Jak wideo, to tylko w internecie!

Drogi Czytelniku!

Z ostatnio opublikowanego raportu „Audio i wideo w sieci” przygotowanego przez Gemius S.A. przy współpracy partnerskiej z Grupą Onet.pl wynika, że aż 95 proc. internautów zetknęło się z serwisami wideo, a aż 53 proc. badanych korzysta z telewizji internetowej. Konsumpcja materiałów multimedialnych w sieci staje się z roku na rok coraz popularniejsza w Polsce i ten trend zdaje się tylko przyspieszać.

Poza dużym zainteresowaniem, jakim cieszą się serwisy wideo i internetowa TV, warto zwrócić uwagę na przyrost popularności takiego kanału dostępu do materiałów wideo w sieci, jakim jest Video on Demand, czyli internetowa wypożyczalnia. Ten najmłodszy gracz internetowego rynku audio i wideo w Polsce zanotował wzrost o 5 punktów procentowych w deklarowanym korzystaniu (23% – 28%, czerwiec 2010 – styczeń 2011).

Głównymi zaletami oglądania materiałów wideo w sieci, które wymieniają internauci są darmowy dostęp, wysoka jakość obrazu i dźwięku oraz różnorodność dostępnych programów, filmów i seriali. Nie dziwi deklaracja większości badanych, że najważniejszymi z celów korzystania z wyżej wspomnianych kanałów wideo są relaks i rozrywka, a w przypadku telewizji internetowej również chęć bycia na bieżąco z informacjami.

Wśród najczęściej oglądanych treści w serwisach wideo prym wiodą te dotyczące muzyki (74 proc.) i rozrywki/humoru (72 proc.). Ich popularność jednak istotnie spadła w porównaniu ze styczniem 2010 r. W ciągu ostatniego roku znacznie wzrosła natomiast popularność treści edukacyjnych (35 proc.), treści dotyczących stylu życia (31 proc.) oraz materiałów o polityce. Po te ostatnie sięga 23 proc. internautów.

Ankietowani użytkownicy każdego z rodzajów serwisów wideo dostępnych w sieci deklarują zwiększenie korzystania z tych kanałów w nadchodzącej przyszłości, co pozwala prognozować dynamiczny wzrost tego sektora rynku internetowego. Przy tym, warto zauważyć jednak deklarację większości badanych, iż nie są oni gotowi płacić za interesujące ich materiały i brak reklam w internetowych środkach przekazu treści audio i wideo. Największą gotowość na uiszczanie tego typu opłat wyrazili użytkownicy VOD (37 proc.), najmniejszą – osoby korzystające z serwisów wideo (13 proc.).

Raport Gemius i Onet.pl „Audio i wideo w sieci” w formacie .pdf można pobrać tutaj.

Zapraszam do zapoznania się z wynikami badania gemiusTraffic za tydzień 14.03.2011 – 20.03.2011.

Z pozdrowieniami,

Grażyna Jakubowska

Gemius SA


Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 3.x 46.25     -  0.16  
2 MSIE 8.x 15.97     -  0.06  
3 Chrome 10.x 11.69     +  9.80  
4 MSIE 7.x 9.10     -  0.16  
5 Opera 11.x 7.52     +  0.04  
­
Przeglądarki - Grupy
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 47.75     -  0.03  
2 MSIE 27.47     -  0.16  
3 Chrome 13.16     +  0.20  
4 Opera 9.58     -  0.04  
5 Safari 0.77     +  0.01  
­
Przeglądarki - Silniki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Gecko 47.92     -  0.03  
2 MSIE 27.47     -  0.17  
3 WebKit/KHTML 13.93     +  0.21  
4 Opera 9.92     -  0.03  
         

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows XP 58.64     -  0.34  
2 Windows 7 23.05     +  0.30  
3 Windows Vista 15.66     -  0.02  
4 Mac OS X 0.82     +  0.01  
5 Linux 0.67       0.00  
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 97.95     -  0.04  
2 Unix 1.79     +  0.02  
3 other OS 0.25     +  0.01  
         
         
 

Urządzenia Mobilne

­
Urządzenia Mobilne - Modele
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple iPhone 15.65     +  0.22  
2 Apple iPad 12.17     +  0.08  
3 Nokia 5130 XpressMusic 3.39     -  0.07  
4 Nokia E52 2.92     +  0.02  
5 Apple iPod 2.21     -  0.04  
­
Urządzenia Mobilne - Producenci
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Nokia 36.88     +  0.08  
2 Apple 30.03     +  0.26  
3 Sony Ericsson 18.02     -  0.23  
4 Samsung 9.61     -  0.03  
5 HTC 2.88     +  0.04  
 

Ekran

­
Flash Player
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 wersja 10 94.75     +  0.04  
2 nie zainstalowany 2.51     +  0.02  
3 wersja 9 2.17     -  0.05  
4 wersja 6 0.37     -  0.01  
5 wersja 8 0.11     -  0.01  
­
Rozdzielczości
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 1024x768 20.85     -  0.07  
2 1280x800 19.09     +  0.05  
3 1280x1024 14.41     -  0.17  
4 1366x768 11.45     +  0.17  
5 1440x900 7.25     -  0.04  
­
Głębia Kolorów
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 True color 97.49     -  0.01  
2 High color 2.26     +  0.01  
3 Indexed color 0.24       0.00  
4 Monochromatic color 0.00       0.00  
5 Deep color 0.00       0.00  

Katalogi

­
Katalogi
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 onet.pl 38.76     -  0.77  
2 wp.pl 30.08     -  1.19  
3 start24.pl 16.42     +  0.26  
4 google 3.96     +  0.04  
5 dmoz.org 2.68     +  1.21  

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 google 95.68     +  0.46  
2 wp.pl 1.25     +  0.05  
3 onet.pl 1.00     -  0.42  
4 bing (msn/live) 0.98     +  0.06  
5 interia.pl 0.33     -  0.02  
­
Wyszukiwarki - Silniki
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 Google 97.40     +  0.14  
2 NetSprint 1.26     +  0.05  
3 MSN 0.99     +  0.06  
4 Yahoo 0.25     +  0.06  
         
 

Geolokalizacja

­
Kraje
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 United Kingdom 18.53     +  0.82  
2 Germany 17.30     +  0.77  
3 United States 10.85     -  4.67  
4 Ireland 4.54     +  0.14  
5 Netherlands 4.32     +  0.30  
­
Województwa
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Mazowieckie 24.73     +  0.11  
2 Śląskie 13.50     +  0.26  
3 Wielkopolskie 9.01     +  0.08  
4 Małopolskie 8.60     -  0.29  
5 Dolnośląskie 6.75       0.00  
 

Cookies

­
Poziom Akceptacji Cookies
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 cookie 98.77     -  0.01  
2 non-cookie 1.23     +  0.01  

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

© 2000 - 2011 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone. KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA   |   PDF   |   RSS   |