Która promocja dla kogo?

Drogi Czytelniku!

W ubiegłym tygodniu biuletyn gemiusRanking PL przybliżał najnowsze plany Samsunga, dotyczące budowy mobilnej sieci bezprzewodowej piątej generacji. Jak zapowiedział sam koreański gigant, na podobną ultranowoczesną sieć przyjdzie nam jeszcze poczekać przynajmniej siedem lat – choć pozytywnie zakończone testy są bardzo obiecujące. Dziś, dla odmiany, w newsletterze zostaną zaprezentowane wnioski dotyczące typów promocji, które polskim internautom wydają się najbardziej kuszące. Omawiane dane pochodzą z badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych.   

Ze wspomnianych danych wynika, że 25 proc. ankietowanych Polaków deklaruje istotny wpływ programów lojalnościowych na ich decyzje o zakupach w tym samym sklepie - częściej są to kobiety, osoby w wieku 20-24 lata oraz konsumenci z wykształceniem niższym niż średnie. Dla jednej trzeciej klientów programy tego typu nie mają jednak żadnego znaczenia. Natomiast stałe promocje oraz wyprzedaże są działaniami promocyjnymi, które mają znaczenie w podejmowaniu decyzji zakupowych dla aż 71 proc. respondentów. W dalszej kolejności badani wymieniali: ofertę specjalnej ceny za zakup zestawu, czyli promocyjną kwotę przy zakupie więcej niż jednego produktu (na to rozwiązanie wskazało 43 proc. respondentów) oraz promocję typu 2 zakupy + 1 gratis, czyli bonus w postaci dodatkowego, darmowego produktu przy zakupie dwóch rzeczy (tę opcję wybrało 37 proc. badanych). Formy promocji, które mają najmniejszy wpływ na decyzje o zakupie to: prezent w postaci zasilenia konta po rejestracji (wskazany przez 9 proc. ankietowanych) czy też po poleceniu usługi lub produktu znajomym (6 proc.).

Jak stwierdza Wojciech Żbikowski, ekspert Gemiusa w zakresie handlu elektronicznego i współautor raportu, w danych widoczna się zależność między płcią, wiekiem i wykształceniem, a rodzajem promocji na której znaczenie w procesie zakupowym wskazuje klient. Zdaniem eksperta, kobiety, osoby w wieku 20-24 lata oraz konsumenci z wykształceniem wyższym są bardziej podatni na stałe promocje i wyprzedaże, a mężczyźni, respondenci w wieku 25-34 lata oraz osoby z wykształceniem niższym niż średnie na specjalne ceny na zakup zestawu produktów. Z kolei promocja typu 2 zakupy + 1 gratis to atrakcyjna oferta dla kobiet, osób w wieku 15-19 lat, a także tych z wykształceniem niższym niż średnie.

Odbiegając na chwilę od szału zakupów, zapraszam do zapoznania się z wynikami badania gemiusTraffic z tygodnia 13.05.2013 – 19.05.2013.

Z pozdrowieniami,

Grażyna Jakubowska

Gemius

Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 20.x 34.56     -  0.69  
2 Chrome 26.x 28.15     -  0.08  
3 MSIE 8.x 6.10       0.00  
4 Opera 12.x 5.83     -  0.05  
5 MSIE 9.x 5.27     -  0.32  
­
Przeglądarki - Grupy
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 41.51     +  0.04  
2 Chrome 29.39     -  0.11  
3 MSIE 15.74     -  0.05  
4 Opera 6.22     -  0.05  
5 WebKit Mobile 3.98     +  0.10  
 
­
Przeglądarki - Silniki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Gecko 41.56     +  0.04  
2 WebKit/KHTML 30.14     -  0.11  
3 MSIE 16.04     -  0.04  
4 Opera 6.88     -  0.04  
         

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 7 47.85     -  0.23  
2 Windows XP 32.23     +  0.08  
3 Windows Vista 8.43     -  0.14  
4 Windows 8 3.92     +  0.11  
5 Android 3.52     +  0.10  
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 92.94     -  0.16  
2 Unix 6.71     +  0.16  
3 other OS 0.36     +  0.01  
         
         
 

Urządzenia Mobilne

­
Urządzenia Mobilne - Modele
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple iPad 23.12     -  0.54  
2 Apple iPhone 8.82     +  0.06  
3 Samsung GT-I9300 (Galaxy S III) 3.19     +  0.01  
4 Samsung GT-i9100 (Galaxy S II) 3.14     -  0.04  
5 Samsung GT-P5100 (Galaxy Tab 2 10.1) 2.52     -  0.03  
­
Urządzenia Mobilne - Producenci
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple 32.25     -  0.47  
2 Samsung 28.36     -  0.06  
3 Nokia 10.72     +  0.02  
4 Sony Ericsson 6.34     +  0.05  
5 Sony 5.97     -  0.01  
 

Ekran

­
Flash Player
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 wersja 11 88.07     -  0.21  
2 wersja 10 5.76     -  0.02  
3 nie zainstalowany 5.63     +  0.23  
4 wersja 9 0.35       0.00  
5 wersja 6 0.11       0.00  
­
Rozdzielczości
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 1366x768 23.87     -  0.22  
2 1280x800 12.25     -  0.22  
3 1024x768 10.64       0.00  
4 1280x1024 10.58     +  0.13  
5 1440x900 6.00     +  0.03  
 
­
Głębia Kolorów
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 True color 97.12     -  0.03  
2 High color 2.19       0.00  
3 Indexed color 0.67     +  0.03  
4 Monochromatic color 0.00       0.00  
5 Deep color 0.00       0.00  

Katalogi

­
Katalogi
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 onet.pl 32.94     +  1.00  
2 wp.pl 31.43     -  4.23  
3 start24.pl 23.71     -  1.05  
4 interia.pl 3.48     +  2.90  
5 dmoz.org 2.87     -  0.50  

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 google 94.97     +  0.45  
2 bing 1.75     +  0.02  
3 ask.com 1.20     +  0.10  
4 onet.pl 0.55     -  0.33  
5 search.babylon.com 0.32     -  0.03  
­
Wyszukiwarki - Silniki
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 Google 96.70     +  0.04  
2 MSN 1.76     +  0.01  
3 AskJeeves 1.20     +  0.09  
4 Yahoo 0.22       0.00  
5 NetSprint 0.11     -  0.10  
 

Geolokalizacja

­
Kraje
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Germany 17.62     -  0.62  
2 United Kingdom 17.09     +  0.18  
3 United States 14.62     +  0.69  
4 Netherlands 4.60     +  0.03  
5 France 3.83     -  0.05  
­
Województwa
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Mazowieckie 24.61     -  0.11  
2 Śląskie 12.78     -  0.19  
3 Małopolskie 9.53     +  0.22  
4 Wielkopolskie 8.75     -  0.22  
5 Dolnośląskie 7.11     -  0.23  
 

Cookies

­
Poziom Akceptacji Cookies
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 cookie 98.51     -  0.01  
2 non-cookie 1.49     +  0.01  

Inne

­
Ruch Pc Vs. Non-pc
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 PC 94.30     -  0.15  
2 non-PC 5.70     +  0.15  
         
         
         

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

| KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA   |   PDF   |   RSS   |  
© 2000 - 2013 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jeżeli zawartość tej wiadomości nie wyświetla się poprawnie - kliknij tutaj