Spożywka rządzi reklamą w sieci

Drogi Czytelniku!

W ubiegłym tygodniu w biuletynie gemiusRanking PL pisaliśmy o rynku e-commerce w kontekście urządzeń mobilnych, na podstawie raportu „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska", który już wkrótce dostępny będzie w pełnej wersji. Dziś przyjrzymy się aktywności reklamowej regionu Europy Środkowo - Wschodniej przez pryzmat najchętniej reklamowanych branż.

Które branże mają największy udział w rynku reklamy online w Polsce? Okazuje się, że blisko 40 proc. należy do firm z branży spożywczej (13 proc.), telekomunikacyjnej (13 proc.) i higienicznej (12 proc.). Natomiast najmniej kampanii reklamowych w polskiej sieci dotyczy turystyki, sprzętu IT i multimediów (2 proc.).

Inaczej rozkłada się udział poszczególnych branż w rynku e-reklamy u naszych sąsiadów. Na Słowacji, w Bułgarii i na Węgrzech rządzą firmy z branży finansowej (udział emitowanych przez nie kampanii reklamowych w wymienionych krajach wynosi odpowiednio 16, 15 i 13 proc.). Na Litwie i w Czechach niemal jedna piąta. kampanii reklamowych w sieci dotyczy sektora handlowego (odpowiednio 19 i 17 proc.), podczas gdy w Chorwacji i Rumunii na pierwszym miejscu znalazła się branża motoryzacyjna (odpowiednio 20 i 11 proc.). Tymczasem w Serbii największy udział w rynku mają firmy telekomunikacyjne (25 proc.), a na Łotwie firmy, które oferują produkty związane ze spędzaniem czasu wolnego (19 proc.).

Jakie branże zostają w tyle pod względem udziału w rynku w krajach regionu? W Bułgarii, Rumunii i na Węgrzech te z branży nieruchomości (kolejno 0,35 proc. w pierwszych dwóch krajach i 0,65 proc. w trzecim). Na Łotwie i Litwie najrzadziej na reklamę w sieci decydują się firmy oferujące artykuły domowego użytku (odpowiednio 0,4 i 0,7 proc.), a w Serbii i Chorwacji firmy farmaceutyczne (odpowiednio 0,5 i 2 proc.). Natomiast na Słowacji są to firmy oferujące produkty związane ze spędzaniem czasu wolnego (2 proc.), a w Czechach - napoje i alkohol (0,8 proc.).

Analizie poddano te kraje, w których monitoring kampanii internetowych, prowadzony przez firmę Gemius, obejmuje co najmniej 50 proc. rynku tj.: Bułgarię, Chorwację, Czechy, Litwę, Łotwę, Polskę, Rumunię, Serbię, Słowację oraz Węgry. W zestawieniu uwzględniono dane zebrane w okresie od sierpnia 2013 do stycznia 2014 roku.

Dane pochodzą z raportu gemiusAdMonitor, opracowania na temat najpopularniejszych formatów reklamowych, najczęściej reklamujących się w sieci branż oraz trendów w reklamie mobilnej. Raport bazuje na badaniach skuteczności prowadzonych w Internecie kampanii reklamowych (gemiusDirectEffect) oraz danych pochodzących z narzędzia służącego do kompleksowego zarządzania powierzchnią reklamową z (AdOcean). Raport jest dostępny na stronie: www.gemius.com.

Zapraszam też do zapoznania się z wynikami badania gemiusTraffic z tygodnia 12.05.2014 - 18.05.2014.

