Co wspólnego ma smartfon z burgerem?

Drogi Czytelniku!

W ubiegłym tygodniu biuletyn gemiusRanking PL prezentował informacje dotyczące najpopularniejszych i najchętniej klikanych formatów reklamowych, a także najczęściej reklamowanych sektorów w wybranych krajach regionu CEE, słowem: wyniki nowego raportu gemiusAdMonitor za pierwsze półrocze 2012 roku . Polecam tę publikację i zapraszam do jej lektury. Dziś w biuletynie zawarta będzie odpowiedź na jakże enigmatycznie brzmiące tytułowe pytanie, a mianowicie: co wspólnego mają smartfon i burger?

Jak się okazuje te dwa, na pierwszy rzut oka niezbyt związane ze sobą, przedmioty łączy bardzo wiele – a właściwie smartfony i całą branżę restauracji typu fast food. Z nowego raportu eMarketera „Mobile Fast Food Marketing: Jak restauracje szybkiej obsługi i fast casuals stają się jeszcze szybsze”  wynika jasno, że konsumenci stołujący się w tego typu miejscach bardzo często korzystają z mobilnych aplikacji oferujących im możliwość znalezienia ciekawego miejsca, przejrzenia menu i cennika i podjęcia decyzji „w biegu”. Ponadto, jak wskazują wyniki zawarte w raporcie, w grupie amerykańskich klientów restauracji fast food i fast casuals (którzy jedzą tam posiłek przynajmniej raz w miesiącu) posiadających telefon komórkowy, aż 44% to posiadacze smartfonów (Q4 2011). Tym samym ich udział w tej grupie przewyższa aż o 14% udział ogólnego udziału posiadaczy smartfonów wśród amerykańskich właścicieli telefonów komórkowych (zgodnie z oszacowaniem eMarketera). Jednocześnie, wyniki pokazujące czas, jaki mija od poszukiwania informacji na temat restauracji, a  zakupem posiłku w przypadku posiadaczy smartfonów i tabletów, jednoznacznie wskazują, że aż 30% użytkowników smartfonów poszukujących informacji o restauracjach natychmiast dokonuje zakupu (w przypadku posiadaczy tabletów ten wynik jest dwa razy mniejszy, jedynie 15%). Co więcej jak wskazują informacje zawarte w raporcie,  aż prawie dwie trzecie „mobilnych poszukiwaczy restauracji” kupuje  posiłek w przeciągu godziny od znalezienia interesującego miejsca. Wszystkie te wnioski wskazują marketerom doskonale dopasowaną grupę odbiorców takich restauracji w mobilnym świecie, dla której warto przygotowywać dobrze rozwinięte serwisy mobilne czy też decydować się programy lojalnościowe czy inne systemy promocyjne.

Zapraszam do zapoznania się z wynikami badania gemiusTraffic za tydzień 26.11.2012 - 02.12.2012.

Z pozdrowieniami,
Grażyna Jakubowska

Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 16.x 31.28     -  1.81  
2 Chrome 23.x 24.25     +  0.17  
3 MSIE 9.x 8.79     -  0.04  
4 MSIE 8.x 8.50     -  0.05  
5 Opera 12.x 6.07     +  0.02  
­
Przeglądarki - Grupy
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 41.78     +  0.03  
2 Chrome 25.74     -  0.10  
3 MSIE 18.51     -  0.15  
4 Opera 6.90     -  0.03  
5 WebKit Mobile 2.55     +  0.02  
 
­
Przeglądarki - Silniki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Gecko 43.63     +  0.28  
2 WebKit/KHTML 26.48     -  0.10  
3 MSIE 18.66     -  0.14  
4 Opera 7.57     -  0.03  
         

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 7 46.30     +  0.17  
2 Windows XP 37.50     -  0.22  
3 Windows Vista 10.00     -  0.06  
4 Android 2.02     +  0.03  
5 iOS 0.89     +  0.01  
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 95.03       0.00  
2 Unix 4.59       0.00  
3 other OS 0.37     -  0.01  
         
         
 

Urządzenia Mobilne

­
Urządzenia Mobilne - Modele
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple iPad 25.24     +  0.32  
2 Apple iPhone 8.43     -  0.19  
3 Samsung GT-i9100 (Galaxy S II) 3.48     -  0.01  
4 Sony Ericsson MT11 (Xperia Neo V) 2.55     -  0.01  
5 Samsung GT-S5830 (Galaxy Ace) 2.46     -  0.12  
­
Urządzenia Mobilne - Producenci
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple 34.12     +  0.16  
2 Samsung 26.21     -  0.19  
3 Nokia 13.40     +  0.01  
4 Sony Ericsson 9.96     -  0.04  
5 HTC 5.82     -  0.14  
 

Ekran

­
Flash Player
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 wersja 11 83.86     +  0.33  
2 wersja 10 11.40     -  0.26  
3 nie zainstalowany 4.00     -  0.07  
4 wersja 9 0.51       0.00  
5 wersja 6 0.16     +  0.01  
­
Rozdzielczości
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 1366x768 22.24     +  0.16  
2 1280x800 14.17     -  0.02  
3 1024x768 12.81     -  0.12  
4 1280x1024 11.05     -  0.03  
5 1440x900 6.21     -  0.01  
 
­
Głębia Kolorów
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 True color 97.43     +  0.02  
2 High color 1.97     -  0.02  
3 Indexed color 0.58       0.00  
4 Monochromatic color 0.00       0.00  
5 Deep color 0.00       0.00  

Katalogi

­
Katalogi
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 onet.pl 34.56     -  2.91  
2 wp.pl 33.39     -  2.50  
3 start24.pl 22.02     +  2.63  
4 dmoz.org 3.54     +  1.94  
5 interia.pl 2.49     +  1.04  

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 google 94.43     -  0.24  
2 bing 1.47     +  0.06  
3 onet.pl 0.91     +  0.04  
4 search.babylon.com 0.77     +  0.21  
5 conduit.com 0.30     -  0.03  
­
Wyszukiwarki - Silniki
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 Google 97.87     +  0.02  
2 MSN 1.49     +  0.03  
3 Yandex 0.26     +  0.13  
4 Yahoo 0.20       0.00  
5 AskJeeves 0.17     -  0.19  
 

Geolokalizacja

­
Kraje
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Germany 17.36     -  0.65  
2 United Kingdom 16.60     -  0.47  
3 United States 11.27     +  0.53  
4 Netherlands 4.70     +  0.22  
5 France 3.95     +  0.15  
­
Województwa
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Mazowieckie 24.37     +  0.10  
2 Śląskie 12.94     -  0.01  
3 Małopolskie 8.91     -  0.11  
4 Wielkopolskie 8.43     +  0.07  
5 Dolnośląskie 6.90     -  0.05  
 

Cookies

­
Poziom Akceptacji Cookies
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 cookie 91.41     +  0.51  
2 non-cookie 8.59     -  0.51  

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

| KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA   |   PDF   |   RSS   |  
© 2000 - 2012 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jeżeli zawartość tej wiadomości nie wyświetla się poprawnie - kliknij tutaj