Branża modowa. Jak kupujemy w sieci?

Drogi Czytelniku!

W ubiegłym tygodniu w biuletynie gemiusRanking PL sprawdzaliśmy, jak kształtuje się aktywność kobiet w internecie. Dziś weźmiemy pod lupę wyniki pierwszej analizy porównawczej polskiego rynku e-commerce na przykładzie branży modowej, przeprowadzonej przez Gemius

Badania pokazały, że średnia wartość zamówienia w sklepach z branży modowej wynosi 254 zł, zaś średnia cena oferowanych produktów to 146 zł. Spośród tych internautów, którzy wrzucają towar do wirtualnego koszyka, zdecydowana większość opuszcza e-sklep nie kończąc transakcji (67 proc.), a co trzeci internauta kupuje wybrany towar (33 proc.).

Z badań wynika również, że średni czas pobytu na stronach e-sklepów wynosi niespełna siedem minut (6 min. 56 s.). W ramach jednej wizyty e-klient dokonuje średnio 7 odsłon. Z kolei wskaźnik porzuceń, który pokazuje ile procent klientów opuszcza stronę generując tylko jedną odsłonę, czyli wchodzi na nią i z niej wychodzi, wynosi 39 proc.

Okazuje się, że najczęściej klienci e-sklepów z przeanalizowanej branży nabywają dwa przedmioty. Zdaniem Mateusza Gordona, eksperta od e-handlu firmy Gemius, świadczy to o mało skutecznym systemie rekomendacji dodatków, które uzupełniłyby zakup. – W sklepach stacjonarnych wszyscy wiedzą, że najlepiej sprzedaje się to co jest na manekinie. Ludzie dostają gotową kompozycję. Stąd też rosnący na Zachodzie trend w postaci oferowania produktów modowych na zdjęciach modelek i modeli umieszczanych w e-sklepie. Na tym modelu opiera się layout wielu internetowych sklepów. Klikając w wybrany produkt, który dostrzeżemy na zdjęciu czy nawet animacji, przechodzimy do podstrony tego przedmiotu, jego specyfikacji, rekomendacji, rozmiarów, ceny, aż po możliwość umieszczenia go w koszyku – wyjaśnia ekspert.

Dane pochodzą pilotażowego badania, przeprowadzonego w styczniu 2014 roku.

GemiusShopMonitor to unikalne w skali globalnej rozwiązanie analityczne dedykowane branży e-commerce. Platforma została uruchomiona w połowie listopada 2013 roku. Daje możliwość porównania wyników z otoczeniem konkurencyjnym. Dzięki niemu przedsiębiorcy z branży e-commerce mogą zestawić wyniki swoich witryn z zagregowanymi danymi rynkowymi. Do badania przystąpiło 300 sklepów ze wszystkich branż. Więcej: www.shopmonitor.pl.

 Zapraszam też do zapoznania się z wynikami badania gemiusTraffic z tygodnia 10.03.2014 - 16.03.2014.

Z pozdrowieniami,

Izabela Knyżewska

Gemius

Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 27.x 34.97     +  0.17  
2 Chrome 33.x 26.94     +  0.25  
3 MSIE 11.x 5.44     +  0.06  
4 WebKit Mobile 4.x 4.30     -  0.01  
5 MSIE 8.x 3.78     -  0.01  
­
Przeglądarki - Grupy
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 38.89     -  0.08  
2 Chrome 29.57     +  0.06  
3 MSIE 13.97     +  0.03  
4 Opera 6.42     +  0.01  
5 WebKit Mobile 6.12     -  0.02  
 
­
Przeglądarki - Silniki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Gecko 38.94     -  0.08  
2 WebKit/KHTML 33.64     +  0.15  
3 MSIE 14.67     +  0.03  
4 Opera 4.08     -  0.09  
         

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 7 47.08     +  0.08  
2 Windows XP 23.46     -  0.20  
3 Android 7.76     +  0.05  
4 Windows Vista 6.57     -  0.07  
5 Windows 8 6.47     +  0.04  
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 87.31     -  0.04  
2 Unix 12.44     +  0.04  
3 other OS 0.25       0.00  
         
         
 

Urządzenia Mobilne

­
Urządzenia Mobilne - Modele
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple iPad 20.26     +  0.32  
2 Apple iPhone 8.50     +  0.24  
3 Samsung GT-I9300 (Galaxy S III) 3.38     +  0.02  
4 HTC Google Nexus One 2.53     +  0.07  
5 Samsung GT-P5100 (Galaxy Tab 2 10.1) 1.95     -  0.05  
­
Urządzenia Mobilne - Producenci
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Samsung 29.18     -  0.35  
2 Apple 28.89     +  0.54  
3 Sony 9.38     +  0.10  
4 Nokia 9.36     -  0.18  
5 HTC 6.58     -  0.02  
 

Ekran

­
Flash Player
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 wersja 12 72.97     +  0.37  
2 wersja 11 13.54     -  0.42  
3 nie zainstalowany 10.26     +  0.12  
4 wersja 10 2.76     -  0.06  
5 wersja 9 0.25       0.00  
­
Rozdzielczości
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 1366x768 27.42     +  0.05  
2 1280x800 10.68     -  0.11  
3 1280x1024 8.39       0.00  
4 1024x768 7.61     -  0.06  
5 1920x1080 6.08     +  0.06  
 
­
Głębia Kolorów
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 True color 97.58     +  0.03  
2 High color 1.68     -  0.01  
3 Indexed color 0.72     -  0.02  
4 Monochromatic color 0.00       0.00  
5 Deep color 0.00       0.00  

Katalogi

­
Katalogi
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 wp.pl 34.62     +  1.22  
2 onet.pl 29.86     +  1.26  
3 start24.pl 28.93     -  5.62  
4 dmoz.org 2.68     +  1.58  
5 stronastartowa.pl 1.13     +  0.43  

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 google 93.93     +  2.51  
2 bing 1.76     -  0.86  
3 yahoo 1.06     -  0.49  
4 szukaj.com 0.58     -  0.28  
5 search.babylon.com 0.57     +  0.39  
­
Wyszukiwarki - Silniki
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 Google 96.54     +  1.76  
2 MSN 1.83     -  0.96  
3 Yahoo 1.12     -  0.58  
4 AskJeeves 0.34     -  0.05  
5 NetSprint 0.17     +  0.01  
 

Geolokalizacja

­
Kraje
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 United States 20.41     -  0.59  
2 Germany 16.31     +  0.18  
3 United Kingdom 14.18     -  0.27  
4 Netherlands 3.98     +  0.01  
5 France 3.90     +  0.43  
­
Województwa
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Mazowieckie 26.61     +  0.26  
2 Śląskie 12.01     -  0.09  
3 Małopolskie 8.97     -  0.27  
4 Wielkopolskie 7.89     +  0.16  
5 Dolnośląskie 6.57     -  0.13  
 

Cookies

­
Poziom Akceptacji Cookies
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 cookie 98.18     +  0.01  
2 non-cookie 1.82     -  0.01  

Inne

­
Ruch Pc Vs. Non-pc
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 PC 89.53     -  0.03  
2 non-PC 10.47     +  0.03  
         
         
         

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

| KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA   |   PDF   |   RSS   |  
© 2000 - 2014 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jeżeli zawartość tej wiadomości nie wyświetla się poprawnie - kliknij tutaj