Witam Państwa w samym środku wakacji i zapraszam do lektury.

Wakacyjny spokój w rankingach trwa. Największe zmiany widzimy w rankingu katalogów: jednoprocentowy spadek wykorzystania katalogu Interii oraz 0,8% wzrost katalogu WP. Tendencję rosnącą zachowuje również trzeci w rankingu katalog Gazety, być może dlatego, że w czasie letnich miesięcy internauci mają możliwość testowania nowości, które portal wprowadził w swoich serwisach, m.in. w katalogu i wyszukiwarce. Obydwa mechanizmy zostały zintegrowane: po wpisaniu wyrażenia wyszukiwawczego użytkownik otrzymuje na liście trafień w pierwszej kolejności odpowiednie kategorie katalogu, następnie strony znajdujące się w katalogu (z opisami katalogowymi), a dopiero potem nie zarejestrowane w katalogu strony z wyszukiwarki.

Atrakcją serwisu www.gazeta.pl/szukaj jest lista najczęściej wpisywanych przez internautów wyrażeń wyszukiwawczych. W chwili obecne one także odzwierciedlają wakacyjny czas - wśród pierwszych 25 znajdują się takie zapytania jak "pks", "pkp", "pogoda". Zapytania ze ścisłej "czołówki" zdają się natomiast być niezależne od pory roku.
 

Podsumowanie rankingów:
(25 lipca 2002 - 1 sierpnia 2002)

WojewództwaUżytkownicy
  mazowieckie
 19.8%  
  śląskie
 12.4%  
  dolnośląskie
 10.7%  


Systemy operacyjneUżytkownicy
  Windows 98
 51.5%  
  Windows XP
 13.4%  
  Windows ME
 12.0%  


PrzeglądarkiUżytkownicy
  MSIE 5.x
 57.3%  
  MSIE 6.x
 36.5%  
  MSIE 4.x
 3.0%  
 
 

Popularność katalogów jest nie tylko bezpośrednim efektem ich jakości, lecz zapewne także w dużej mierze oglądalności całego portalu, w tym innych nowych serwisów; takim w przypadku Gazety jest serwis Giełda.

Z końcem lipca udostępniony został raport TNS OBOP z pierwszego półrocza. Raport podaje m.in. procentową ilość internautów zamieszkujących poszczególne województwa, interesujący dla nas również z tego względu, że możemy go porównać z naszym rankingiem. Pierwsza piątka najbardziej "zinternetyzowanych" województw jest taka sama, ale kolejność województw w rankingu oraz procenty nieco się różnią. Wg raportu OBOPu są to kolejno: mazowieckie (15%), śląskie (11%), małopolskie (10%), dolnośląskie (8%) i wielkopolskie (8%). Wg naszego rankingu: mazowieckie (19,8%), śląskie (12,4%), dolnośląskie (10,7%), wielkopolskie (9,4%), małopolskie (8%). Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że OBOP zbiera dane o rzeczywistym miejscu zamieszkania internautów, natomiast GeMius - o miejscu, z którego internauci łączą się z siecią. Tak więc różnica np. w przypadku woj. mazowieckiego wynika oczywiście stąd, że wiele osób mieszkających na stałe poza mazowieckim pracuje bądź uczy się w Warszawie i tam korzysta z sieci.

Zestawienie województw to ranking, w którym wakacyjny zastój jest zastanawiający. Na początku wakacji przypuszczaliśmy, że zajdzie tu sporo zmian związanych z urlopowymi wyjazdami z dużych miast. W rzeczywistości, pomimo ogólnego zmniejszenia się ruchu w sieci w stosunku do czerwca, procenty w rankingu pozostają prawie niezmienne. Czy świadczy to o tym, że Polacy nie wyjeżdżają na urlopy, tylko spędzają je w domach? Potwierdzałby to fakt, że pomimo samego środka upalnych wakacji korki na warszawskich ulicach nie są mniejsze niż w ciągu całego roku.

Z pozdrowieniami,
Monika Niemirowska
Global eMarketing S.A.
http://www.gem.pl




 
Aktualne oraz archiwalne dane dostępne są również na stronie http://www.ranking.pl. W przypadku pytań, uwag, propozycji prosimy o kontakt przez e-mail: kontakt@ranking.pl - chętnie służymy wyjaśnieniami.

Zapraszam do zapoznania się z danymi z ostatniego tygodnia (25 lipca 2002 - 1 sierpnia 2002).
W tej edycji rankingu znajdują się następujące zestawienia:
  1. Województwa, z których pochodzą internauci
  2. Systemy operacyjne
  3. Przeglądarki
  4. Rozdzielczości
  5. Głębia kolorów
  6. Wyszukiwarki (domeny i silniki)
  7. Katalogi
  8. Długości wizyt
  9. Cookies
Dane zostały obliczone na podstawie systemu http://www.gemius.pl. W nawiasie podana jest zmiana w porównaniu do poprzedniego tygodnia.
 
