2011 – rokiem tabletów?

Drogi Czytelniku!

Rok 2010 upłynął dla wielu z nas pod znakiem fascynacji nowinką Apple’a, iPadem, jego niespotykanymi wcześniej możliwościami i nadziejami pokładanymi w związanej z nim rewolucji w konsumpcji mediów. Ostatnie tygodnie ubiegłego roku, jak i pierwsze dni obecnego przyniosły kolejne wieści, które sprawiają, iż można spekulować, czy pierwsze z „-nastych” lat XXI wieku nie będą latami tabletów właśnie.

Kolejne podobne urządzenia, wprowadzane na rynek przez następne firmy, rosnąca sprzedaż hitu 2010 marki Apple (jak prognozuje Goldman Sachs, w 2011 roku ma być sprzedanych około 37 milionów tych urządzeń), a także oczekiwana premiera iPada 2 (planowana na pierwszą połowę 2011) – to wszystko pozwala przypuszczać, że ten temat nieraz zagości jeszcze w naszym newsletterze w bieżącym roku. Tym bardziej, że, jak można zaobserwować w serwisie gemiusRanking PL, dynamiczny trend wzrostowy udziału odsłon wykonywanych z iPada (uśrednionego dla witryn udziału procentowego stron uwzględnionych w badaniu gemiusTraffic) plasuje go niezmiennie już od kilku miesięcy na drugim miejscu polskiego rankingu modeli urządzeń mobilnych, z wynikiem 11,93% w tygodniu 03.01.2011 – 09.01.2011.

Wspominając 2010 rok w kontekście tematu iPada, z pewnością nie można pominąć kwestii monetyzacji treści, która stała się tematem kilku z ubiegłorocznych biuletynów (jako rewolucja w komunikacji czy z uwagi na ostatnie plany Ruperta Murdocha, dotyczące wykorzystania  nowinki Apple’a). Zatrzymując się na moment przy tej ostatniej kwestii, warto zwrócić uwagę na dane cytowane przez serwis interaktywnie.com - czyżby świadczyły one o tym, że początkowy entuzjazm związany ze sprzedażą prasy w wersji na tablet zdążył się już wypalić? Jak podaje serwis, opierając się na danych amerykańskich przygotowanych przez Silicon Alley Insider, na tamtejszym rynku na przykład sprzedaż cyfrowej wersji magazynu Wired, na początku imponująca, spadła po 5 miesiącach aż pięciokrotnie.  W tej chwili sprzedaż wersji papierowej aż sześciokrotnie przewyższa liczbę sprzedanych periodyków w wersji na iPada (130 tys – 20 tys.). Podobna sytuacja dotyka wiele z amerykańskich gazet, które zdecydowały się na „tabletowy” krok.  Czyżby czytelnikom, poza przyjemnością z czytania ciekawych artykułów i przeglądania pięknych zdjęć, zabrakło lakierowanej okładki, zapachu farby drukarskiej i szelestu przewracanych stron?

Na to pytanie możemy częściowo otrzymać odpowiedź już niedługo, jako że już na przyszły tydzień, a dokładnie 19 stycznia, planowane jest wspólne wystąpienie Ruperta Murdocha i Steve’a Jobsa w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w San Francisco. Tam właśnie ma być zaprezentowany światu głośno dyskutowany prestiżowy projekt News Corp. i Apple – dziennik The Daily, gazeta nowej generacji, wyłącznie na tablety, o której pisaliśmy w listopadzie. Można z duża dozą prawdopodobieństwa przypuszczać, że właśnie to wydarzenie odbije się głośnym echem w świecie cyfrowej prasy, jeśli nie w całym 2011 roku, to z pewnością w nadchodzących miesiącach.

Zapraszam do zapoznania się z najnowszymi wynikami badania gemiusTraffic za tydzień 03.01.2011 — 09.01.2011.

