800x600
45.1%  (+2.4%)
36.2%  (-0.6%)
43.1%  (+1.6%)
3  1280x1024
3.1%  (-0.2%)
7.3%  (+0.4%)
3.9%  (-0.1%)
4  640x480
1.3%   
1.7%  (-0.1%)
1.4%   
5  1600x1200
0.3%  (+0.1%)
1.2%  (+0.2%)
0.4%   
6  Niestandardowe
0.0%   
0.1%   
0.0%   
  próba: internautów  1 554 905  374 074  3 130 162 

 
Głębia kolorów


  Internauci
z Polski
Internauci
z zagranicy
Wszyscy
internauci
1  32 bity
46.6%  (-3.4%)
53.0%  (-0.2%)
48.1%  (-2.3%)
2  16 bitów
42.8%  (+2.1%)
36.8%  (-0.1%)
41.6%  (+1.5%)
3  24 bity
8.2%  (+0.9%)
8.3%  (+0.2%)
8.1%  (+0.6%)
4  8 bitów
2.1%  (+0.3%)
1.8%  (+0.1%)
2.0%  (+0.2%)
5  mono
0.2%   
0.1%   
0.2%   
  próba: internautów  1 553 659  373 721  3 127 365 

 
Województwa


  Internauci
z Polski
1  mazowieckie
18.5%  (+0.3%)
2  śląskie
12.9%  (-0.4%)
3  dolnośląskie
10.7%  (-0.1%)
4  wielkopolskie
9.2%  (-0.2%)
5  małopolskie
7.9%  (+0.6%)
6  pomorskie
6.6%  (+0.2%)
7  łódzkie
5.2%   
8  podkarpackie
5.1%  (+0.1%)
9  kujawsko-pomorskie
4.1%  (-0.1%)
10  lubelskie
3.9%  (+0.1%)
11  zachodniopomorskie
3.9%   
12  podlaskie
3.2%  (-0.3%)
13  warmińsko-mazurskie
2.7%   
14  lubuskie
2.4%  (-0.1%)
15  opolskie
2.1%   
16  świętokrzyskie
1.6%   
  próba: internautów  1 382 967 

 
Państwa


  Internauci
z zagranicy
1  Stany Zjednoczone
36.7%  (+1.9%)
2  Niemcy
13.3%  (-0.5%)
3  Kanada
7.9%  (+0.7%)
4  Wielka Brytania
6.1%  (+0.2%)
5  Francja
3.4%  (+0.2%)
6  Włochy
2.8%  (-0.3%)
7  Holandia
2.7%  (-0.3%)
8  Szwecja
2.3%  (+0.1%)
9  Hiszpania
2.3%  (-0.4%)
10  Australia
1.7%  (+0.2%)
11  Belgia
1.6%  (-0.2%)
12  Austria
1.4%  (+0.1%)
13  Czechy
1.2%  (+0.1%)
14  Japonia
1.2%  (-0.1%)
15  Finlandia
1.0%  (+0.1%)
  próba: internautów  475 517 

 
Długości wizyt


Poniższe zestawienie określa ilość odsłon wykonanych przez internautów w czasie jednej wizyty.

  Internauci
z Polski
Internauci
z zagranicy
Wszyscy
internauci
1  1
36.7%  (-2.6%)
45.5%  (-2.6%)
36.8%  (-2.9%)
2  3-5
21.4%  (+0.3%)
17.6%  (+0.8%)
21.4%  (+0.5%)
3  2
16.8%  (-1.5%)
15.2%  (-0.9%)
16.7%  (-1.4%)
4  11+
12.9%  (+2.2%)
12.0%  (+1.7%)
13.0%  (+2.4%)
5  6-10
12.1%  (+1.4%)
9.8%  (+1.1%)
12.1%  (+1.5%)
  próba: wizyt  17 093 595  1 129 459  24 118 140 

 
Cookies


Zestawienie określa procent odsłon, dokonywanych przez użytkowników akceptujących bądź odrzucających cookies.

  Internauci
z Polski
Internauci
z zagranicy
Wszyscy
internauci
1  akceptacja cookies
98.8%   
97.5%   
98.8%   
2  odrzucenie cookies
1.2%   
2.5%   
1.2%   
 
 

Wykorzystanie powyższych materiałów w jakikolwiek sposób bez podania źródła: nazwy firmy oraz odnośnika do serwisu ranking.pl jest zabronione.

Definicje:
Odsłona - wydarzenie polegające na obejrzeniu witryny; pojedyncze "kliknięcie" na witrynie.

Wizyta - ciąg odsłon wykonanych przez użytkownika na witrynie, które następują po sobie w odstępie czasu nie dłuższym niż 30 minut.

Użytkownik - odwiedzający witrynę internauta, rozpoznawany na podstawie nadanego przeglądarce cookie.
Więcej >>

Szczegółowe informacje o sposobie obliczania rankingów dostępne są w serwisie ranking.pl