Województwa

(próba: 916438 internautów)

1
19.8%   (-0.1%)
  mazowieckie
2
12.4%   (+0.2%)
  śląskie
3
10.7%  
  dolnośląskie
4
9.4%   (+0.1%)
  wielkopolskie
5
8.0%  
  małopolskie
6
6.5%   (-0.1%)
  pomorskie
7
5.3%  
  łódzkie
8
4.5%  
  podkarpackie
9
4.3%  
  zachodniopomorskie
10
4.2%  
  kujawsko-pomorskie
11
3.7%  
  lubelskie
12
2.9%  
  podlaskie
13
2.8%   (+0.1%)
  warmińsko-mazurskie
14
2.2%  
  lubuskie
15
1.9%  
  opolskie
16
1.5%  
  świętokrzyskie

Dane z poprzednich tygodni >>


 
Systemy operacyjne

(próba: 1399456 internautów)

1
51.5%  
  Windows 98
2
13.4%   (+0.4%)
  Windows XP
3
12.0%  
  Windows ME
4
11.4%   (-0.1%)
  Windows 2000
5
5.3%   (-0.2%)
  Windows NT
6
5.1%   (-0.2%)
  Windows 95
7
0.6%  
  MacOS
8
0.6%  
  Linux

Dane z poprzednich tygodni >>


 
Przeglądarki

(próba: 1398689 internautów)

1
57.3%   (-0.3%)
  MSIE 5.x
2
36.5%   (+0.2%)
  MSIE 6.x
3
3.0%   (+0.2%)
  MSIE 4.x
4
1.4%   (-0.1%)
  Netscape 4.x
5
0.9%  
  Opera 6.x
6
0.4%   (-0.1%)
  Netscape 6.x
7
0.1%  
  Mozilla
8
0.1%  
  MSIE 3.x
9
0.1%  
  Netscape 7.x
10
0.1%  
  Opera 5.x

Dane z poprzednich tygodni >>


 
Rozdzielczości

(próba: 1321105 internautów)

1
49.9%   (+0.2%)
  1024x768
2
44.7%   (-0.3%)
  800x600
3
3.5%  
  1280x1024
4
1.4%  
  640x480
5
0.4%  
  1600x1200

Dane z poprzednich tygodni >>


 
Głębia kolorów

(próba: 1319123 internautów)

1
45.7%   (-0.2%)
  16 bitów
2
41.8%   (+0.3%)
  32 bity
3
9.9%  
  24 bity
4
2.4%  
  8 bitów
5
0.2%  
  mono

Dane z poprzednich tygodni >>


 
Wyszukiwarki-domeny

Poniższe zestawienie określa, z jakich witryn korzystają internauci, aby wyszukać w sieci informacje.

1
44.6%   (+0.4%)
  onet.pl
2
21.6%  
  google.com
3
20.5%  
  wp.pl
4
4.7%   (-0.1%)
  interia.pl
5
1.8%   (-0.3%)
  msn.com
6
1.7%   (-0.1%)
  yahoo.com
7
1.2%   (+0.1%)
  netsprint.pl
8
0.9%   (+0.1%)
  szukacz.pl
9
0.7%   (-0.1%)
  altavista.com
10
0.6%  
  emulti.pl
11
0.5%  
  hoga.pl
12
0.3%  
  gazeta.pl
13
0.2%  
  aol.com
14
0.1%  
  lycos.com
15
0.1%  
  yandex.pl
16
0.1%  
  alltheweb.com
17
0.1%  
  internetia.pl
18
0.1%  
  polska.pl
19
0.1%  
  wow.pl

Dane z poprzednich tygodni >>


 
Wyszukiwarki-silniki

Poniższe zestawienie określa, jakie 'wyszukiwarki' są najczęściej wykorzystywane podczas wyszukiwania informacji. Np. witryna http://www.onet.pl korzysta z dwóch wyszukiwarek: Inktomi oraz altavista.

1
47.4%   (+0.5%)
  Inktomi
2
26.4%   (-0.1%)
  Google
3
18.2%   (-0.1%)
  Fast
4
2.4%   (-0.1%)
  Altavista
5
2.1%   (+0.1%)
  NetSprint
6
1.9%   (-0.3%)
  MSN
7
1.0%   (+0.1%)
  Szukacz
8
0.3%   (+0.1%)
  AOL
9
0.1%  
  Yandex
10
0.1%  
  Yahoo

Dane z poprzednich tygodni >>


 
Katalogi

Poniższe zestawienie określa, z jakich katalogów korzystają internauci podczas gdy poszukują witryn o określonej tematyce.

1
44.1%   (+0.2%)
  katalog.onet.pl
2
31.4%   (+0.8%)
  katalog.wp.pl
3
9.8%   (+0.2%)
  gazeta.pl
4
8.8%   (-1.0%)
  interia.pl
5
3.7%   (-0.2%)
  katalog.hoga.pl
6
0.9%   (-0.1%)
  directory.google.com
7
0.5%  
  dmoz.org
8
0.4%  
  katalog.wow.pl
9
0.3%   (-0.1%)
  dir.yahoo.com

Dane z poprzednich tygodni >>


 
Długości wizyt

Poniższe zestawienie określa ilość odsłon wykonanych przez internautów w czasie jednej wizyty.

1
37.0%   (+0.3%)
  1
2
20.6%   (-0.1%)
  3-5
3
20.1%   (+0.4%)
  2
4
11.1%   (-0.6%)
  11+
5
11.1%   (-0.2%)
  6-10

Dane z poprzednich tygodni >>


 
Cookies

Zestawienie określa procent odsłon, które przyporządkowano użytkownikom za pomocą cookies.

1
98.6%   (+0.2%)
  akceptacja cookies
2
1.4%   (-0.2%)
  odrzucenie cookies

Dane z poprzednich tygodni >>