Po jakie tematy sięgają mobilni internauci?

Drogi Czytelniku!

W ubiegłym tygodniu w biuletynie gemiusRanking PL prezentowaliśmy dane dotyczące zainteresowania zakupami grupowymi. Dziś przyjrzymy się tematom stron WWW, które cieszą się największym zainteresowaniem użytkowników urządzeń przenośnych.

Przybywa mobilnych internautów. W lipcu 2014 roku już 12 proc. ruchu w polskim internecie pochodziło z urządzeń przenośnych. Najwięcej tych od Samsunga (30 proc. ruchu w mobilnej sieci) i Apple'a (28 proc.). Czego mobilni internauci poszukują na stronach WWW?

Gemius przeanalizował dane o ruchu z przeglądarek mobilnych w kwietniu 2014 roku. Analitycy firmy wzięli pod lupę pięć tematów, tj. sport, informacje i publicystyka, styl życia, nowe technologie oraz praca, aby sprawdzić, które z nich cieszą się największą popularnością wśród mobilnych internautów.

Okazuje się, że mobilni internauci często przeglądają strony o tematyce sportowej (20 proc. ruchu na stronach o tej tematyce pochodzi z przeglądarek mobilnych) oraz serwisy z informacjami i publicystyką (18 proc). Popularnością wśród użytkowników internetu mobilnego cieszą się także strony WWW o stylu życia, w tym serwisy dla kobiet i mężczyzn, młodzieży i studentów oraz poświęcone zdrowiu i medycynie, religii czy plotkom (15 proc.). Podobnie jest ze stronami internetowymi dotyczącymi nowinek technologicznych (14 proc.).

Nieco inaczej wyglądają liczby w przypadku portali z ofertami pracy i poradami dotyczącymi rozwoju kariery zawodowej. Niemal co dwunasta (8,4 proc.) odsłona na tych stronach WWW pochodzi ze smartfonów i tabletów.

„Z miesiąca na miesiąc rośnie liczba odsłon generowanych przez użytkowników urządzeń mobilnych w sieci. Dotyczy to całego regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Co prawda obecnie Polska znajduje się pod tym względem w połowie stawki, ale to nie znaczy, że za dwa lata nie osiągnie poziomu Danii. Tam ruch w sieci z urządzeń przenośnych zbliża się do 50 procent. Dwa lata temu, podobnie jak w Polsce, co dziesiąta odsłona w duńskim internecie pochodziła z tabletów i smartfonów" - komentuje Michał Włodarczyk z firmy Gemius.

Jego zdaniem to wyraźny sygnał dla wydawców, którzy jeszcze nie rozpoczęli sprzedaży reklamy mobilnej, a także dla reklamodawców, którzy planują strategie obecności marki w polskiej sieci. 

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują oglądalność stron WWW i aplikacji, korzystanie z materiałów audio i wideo w Polsce oraz związane z nimi profile społeczno-demograficzne internautów. Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują. Więcej o badaniu: http://www.audience.gemius.pl.

Zapraszam też do zapoznania się z wynikami badania gemiusTraffic z tygodnia 4.08.2014 - 10.08.2014.

Z pozdrowieniami,

Natalia Płomińska

Gemius

Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Chrome 36.x 29.72     +  0.49  
2 Firefox 31.x 28.66     +  15.15  
3 MSIE 11.x 6.15     +  0.09  
4 WebKit Mobile 4.x 4.48     -  0.03  
5 Opera 23.x 3.11     +  0.09  
­
Przeglądarki - Grupy
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Chrome 34.13     +  0.08  
2 Firefox 33.92     -  0.18  
3 MSIE 12.85     +  0.14  
4 WebKit Mobile 6.40     -  0.02  
5 Opera 6.28     -  0.01  
 
­
Przeglądarki - Silniki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 WebKit/KHTML 39.40     +  0.10  
2 Gecko 33.98     -  0.20  
3 MSIE 13.63     +  0.11  
4 Opera 2.85     -  0.05  
         

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 7 47.78       0.00  
2 Windows XP 18.32     -  0.25  
3 Android 10.01     +  0.13  
4 Windows 8 6.18     +  0.02  
5 Windows 8.1 5.73     +  0.15  
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 84.49     -  0.14  
2 Unix 15.30     +  0.14  
3 other OS 0.21       0.00  
         
         
 

Urządzenia Mobilne

­
Urządzenia Mobilne - Modele
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple iPad 18.11     +  0.14  
2 Apple iPhone 9.96     +  0.22  
3 HTC Google Nexus One 4.12     +  0.20  
4 Samsung GT-I9300 (Galaxy S III) 3.58     -  0.17  
5 Samsung GT-I9505 (Galaxy S4) 2.16       0.00  
­
Urządzenia Mobilne - Producenci
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Samsung 29.87     -  0.14  
2 Apple 28.15     +  0.36  
3 Nokia 9.65     -  0.09  
4 Sony 9.50     +  0.04  
5 HTC 7.98     +  0.11  
 

Ekran

­
Flash Player
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 flash player ver. 14 71.71     +  0.28  
2 nie zainstalowany 12.78     +  0.14  
3 wersja 11 8.06     -  0.15  
4 wersja 13 2.69     -  0.18  
5 wersja 12 2.45     -  0.12  
­
Rozdzielczości
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 1366x768 27.87     +  0.08  
2 1280x800 9.21     -  0.05  
3 1280x1024 7.93     -  0.20  
4 1920x1080 7.47     +  0.03  
5 1024x768 6.32     -  0.10  
 
­
Głębia Kolorów
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 True color 97.96     -  0.07  
2 High color 1.35     +  0.03  
3 Indexed color 0.67     +  0.03  
4 Monochromatic color 0.00       0.00  
5 Deep color 0.00       0.00  

Katalogi

­
Katalogi
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 start24.pl 36.70     +  8.20  
2 wp.pl 30.31     -  9.68  
3 onet.pl 24.84     +  4.40  
4 dmoz.org 4.65     +  0.09  
5 interia.pl 1.06     +  0.59  

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 google 94.25     -  0.07  
2 bing 1.96     -  0.10  
3 yahoo 0.59     -  0.03  
4 ask.com 0.52     +  0.24  
5 royal-search.com 0.49     +  0.34  
­
Wyszukiwarki - Silniki
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 Google 96.39     -  0.27  
2 MSN 2.09     -  0.06  
3 Yahoo 0.64     -  0.02  
4 AskJeeves 0.54     +  0.25  
5 NetSprint 0.34     +  0.11  
 

Geolokalizacja

­
Kraje
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 United States 46.31     +  1.21  
2 Germany 11.31     -  0.33  
3 United Kingdom 9.95     +  0.06  
4 Netherlands 2.56     +  0.05  
5 Russian Federation 2.27     +  0.30  
­
Województwa
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Mazowieckie 27.11     +  0.18  
2 Śląskie 12.41     -  0.24  
3 Małopolskie 9.37     +  0.07  
4 Wielkopolskie 7.49     -  0.03  
5 Łódzkie 6.41     -  0.08  
 

Cookies

­
Poziom Akceptacji Cookies
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 cookie 97.37     -  0.01  
2 non-cookie 2.63     +  0.01  

Inne

­
Ruch Pc Vs. Non-pc
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 PC 88.12     -  0.03  
2 non-PC 11.88     +  0.03  
         
         
         

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

| KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA   |   PDF   |   RSS   |  
© 2000 - 2014 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jeżeli zawartość tej wiadomości nie wyświetla się poprawnie - kliknij tutaj