Internauci kontra reklamy. W jakie formaty klikamy najczęściej?

Drogi Czytelniku!

W poprzednim biuletynie gemiusRanking PL sprawdzaliśmy, jak kształtuje się zainteresowanie internautów stronami www popularnych dyskontów - sklepów Lidl i Biedronka. Dziś prezentujemy wyniki raportu AdMonitor, który niedawno został opublikowany przez Gemius.

Prezentowane dane dotyczą Bułgarii, Chorwacji, Czech, Estonii, Litwy, Łotwy, Polski, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, Turcji, Ukrainy oraz Węgier. Obecnie na stronie www.admonitor.gemius.com można analizować dane z dwóch ostatnich kwartałów 2015 roku.

Z raportu wynika, że najwyższy współczynnik klikalności (średni CTR) osiągają kampanie reklamowe na Ukrainie (0,96 proc.).Na drugim miejscu znajduje się Turcja, w której wartość współczynnika klikalności wyniosła 0,63 proc. Na trzecim miejscu znalazła się Bułgaria (0,6 proc.).

Zgodnie z obserwowanym od dłuższego czasu trendem, najpopularniejszą formą reklamy internetowej pozostają standardowe banery - graficzna forma przekazania treści informacyjnych bądź reklamowych. Jedynym krajem, w którym ten format wykorzystany był w mniej niż 70 proc. wszystkich kampanii reklamowych są Czechy (66 proc.). W pozostałych analizowanych krajach udział tych formatów w kampaniach przekracza 70 proc. osiągając najwyższy wynik na Węgrzech - 94 proc.

Jak pokazują dane na www.admonitor.gemius.com, po formaty rich media sięga się nadal znacznie rzadziej. Ich udział w kampaniach reklamowych przekracza 50 proc. tylko w dwóch europejskich krajach - w Słowenii (54 proc.) i Czechach (54 proc.).

Choć udział banerów w kampaniach jest znacznie wyższy, to właśnie formaty rich media uzyskują wyższe wskaźniki klikalności. Jedynym wyjątkiem są Czechy - tu CTR dla obu formatów jest zbliżony, choć z reklamami multimedialnymi (CTR 0,28 proc.) wygrywają banery (0,29 proc.).

Spośród wyświetleń reklam wykonywanych na PC, tabletach i smartfonach we wszystkich analizowanych krajach zdecydowanie wygrywają komputery osobiste. 88 proc. wyświetleń reklam to najwyższy wynik dla PC - osiągnięto go w trzech krajach, czyli w Polsce, Słowenii i Ukrainie. Najmniej - 75 proc. wyświetleń na komputerach osobistych - odnotowano w Serbii. Więcej informacji na: www.admonitor.gemius.com.

Zapraszamy też do zapoznania się z wynikami badania Gemius z tygodnia 28.03.2016 - 04.04.2016.

Gemius

Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Chrome 49.x 27.25     +  1.05  
2 Firefox 45.x 20.77     +  4.70  
3 Chrome Mobile 49.x 6.18     +  0.49  
4 MSIE 11.x 5.38     -  0.14  
5 Opera 36.x 4.01     +  0.24  
­
Przeglądarki - Grupy
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Chrome 30.55     +  0.50  
2 Firefox 25.31     -  0.12  
3 Chrome Mobile 14.02     -  0.02  
4 MSIE 8.63     -  0.57  
5 Opera 5.37     +  0.06  
 
­
Przeglądarki - Silniki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 WebKit/KHTML 37.04     +  0.58  
2 Gecko 25.34     -  0.12  
3 MSIE 10.15     -  0.54  
4 Opera 0.90     +  0.01  
         

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 7 33.89     -  0.59  
2 Android 21.58     -  0.04  
3 Windows 10 11.46     +  0.35  
4 Windows 8.1 10.81     +  0.05  
5 Windows XP 7.39     -  0.06  
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 69.66     -  0.11  
2 Unix 30.22     +  0.09  
3 other OS 0.11       0.00  
         
         
 

Urządzenia Mobilne

­
Urządzenia Mobilne - Modele
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple iPhone 15.15     +  0.08  
2 Apple iPad 7.14     +  0.30  
3 HTC Desire 3.39     -  0.06  
4 Samsung SM-G900 (Galaxy S5) 3.17     -  0.02  
5 Samsung 3.02     +  0.11  
­
Urządzenia Mobilne - Producenci
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Samsung 36.33     -  0.04  
2 Apple 22.31     +  0.38  
3 LG 11.07     -  0.21  
4 Nokia 8.53     +  0.07  
5 Huawei 4.74     +  0.02  
 

Ekran

­
Flash Player
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 flash player ver. 21 60.78     +  1.19  
2 nie zainstalowany 29.45     +  0.28  
3 wersja 20 2.84     -  1.04  
4 wersja 11 1.65     -  0.04  
5 flash player ver. 18 1.52     -  0.12  
­
Rozdzielczości
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 1366x768 28.38     +  0.37  
2 360x640 9.20     +  0.14  
3 1920x1080 8.62     -  0.37  
4 1280x800 6.09     +  0.30  
5 1600x900 5.27       0.00  
 
­
Głębia Kolorów
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 True color 99.21     +  0.01  
2 High color 0.52       0.00  
3 Indexed color 0.26     -  0.01  
4 Monochromatic color 0.00       0.00  
5 Deep color 0.00       0.00  

Katalogi

­
Katalogi
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 start24.pl 37.66     -  0.69  
2 onet.pl 34.17     +  6.61  
3 wp.pl 21.38     -  3.93  
4 dmoz.org 4.13     +  2.11  
5 hoga.pl 1.57     -  1.32  

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 google 95.87     +  0.26  
2 bing 2.64     +  0.34  
3 yahoo 0.51     -  0.36  
4 onet.pl 0.36     -  0.12  
5 ask.com 0.27     +  0.10  
­
Wyszukiwarki - Silniki
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 Google 96.53     +  0.01  
2 MSN 2.66     +  0.23  
3 Yahoo 0.51     -  0.36  
4 AskJeeves 0.27     +  0.10  
         
 

Geolokalizacja

­
Kraje
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
         
         
         
         
­
Województwa
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Mazowieckie 33.22     -  0.28  
2 Śląskie 12.00     -  0.23  
3 Małopolskie 7.78     -  0.08  
4 Wielkopolskie 7.36     +  0.08  
5 Łódzkie 6.27     +  0.16  
 

Cookies

­
Poziom Akceptacji Cookies
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 cookie 91.88     -  0.12  
2 non-cookie 8.12     +  0.12  

Inne

­
Ruch Pc Vs. Non-pc
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
         
         
         
         

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

| KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA   |   PDF   |   RSS   |  
© 2000 - 2016 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jeżeli zawartość tej wiadomości nie wyświetla się poprawnie - kliknij tutaj