Z pozdrowieniami,

Izabela Knyżewska

Gemius

Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Chrome 34.x 28.98     +  0.02  
2 Firefox 29.x 28.26     +  20.38  
3 Firefox 28.x 5.74     -  20.19  
4 MSIE 11.x 5.40     +  0.11  
5 WebKit Mobile 4.x 4.07     +  0.01  
­
Przeglądarki - Grupy
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 37.35     +  0.11  
2 Chrome 31.40     -  0.29  
3 MSIE 13.56     +  0.17  
4 Opera 6.62     -  0.03  
5 WebKit Mobile 5.76     -  0.01  
 
­
Przeglądarki - Silniki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Gecko 37.39     +  0.11  
2 WebKit/KHTML 36.30     -  0.27  
3 MSIE 14.25     +  0.17  
4 Opera 3.53     -  0.03  
         

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 7 48.07     -  0.18  
2 Windows XP 21.06     +  0.02  
3 Android 8.08     +  0.07  
4 Windows 8 6.63     -  0.09  
5 Windows Vista 6.28     +  0.06  
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 86.95     -  0.07  
2 Unix 12.83     +  0.08  
3 other OS 0.22     -  0.01  
         
         
 

Urządzenia Mobilne

­
Urządzenia Mobilne - Modele
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple iPad 19.04     -  0.23  
2 Apple iPhone 8.88     -  0.01  
3 Samsung GT-I9300 (Galaxy S III) 3.65     +  0.04  
4 HTC Google Nexus One 2.62     -  0.02  
5 Samsung GT-I9505 (Galaxy S4) 1.93     +  0.05  
­
Urządzenia Mobilne - Producenci
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Samsung 30.20     +  0.08  
2 Apple 28.02     -  0.25  
3 Nokia 9.48     +  0.07  
4 Sony 9.42     +  0.13  
5 HTC 6.54     -  0.10  
 

Ekran

­
Flash Player
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 wersja 13 72.10     +  0.54  
2 wersja 11 10.51     -  0.29  
3 nie zainstalowany 10.31     +  0.27  
4 wersja 12 4.40     -  0.52  
5 wersja 10 2.23     +  0.01  
­
Rozdzielczości
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 1366x768 28.46     +  0.10  
2 1280x800 10.27     +  0.11  
3 1280x1024 8.37     -  0.10  
4 1024x768 7.10     +  0.03  
5 1920x1080 6.55     -  0.09  
 
­
Głębia Kolorów
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 True color 97.92     +  0.03  
2 High color 1.42     -  0.03  
3 Indexed color 0.64     -  0.01  
4 Monochromatic color 0.00       0.00  
5 Deep color 0.00       0.00  

Katalogi

­
Katalogi
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 wp.pl 36.83     +  1.13  
2 start24.pl 31.93     -  0.60  
3 onet.pl 25.54     -  0.76  
4 dmoz.org 1.44     -  0.02  
5 hoga.pl 1.12     +  0.31  

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 google 92.47       0.00  
2 bing 2.96     -  0.11  
3 yahoo 1.04     -  0.34  
4 onet.pl 0.65     +  0.19  
5 ask.com 0.41     +  0.02  
­
Wyszukiwarki - Silniki
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 Google 94.64     +  0.16  
2 MSN 3.17     -  0.19  
3 Yahoo 1.25     -  0.20  
4 AskJeeves 0.42     +  0.02  
         
 

Geolokalizacja

­
Kraje
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 United States 45.26     +  1.20  
2 Germany 11.84     -  0.01  
3 United Kingdom 9.45     -  0.56  
4 Netherlands 2.56     -  0.40  
5 France 2.41     -  0.06  
­
Województwa
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Mazowieckie 25.17     -  0.38  
2 Śląskie 13.00     +  0.37  
3 Małopolskie 10.17     +  0.63  
4 Wielkopolskie 7.53     -  0.23  
5 Dolnośląskie 6.80     +  0.23  
 

Cookies

­
Poziom Akceptacji Cookies
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 cookie 97.91     -  0.03  
2 non-cookie 2.09     +  0.03  

Inne

­
Ruch Pc Vs. Non-pc
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 PC 89.58       0.00  
2 non-PC 10.42       0.00  
         
         
         

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

| KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA   |   PDF   |   RSS   |  
© 2000 - 2014 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jeżeli zawartość tej wiadomości nie wyświetla się poprawnie - kliknij tutaj