Czy polscy internauci korzystają z Alibaba.com?

Drogi Czytelniku!

W ubiegłym tygodniu w biuletynie gemiusRanking PL informowaliśmy o najnowszej wersji systemu operacyjnego Microsoftu - Windows 9, który już 30 września ma zostać zaprezentowany dziennikarzom i przedstawicielom wybranych firm. Dziś proponujemy analizę zainteresowania internautów serwisem Alibaba.com.

Największy debiut w historii Nowojorskiej Giełdy Papierów Wartościowych należy do Grupy Alibaba. Światowy gigant e-commerce wchodzi na Wall Street w połowie września 2014 roku. Czy serwis Alibaba.com zyskał uznanie polskich internautów?

Odpowiedzi na to pytanie dostarcza najnowsze zestawienie firmy Gemius - w opracowaniu uwzględniono te kraje europejskie, w których badaniem objęte są strony internetowe o zasięgu globalnym, tj. Białoruś, Czechy, Danię, Polskę, Rosję, Rumunię, Turcję, Ukrainę i Węgry. Dane dotyczą pierwszego półrocza 2014 roku oraz grupę internautów powyżej 15 roku życia.

Okazało się, że Alibaba.com jest stroną, którą najliczniej odwiedzają użytkownicy tylko pięciu z wyżej wymienionych krajów, tj. Danii, Polski, Rumunii, Turcji i Ukrainy. W pozostałych liczba internautów korzystających z analizowanego serwisu aukcyjnego jest na tyle mała, że strona nie jest widoczna w badaniu (aby dane o liczbie użytkowników konkretnej strony WWW były objęte badaniem, musi ją odwiedzić miesięcznie odpowiednio wysoka liczba badanych osób).

Analizy pokazują, że stronę Alibaba.com miesięcznie odwiedza niecały 1 proc. polskich internautów. W Turcji serwis Alibaba.com miesięcznie przegląda średnio 4 proc. użytkowników sieci. Z kolei w Rumunii i na Ukrainie Alibaba.com cieszy się zainteresowaniem około 2 proc. internautów. W Danii tę stronę WWW odwiedza ponad 1 proc. osób korzystających z internetu.

Alibaba.com jest chętniej odwiedzana przez mężczyzn niż przez kobiety. Jedynie na Ukrainie nie ma pod tym względem różnicy. Serwis e-commerce Jacka Ma jest popularny wśród osób posiadających wykształcenie wyższe oraz internautów między 25 a 44 rokiem życia.

Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w ponad 35 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience). Jego celem jest poznanie liczby i profilu społeczno-demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci, zarówno stron WWW, materiałów audio i wideo, jak i aplikacji. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius, a w Turcji Internet Audience Measurement Turkey.

Zapraszam też do zapoznania się z wynikami badania gemiusTraffic z tygodnia 15.09.2014 - 21.09.2014.

Z pozdrowieniami,

Izabela Knyżewska

Gemius

Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Chrome 37.x 29.23     +  1.48  
2 Firefox 32.x 23.71     +  15.05  
3 MSIE 11.x 5.11     -  0.10  
4 Firefox 31.x 4.96     -  15.04  
5 MSIE 10.x 4.09     +  0.01  
­
Przeglądarki - Grupy
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Chrome 33.63     +  0.02  
2 Firefox 31.35     -  0.14  
3 MSIE 14.82     -  0.22  
4 Opera 5.83     +  0.07  
5 WebKit Mobile 5.56     +  0.01  
 
­
Przeglądarki - Silniki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 WebKit/KHTML 38.75     +  0.17  
2 Gecko 31.44     -  0.16  
3 MSIE 15.48     -  0.20  
4 Opera 2.19     -  0.06  
         

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 7 48.95     +  0.06  
2 Windows XP 16.55     -  0.45  
3 Android 9.58     +  0.27  
4 Windows 8.1 7.07     +  0.22  
5 Windows 8 6.14     -  0.04  
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 85.13     -  0.32  
2 Unix 14.64     +  0.32  
3 other OS 0.23       0.00  
         
         
 

Urządzenia Mobilne

­
Urządzenia Mobilne - Modele
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple iPad 17.66     -  0.11  
2 Apple iPhone 10.03     -  0.26  
3 Samsung GT-I9300 (Galaxy S III) 3.56     -  0.04  
4 HTC Google Nexus One 3.51     -  0.24  
5 Samsung GT-I9505 (Galaxy S4) 2.47     +  0.04  
­
Urządzenia Mobilne - Producenci
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Samsung 31.06     +  0.47  
2 Apple 27.78     -  0.36  
3 Sony 9.61     -  0.02  
4 Nokia 9.39     +  0.09  
5 HTC 7.64     -  0.23  
 

Ekran

­
Flash Player
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 flash player ver. 15 66.68     +  20.24  
2 nie zainstalowany 12.13     +  0.11  
3 wersja 11 7.19     -  0.17  
4 flash player ver. 14 7.17     -  19.88  
5 wersja 12 2.08     -  0.15  
­
Rozdzielczości
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 1366x768 30.64     +  0.55  
2 1280x800 8.66     -  0.33  
3 1920x1080 8.10     +  0.15  
4 1280x1024 7.02     -  0.41  
5 1600x900 5.63       0.00  
 
­
Głębia Kolorów
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 True color 98.22     -  0.07  
2 High color 1.20     +  0.03  
3 Indexed color 0.57     +  0.04  
4 Monochromatic color 0.00       0.00  
5 Deep color 0.00       0.00  

Katalogi

­
Katalogi
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 start24.pl 40.29     +  3.96  
2 onet.pl 28.18     -  0.13  
3 wp.pl 22.82     -  3.38  
4 dmoz.org 5.19     +  2.56  
5 hoga.pl 1.07     -  0.42  

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 google 93.48     -  0.52  
2 bing 2.49     -  0.26  
3 yahoo 0.99     +  0.50  
4 szukaj.com 0.78     +  0.64  
5 onet.pl 0.54     -  0.11  
­
Wyszukiwarki - Silniki
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 Google 95.81     -  0.21  
2 MSN 2.61     -  0.29  
3 Yahoo 1.09     +  0.56  
4 AskJeeves 0.38     -  0.13  
5 Yandex 0.11     +  0.06  
 

Geolokalizacja

­
Kraje
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Germany 18.57     -  0.18  
2 United Kingdom 15.31     +  0.20  
3 United States 11.36     -  0.49  
4 Netherlands 4.09     -  0.01  
5 France 4.08     +  0.07  
­
Województwa
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Mazowieckie 28.37     +  0.35  
2 Śląskie 12.07     -  0.12  
3 Małopolskie 9.26     -  0.08  
4 Wielkopolskie 7.50     +  0.03  
5 Dolnośląskie 6.64     -  0.06  
 

Cookies

­
Poziom Akceptacji Cookies
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 cookie 97.74     +  0.02  
2 non-cookie 2.26     -  0.02  

Inne

­
Ruch Pc Vs. Non-pc
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 PC 89.07     -  0.14  
2 non-PC 10.93     +  0.14  
         
         
         

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

| KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA   |   PDF   |   RSS   |  
© 2000 - 2014 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jeżeli zawartość tej wiadomości nie wyświetla się poprawnie - kliknij tutaj