Jeżeli zakupy online to tylko w grupie!

Drogi Czytelniku!

Rosnąca popularność jednego z obszarów e-commerce – zakupów grupowych – nie pozwala przejść obok tego tematu obojętnie. Fenomen ten zostanie szczegółowo omówiony w kolejnej edycji raportu 'Do You CEE?'. Oczekując na tę publikację opracowaną przez Gemius we współpracy z IAB Europe, przedstawiamy charakterystykę zakupów grupowych w trzech wybranych krajach Europy Środkowej i Wschodniej: Polsce, Rosji i na Łotwie.

Na polskim rynku działa aż 36 różnych stron oferujących zakupy grupowe. Z danych z badania gemiusAudience za grudzień 2011 wynika, że liderem jest groupon.pl, jednakże jego pozycji może zagrozić dynamicznie rozwijająca się konkurencja (zwłaszcza takie strony jak citeam.pl i happydeals.pl), które przyciągają coraz więcej internautów. W Rosji, wśród zakupów grupowych, największą popularnością cieszą się lokalni gracze. Rodzimy serwis - biglion.ru - nie ma sobie równych (jak pokazują dane gemiusAudience za grudzień 2011), a jego główny konkurent, groupon.ru, pozostaje daleko w tyle w rankingu najpopularniejszych stron z ofertami zakupów grupowych. Na Łotwie natomiast, działa ok. 40 tego typu stron – co biorąc pod uwagę niewielki rozmiar internetowego rynku w tym kraju świadczy o dość sporym rozdrobnieniu tego obszaru e-commerce. Trudno tu znaleźć zdecydowanego lidera. Najsilniejszym z serwisów jest perkamkopa.lv, który według danych gemiusAudience za grudzień 2011 osiągnął jednak jedynie niecałe 10% zasięgu.

Według Anny Berezovskaya, Dyrektora Generalnego w Groupon Rosja, kluczem do sukcesu w branży zakupów grupowych jest atrakcyjny model biznesowy, który zachęca internautów do znalezienia w prosty sposób najlepszej oferty za najlepszą cenę każdego dnia, a co najważniejsze – wszystko za pomocą jedynie paru kliknięć. Marta Krauze, reprezentująca Citeam (Grupa Allegro), przewiduje obiecującą przyszłość dla internetowych zakupów: Przypuszczamy, że w roku 2012 sektor e-commerce w regionie CEE będzie nadal się rozrastał, szczególnie na większych rynkach, takich jak Rosja oraz Polska.    

Aby zdobyć więcej informacji na temat zakupów grupowych, zapraszamy do zapoznania się z informacją prasową w języku angielskim.   

A na koniec, jak co tydzień, zachęcamy do zajrzenia do serwisu gemiusRanking i zapoznania się z najnowszymi wynikami badania gemiusTraffic za tydzień: 09.04.2012 - 15.04.2012.

Z pozdrowieniami,

Katarzyna Winczewska

Gemius

Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 11.x 29.31     +  1.20  
2 Chrome 18.x 20.72     +  5.98  
3 MSIE 8.x 10.91     -  0.03  
4 MSIE 9.x 8.07     +  0.26  
5 Opera 11.x 7.70     -  0.01  
­
Przeglądarki - Grupy
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 43.63     +  0.08  
2 Chrome 22.80     -  0.27  
3 MSIE 21.49     +  0.16  
4 Opera 8.14     -  0.01  
5 WebKit Mobile 1.52     +  0.03  
 
­
Przeglądarki - Silniki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Gecko 43.69     +  0.08  
2 WebKit/KHTML 23.52     -  0.25  
3 MSIE 21.52     +  0.17  
4 Opera 8.92     -  0.02  
         

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows XP 44.43     -  0.66  
2 Windows 7 39.57     +  0.34  
3 Windows Vista 11.80     +  0.25  
4 Android 1.10     +  0.01  
5 Mac OS X 0.86     +  0.02  
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 96.17     -  0.09  
2 Unix 3.38     +  0.09  
3 other OS 0.45       0.00  
         
         
 

Urządzenia Mobilne

­
Urządzenia Mobilne - Modele
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple iPad 23.65     +  1.75  
2 Apple iPhone 9.26     -  0.38  
3 Samsung GT-i9100 (Galaxy S II) 3.33     -  0.04  
4 Samsung GT-S5830 3.06     -  0.04  
5 Sony Ericsson MT11 (Xperia Neo V) 2.51     +  0.20  
­
Urządzenia Mobilne - Producenci
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple 33.69     +  1.34  
2 Samsung 22.16     -  0.25  
3 Nokia 17.02     -  0.59  
4 Sony Ericsson 12.72     -  0.05  
5 HTC 7.68     -  0.32  
 

Ekran

­
Flash Player
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 wersja 11 68.80     +  0.84  
2 wersja 10 26.53     -  0.73  
3 nie zainstalowany 3.43     -  0.04  
4 wersja 9 0.87     -  0.03  
5 wersja 6 0.25     -  0.02  
­
Rozdzielczości
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 1366x768 18.31     +  0.38  
2 1280x800 15.89     +  0.49  
3 1024x768 15.06     -  0.34  
4 1280x1024 11.92     -  0.44  
5 1440x900 6.61     -  0.07  
 
­
Głębia Kolorów
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 True color 97.15       0.00  
2 High color 2.12     -  0.01  
3 Indexed color 0.70     +  0.01  
4 Monochromatic color 0.00       0.00  
5 Deep color 0.00       0.00  

Katalogi

­
Katalogi
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 onet.pl 40.55     +  2.14  
2 wp.pl 33.40     +  3.01  
3 start24.pl 17.61     -  3.57  
4 dmoz.org 2.33     +  1.04  
5 interia.pl 0.91     -  2.57  

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 google 93.73     -  0.35  
2 onet.pl 1.13     +  0.19  
3 bing 1.12     -  0.24  
4 search.babylon.com 0.92     +  0.32  
5 wp.pl 0.83     +  0.05  
­
Wyszukiwarki - Silniki
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 Google 97.44     +  0.20  
2 MSN 1.13     -  0.25  
3 NetSprint 0.84     +  0.04  
4 AskJeeves 0.46     +  0.02  
5 Yahoo 0.13     -  0.01  
 

Geolokalizacja

­
Kraje
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 United Kingdom 19.13     +  0.10  
2 Germany 17.89     +  0.45  
3 United States 11.02     -  0.08  
4 Netherlands 4.45     -  0.04  
5 Ireland 3.97     +  0.17  
­
Województwa
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Mazowieckie 23.42     +  0.09  
2 Śląskie 13.15     +  0.03  
3 Wielkopolskie 8.97     -  0.03  
4 Małopolskie 8.94     +  0.02  
5 Dolnośląskie 7.15     +  0.19  
 

Cookies

­
Poziom Akceptacji Cookies
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 cookie 97.35     -  0.12  
2 non-cookie 2.65     +  0.12  

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

| KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA   |   PDF   |   RSS   |  
© 2000 - 2012 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jeżeli zawartość tej wiadomości nie wyświetla się poprawnie - kliknij tutaj