Polski rynek mobilny poniżej średniej w regionie

Drogi Czytelniku!

W ubiegłym tygodniu biuletyn gemiusRanking PL informował o premierze nowej przeglądarki znanego norweskiego koncernu  – Opera Next 15. Obfitujący w nowości produkt jest potwierdzeniem wdrażania polityki „wrzucania kolejnego biegu” przez skandynawską firmę. W dzisiejszym newsletterze, powracając do tematu światowego boomu mobilowego, w analizie udziału odsłon generowanych za pośrednictwem urządzeń mobilnych na rynkach CEE zostaną wskazane najdynamiczniej rozwijające się rynki regionu. Analizą objęto kraje z Europy Środkowo-Wschodniej, w których Gemius prowadzi pomiar ruchu na stronach internetowych, tj. Białoruś, Bułgarię, Chorwację, Czechy, Estonię, Litwę, Łotwę, Mołdawię, Polskę, Słowenię, Słowację, Ukrainę i Węgry. W zestawieniu uwzględniono także Danię. Dane pochodzą z kwietnia 2012 i 2013 roku.

Choć Dania jest najbardziej rozwiniętym mobilnie rynkiem (ponad 31 proc. całego ruchu w internecie w tym kraju pochodzi z urządzeń przenośnych, co stanowi wzrost o 86 proc. w porównaniu do kwietnia 2012 roku), to największy przyrost w liczbie odsłon dokonywanych za pośrednictwem telefonów oraz tabletów nastąpił na Słowacji i w Czechach (o ponad 200 proc.).

Z kolei najniższy przyrost udziału odsłon mobilnych w ruchu internetowym na tle regionu odnotowano na Białorusi (34 proc.), na Litwie (81 proc.) oraz w Polsce (wzrost o 87 proc.). Na pozostałych rynkach wzrost liczby odsłon dokonywanych za pośrednictwem urządzeń przenośnych wyniósł między 100 a 200 proc.

Mimo widocznego w Europie Środkowej i Wschodniej trendu wzrostowego, tylko cztery kraje mogą pochwalić się liczbą odsłon mobilnych powyżej średniej regionalnej – są to Słowacja, Węgry, Chorwacja i Litwa. Zdaniem Krzysztofa Rosińskiego, eksperta Gemiusa w obszarze mobile, fakt ten można przypisać wpływowi funkcjonowania na tych rynkach silnych lokalnych marek, które wysoką popularność wśród użytkowników urządzeń przenośnych zdobyły dzięki swoimi mobilnym serwisom www. Z kolei wynik uzyskany przez Czechy czy Polskę - poniżej średniej regionu - może wskazywać na to, że część wydawców, oprócz mobilnych wersji swoich serwisów internetowych, posiada w portfolio także wersje działające w formie aplikacji mobilnych przeznaczonych na smartfony i tablety.

Wszystkich chcących uzyskać więcej aktualnych informacji na temat trendu mobilowego na rynkach objętych projektem gemiusRanking zapraszam do zakładek z rankingami popularności producentów urządzeń mobilnych, modeli urządzeń mobilnych, a także stosunku ruchu PC do ruchu non-PC.

Zapraszam do zapoznania się z wynikami badania gemiusTraffic z tygodnia 27.05.2013 – 02.06.2013.

Z pozdrowieniami,

Grażyna Jakubowska

Gemius  

Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Chrome 27.x 24.57     +  21.79  
2 Opera 12.x 6.00     +  0.07  
3 MSIE 8.x 5.36     -  0.82  
4 MSIE 10.x 4.66     +  0.46  
5 MSIE 9.x 4.54     -  0.70  
­
Przeglądarki - Grupy
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 41.25     -  0.29  
2 Chrome 29.71     +  0.98  
3 MSIE 15.03     -  1.12  
4 Opera 6.39     +  0.06  
5 WebKit Mobile 4.36     +  0.28  
 
­
Przeglądarki - Silniki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Gecko 41.29     -  0.30  
2 WebKit/KHTML 30.47     +  0.97  
3 MSIE 15.36     -  1.10  
4 Opera 7.10     +  0.10  
         

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 7 47.85     +  0.41  
2 Windows XP 31.13     -  1.20  
3 Windows Vista 8.66     +  0.11  
4 Windows 8 4.28     +  0.31  
5 Android 3.85     +  0.26  
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 92.44     -  0.37  
2 Unix 7.20     +  0.36  
3 other OS 0.36     +  0.01  
         
         
 

Urządzenia Mobilne

­
Urządzenia Mobilne - Modele
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple iPad 23.86     +  0.37  
2 Apple iPhone 8.06     -  0.43  
3 Samsung GT-I9300 (Galaxy S III) 3.17     -  0.07  
4 Samsung GT-i9100 (Galaxy S II) 3.13     -  0.08  
5 Samsung GT-P5100 (Galaxy Tab 2 10.1) 2.70     +  0.14  
­
Urządzenia Mobilne - Producenci
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple 32.20     -  0.04  
2 Samsung 29.23     +  0.08  
3 Nokia 10.10     -  0.13  
4 Sony 6.18       0.00  
5 Sony Ericsson 6.10     +  0.05  
 

Ekran

­
Flash Player
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 wersja 11 88.08     +  0.29  
2 nie zainstalowany 6.04     +  0.24  
3 wersja 10 5.38     -  0.48  
4 wersja 9 0.32     -  0.04  
         
­
Rozdzielczości
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 1366x768 24.56     +  0.62  
2 1280x800 12.75     +  0.19  
3 1024x768 10.52     -  0.23  
4 1280x1024 9.83     -  0.57  
5 1440x900 5.82     -  0.07  
 
­
Głębia Kolorów
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 True color 96.99     -  0.05  
2 High color 2.22     +  0.03  
3 Indexed color 0.77     +  0.02  
4 Monochromatic color 0.00       0.00  
5 Deep color 0.00       0.00  

Katalogi

­
Katalogi
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 wp.pl 34.67     -  2.49  
2 onet.pl 30.67     +  1.69  
3 start24.pl 26.71     -  1.45  
4 dmoz.org 1.59     -  0.11  
5 interia.pl 1.58     -  0.28  

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 google 94.31     +  0.83  
2 bing 1.98     -  0.11  
3 ask.com 1.32     +  0.34  
4 onet.pl 0.54     -  0.13  
5 search.babylon.com 0.39     -  0.15  
­
Wyszukiwarki - Silniki
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 Google 96.29     -  0.14  
2 MSN 2.01     -  0.08  
3 AskJeeves 1.33     +  0.34  
4 NetSprint 0.22     -  0.04  
5 Yahoo 0.15     -  0.06  
 

Geolokalizacja

­
Kraje
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Germany 18.18     -  0.43  
2 United Kingdom 16.46     +  0.67  
3 United States 15.39     +  1.19  
4 Netherlands 4.26     -  0.53  
5 France 3.96     +  0.07  
­
Województwa
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Mazowieckie 24.33     -  0.45  
2 Śląskie 13.26     +  0.46  
3 Małopolskie 9.42     -  0.18  
4 Wielkopolskie 8.73     +  0.03  
5 Dolnośląskie 7.26     +  0.22  
 

Cookies

­
Poziom Akceptacji Cookies
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 cookie 98.48     -  0.02  
2 non-cookie 1.52     +  0.02  

Inne

­
Ruch Pc Vs. Non-pc
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 PC 93.76     -  0.38  
2 non-PC 6.24     +  0.38  
         
         
         

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

| KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA   |   PDF   |   RSS   |  
© 2000 - 2013 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jeżeli zawartość tej wiadomości nie wyświetla się poprawnie - kliknij tutaj