MOBilna generacja

Drogi Czytelniku!

W poprzednim biuletynie świętowaliśmy wraz z Windows 7 rok od czasu premiery tego produktu, wspominając jego konsekwentny podbój rynku. Dziś, skupimy się nad kwestią marketingu mobilnego, jaką podejmuje w swoim nowym raporcie serwis interaktywnie.com.

W Polsce, zgodnie z danymi największych operatorów, na rynku obecnych jest 3,1 miliona użytkowników szerokopasmowego internetu mobilnego (stan na koniec czerwca). I to pośrednio właśnie im poświęcony jest raport "Marketing mobilny", który prezentuje nie tylko obraz polskich internautów w mobilnej sieci, ale również najchętniej odwiedzane za pomocą urządzeń mobilnych miejsca w sieci, prognozy  rozwoju tego rynku, jak i najczęściej stosowane działania marketingowe, które każdy z nas może zobaczyć na swoim telefonie.

A skąd tytuł dzisiejszego biuletynu? To skrót od definicji trzech grup użytkowników mobilnego internetu w Polsce, wyróżnionych na podstawie wniosków z badania przeprowadzonego przez Instytut Społecznej Psychologii Internetu i Komunikacji Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej pod patronatem sieci Plus. I tak odpowiednio, ta generacja, jak nazwano ją w raporcie, dzieli się na: Miłośników, Obytych i Biernych. Miłośnicy to fascynacji wszelkich nowinek związanych z internetem i "gadżeciarze". Kolejna grupa – Obyci – to osoby, dla których internet to część codzienności, przydatne narzędzie, natomiast ostatnia grupa – Bierni – to osoby najbardziej konserwatywne, wykorzystujące nowe technologie w ściśle określony sposób. Ogólnie, przedstawiciele generacji MOB, czyli użytkownicy sieci mobilnej widocznie różnią się od użytkowników "stacjonarnych" – nowocześni i dynamiczni (na te dwie cechy wskazują autorzy badania), częściej czytają e-booki, natomiast rzadziej oglądają telewizję internetową. Co ciekawe również, mają wyższą samoocenę niż użytkownicy internetu stacjonarnego.

Autorzy raportu podkreślają, że, jak głosi tytuł jednego z artykułów w raporcie, "Przyszłość jest mobilna". Analizując dotychczasowy rozwój rynku mobilnego na świecie, a zatem i w Polsce, można stwierdzić, że czeka nas jeszcze większe przyspieszenie jego tempa wzrostu. Jak można przeczytać w "Marketingu mobilnym" zgodnie z prognozami Urzędu Komunikacji Elektronicznej do końca 2010 roku liczba użytkowników mobilnego internetu może podwoić się, podczas gdy analitycy z Morgan Stanley przypuszczają że w 2014 roku liczba użytkowników internetu stacjonarnego i mobilnego zrównają się, by następnie oddać przewagę  korzystaniu z sieci za pomocą urządzeń przenośnych.

Polecamy lekturę raportu "Marketing mobilny" - do pobrania tutaj.

Zapraszam do zapoznania się z wynikami badania gemiusTraffic za tydzień 25.10.2010 – 31.10.2010.

Z pozdrowieniami,

Grażyna Jakubowska

Gemius SA


Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 3.x 48.11     -  0.02  
2 MSIE 8.x 15.36     -  0.07  
3 MSIE 7.x 10.79     -  0.12  
4 Opera 10.x 9.19     +  0.03  
5 Chrome 7.x 7.38     +  6.42  
­
Przeglądarki - Grupy
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 49.08     -  0.03  
2 MSIE 29.50     -  0.25  
3 Opera 10.24     +  0.02  
4 Chrome 9.48     +  0.27  
5 Safari 0.81     -  0.01  
­
Przeglądarki - Silniki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Gecko 49.19     -  0.04  
2 MSIE 29.51     -  0.25  
3 Opera 10.50     +  0.02  
4 WebKit/KHTML 10.29     +  0.26  
         

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows XP 64.30     -  0.07  
2 Windows Vista 16.95     -  0.22  
3 Windows 7 16.32     +  0.32  
4 Mac OS X 0.70     -  0.01  
5 Linux 0.65     -  0.01  
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 98.27       0.00  
2 Unix 1.51     -  0.01  
3 other OS 0.22     +  0.01  
         
         
 

Urządzenia Mobilne

­
Urządzenia Mobilne - Modele
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple iPhone 16.33     -  0.13  
2 Apple iPad 5.73     -  0.15  
3 Nokia 5130 XpressMusic 4.13     +  0.09  
4 Nokia E52 3.05     -  0.12  
5 Nokia E51 2.56     -  0.09  
­
Urządzenia Mobilne - Producenci
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Nokia 40.94     +  0.74  
2 Apple 24.29     -  0.37  
3 Sony Ericsson 19.35     -  0.13  
4 Samsung 8.61     -  0.13  
5 HTC 3.39     +  0.05  
 

Ekran

­
Flash Player
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 wersja 10 93.37     +  0.03  
2 wersja 9 3.11     -  0.07  
3 nie zainstalowany 2.87     +  0.04  
4 wersja 6 0.42     +  0.01  
5 wersja 8 0.14       0.00  
­
Rozdzielczości
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 1024x768 23.42     -  0.07  
2 1280x800 19.62     -  0.32  
3 1280x1024 15.50     +  0.12  
4 1366x768 8.36     +  0.14  
5 1440x900 7.48     +  0.07  
­
Głębia Kolorów
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 32 bits 58.90     -  0.16  
2 24 bits 38.55     +  0.18  
3 16 bits 2.35     -  0.01  
4 4 bits 0.18       0.00  
         

Katalogi

­
Katalogi
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 onet.pl 39.67     -  0.92  
2 wp.pl 30.57     -  1.28  
3 start24.pl 14.53     +  0.64  
4 google 4.07     +  0.85  
5 dmoz.org 2.15     +  0.39  

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 google 94.20     -  0.83  
2 wp.pl 1.52     +  0.29  
3 onet.pl 1.05     -  0.34  
4 bing (msn/live) 0.89     -  0.03  
5 szukacz.pl 0.65     +  0.51  
­
Wyszukiwarki - Silniki
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 Google 96.58     -  0.91  
2 NetSprint 1.54     +  0.30  
3 MSN 0.89     -  0.03  
4 Szukacz 0.65     +  0.51  
5 Yahoo 0.27     +  0.11  
 

Geolokalizacja

­
Kraje
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 United Kingdom 18.77     +  0.36  
2 Germany 17.08     -  0.46  
3 United States 11.56     -  0.19  
4 Ireland 4.69     +  0.34  
5 Netherlands 4.33     -  0.08  
­
Województwa
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Mazowieckie 24.05     -  0.86  
2 Śląskie 13.30     +  0.21  
3 Wielkopolskie 9.02     +  0.11  
4 Małopolskie 8.32     +  0.14  
5 Dolnośląskie 6.49     +  0.03  
 

Cookies

­
Poziom Akceptacji Cookies
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 cookie 99.10       0.00  
2 non-cookie 0.90       0.00  

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

© 2000 - 2010 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone. KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA   |   PDF   |   RSS   |