Witam Państwa i zapraszam w ten wakacyjny dzień do lektury.

Czy polscy internauci, odwiedzając witryny, oglądają je dokładnie przechodząc przez wiele stron w ich obrębie czy też, wszedłszy na witrynę, już następnym "kliknięciem" ją opuszczają? Zdradzi nam to ranking długości wizyt. Nasi rodacy najczęściej wykonują wizyty krótkie - na które składa się jedna tylko odsłona. Przez odsłonę rozumiemy pojedyncze "kliknięcie" na stronę; przez wizytę - ciąg odsłon wykonanych przez jednego użytkownika w obrębie jednej witryny.

Znaczna część z tych jednoodsłonowych wizyt może być wizytami przypadkowymi, np. na witrynach dostarczonych użytkownikowi przez wyszukiwarkę, z których nie wszystkie spełniają kryteria zapytania wyszukiwawczego - wtedy już wejście na stronę, odpowiadające jednemu kliknięciu, pozwala zorientować się, że nie zawiera ona poszukiwanych treści. Możliwa jest także sytuacja, kiedy internauci znajdują już na stronie głównej wszystkie interesujące ich informacje, lub też kiedy znają adres docelowej strony w ramach serwisu i przechodzą prosto na nią nie interesując się zawartością reszty witryny. Trzeba wziąć także pod uwagę, że wiele serwisów ma budowę wizytówki - jednej strony bez żadnych podstron; wtedy siłą rzeczy wizyta na takiej stronie odpowiada jednemu kliknięciu.
 

Podsumowanie rankingów:
(3 lipca 2002 - 10 lipca 2002)

WojewództwaUżytkownicy
  mazowieckie
 19.9%  
  śląskie
 12.4%  
  dolnośląskie
 10.8%  


Systemy operacyjneUżytkownicy
  Windows 98
 52.2%  
  Windows XP
 13.0%  
  Windows ME
 12.4%  


PrzeglądarkiUżytkownicy
  MSIE 5.x
 57.7%  
  MSIE 6.x
 36.1%  
  MSIE 4.x
 2.9%  
 
 

Aż 35% wizyt wykonywanych przez polskich internautów jest wizytami jednoodsłonowymi. 21% to wizyty, w czasie których wykonano dwie odsłony; 21% to wizyty, podczas których internauta poruszał się po witrynie już nieco dłużej - klikając w jej obrębie 3-5 razy.

Chciałabym także polecić dziś tekst http://ranking.pl/meth.php zawierający być może bardzo interesujące dla Państwa informacje. Mianowicie: jak powstają statystyki, z którymi zapoznajemy się co tydzień? Skąd pochodzą prezentowane w rankingach dane, i w jaki sposób są obliczane? Czy wszystkie rankingi są tworzone za pomocą tej samej metody, czy są między nimi różnice? Mam nadzieję, że szczegóły dotyczące tego procesu mogą Państwa zainteresować, a przede wszystkim - że tekst ten lepiej pozwoli Państwu dowiedzieć się więcej o Internecie. Gdyby chcieli Państwo dowiedzieć się o jakimś zagadnieniu jeszcze więcej, zawsze chętnie udzielamy informacji i objaśnień, pod adresem e-mail: kontakt@ranking.pl.

Życzę pogodnych lipcowych dni,
Monika Niemirowska
Global eMarketing S.A.
http://www.gem.pl




 
Aktualne oraz archiwalne dane dostępne są również na stronie http://www.ranking.pl. W przypadku pytań, uwag, propozycji prosimy o kontakt przez e-mail: kontakt@ranking.pl - chętnie służymy wyjaśnieniami.

Zapraszam do zapoznania się z danymi z ostatniego tygodnia (3 lipca 2002 - 10 lipca 2002).
W tej edycji rankingu znajdują się następujące zestawienia:
  1. Województwa, z których pochodzą internauci
  2. Systemy operacyjne
  3. Przeglądarki
  4. Rozdzielczości
  5. Głębia kolorów
  6. Wyszukiwarki (domeny i silniki)
  7. Katalogi
  8. Długości wizyt
  9. Cookies
Dane zostały obliczone na podstawie systemu http://www.gemius.pl. W nawiasie podana jest zmiana w porównaniu do poprzedniego tygodnia.
 
Województwa

(próba: 914436 internautów)

1
19.9%   (+0.1%)
  mazowieckie
2
12.4%  
  śląskie
3
10.8%   (-0.3%)
  dolnośląskie
4
9.3%   (+0.1%)
  wielkopolskie
5
7.8%   (-0.2%)
  małopolskie
6
6.6%   (+0.1%)
  pomorskie
7
5.3%  
  łódzkie
8
4.5%   (-0.1%)
  podkarpackie
9
4.2%   (+0.1%)
  kujawsko-pomorskie
10
4.2%  
  zachodniopomorskie
11
3.7%   (+0.1%)
  lubelskie
12
2.9%   (-0.1%)
  podlaskie
13
2.7%   (+0.1%)
  warmińsko-mazurskie
14
2.2%  
  lubuskie
15
2.0%   (+0.1%)
  opolskie
16
1.5%  
  świętokrzyskie

