W co klikamy ? – część druga

Drogi Czytelniku!

W jednym z poprzednich biuletynów gemiusRanking PL podjęty został temat oczywistej potrzeby weryfikacji skuteczności i popularności kampanii reklamowych online. Na tę potrzebę, jak zostało to wtedy omówione, odpowiada oferowane przez Gemius badanie AdMonitor, opierające się na wtórnej analizie danych - wyników badania gemiusDirectEffect, wiodącego narzędzia monitorującego kampanie reklamowe w regionie CEE. Dzięki tak szczegółowemu raportowi, jakim jest gemiusAdMonitor można zapoznać się z rankingami najbardziej popularnych kreacji reklamowych, statystykami ich skuteczności, jak również z informacjami dotyczącymi intensywności działań reklamowych prowadzonych przez reklamodawców poszczególnych sektorów rynku online. I tę właśnie ostatnią możliwość jaką oferuje gemiusAdMonitor przybliży dzisiejszy biuletyn.

Zgodnie z danymi gemiusAdMonitor za czwarty kwartał 2010 roku, branżą online, która zanotowała najwyższą liczbę kliknięć w kreacje używane w swoich kampaniach była Telekomunikacja (22,8%). Dwa kolejne sektory, które znalazły się na podium w tym właśnie rankingu to Motoryzacja  i Żywność. Z kolei najmniej kliknięć odnotował sektor Produkty farmaceutyczne i leki – jedynie 0,3% wszystkich kliknięć. Dzięki gemiusAdMonitor znane są podobne wyniki dla 14 kluczowych branż online. Warto również zerknąć na wyniki CTR (click-through-ratio) dla poszczególnych branż – współczynnik ten pozostaje wszak jednym z podstawowych narzędzi oceny efektywności reklamy na podstawie danych site-centric. Spośród wszystkich analizowanych w czwartym kwartale branż, najniższym wskaźnikiem CTR (0,25%) cechowała się branża Produkty farmaceutyczne i leki.

Ponadto, w całości analizy działań reklamowych branż online oferowanej przez gemiusAdMonitor znajdują się takie informacje jak: podział kampanii i emisji według sektorów, średnia liczba kliknięć i emisji na kampanię w poszczególnych sektorach, a także najpopularniejsze formaty reklamowe (display) według sektorów. W raporcie analizie poddane zostały również wyniki dla reklamy mailingowej.

Wszystkich chcących uzyskać więcej informacji o badaniu gemiusAdMonitor i osoby zainteresowane zakupem badania, zapraszam do kontaktu z Działem Sprzedaży Gemius SA .

A już teraz zapraszam do zapoznania się z wynikami badania gemiusTraffic za tydzień 30.05.2011-05.06.2011.

Z pozdrowieniami,

Grażyna  Jakubowska

Gemius SA


Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 3.x 23.42     -  0.86  
2 Firefox 4.x 23.17     +  0.82  
3 MSIE 8.x 14.03     -  0.40  
4 Chrome 11.x 13.79     +  0.34  
5 MSIE 7.x 8.72     -  0.12  
­
Przeglądarki - Grupy
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 47.21     +  0.13  
2 MSIE 26.36     -  0.46  
3 Chrome 14.98     +  0.26  
4 Opera 9.15     +  0.04  
5 Safari 0.83     +  0.01  
­
Przeglądarki - Silniki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Gecko 47.37     +  0.11  
2 MSIE 26.36     -  0.47  
3 WebKit/KHTML 15.81     +  0.27  
4 Opera 9.58     +  0.07  
         

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows XP 56.13     -  0.39  
2 Windows 7 26.24     +  0.42  
3 Windows Vista 14.83     -  0.08  
4 Mac OS X 0.93     +  0.02  
5 Linux 0.70     +  0.01  
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 97.70     -  0.05  
2 Unix 2.02     +  0.04  
3 other OS 0.28     +  0.01  
         
         
 

Urządzenia Mobilne

­
Urządzenia Mobilne - Modele
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple iPhone 16.30     +  0.40  
2 Apple iPad 14.87     +  0.16  
3 Nokia 5130 XpressMusic 2.77     -  0.04  
4 Nokia E52 2.77     -  0.16  
5 Nokia C3 2.67     -  0.15  
­
Urządzenia Mobilne - Producenci
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Nokia 34.70     -  0.32  
2 Apple 33.11     +  0.56  
3 Sony Ericsson 17.52     +  0.01  
4 Samsung 9.06     -  0.48  
5 HTC 3.27     +  0.21  
 

Ekran

­
Flash Player
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 wersja 10 95.11     +  0.05  
2 nie zainstalowany 2.45     -  0.02  
3 wersja 9 1.85     -  0.03  
4 wersja 6 0.37     -  0.01  
5 wersja 8 0.14       0.00  
­
Rozdzielczości
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 1024x768 19.59     -  0.19  
2 1280x800 18.13     -  0.16  
3 1280x1024 14.39       0.00  
4 1366x768 12.63     +  0.12  
5 1440x900 7.28     +  0.02  
­
Głębia Kolorów
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 True color 97.34     -  0.03  
2 High color 2.28       0.00  
3 Indexed color 0.37     +  0.04  
4 Monochromatic color 0.00       0.00  
5 Deep color 0.00       0.00  

Katalogi

­
Katalogi
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 onet.pl 36.61     +  0.42  
2 wp.pl 30.39     -  1.06  
3 start24.pl 18.79     -  1.50  
4 google 3.21     -  0.61  
5 interia.pl 2.38     +  1.65  

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 google 95.11     -  0.32  
2 onet.pl 1.37     +  0.27  
3 bing (msn/live) 1.31     +  0.16  
4 wp.pl 0.95     +  0.09  
5 interia.pl 0.39     +  0.04  
­
Wyszukiwarki - Silniki
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 Google 97.40     +  0.12  
2 MSN 1.31     +  0.16  
3 NetSprint 1.00     +  0.11  
4 Yahoo 0.11     -  0.09  
5 AskJeeves 0.07     -  0.05  
 

Geolokalizacja

­
Kraje
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 United Kingdom 19.74     +  0.69  
2 Germany 17.43     -  0.32  
3 United States 11.47     +  0.57  
4 Netherlands 4.41     -  0.12  
5 Ireland 4.32     -  0.29  
­
Województwa
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Mazowieckie 23.68     -  0.33  
2 Śląskie 13.57     +  0.12  
3 Małopolskie 8.84     +  0.10  
4 Wielkopolskie 8.67     -  0.01  
5 Dolnośląskie 7.14     +  0.16  
 

Cookies

­
Poziom Akceptacji Cookies
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 cookie 98.76       0.00  
2 non-cookie 1.24       0.00  

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

© 2000 - 2011 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone. KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA   |   PDF   |   RSS   |