Z pozdrowieniami,

Grażyna Jakubowska

Gemius SA



Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 3.x 47.94     +  0.12  
2 MSIE 8.x 15.57     +  0.05  
3 Chrome 8.x 10.82     +  0.12  
4 MSIE 7.x 9.42     -  0.12  
5 Opera 11.x 6.15     +  0.51  
­
Przeglądarki - Grupy
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 48.98     +  0.14  
2 MSIE 27.59     -  0.16  
3 Chrome 11.50     +  0.08  
4 Opera 9.98     -  0.08  
5 Safari 0.94     +  0.03  
­
Przeglądarki - Silniki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Gecko 49.09     +  0.13  
2 MSIE 27.60     -  0.16  
3 WebKit/KHTML 12.44     +  0.10  
4 Opera 10.29     -  0.07  
         

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows XP 60.53     -  0.97  
2 Windows 7 20.22     +  0.56  
3 Windows Vista 16.78     +  0.31  
4 Mac OS X 0.78     +  0.07  
5 Linux 0.63     +  0.02  
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 98.12     -  0.09  
2 Unix 1.64     +  0.09  
3 other OS 0.24       0.00  
         
         
 

Urządzenia Mobilne

­
Urządzenia Mobilne - Modele
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple iPhone 15.52     -  0.45  
2 Apple iPad 11.93     +  0.73  
3 Nokia 5130 XpressMusic 3.79     -  0.20  
4 Nokia E52 2.92     +  0.13  
5 Apple iPod 2.48     -  0.14  
­
Urządzenia Mobilne - Producenci
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Nokia 37.69     +  0.29  
2 Apple 29.93     +  0.13  
3 Sony Ericsson 17.96     -  0.38  
4 Samsung 8.53     +  0.01  
5 HTC 3.05       0.00  
 

Ekran

­
Flash Player
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 wersja 10 94.65     +  0.04  
2 wersja 9 2.45     -  0.04  
3 nie zainstalowany 2.37     -  0.01  
4 wersja 6 0.34     +  0.01  
5 wersja 8 0.11       0.00  
­
Rozdzielczości
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 1024x768 21.76     -  0.66  
2 1280x800 20.17     +  0.62  
3 1280x1024 14.15     -  0.25  
4 1366x768 10.34     +  0.34  
5 1440x900 7.26     -  0.01  
­
Głębia Kolorów
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 32 bits 57.17     -  0.27  
2 24 bits 40.29     +  0.28  
3 16 bits 2.26     -  0.02  
4 4 bits 0.26     +  0.01  
         

Katalogi

­
Katalogi
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 onet.pl 39.62     -  0.09  
2 wp.pl 30.84     +  3.72  
3 start24.pl 15.73     -  1.58  
4 google 3.99     +  0.17  
5 dmoz.org 1.35     -  1.13  

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 google 94.27     -  0.02  
2 onet.pl 1.59     +  0.32  
3 wp.pl 1.01     -  0.40  
4 bing (msn/live) 0.81     +  0.28  
5 yahoo 0.48     +  0.21  
­
Wyszukiwarki - Silniki
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 Google 97.16     -  0.11  
2 NetSprint 1.09     -  0.35  
3 MSN 0.81     +  0.28  
4 Yahoo 0.48     +  0.21  
5 Szukacz 0.32     -  0.07  
 

Geolokalizacja

­
Kraje
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 United Kingdom 20.10     -  1.03  
2 Germany 17.73     +  0.63  
3 United States 12.30     -  0.71  
4 Ireland 4.82     -  0.17  
5 Netherlands 4.26     +  0.51  
­
Województwa
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Mazowieckie 24.19     +  0.33  
2 Śląskie 13.04     -  0.17  
3 Wielkopolskie 9.26     -  0.13  
4 Małopolskie 8.53     +  0.27  
5 Dolnośląskie 6.69     +  0.25  
 

Cookies

­
Poziom Akceptacji Cookies
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 cookie 98.70       0.00  
2 non-cookie 1.30       0.00  

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

© 2000 - 2011 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone. KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA   |   PDF   |   RSS   |