Czy YouTube’owi rośnie konkurencja?

Drogi Czytelniku!

W ubiegłym tygodniu w biuletynie gemiusRanking PL opisywaliśmy, czego w internecie szukają mężczyźni. Dziś poświęcimy uwagę serwisowi YouTube i jego popularności na świecie.

Z zebranych danych wynika, że z pośród badanych przez Gemius krajów serwis youtube.com największą popularnością cieszy się na Węgrzech (w grudniu 2013 roku serwis odwidziało aż 73 proc. internautów). Na drugim miejscu uplasowali się polscy użytkownicy Internetu – siedmiu na dziesięciu internautów z Polski odwiedziło stronę www.youtube.com. Trzecie miejsce pod względem popularności YouTube’a zajęli internauci tureccy (69 proc. internautów w grudniu 2013). Z kolei najmniejszą popularnością wśród analizowanych krajów YouTube cieszy się w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (51 proc.), na Ukrainie (46 proc.) i Białorusi (41 proc.).

W większości krajów objętych badaniem przynajmniej połowę użytkowników YouTube’a stanowią osoby do 34 roku życia. Prym wiodą tu kraje arabskie, a rekordzistą jest Jordania, gdzie 80 proc. wszystkich użytkowników serwisu to osoby z tej grupy wiekowej Niedaleko za Jordańczykami znajdują się Irakijczycy (ok. 79 proc.) oraz Syryjczycy (77 proc.). Wyniki w Europie są niewiele niższe. Więcej niż 7 na 10 internautów wchodzących na adres youtube.com w Turcji to właśnie osoby w przedziale wiekowym do 34 roku życia. Na drugim miejscu uplasowała się Białoruś z wynikiem 66 proc., a dalej Polska, w której więcej niż 6 na 10 internautów wpisujących w przeglądarkę adres serwisu to osoby poniżej 34 roku życia.

Charakterystyczne jest też, że w większości badanych krajów na stronę youtube.com wchodzi więcej mężczyzn niż kobiet. Przewaga ta waha się od 2 proc. (Węgry) do nawet 44 proc. (Zjednoczone Emiraty Arabskie). Do wyjątków należy natomiast Ukraina i Rosja, gdzie serwis odwiedza prawie tyle samo internautów obojga płci, oraz Polska, gdzie obserwujemy lekką przewagę kobiet (51 proc) na serwisie youtube.com.

Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w ponad 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience). Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.

 Zapraszam też do zapoznania się z wynikami badania gemiusTraffic z tygodnia 24.03.2014 - 30.03.2014.

Z pozdrowieniami,

Izabela Knyżewska

Gemius

 

Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Chrome 33.x 27.15     -  0.11  
2 Firefox 27.x 26.02     -  7.10  
3 Firefox 28.x 8.85     +  6.92  
4 MSIE 11.x 5.55     +  0.09  
5 WebKit Mobile 4.x 4.29     -  0.04  
­
Przeglądarki - Grupy
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 38.64     +  0.06  
2 Chrome 29.50     -  0.24  
3 MSIE 14.18     +  0.23  
4 Opera 6.53     +  0.01  
5 WebKit Mobile 6.10     -  0.03  
 
­
Przeglądarki - Silniki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Gecko 38.69     +  0.06  
2 WebKit/KHTML 33.70     -  0.22  
3 MSIE 14.89     +  0.23  
4 Opera 4.03     -  0.04  
         

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 7 47.06     -  0.03  
2 Windows XP 23.38     +  0.04  
3 Android 7.88     +  0.01  
4 Windows Vista 6.49     -  0.03  
5 Windows 8 6.43     -  0.05  
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 87.25     +  0.01  
2 Unix 12.51       0.00  
3 other OS 0.24     -  0.01  
         
         
 

Urządzenia Mobilne

­
Urządzenia Mobilne - Modele
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple iPad 20.22     +  0.02  
2 Apple iPhone 8.70     +  0.20  
3 Samsung GT-I9300 (Galaxy S III) 3.52     +  0.07  
4 HTC Google Nexus One 1.96     -  0.45  
5 Samsung GT-P5100 (Galaxy Tab 2 10.1) 1.87     -  0.06  
­
Urządzenia Mobilne - Producenci
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Samsung 29.52     +  0.22  
2 Apple 29.03     +  0.21  
3 Sony 9.36     -  0.03  
4 Nokia 9.34     +  0.04  
5 HTC 6.06     -  0.43  
 

Ekran

­
Flash Player
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 wersja 12 73.61     +  0.23  
2 wersja 11 12.83     -  0.31  
3 nie zainstalowany 10.33     +  0.06  
4 wersja 10 2.74     +  0.01  
5 wersja 9 0.25       0.00  
­
Rozdzielczości
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 1366x768 27.11     -  0.36  
2 1280x800 10.65     +  0.02  
3 1280x1024 8.60     +  0.21  
4 1024x768 7.73     +  0.16  
5 1920x1080 6.10     +  0.04  
 
­
Głębia Kolorów
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 True color 97.68     +  0.07  
2 High color 1.60     -  0.05  
3 Indexed color 0.71     -  0.02  
4 Monochromatic color 0.00       0.00  
5 Deep color 0.00       0.00  

Katalogi

­
Katalogi
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 wp.pl 35.81     -  4.00  
2 start24.pl 29.97     +  2.47  
3 onet.pl 27.05     -  0.43  
4 dmoz.org 3.53     +  1.68  
5 interia.pl 2.06     +  0.80  

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 google 93.65     +  0.83  
2 bing 2.53     -  0.38  
3 onet.pl 0.78     +  0.26  
4 yahoo 0.49     -  0.33  
5 szukaj.com 0.49     +  0.02  
­
Wyszukiwarki - Silniki
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 Google 96.22     +  1.10  
2 MSN 2.58     -  0.48  
3 Yahoo 0.52     -  0.33  
4 AskJeeves 0.36     -  0.13  
5 NetSprint 0.32     +  0.03  
 

Geolokalizacja

­
Kraje
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 United States 20.36     +  1.25  
2 Germany 15.88     -  0.72  
3 United Kingdom 14.04     -  0.41  
4 Russian Federation 4.68     +  0.31  
5 Netherlands 3.74     -  0.30  
­
Województwa
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Mazowieckie 26.56     -  0.03  
2 Śląskie 12.10     +  0.16  
3 Małopolskie 8.97     +  0.15  
4 Wielkopolskie 7.82     -  0.12  
5 Dolnośląskie 6.64     +  0.05  
 

Cookies

­
Poziom Akceptacji Cookies
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 cookie 98.20     -  0.01  
2 non-cookie 1.80     +  0.01  

Inne

­
Ruch Pc Vs. Non-pc
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 PC 89.47     +  0.01  
2 non-PC 10.53     -  0.01  
         
         
         

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

| KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA   |   PDF   |   RSS   |  
© 2000 - 2014 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jeżeli zawartość tej wiadomości nie wyświetla się poprawnie - kliknij tutaj