Jak kupować to tylko wspólnie, czyli o karierze zakupów grupowych

Drogi Czytelniku!

21 kwietnia 2011 największy portal zakupów grupowych na świecie - Groupon, obchodził  w Polsce swoje pierwsze urodziny. Serwis, którego nazwa pochodzi od słów "group" i "coupon", oferuje swoim użytkownikom zniżki na produkty i usługi z zastrzeżeniem, że każda oferta jest dostępna zazwyczaj jedynie przez 24 godziny i jest możliwa do zrealizowania, gdy odpowie na nią określona liczba osób. Tydzień przed swoim świętem, Groupon pobił rekord na polskim rynku, sprzedając 13 tysięcy kuponów w jednej ofercie. Wynik zdumiewający, szczególnie z uwagi na fakt, że pierwsza wystawiona przez serwis oferta została zakupiona przez "zaledwie" 155. użytkowników.  Groupon opanował w Polsce już 25 miast i jest w posiadaniu 80 proc. rynku zakupów. Na globalnym rynku – obecny w 52 krajach, uchodzi za najszybciej rozwijającą się spółkę w sieci.

Zawrotna kariera Groupona przyciągnęła uwagę internetowego giganta. Google, bo o nim mowa, chcąc wejść na rynek zakupów grupowych, przedstawił spółce Groupon ofertę kupna, opiewającą na zawrotną sumę 6 miliardów USD. Groupon ofertę jednak odrzucił i podjął decyzję o wejściu na giełdę w trzecim kwartale 2011 roku. W ten sposób, spółka chce pozyskać miliard dolarów na dalszy rozwój, a całkowita wartość oferty publicznej jest obecnie szacowana na 20 milionów USD.

Google nie zamierza poddać się w walce o rynek e-commerce, ale wręcz przeciwnie: bierze sprawy we własne ręce. Nowy produkt Google - Google Offers ukazał się właśnie w wersji beta. Serwis ma działać podobnie do swojego konkurenta. Użytkownicy będą otrzymywać na swoje skrzynki mailowe informacje o lokalnych promocjach, które zostaną zrealizowane po zebraniu pewnej grupy chętnych. Co prawda, usługa jest na razie dostępna jedynie dla mieszkańców Portland w stanie Oregon, ale wkrótce ma zostać poszerzona o kolejne miasta w Stanach Zjednoczonych. Nowy Jork, San Francisco i Oakland już czekają na swoją kolej.  A to dopiero początek...

O ile na rynku zakupów grupowych Google rozpoczyna dopiero walkę o swoją pozycję, wśród wyszukiwarek internetowych może cieszyć  się niekwestionowanym miejscem numer 1.

Zapraszam do zapoznania się z wynikami badania gemiusTraffic za tydzień 25.04.2011 — 01.05.2011.

Z pozdrowieniami,

Katarzyna Winczewska

Gemius SA.

 

 


Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 3.x 37.82     -  0.73  
2 MSIE 8.x 14.74     -  0.13  
3 Chrome 10.x 12.80     -  0.44  
4 Firefox 4.x 9.56     +  0.98  
5 MSIE 7.x 8.65     -  0.28  
­
Przeglądarki - Grupy
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 47.74     +  0.25  
2 MSIE 26.21     -  0.30  
3 Chrome 14.33     +  0.21  
4 Opera 9.54     -  0.08  
5 Safari 0.79     -  0.01  
­
Przeglądarki - Silniki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Gecko 47.92     +  0.23  
2 MSIE 26.21     -  0.31  
3 WebKit/KHTML 15.11     +  0.19  
4 Opera 9.92     -  0.11  
         

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows XP 57.25     -  0.50  
2 Windows 7 24.89     +  0.30  
3 Windows Vista 15.24     +  0.27  
4 Mac OS X 0.83     -  0.01  
5 Linux 0.65     -  0.02  
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 97.90     +  0.05  
2 Unix 1.84     -  0.04  
3 other OS 0.26     -  0.01  
         
         
 

Urządzenia Mobilne

­
Urządzenia Mobilne - Modele
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple iPhone 16.30     -  0.55  
2 Apple iPad 13.83     +  0.56  
3 Nokia E52 2.94     +  0.16  
4 Nokia 5130 XpressMusic 2.85     -  0.08  
5 Nokia C3 2.53     +  0.20  
­
Urządzenia Mobilne - Producenci
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Nokia 35.11     +  0.11  
2 Apple 32.29     +  0.10  
3 Sony Ericsson 17.61     +  0.04  
4 Samsung 9.40     -  0.17  
5 HTC 3.05     -  0.09  
 

Ekran

­
Flash Player
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 wersja 10 95.19     +  0.31  
2 nie zainstalowany 2.40     -  0.16  
3 wersja 9 1.86     -  0.13  
4 wersja 6 0.35     -  0.01  
5 wersja 8 0.13     -  0.01  
­
Rozdzielczości
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 1024x768 20.21     -  0.15  
2 1280x800 18.46     +  0.50  
3 1280x1024 14.26     -  0.45  
4 1366x768 12.12     +  0.32  
5 1440x900 7.30     -  0.06  
­
Głębia Kolorów
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 True color 97.40     +  0.05  
2 High color 2.26     -  0.03  
3 Indexed color 0.33     -  0.02  
4 Monochromatic color 0.00       0.00  
5 Deep color 0.00       0.00  

Katalogi

­
Katalogi
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 onet.pl 35.84     -  1.69  
2 wp.pl 34.60     +  5.00  
3 start24.pl 17.03     -  1.79  
4 google 4.31     +  0.62  
5 dmoz.org 2.11     +  0.28  

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 google 95.00     -  1.00  
2 onet.pl 1.35     +  0.23  
3 wp.pl 1.08     +  0.12  
4 bing (msn/live) 1.05     +  0.28  
5 interia.pl 0.56     +  0.05  
­
Wyszukiwarki - Silniki
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 Google 97.16     -  0.75  
2 NetSprint 1.13     +  0.17  
3 MSN 1.06     +  0.28  
4 Yahoo 0.26     +  0.03  
5 AskJeeves 0.20     +  0.09  
 

Geolokalizacja

­
Kraje
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 United Kingdom 18.61     -  0.36  
2 Germany 16.83     +  0.61  
3 United States 11.87     +  0.07  
4 Ireland 4.54     -  0.03  
5 Netherlands 4.03     -  0.01  
­
Województwa
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Mazowieckie 23.36     -  0.51  
2 Śląskie 14.07     +  0.14  
3 Wielkopolskie 8.81       0.00  
4 Małopolskie 8.67     +  0.10  
5 Dolnośląskie 6.76     -  0.02  
 

Cookies

­
Poziom Akceptacji Cookies
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 cookie 98.78     -  0.01  
2 non-cookie 1.22     +  0.01  

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

© 2000 - 2011 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone. KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA   |   PDF   |   RSS   |