Kim jest K’Naan? Gwiazdą Coca- Coli i obiektem badań Gemius :)

Drogi Czytelniku!

Tytuł dzisiejszego biuletynu należy zdecydowanie potraktować z przymrużeniem oka – tak naprawdę, K’Naan to oczywiście afrykański artysta, który użyczył swojej piosenki „Wavin’ Flag” do oficjalnego spotu Coca-coli promującego tak tę markę, jak i Mistrzostwa Świata w piłce nożnej 2010 rozgrywane w Republice Południowej Afryki. Klip ten był jednym z elementów szeroko zakrojonej i zdecydowanie nowatorskiej globalnej kampanii prowadzonej zarówno w telewizji, internecie jak i poprzez reklamę indoor. Jakie były jej bezpośrednie efekty? Jak wpłynęła na postrzeganie marki? Kto był jej odbiorcą? O zapewnienie odpowiedzi na wszystkie powyższe pytania zadbał już Gemius, który zbadał jej skuteczność na rynku węgierskim.

Trzy moduły wchodzące w skład badania gemiusEffect dostarczyły szczegółowych informacji o efektach przeprowadzonej kampanii. Dzięki danym site-centric, uzyskanym z modułu gemiusDirectEffect stwierdzono, że liczba użytkowników cookies, którzy zetknęli się z kampanią była ponad dwa razy wyższa niż liczba użytkowników real users, co udowadnia konieczność wyjścia poza analizę danych adserwerowych przy ocenie kampanii. Liczba wyświetleń reklamy na przeciętnego użytkownika wyniosła 5,89. Ustalono również efektywność poszczególnych formatów, jakie zostały użyte w kampanii, dzięki wynikom m.in. wskaźników konwersji, akcji post-click i post-view. Kolejnym etapem analizy było badanie efektu kampanii przeprowadzone z pomocą modułu gemiusProfileEffect, dzięki któremu ustalono profil społeczno-demograficzny odbiorców. Badanie, bazujące na połączeniu danych site-centric  z danymi z panelu użytkowników, wykazało, że użytkownikami Real Users, którzy najczęściej klikali na reklamę omawianej kampanii byli internauci z grupy wiekowej 15-24 lata, częściej mężczyźni niż kobiety, studenci, bądź uczniowie szkół średnich. Całość analizy nie byłaby pełna bez ostatniego z modułów, gemiusBrandingEffect, który dostarczył informacji o wpływie przeprowadzonej kampanii na zmianę w świadomości marki i jej postrzeganiu przez grupę docelową. Jak stwierdzono m.in. im częściej odbiorcy mieli kontakt z reklamą, tym łatwiej przychodziło im rozpoznanie artysty wykonującego utwór przewodni, a całość kampanii znacząco umocnił wizerunek Coca-Coli jako marki wspierającej wydarzenia sportowe i muzyczne.

Wszystkim zainteresowanym szczegółowymi informacjami o badaniu przeprowadzonym przez Gemius dla Coca-Coli polecam case study „Who is K’Naan? Coca-Cola Worlds Cup case study” (w języku angielskim).

Zapraszam do zapoznania się z wynikami badania gemiusTraffic za tydzień 23.05.2011-29.05.2011.

Z pozdrowieniami,

Grażyna Jakubowska,

Gemius SA


Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 3.x 24.28     -  1.18  
2 Firefox 4.x 22.35     +  1.15  
3 MSIE 8.x 14.43     -  0.09  
4 Chrome 11.x 13.45     +  0.21  
5 MSIE 7.x 8.84     +  0.02  
­
Przeglądarki - Grupy
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 47.08     +  0.06  
2 MSIE 26.82     +  0.06  
3 Chrome 14.72     +  0.15  
4 Opera 9.11     -  0.25  
5 Safari 0.82       0.00  
­
Przeglądarki - Silniki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Gecko 47.26     +  0.05  
2 MSIE 26.83     +  0.06  
3 WebKit/KHTML 15.54     +  0.14  
4 Opera 9.51     -  0.25  
         

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows XP 56.52     -  0.22  
2 Windows 7 25.82     +  0.27  
3 Windows Vista 14.91     -  0.04  
4 Mac OS X 0.91       0.00  
5 Linux 0.69       0.00  
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 97.75     -  0.01  
2 Unix 1.98     +  0.01  
3 other OS 0.27       0.00  
         
         
 

Urządzenia Mobilne

­
Urządzenia Mobilne - Modele
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple iPhone 15.90     +  0.09  
2 Apple iPad 14.71     +  0.31  
3 Nokia E52 2.93     +  0.18  
4 Nokia C3 2.82     +  0.17  
5 Nokia 5130 XpressMusic 2.81     -  0.04  
­
Urządzenia Mobilne - Producenci
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Nokia 35.02     +  0.22  
2 Apple 32.55     +  0.34  
3 Sony Ericsson 17.51     -  0.20  
4 Samsung 9.54     -  0.06  
5 HTC 3.06     -  0.07  
 

Ekran

­
Flash Player
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 wersja 10 95.06     +  0.12  
2 nie zainstalowany 2.47     -  0.10  
3 wersja 9 1.88     -  0.01  
4 wersja 6 0.38     -  0.01  
5 wersja 8 0.14       0.00  
­
Rozdzielczości
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 1024x768 19.78     -  0.05  
2 1280x800 18.29     -  0.05  
3 1280x1024 14.39     -  0.10  
4 1366x768 12.51     +  0.14  
5 1440x900 7.26     -  0.02  
­
Głębia Kolorów
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 True color 97.37     +  0.01  
2 High color 2.28     -  0.01  
3 Indexed color 0.33     -  0.01  
4 Monochromatic color 0.00       0.00  
5 Deep color 0.00       0.00  

Katalogi

­
Katalogi
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 onet.pl 36.19     -  5.01  
2 wp.pl 31.45     +  1.35  
3 start24.pl 20.29     +  3.61  
4 google 3.82     +  0.61  
5 dmoz.org 1.60     +  0.07  

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 google 95.43     +  0.34  
2 bing (msn/live) 1.15     +  0.25  
3 onet.pl 1.10     -  0.08  
4 wp.pl 0.86     -  0.27  
5 interia.pl 0.35     -  0.11  
­
Wyszukiwarki - Silniki
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 Google 97.28     +  0.13  
2 MSN 1.15     +  0.24  
3 NetSprint 0.89     -  0.24  
4 Yahoo 0.20     -  0.08  
5 AskJeeves 0.12     -  0.02  
 

Geolokalizacja

­
Kraje
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 United Kingdom 19.05     -  0.01  
2 Germany 17.75     +  0.17  
3 United States 10.90     -  0.19  
4 Ireland 4.61     -  0.10  
5 Netherlands 4.53     -  0.02  
­
Województwa
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Mazowieckie 24.01     -  0.02  
2 Śląskie 13.45     +  0.18  
3 Małopolskie 8.74     +  0.04  
4 Wielkopolskie 8.68     -  0.03  
5 Dolnośląskie 6.98     -  0.01  
 

Cookies

­
Poziom Akceptacji Cookies
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 cookie 98.76     +  0.03  
2 non-cookie 1.24     -  0.03  

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

© 2000 - 2011 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone. KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA   |   PDF   |   RSS   |