Rynek e-commerce w zasięgu ręki

Drogi Czytelniku!

W ubiegłym tygodniu biuletyn gemiusRanking PL informował o uruchomieniu nowej statystyki w serwisach gemiusRanking. Natomiast dzisiejszy newsletter poświęcimy raportowi o rynku handlu elektronicznego w Polsce przygotowanemu przez Gemiusa dla e-Commerce Polska. Z opracowania można dowiedzieć się, co Polacy sądzą o sklepach internetowych, które narzędzia e-commerce wykorzystują najczęściej oraz dlaczego niektórzy klienci rezygnują z zakupu tuż przed dokonaniem transakcji.
 
Raport jest dostępny na stronie: www.gemius.pl/raportecommerce oraz http://ecommercepolska.pl/pl/55-597-raporty. Opracowanie prezentuje postawy polskich internautów wobec zakupów w sieci, ich opinie na temat sklepów www czy aukcji internetowych, tego, jak z nich korzystają i dlaczego zdarza się, że ostatecznie rezygnują z zakupu, a także dane o profilach klientów poszczególnych narzędzi e-commerce, w tym zakupów grupowych, pasaży handlowych czy serwisów opinii.

– Nasz raport to kompleksowa analiza polskiego e-commerce’u – komentuje Joanna Parczyńska, Country Manager Gemius Polska. – Dzięki wieloletniemu doświadczeniu Gemiusa w badaniach internetowych mogliśmy opracować produkt, który jest nie tylko ciekawym źródłem wiedzy o tej sferze rynku, ale też powinien stać się inspirującą lekturą obowiązkową dla wszystkich, którzy prowadzą biznes związany z zakupami online – dodaje.

– Raport stanowi wartość dodaną dla naszych firm członkowskich, a zaprezentowana w nim analiza może być dużym wsparciem dla rozwoju polskiej branży e-commerce – mówi Grzegorz Wójcik, prezes Fundacji Rozwoju Gospodarki Elektronicznej koordynującej projekt powstania e-Izby Izby Gospodarki Elektronicznej.

Raport został opatrzony komentarzami ekspertów, którzy na co dzień zajmują się różnymi aspektami handlu elektronicznego, w tym Macieja Gałeckiego (Bluerank), Zbigniewa Nowickiego i Piotra Wojnarowicza (Opiniac.com), Artura Sadowskiego (Platforma SerwerSMS.pl), Kamili Wrońskiej (Brandbank), Wojciecha Czajkowskiego (PayU SA), Aleksandra Naganowskiego (MasterCard), Katarzyny Koral, Jacka Paciorka i Kamila Trembacza (eBroker.pl), Grzegorza Wójcika i Patrycji Sass-Staniszewskiej (e-Commerce Polska) oraz Mateusza Gordona i Wojciecha Żbikowskiego (Gemius).

Prezentowane w raporcie badania zostały zrealizowane metodą ankietową (Computer Asisted Web Interview, CAWI) w grudniu 2012 roku na próbie 1,5 tys. internautów.
 
Zapraszam teraz do zapoznania się z całością wyników badania gemiusTraffic za tydzień 08.04.2013 – 14.04.2013.
 
Z pozdrowieniami,
Ewelina Szobska

Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Chrome 26.x 25.81     +  8.28  
2 Firefox 19.x 23.67     -  9.69  
3 Firefox 20.x 11.48     +  9.24  
4 MSIE 9.x 6.74     -  0.12  
5 MSIE 8.x 6.68     +  0.62  
­
Przeglądarki - Grupy
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 41.40     +  0.02  
2 Chrome 27.47     -  0.82  
3 MSIE 16.77     +  0.99  
4 Opera 6.26     -  0.10  
5 WebKit Mobile 3.78     -  0.02  
 
­
Przeglądarki - Silniki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Gecko 42.70     -  0.07  
2 WebKit/KHTML 28.22     -  0.81  
3 MSIE 17.05     +  1.00  
4 Opera 6.92     -  0.10  
         

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 7 47.60     -  0.60  
2 Windows XP 33.13     +  0.75  
3 Windows Vista 8.85     -  0.15  
4 Windows 8 3.32     -  0.01  
5 Android 3.23     +  0.01  
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 93.38     +  0.01  
2 Unix 6.25     -  0.02  
3 other OS 0.36       0.00  
         
         
 

Urządzenia Mobilne

­
Urządzenia Mobilne - Modele
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple iPad 24.23     -  1.05  
2 Apple iPhone 8.28     +  0.13  
3 Samsung GT-i9100 (Galaxy S II) 3.30     +  0.12  
4 Samsung GT-I9300 (Galaxy S III) 2.92     +  0.14  
5 Samsung GT-P5100 (Galaxy Tab 2 10.1) 2.51     -  0.16  
­
Urządzenia Mobilne - Producenci
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple 32.82     -  0.94  
2 Samsung 28.03     +  0.19  
3 Nokia 11.13     +  0.23  
4 Sony Ericsson 6.68     +  0.11  
5 Sony 5.75     +  0.30  
 

Ekran

­
Flash Player
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 wersja 11 87.60     -  0.42  
2 wersja 10 6.42     +  0.27  
3 nie zainstalowany 5.38     +  0.08  
4 wersja 9 0.38     +  0.03  
5 wersja 6 0.12     +  0.02  
­
Rozdzielczości
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 1366x768 23.88     -  0.59  
2 1280x800 12.88     -  0.21  
3 1024x768 11.14     +  0.10  
4 1280x1024 10.38     +  0.49  
5 1440x900 5.93     +  0.07  
 
­
Głębia Kolorów
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 True color 97.08     -  0.02  
2 High color 2.26     +  0.02  
3 Indexed color 0.64     +  0.01  
4 Monochromatic color 0.00       0.00  
5 Deep color 0.00       0.00  

Katalogi

­
Katalogi
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 onet.pl 34.84     +  1.08  
2 wp.pl 34.44     -  2.48  
3 start24.pl 24.31     -  0.16  
4 dmoz.org 1.51     +  0.74  
5 interia.pl 1.13     +  0.03  

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 google 94.87     +  0.23  
2 bing 1.43     +  0.21  
3 search.babylon.com 0.69     +  0.24  
4 onet.pl 0.57     -  0.22  
5 ask.com 0.51     +  0.07  
­
Wyszukiwarki - Silniki
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 Google 97.71     +  0.04  
2 MSN 1.44     +  0.21  
3 AskJeeves 0.51     +  0.06  
4 Yahoo 0.19     -  0.24  
5 NetSprint 0.15     -  0.07  
 

Geolokalizacja

­
Kraje
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Germany 17.97     +  0.38  
2 United Kingdom 16.66     -  0.14  
3 United States 13.39     +  0.16  
4 Netherlands 4.24       0.00  
5 France 3.72     +  0.04  
­
Województwa
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Mazowieckie 24.86     +  0.55  
2 Śląskie 12.77     -  0.28  
3 Małopolskie 9.21     +  0.09  
4 Wielkopolskie 8.82     +  0.12  
5 Dolnośląskie 7.13     +  0.12  
 

Cookies

­
Poziom Akceptacji Cookies
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 cookie 98.59     -  0.03  
2 non-cookie 1.41     +  0.03  

Inne

­
Ruch Pc Vs. Non-pc
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 PC 94.71     +  0.01  
2 non-PC 5.29     -  0.01  
         
         
         

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

| KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA   |   PDF   |   RSS   |  
© 2000 - 2013 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jeżeli zawartość tej wiadomości nie wyświetla się poprawnie - kliknij tutaj