Dane z poprzednich tygodni >>


 
Systemy operacyjne

(próba: 1359113 internautów)

1
52.2%  
  Windows 98
2
13.0%   (+0.8%)
  Windows XP
3
12.4%   (+0.1%)
  Windows ME
4
11.4%   (+0.1%)
  Windows 2000
5
5.5%   (+0.1%)
  Windows NT
6
4.2%   (-1.2%)
  Windows 95
7
0.6%  
  Linux
8
0.6%   (+0.1%)
  MacOS

Dane z poprzednich tygodni >>


 
Przeglądarki

(próba: 1372906 internautów)

1
57.7%   (-0.8%)
  MSIE 5.x
2
36.1%   (+0.8%)
  MSIE 6.x
3
2.9%   (-0.1%)
  MSIE 4.x
4
1.6%   (+0.1%)
  Netscape 4.x
5
0.9%   (+0.1%)
  Opera 6.x
6
0.5%   (+0.1%)
  Netscape 6.x
7
0.1%  
  Mozilla
8
0.1%  
  Opera 5.x
9
0.1%  
  MSIE 3.x
10
0.1%   (+0.1%)
  Netscape 7.x

Dane z poprzednich tygodni >>


 
Rozdzielczości

(próba: 1363115 internautów)

1
49.5%  
  1024x768
2
45.3%  
  800x600
3
3.4%  
  1280x1024
4
1.4%  
  640x480
5
0.4%  
  1600x1200

Dane z poprzednich tygodni >>


 
Głębia kolorów

(próba: 1360689 internautów)

1
46.2%  
  16 bitów
2
41.3%   (+0.1%)
  32 bity
3
9.9%   (+0.1%)
  24 bity
4
2.4%   (-0.1%)
  8 bitów
5
0.2%  
  mono

Dane z poprzednich tygodni >>


 
Wyszukiwarki-domeny

Poniższe zestawienie określa, z jakich witryn korzystają internauci, aby wyszukać w sieci informacje.

1
44.7%   (+1.2%)
  onet.pl
2
21.7%   (+0.7%)
  google.com
3
19.5%   (-2.2%)
  wp.pl
4
4.6%   (-0.1%)
  interia.pl
5
3.0%   (+0.1%)
  msn.com
6
1.8%   (-0.1%)
  yahoo.com
7
1.0%  
  szukacz.pl
8
0.9%   (-0.1%)
  netsprint.pl
9
0.8%   (+0.1%)
  altavista.com
10
0.5%  
  emulti.pl
11
0.5%  
  hoga.pl
12
0.2%   (-0.2%)
  gazeta.pl
13
0.1%   (+0.1%)
  aol.com
14
0.1%   (+0.1%)
  lycos.com
15
0.1%  
  yandex.pl
16
0.1%   (+0.1%)
  netscape.com
17
0.1%  
  alltheweb.com

Dane z poprzednich tygodni >>


 
Wyszukiwarki-silniki

Poniższe zestawienie określa, jakie 'wyszukiwarki' są najczęściej wykorzystywane podczas wyszukiwania informacji. Np. witryna http://www.onet.pl korzysta z dwóch wyszukiwarek: Infoseek oraz altavista.

1
47.1%   (+1.4%)
  Inktomi
2
26.3%   (+0.8%)
  Google
3
17.7%   (-2.4%)
  Fast
4
3.2%   (+0.1%)
  MSN
5
2.4%   (-0.2%)
  Altavista
6
1.6%   (-0.3%)
  NetSprint
7
1.1%  
  Szukacz
8
0.2%   (+0.2%)
  AOL
9
0.1%  
  Yandex
10
0.1%   (+0.1%)
  Netscape
11
0.1%   (+0.1%)
  Yahoo

Dane z poprzednich tygodni >>


 
Katalogi

Poniższe zestawienie określa, z jakich katalogów korzystają internauci podczas gdy poszukują witryn o określonej tematyce.

1
45.3%   (+1.6%)
  katalog.onet.pl
2
31.4%   (+1.1%)
  katalog.wp.pl
3
11.4%   (+1.5%)
  interia.pl
4
5.5%   (-4.5%)
  gazeta.pl
5
4.2%   (+0.2%)
  katalog.hoga.pl
6
1.0%  
  directory.google.com
7
0.5%  
  dmoz.org
8
0.4%   (+0.1%)
  katalog.wow.pl
9
0.3%  
  dir.yahoo.com

Dane z poprzednich tygodni >>


 
Długości wizyt

Poniższe zestawienie określa ilość odsłon wykonanych przez internautów w czasie jednej wizyty.

1
35.4%   (+5.9%)
  1
2
21.2%   (-4.2%)
  2
3
21.0%  
  3-5
4
11.5%   (-1.5%)
  6-10
5
10.9%   (-0.2%)
  11+

Dane z poprzednich tygodni >>


 
Cookies

Zestawienie określa procent odsłon, które przyporządkowano użytkownikom za pomocą cookies.

1
98.4%  
  akceptacja cookies
2
1.6%  
  odrzucenie cookies

Dane z poprzednich tygodni >>