Po najtańsze bilety lotnicze w styczniu

Drogi Czytelniku!

W ubiegłym tygodniu w biuletynie gemiusRanking PL prezentowaliśmy RecONCILE, projekt, którego celem jest opracowanie szybkich mechanizmów oceny wiarygodności treści www. Dziś podejmiemy temat wakacyjny - zanalizujemy serwisy internetowe niskokosztowych przewoźników w trzech europejskich krajach, tj. Danii, Polsce i Turcji.

Okazuje się, że strony WWW tanich przewoźników cieszą się największą popularnością wśród tureckich internautów. W 2013 roku odwiedziło je blisko 6 proc. użytkowników sieci. To niemal dwa razy więcej niż w Polsce, gdzie na witryny tanich linii lotniczych weszło 3,4 proc. internautów. Z kolei w Danii z badanych stron skorzystało 5,2 proc. użytkowników sieci (dane miesięczne, uśrednione za cały 2013 rok).

Zarówno w Polsce, jak i Danii strony www tanich linii lotniczych przeżywają największe oblężenie w styczniu, natomiast w grudniu cieszą się najmniejszą popularnością. Inaczej jest w Turcji. Tam badane strony cieszą się największą popularnością we wrześniu, podczas gdy w lutym liczba odwiedzających je internautów jest już dwukrotnie niższa i jednocześnie najniższa w skali roku.

Kim są e-podróżnicy polujący na tanie bilety lotnicze? W Danii 34 proc. z nich to internauci powyżej 55 roku życia. Z kolei w Polsce średnio 40 proc. użytkowników sieci odwiedzających analizowane strony WWW ma od 25 do 34 lat. Podobnie w Turcji, gdzie internauci z tej grupy wiekowej stanowią średnio 38 proc. wszystkich użytkowników analizowanych serwisów.

Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w 36 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience).

Zapraszamy do udziału w konferencji Internet2K14, organizowanej przez InternetStandard, która odbędzie się 26 czerwca w Warszawie. Wśród prelegentów konferencji będą Krzysztof Zieliński - Business Development Manager z Gemius Polska oraz Michał Buszko - Media Manager z domu mediowego MediaCom, którzy opowiedzą o  metodzie pomiaru GRP w internetowych kampaniach wideo, a także o metodologii estymacji łączonego zasięgu kampanii internetowych i telewizyjnych. Konferencja Internet2K14 to wydarzenie poświęcone marketingowi, które od lat przyciąga praktyków związanych z reklamą, PR i social media. Zapraszamy!

Zapraszam też do zapoznania się z wynikami badania gemiusTraffic z tygodnia 09.06.2014 - 15.06.2014.

Z pozdrowieniami,

Izabela Knyżewska

Gemius

Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Chrome 35.x 31.13     +  2.93  
2 Firefox 29.x 29.15     -  3.79  
3 MSIE 11.x 5.61     -  0.12  
4 WebKit Mobile 4.x 4.13     -  0.11  
5 MSIE 8.x 2.96     -  0.20  
­
Przeglądarki - Grupy
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 34.98     -  1.63  
2 Chrome 34.40     +  2.76  
3 MSIE 12.90     -  0.60  
4 Opera 6.22     -  0.31  
5 WebKit Mobile 5.90     -  0.12  
 
­
Przeglądarki - Silniki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 WebKit/KHTML 39.19     +  2.53  
2 Gecko 35.07     -  1.65  
3 MSIE 13.62     -  0.62  
4 Opera 3.21     -  0.14  
         

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 7 48.34     +  0.52  
2 Windows XP 19.96     -  0.59  
3 Android 8.51     -  0.14  
4 Windows 8 6.40     +  0.03  
5 Windows Vista 5.88     -  0.16  
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 86.32     +  0.13  
2 Unix 13.47     -  0.12  
3 other OS 0.21     -  0.01  
         
         
 

Urządzenia Mobilne

­
Urządzenia Mobilne - Modele
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple iPad 18.67     +  0.28  
2 Apple iPhone 9.39     +  0.19  
3 Samsung GT-I9300 (Galaxy S III) 3.78     +  0.09  
4 HTC Google Nexus One 2.72     -  0.05  
5 Samsung GT-I9505 (Galaxy S4) 1.96     -  0.04  
­
Urządzenia Mobilne - Producenci
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Samsung 30.18     -  0.14  
2 Apple 28.15     +  0.46  
3 Sony 9.47     -  0.10  
4 Nokia 9.26     -  0.17  
5 HTC 6.81     -  0.09  
 

Ekran

­
Flash Player
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 wersja 13 52.44     -  20.55  
2 flash player ver. 14 21.51     +  21.41  
3 nie zainstalowany 10.86     -  0.05  
4 wersja 11 9.32     -  0.52  
5 wersja 12 3.45     -  0.15  
­
Rozdzielczości
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 1366x768 28.20     +  0.39  
2 1280x800 9.63     -  0.11  
3 1280x1024 8.53     -  0.01  
4 1920x1080 7.16     +  0.20  
5 1024x768 6.83     -  0.21  
 
­
Głębia Kolorów
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 True color 97.93     +  0.07  
2 High color 1.43     -  0.04  
3 Indexed color 0.63     -  0.03  
4 Monochromatic color 0.00       0.00  
5 Deep color 0.00       0.00  

Katalogi

­
Katalogi
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 onet.pl 32.23     +  0.24  
2 wp.pl 31.03     +  1.38  
3 start24.pl 29.01     -  2.47  
4 dmoz.org 2.32     +  0.58  
5 hoga.pl 1.97     +  1.19  

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 google 93.49     +  0.17  
2 bing 2.31     -  0.23  
3 yahoo 1.22     +  0.68  
4 ask.com 0.59     -  0.13  
5 onet.pl 0.57     -  0.16  
­
Wyszukiwarki - Silniki
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 Google 95.45     -  0.12  
2 MSN 2.43     -  0.26  
3 Yahoo 1.28     +  0.69  
4 AskJeeves 0.60     -  0.16  
5 NetSprint 0.15     -  0.07  
 

Geolokalizacja

­
Kraje
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 United States 45.34     -  2.07  
2 Germany 11.67     +  0.70  
3 United Kingdom 10.32     +  0.19  
4 Netherlands 2.65     +  0.14  
5 France 2.49     +  0.16  
­
Województwa
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Mazowieckie 25.72     -  0.64  
2 Śląskie 12.64       0.00  
3 Małopolskie 9.91     +  0.08  
4 Wielkopolskie 7.59     +  0.06  
5 Dolnośląskie 6.68     +  0.06  
 

Cookies

­
Poziom Akceptacji Cookies
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 cookie 97.57     -  0.26  
2 non-cookie 2.43     +  0.26  

Inne

­
Ruch Pc Vs. Non-pc
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 PC 89.31     +  0.23  
2 non-PC 10.69     -  0.23  
         
         
         

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

| KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA   |   PDF   |   RSS   |  
© 2000 - 2014 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jeżeli zawartość tej wiadomości nie wyświetla się poprawnie - kliknij tutaj