Zakupy grupowe – cenowy raj dla konsumentów?

Drogi Czytelniku!

Ostatnimi czasy coraz częściej można znaleźć publikacje na temat portali zakupów grupowych w Polsce. Oskarżane o twarde warunki współpracy z partnerami, którzy w konsekwencji proponują usługi niższej jakości, tracą powoli swoją opinię i wizerunek. Jednak w dalszym ciągu portale te mają silną pozycję na rynku i znaczne grono odwiedzających je internautów. Najwięksi gracze radzą sobie dobrze, jednocześnie poszerzając zakres usług i robią co mogą, aby odwrócić trend spadkowy, który dotknął portale zakupów grupowych. Proponują aplikacje mobilne, pracują nad zwiększaniem efektywności stron internetowych, a wszystko po to, by skusić internautów na tanie zakupy, oferując na swoje usługi upusty sięgające kilkudziesięciu procent.

Dane z badania Megapanel PBI/Gemius (gemiusAudience) za lipiec 2011 oraz lipiec 2012, jasno przedstawiają, że liczba użytkowników portalu Groupon.pl  spadła z poziomu 3,83 mln do 2,8 mln. Spadek zanotował również portal Gruper.pl, który w lipcu 2011 miał 1,35 mln użytkowników, a w tym samym miesiącu roku 2012 ich liczba obniżyła się do 0,94 mln. Jedynym portalem z czołowej piątki, który na przestrzeni rozpatrywanego czasu zwiększył liczbę internautów, z 1,20 mln w lipcu 2011 do 1,74mln w lipcu 2012, to portal Citeam.pl, który z tym wynikiem uplasował się na drugiej pozycji wśród najczęściej odwiedzanych portali z zakupami grupowymi. Prześcignął tym samym portal Gruper.pl, drugi w lipcu 2011.

Najpopularniejszy portal z zakupami grupowymi – Groupon.pl notuje także spadek zasięgu wśród polskich internautów – w lipcu 2011 co piąty użytkownik internetu odwiedził ten portal, z kolei w lipcu 2012 już tylko co siódmy internauta, surfując po sieci, zaglądał na stronę Groupon.pl (badanie Megapanel PBI/Gemius dla lipca 2011 oraz lipca 2012).

Czy to oznacza, że portale z zakupami grupowymi najlepszy czas mają za sobą? Na pewno, aby zainteresować konsumentów, będą teraz musiały zwrócić uwagę na jakość oferowanych usług i polepszenie własnego wizerunku, lekko nadszarpniętego w ostatnim czasie. Rok 2011 należał do portali zakupów grupowych, pytanie co zrobią teraz, aby odwrócić trend spadkowy?

Więcej szczegółów na temat zakupów grupowych można znaleźć w raporcie Do You CEE? 2011, a także w informacji prasowej na ten temat. Na koniec, zapraszam do zapoznania się z najnowszymi wynikami badania gemiusTraffic za tydzień: 03.09.2012 - 09.09.2012 i sprawdzenia jakie trendy obowiązywały w ostatnim tygodniu w każdym z 17 krajów prezentowanych w serwisie gemiusRanking .

Z pozdrowieniami,

Marta Kobosko

Gemius 

Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Chrome 21.x 23.06     -  0.40  
2 Firefox 15.x 22.15     +  18.14  
3 Firefox 14.x 12.66     -  18.21  
4 MSIE 8.x 9.46     +  0.12  
5 MSIE 9.x 8.95     +  0.20  
­
Przeglądarki - Grupy
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 43.08     +  0.17  
2 Chrome 24.57     -  0.49  
3 MSIE 19.90     +  0.30  
4 Opera 7.10     -  0.02  
5 WebKit Mobile 2.08     +  0.04  
 
­
Przeglądarki - Silniki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Gecko 43.94     +  0.14  
2 WebKit/KHTML 25.31     -  0.46  
3 MSIE 20.00     +  0.31  
4 Opera 7.71     -  0.03  
         

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 7 44.10     +  0.26  
2 Windows XP 40.29     -  0.38  
3 Windows Vista 10.73     +  0.01  
4 Android 1.56     +  0.03  
5 Mac OS X 0.86     +  0.03  
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 95.62     -  0.09  
2 Unix 4.01     +  0.09  
3 other OS 0.37       0.00  
         
         
 

Urządzenia Mobilne

­
Urządzenia Mobilne - Modele
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple iPad 25.39     -  0.09  
2 Apple iPhone 8.86     +  0.11  
3 Samsung GT-i9100 (Galaxy S II) 3.60     -  0.09  
4 Sony Ericsson MT11 (Xperia Neo V) 2.98     -  0.19  
5 Samsung GT-S5830 2.89       0.00  
­
Urządzenia Mobilne - Producenci
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple 34.81     -  0.01  
2 Samsung 24.47     -  0.16  
3 Nokia 14.13     +  0.15  
4 Sony Ericsson 11.74     +  0.08  
5 HTC 6.69     -  0.13  
 

Ekran

­
Flash Player
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 wersja 11 80.26     +  0.34  
2 wersja 10 15.36     -  0.40  
3 nie zainstalowany 3.45     +  0.03  
4 wersja 9 0.61     -  0.01  
5 wersja 6 0.23     +  0.03  
­
Rozdzielczości
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 1366x768 20.43     +  0.13  
2 1280x800 14.67     +  0.05  
3 1024x768 13.65     -  0.11  
4 1280x1024 11.67     -  0.06  
5 1440x900 6.45     -  0.01  
 
­
Głębia Kolorów
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 True color 97.55     +  0.02  
2 High color 1.95       0.00  
3 Indexed color 0.49     -  0.02  
4 Monochromatic color 0.00       0.00  
5 Deep color 0.00       0.00  

Katalogi

­
Katalogi
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 onet.pl 43.54     +  2.11  
2 wp.pl 27.21     +  0.32  
3 start24.pl 24.90     +  0.57  
4 angelus.pl 1.04     +  0.30  
5 interia.pl 0.85     -  1.01  

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 google 94.25     +  0.09  
2 bing 1.61     +  0.14  
3 onet.pl 1.00     -  0.22  
4 search.babylon.com 0.99     +  0.14  
5 conduit.com 0.38     -  0.03  
­
Wyszukiwarki - Silniki
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 Google 97.92     -  0.15  
2 MSN 1.62     +  0.14  
3 AskJeeves 0.25     -  0.01  
4 Yahoo 0.21     +  0.02  
5 NetSprint 0.00       0.00  
 

Geolokalizacja

­
Kraje
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Germany 18.27     +  0.11  
2 United Kingdom 16.87     -  0.58  
3 United States 11.44     -  1.08  
4 Netherlands 4.26     -  0.02  
5 France 3.60       0.00  
­
Województwa
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Mazowieckie 23.72     +  0.38  
2 Śląskie 13.15     -  0.13  
3 Małopolskie 8.90     -  0.03  
4 Wielkopolskie 8.68     -  0.10  
5 Dolnośląskie 6.78     -  0.10  
 

Cookies

­
Poziom Akceptacji Cookies
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 cookie 93.42     -  0.88  
2 non-cookie 6.58     +  0.88  

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

| KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA   |   PDF   |   RSS   |  
© 2000 - 2012 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jeżeli zawartość tej wiadomości nie wyświetla się poprawnie - kliknij tutaj