Internauci o obecności marek w serwisach społecznościowych

Drogi Czytelniku!

Wykorzystanie social media jako kanału komunikacji firmy/marki z klientami to jedna z najczęściej wskazywanych przez ekspertów branży internetowej "Niespodzianek 2010 roku". W podsumowaniu mijających 12 miesięcy w sektorze reklamy online dokonanym przez serwis Mediarun, przedstawiciele takich firm, jak ARBOinteractive, K2, NetSprint czy V2 Media podkreślali rolę, jaką odegrały serwisy społecznościowe w popularyzacji nowej formy komunikacji firmy z otoczeniem. Wyniki badania przeprowadzonego przez Gemius SA we współpracy z InternetStandard na potrzeby raportu Social Media 2010, potwierdzają – serwisy społecznościowe to już nie tylko miejsce nawiązywania i podtrzymywania kontaktów ze znajomymi.

Co trzeci użytkownik tego typu serwisów w Polsce skorzystał z opcji zostania fanem marki lub firmy. Dlaczego się na to zdecydowali? Głównie ze względu na przywiązanie do marki. Istotne okazały się być również takie czynniki jak możliwość śledzenia wiadomości z życia firmy bądź marki, chęć udziału w konkursie lub wygrania nagrody czy możliwość wyrażenia własnych opinii i uczestnictwa w dyskusjach.

Według użytkowników serwisów społecznościowych, idealny profil firmy lub instytucji powinien informować o nowych produktach i usługach oraz ofertach specjalnych. Powinien również zawierać zdjęcia i materiały multimedialne dotyczące firmy/marki i jej produktów. Istotne są również dyskusje z internautami o nowych produktach.

Facebook a decyzje zakupowe internautów

Jak pokazały wyniki badania, dla blisko połowy respondentów posiadających na liście znajomych marki lub firmy, "polubienie" ich profili w serwisach społecznościowych nie skłania do kupowania większej ilość produktów. Wpływa jednak na częstsze rekomendowanie firmy i jej produktów znajomym (54 proc. wskazań). Możliwość dokonywania zakupów za pośrednictwem Facebooka nie cieszy się jak na razie popularnością wśród polskich internautów. Zdecydowana większość użytkowników tego serwisu (94 proc.) w ogóle nie korzysta z opcji kupowania na profilach sklepów. Głównym powodem rezygnacji z dokonywania tego typu transakcji jest inne wykorzystanie serwisu – dla 74 proc. respondentów Facebook to przede wszystkim komunikacja i rozrywka, a nie zakupy. Pełną wersję raportu Social Media 2010 można pobrać tutaj.

Korzystając z okazji, zachęcam do "polubienia" profilu Gemius na Facebooku :).

Zapraszam też do zapoznania się z wynikami badania gemiusTraffic za tydzień 20-26.12.2010. W statystykach z tego okresu zauważyliśmy kilkunastoprocentowy spadek liczby dokonanych odsłon i wizyt - zdaje się, że polscy internauci, zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, spędzili święta w tradycyjny sposób, ograniczając w tych dniach swą aktywność w sieci.

Z pozdrowieniami,

Aleksandra Teodorczyk

Gemius SA

Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 3.x 48.12     +  0.20  
2 MSIE 8.x 15.03     -  0.31  
3 Chrome 8.x 10.55     +  0.67  
4 MSIE 7.x 9.46     -  0.38  
5 Opera 10.x 4.89     -  4.01  
­
Przeglądarki - Grupy
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 49.17     +  0.22  
2 MSIE 27.25     -  0.90  
3 Chrome 11.32     +  0.64  
4 Opera 10.21     -  0.10  
5 Safari 0.96     +  0.05  
­
Przeglądarki - Silniki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Gecko 49.29     +  0.22  
2 MSIE 27.26     -  0.90  
3 WebKit/KHTML 12.29     +  0.70  
4 Opera 10.53     -  0.08  
         

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows XP 61.96     -  0.32  
2 Windows 7 19.28     +  0.61  
3 Windows Vista 16.24     -  0.27  
4 Mac OS X 0.75       0.00  
5 Linux 0.64     -  0.02  
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 98.10     -  0.04  
2 Unix 1.64     +  0.02  
3 other OS 0.26     +  0.02  
         
         
 

Urządzenia Mobilne

­
Urządzenia Mobilne - Modele
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple iPhone 16.31     +  0.83  
2 Apple iPad 9.22     +  0.80  
3 Nokia 5130 XpressMusic 4.16     -  0.25  
4 Nokia E52 2.84     -  0.02  
5 Sony Ericsson K800 2.31     +  0.04  
­
Urządzenia Mobilne - Producenci
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Nokia 38.50     -  0.95  
2 Apple 27.70     +  1.55  
3 Sony Ericsson 18.94     -  0.34  
4 Samsung 8.57     -  0.29  
5 HTC 3.19     +  0.09  
 

Ekran

­
Flash Player
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 wersja 10 94.30     +  0.57  
2 nie zainstalowany 2.58     -  0.29  
3 wersja 9 2.55     -  0.19  
4 wersja 6 0.38     -  0.05  
5 wersja 8 0.12     -  0.01  
­
Rozdzielczości
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 1024x768 22.51     +  0.02  
2 1280x800 19.02     -  0.71  
3 1280x1024 14.95     -  0.03  
4 1366x768 9.67     +  0.20  
5 1440x900 7.41     +  0.05  
­
Głębia Kolorów
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 32 bits 57.19     -  0.36  
2 24 bits 40.25     +  0.37  
3 16 bits 2.30     -  0.03  
4 4 bits 0.25     +  0.02  
         

Katalogi

­
Katalogi
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 onet.pl 37.93     +  1.14  
2 wp.pl 28.92     -  1.06  
3 start24.pl 18.46     +  1.24  
4 google 4.92     +  0.16  
5 gazeta.pl 1.57     -  0.11  

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 google 94.25     -  0.25  
2 wp.pl 1.71     +  0.16  
3 onet.pl 1.19     +  0.15  
4 bing (msn/live) 0.72     +  0.06  
5 conduit.com 0.66     +  0.06  
­
Wyszukiwarki - Silniki
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 Google 97.09     +  0.11  
2 NetSprint 1.80     +  0.19  
3 MSN 0.73     +  0.06  
4 Yahoo 0.27       0.00  
         
 

Geolokalizacja

­
Kraje
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 United Kingdom 19.22     +  0.52  
2 Germany 16.91     -  0.47  
3 United States 13.57     +  0.89  
4 Ireland 4.28     -  0.20  
5 Netherlands 3.77     -  0.53  
­
Województwa
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Mazowieckie 23.53     -  0.47  
2 Śląskie 13.51     +  0.46  
3 Wielkopolskie 9.29     +  0.12  
4 Małopolskie 8.44     -  0.26  
5 Łódzkie 6.59     +  0.20  
 

Cookies

­
Poziom Akceptacji Cookies
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 cookie 98.70     -  0.19  
2 non-cookie 1.30     +  0.19  

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

© 2000 - 2010 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone. KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA   |   PDF   |   RSS   |