Reklamy telekomów dominują

Drogi Czytelniku!

W ubiegłym tygodniu biuletyn gemiusRanking PL informował, że wyższe zarobki oraz niższe koszty dostawy zachęcają do wydawania pieniędzy w internecie. Dzisiejszy newsletter poświęcony zostanie reklamie telekomów w sieci. Z badania Gemiusa na temat działań reklamowych prowadzonych w Europie Środkowo-Wschodniej wynika, że niemal co druga reklama online emitowana w Serbii dotyczy usług telekomunikacyjnych, a najlepszy współczynnik klikalności (średni CTR) osiągają kampanie telekomów na Słowacji.

Analizie poddano te kraje, w których Gemius monitoruje internetowe kampanie reklamowe tj.: Bułgarię, Chorwację, Czechy, Litwę, Łotwę, Polskę, Rumunię, Serbię, Słowację, Słowenię, Ukrainę oraz Węgry. W zestawieniu uwzględniono dane za drugie półrocze 2012 roku.

Okazuje się, że największy procentowy udział reklam produktów lub usług telekomunikacyjnych odnotowano w Serbii. Ponad 46 proc. wszystkich realizowanych w tym kraju w analizowanym okresie kampanii online dotyczyło firm z tej branży. Następne w kolejności były: Słowacja i Węgry (po 28 proc.), Polska (25 proc.), Ukraina (13 proc.), Łotwa (8 proc.), Słowenia (7 proc.) oraz Czechy i Bułgaria (po 5 proc.). Najmniejszy odsetek emisji reklam firm z branży telekomunikacyjnej zanotowano z kolei w Rumunii, na Chorwacji oraz Litwie. Kampanie firm z tej branży stanowiły odpowiednio 4 proc., 3 proc. oraz 2 proc. wszystkich wyświetlanych w tym czasie w sieci reklam.

Dane pokazują także, że najwyższym średnim współczynnikiem klikalności, tzw. średnim CTR (Average Click Through Rate), cieszyły się reklamy telekomów na Słowacji (1,6 proc.). Wysoki CTR osiągnęły także kreacje firm telekomunikacyjnych w Polsce i na Łotwie (średni CTR: 0,66 proc. w Polsce oraz 0,65 proc. na Łotwie). Średni współczynnik klikalności dla kampanii firm z analizowanej branży na innych rynkach wyniósł z kolei: 0,82 proc. na Ukrainie, 0,42 proc. w Słowenii, 0,40 proc. w Czechach, 0,39 proc. w Chorwacji, 0,35 proc. Litwie, a także 0,25 proc. w Bułgarii, 0,23 proc. na Węgrzech oraz 0,20 proc. w Serbii. Natomiast w Rumunii odnotowano średni CTR na poziomie 0,17 proc.

Dane pochodzą z raportu gemiusAdMonitor, kompleksowego opracowania nt. najpopularniejszych formatów reklamowych, najczęściej reklamujących się w sieci branż oraz trendów w reklamie mobilnej, obejmującego 12 krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Raport jest przygotowywany w cyklach półrocznych od 2011 roku.

Zapraszam do zapoznania się z wynikami badania gemiusTraffic z tygodnia 17.06.2013 – 23.06.2013.

Z pozdrowieniami,

Ewelina Szobska

Gemius

Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 21.x 36.08     +  0.44  
2 Chrome 27.x 27.25     +  0.01  
3 MSIE 8.x 6.00     -  0.08  
4 MSIE 10.x 5.64     +  0.11  
5 Opera 12.x 5.63     -  0.07  
­
Przeglądarki - Grupy
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 41.47     +  0.09  
2 Chrome 28.97     +  0.06  
3 MSIE 16.15     -  0.10  
4 Opera 5.97     -  0.09  
5 WebKit Mobile 4.26     +  0.04  
 
­
Przeglądarki - Silniki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Gecko 41.52     +  0.09  
2 WebKit/KHTML 29.74     +  0.07  
3 MSIE 16.49     -  0.09  
4 Opera 6.63     -  0.10  
         

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 7 47.60     +  0.17  
2 Windows XP 31.67     -  0.22  
3 Windows Vista 8.29     -  0.12  
4 Windows 8 4.43     +  0.10  
5 Android 3.78     +  0.03  
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 92.54     -  0.07  
2 Unix 7.13     +  0.08  
3 other OS 0.33     -  0.01  
         
         
 

Urządzenia Mobilne

­
Urządzenia Mobilne - Modele
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple iPad 22.92     +  0.27  
2 Apple iPhone 8.64     +  0.25  
3 Samsung GT-I9300 (Galaxy S III) 3.26     +  0.01  
4 Samsung GT-i9100 (Galaxy S II) 3.20     +  0.08  
5 Samsung GT-P5100 (Galaxy Tab 2 10.1) 2.77     +  0.10  
­
Urządzenia Mobilne - Producenci
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple 31.83     +  0.52  
2 Samsung 29.54     -  0.21  
3 Nokia 9.87     -  0.31  
4 Sony 6.39     +  0.05  
5 Sony Ericsson 5.73     -  0.24  
 

Ekran

­
Flash Player
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 wersja 11 87.73     +  0.06  
2 nie zainstalowany 6.19     +  0.04  
3 wersja 10 5.51     -  0.12  
4 wersja 9 0.37     +  0.01  
5 wersja 6 0.12     +  0.01  
­
Rozdzielczości
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 1366x768 24.00     +  0.06  
2 1280x800 12.23     -  0.16  
3 1024x768 10.52     -  0.09  
4 1280x1024 10.37     +  0.01  
5 1920x1080 5.93     +  0.07  
 
­
Głębia Kolorów
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 True color 97.03     +  0.06  
2 High color 2.21     -  0.04  
3 Indexed color 0.74     -  0.02  
4 Monochromatic color 0.00       0.00  
5 Deep color 0.00       0.00  

Katalogi

­
Katalogi
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 wp.pl 37.59     +  1.57  
2 onet.pl 31.62     +  0.01  
3 start24.pl 24.72     -  1.95  
4 dmoz.org 2.23     +  1.24  
5 interia.pl 1.26     +  0.18  

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 google 94.21     +  0.70  
2 bing 1.84     -  0.42  
3 ask.com 0.99     -  0.03  
4 onet.pl 0.95     +  0.09  
5 search.babylon.com 0.49     +  0.11  
­
Wyszukiwarki - Silniki
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 Google 96.88     +  0.72  
2 MSN 1.85     -  0.42  
3 AskJeeves 1.00     -  0.05  
4 NetSprint 0.15     -  0.06  
5 Yahoo 0.12     -  0.19  
 

Geolokalizacja

­
Kraje
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Germany 18.07     -  0.15  
2 United Kingdom 16.96     -  0.07  
3 United States 14.25     +  0.02  
4 Netherlands 4.63     +  0.05  
5 France 3.86     +  0.04  
­
Województwa
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Mazowieckie 24.90     -  0.01  
2 Śląskie 12.82     -  0.15  
3 Małopolskie 9.58     -  0.03  
4 Wielkopolskie 8.68     +  0.04  
5 Dolnośląskie 7.26     +  0.06  
 

Cookies

­
Poziom Akceptacji Cookies
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 cookie 98.51       0.00  
2 non-cookie 1.49       0.00  

Inne

­
Ruch Pc Vs. Non-pc
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 PC 93.93     -  0.03  
2 non-PC 6.07     +  0.03  
         
         
         

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

| KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA   |   PDF   |   RSS   |  
© 2000 - 2013 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jeżeli zawartość tej wiadomości nie wyświetla się poprawnie - kliknij tutaj