Dziewiątka na pierwszym miejscu?

Drogi Czytelniku!

W zeszłym tygodniu zajmowaliśmy się codziennymi rozterkami brand marketerów, które związane są z promocją marki za pomocą serwisów społecznościowych. Dziś, omówimy kilka kwestii związanych z najgorętszą premierą ubiegłego tygodnia – wersji beta najnowszej przeglądarki Microsoftu, Internet Explorer 9.

Dziś mija już tydzień od momentu gdy na dedykowanej konferencji w San Francisco został zaprezentowany ten najnowszy produkt giganta z Redmond – i zadziwił wszystkich. Niewielu chyba spodziewało się tylu nowości i usprawnień,  ile zaoferowali twórcy „dziewiątki”. Wielu komentatorów podkreśla zwiększoną prędkość nowej przeglądarki, prosty interfejs i ulepszenia w zakresie bezpieczeństwa. Jak sugeruje sam Microsoft na stronie, z której ściągnąć można nową wersję IE, beautyoftheweb.com, dzięki niej można "uwolnić piękniejszą stronę sieci".

I jak podano na blogu Exploring IE, zainteresowanie "uwalniaczem piękna" przerosło oczekiwania – w trakcie pierwszych dwóch dni od udostępnienia Internet Explorera 9, ponad dwa miliony osób z całego świata kliknęło przycisk "Download" i powitało nową przeglądarkę na swoich komputerach. Dla porównania, jak podano na wspomnianym blogu, w sierpniu 2008 roku, gdy startował IE 8, w ciągu pierwszych pięciu dni po premierze, ściągnięto ten produkt "zaledwie" 1,3 miliona razy. Ruch na stronie beautyoftheweb.com do poniedziałku, 20.09, zamknął się w liczbie 26 milionów odsłon.

Jedną z szeroko dyskutowanych kwestii jest sposób integracji nowego Internet Explorera z innymi produktami Microsoftu. Wyjątkowo interesująco zapowiada się transformacja wyszukiwarki giganta z Redmond, Bing, przy jej współdziałaniu z IE 9 (i tylko z nim). Zgodnie ze wspomnianym już dążeniem firmy do coraz większej ilości piękna w codziennej obecności online każdego z użytkowników, Bing używany z IE 9 oferuje już nie statyczne obrazki jako tło, ale, dzięki wykorzystaniu m.in. HTML 5, imponujące filmiki wideo (można je obejrzeć na stronie Bing community). Poza tym przejścia pomiędzy zapytaniami, a wynikami są płynniejsze, a podgląd obrazów i filmów wideo czytelniejszy. Przy przewijaniu strony z wynikami zapytania cały czas widoczne jest pole wyszukiwania, tak, by w każdej chwili można było zmodyfikować poszukiwaną frazę.

Wszystkich, którzy nie zdążyli jeszcze zapoznać się z zaletami nowego produktu Microsoftu, zapraszamy na stronę beautyoftheweb.com. Życzymy piękniejszego internetu!

Zapraszam do zapoznania się z wynikami badania gemiusTraffic za tydzień 13.09.2010 – 19.09.2010.

Z pozdrowieniami,

Grażyna Jakubowska

Gemius SA


Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 3.x 48.42     -  0.13  
2 MSIE 8.x 15.04     -  0.01  
3 MSIE 7.x 11.64     +  0.07  
4 Opera 10.x 9.01       0.00  
5 Chrome 6.x 7.27     +  5.81  
­
Przeglądarki - Grupy
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 49.44     -  0.15  
2 MSIE 30.43     +  0.04  
3 Opera 10.21     -  0.03  
4 Chrome 8.30     +  0.13  
5 Safari 0.80       0.00  
­
Przeglądarki - Silniki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Gecko 49.57     -  0.15  
2 MSIE 30.44     +  0.04  
3 Opera 10.44     -  0.03  
4 WebKit/KHTML 9.10     +  0.13  
         

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows XP 65.72     -  0.32  
2 Windows Vista 17.34     -  0.06  
3 Windows 7 14.46     +  0.34  
4 Mac OS X 0.71       0.00  
5 Linux 0.64       0.00  
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 98.31       0.00  
2 Unix 1.48       0.00  
3 other OS 0.21     +  0.01  
         
         
 

Urządzenia Mobilne

­
Urządzenia Mobilne - Modele
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple iPhone 16.65     +  0.38  
2 Apple iPad 4.75     +  0.24  
3 Nokia 5130 XpressMusic 4.13     -  0.03  
4 Nokia E52 3.06     +  0.04  
5 Nokia E51 2.81     -  0.13  
­
Urządzenia Mobilne - Producenci
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Nokia 39.96     -  0.36  
2 Apple 23.67     +  0.46  
3 Sony Ericsson 20.50     +  0.22  
4 Samsung 8.64     -  0.19  
5 HTC 3.34     -  0.25  
 

Ekran

­
Flash Player
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 wersja 10 93.13     -  0.03  
2 wersja 9 3.46     -  0.05  
3 nie zainstalowany 2.72     +  0.08  
4 wersja 6 0.43       0.00  
5 wersja 8 0.15       0.00  
­
Rozdzielczości
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 1024x768 24.11     -  0.15  
2 1280x800 19.99     -  0.07  
3 1280x1024 15.75     -  0.09  
4 1440x900 7.51     -  0.02  
5 1366x768 7.34     +  0.16  
­
Głębia Kolorów
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 32 bits 61.17     -  0.14  
2 24 bits 36.22     +  0.11  
3 16 bits 2.43       0.00  
         
         

Katalogi

­
Katalogi
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 onet.pl 42.90     +  0.23  
2 wp.pl 23.51     -  0.91  
3 start24.pl 15.31     -  0.67  
4 google 4.53     -  0.23  
5 dmoz.org 2.19     +  0.91  

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 google 94.72     -  0.59  
2 onet.pl 1.25     +  0.03  
3 bing (msn/live) 0.85     -  0.35  
4 wp.pl 0.70     +  0.23  
5 interia.pl 0.55     +  0.14  
­
Wyszukiwarki - Silniki
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 Google 97.56     -  0.24  
2 MSN 0.85     -  0.37  
3 NetSprint 0.77     +  0.28  
4 Szukacz 0.37     +  0.24  
5 Yahoo 0.30     +  0.06  
 

Geolokalizacja

­
Kraje
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 United Kingdom 17.89     -  0.08  
2 Germany 17.31     +  0.38  
3 United States 11.75     -  0.67  
4 Ireland 4.60     +  0.10  
5 Netherlands 4.43     +  0.04  
­
Województwa
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Mazowieckie 24.99     -  0.19  
2 Śląskie 13.18     -  0.23  
3 Wielkopolskie 8.97     +  0.18  
4 Małopolskie 7.81     -  0.04  
5 Dolnośląskie 6.56     +  0.17  
 

Cookies

­
Poziom Akceptacji Cookies
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 cookie 99.06     +  0.01  
2 non-cookie 0.94     -  0.01  

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

© 2000 - 2010 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone. KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA   |   PDF   |   RSS   |