Ćwierkacze górą!

Drogi Czytelniku!

W ubiegłotygodniowym biuletynie opisywaliśmy nieśmiało wschodzącą gwiazdę na rynku wyszukiwarek internetowych – Blekko. Mamy nadzieję, że być może niedługo zajmie ona poczesne miejsce w zestawieniach prezentowanych w serwisie gemiusRanking PL. W tym tygodniu, zostawiając na chwilę temat wyszukiwarek, chcielibyśmy podzielić się interesującymi wynikami badań dotyczącymi użytkowników Twittera, jakie zaprezentował w ostatnich dniach serwis eMarketer.

Zgodnie z danymi zaprezentowanymi przez współtwórców Twittera, Biza Stone’a and Evana Williamsa, na konferencji Chirp w San Francisco, obecnie na świecie jest około 106 milionów zarejestrowanych użytkowników tego serwisu społecznościowego – można by powiedzieć, że w porównaniu do liczby użytkowników Facebooka (ponad 500 milionów), te „twitterowe siły” to jak Dawid przy Goliacie. Jednak, jak to się często okazuje, nie w liczebności siła, a w „jakości” użytkowników.

Zgodnie z informacjami otrzymanymi z badania ExactTarget, jakie prezentuje serwis eMarketer, użytkownicy Twittera, którzy korzystają ze swojego konta codziennie, to jedne z najbardziej wpływowych osób, jakie surfują po sieci. Nie dla nich leniwe klikanie myszką i bierna konsumpcja treści – oni ją tworzą, dzielą się informacjami i je komentują w o wiele większym stopniu niż typowy internauta. Zgodnie z wynikami badań, „twitterowcy” trzy razy częściej publikują swoje zdjęcia w sieci, cztery razy częściej blogują, trzy razy częściej oceniają wpisy i recenzują i prawie sześć razy częściej publikują artykuły. To sprawia, że coraz częściej to właśnie na nich koncentruje się uwaga marketerów.

Jak komentuje Morgan Stewart z ExactTarget: Aktywni użytkownicy Twittera są wyraźnie najbardziej wpływowi w świecie online. To co pojawia się na Twitterze, rzadko tylko tam zostaje. Choć liczba aktywnych użytkowników tego serwisu społecznościowego jest mniejsza niż np. Facebooka czy osób korzystających z poczty elektronicznej, nagromadzenie na tym serwisie bardzo zaangażowanych i wpływowych twórców treści jest bezkonkurencyjne – strona ta stała się miejscem skupienia tych twórców, których wpływ rozprzestrzenia się na cały internet.

Podczas gdy analizowany jest potencjał użytkowników Twittera, jego twórcy rozwijają możliwości związane z kwestiami reklamy na serwisie.  Przedwczoraj zatrudnieni zostali pierwsi szefowie sprzedaży Twittera: Dan Coughlin, który przez prawie cztery lata piastował stanowisko Media Sales Director w konkurencyjnym Facebooku i Amanda Levy, która przez ponad pięć lat nadzorowała sprzedaż w lokalnym serwisie z opisami i recenzjami Yelp .

Tak więc wszyscy użytkownicy Twittera, w oczekiwaniu na pierwsze wieści o zyskach z monetyzacji serwisu, mogą pogratulować sobie bycia członkami najaktywniejszej społeczności w sieci. A ci, którzy ostatni tweet napisali dwa tygodnie temu, niech lepiej natychmiast się zalogują – nie chcemy przecież zaniżać statystyk :).

Zapraszam do zapoznania się z wynikami badania gemiusTraffic za tydzień 02.08.2010 — 08.08.2010.

Z pozdrowieniami,

Grażyna Jakubowska

Gemius SA



Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 3.x 49.03     +  0.12  
2 MSIE 8.x 14.41     -  0.07  
3 MSIE 7.x 12.08     -  0.07  
4 Opera 10.x 8.77     +  0.06  
5 Chrome 5.x 7.24     +  0.15  
­
Przeglądarki - Grupy
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 50.03     +  0.12  
2 MSIE 30.56     -  0.32  
3 Opera 10.17     +  0.02  
4 Chrome 7.57     +  0.15  
5 Safari 0.76     +  0.02  
­
Przeglądarki - Silniki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Gecko 50.17     +  0.12  
2 MSIE 30.57     -  0.32  
3 Opera 10.41     +  0.03  
4 WebKit/KHTML 8.33     +  0.16  
         

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows XP 67.46     -  0.43  
2 Windows Vista 17.43     +  0.04  
3 Windows 7 12.73     +  0.38  
4 Mac OS X 0.66     +  0.02  
5 Linux 0.63       0.00  
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 98.38     -  0.03  
2 Unix 1.41     +  0.03  
3 other OS 0.22     +  0.01  
         
         
 

Urządzenia Mobilne

­
Urządzenia Mobilne - Modele
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple iPhone 16.16     +  0.49  
2 Nokia 5130 XpressMusic 3.97     -  0.15  
3 Apple iPad 3.32     +  0.19  
4 Nokia E51 3.17     -  0.26  
5 Sony Ericsson K800 3.02     +  0.06  
­
Urządzenia Mobilne - Producenci
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Nokia 39.85     -  0.74  
2 Apple 21.80     +  0.74  
3 Sony Ericsson 21.35     -  0.03  
4 Samsung 9.29     -  0.19  
5 HTC 3.76     +  0.11  
 

Ekran

­
Flash Player
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 wersja 10 93.16     +  0.12  
2 wersja 9 3.77     -  0.12  
3 nie zainstalowany 2.46     +  0.02  
4 wersja 6 0.37     -  0.02  
5 wersja 8 0.15       0.00  
­
Rozdzielczości
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 1024x768 25.24     -  0.31  
2 1280x800 19.93     +  0.07  
3 1280x1024 15.91     -  0.08  
4 1440x900 7.53     +  0.02  
5 1366x768 6.52     +  0.14  
­
Głębia Kolorów
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 32 bits 61.83     -  0.33  
2 24 bits 35.56     +  0.35  
3 16 bits 2.45     -  0.02  
         
         

Katalogi

­
Katalogi
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 onet.pl 42.17     -  2.50  
2 wp.pl 25.86     +  1.58  
3 start24.pl 16.35     +  1.37  
4 google 4.61     +  0.51  
5 gazeta.pl 1.72     +  0.80  

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 google 94.72     -  0.51  
2 onet.pl 1.51     +  0.31  
3 bing (msn/live) 0.94     +  0.12  
4 conduit.com 0.69       0.00  
5 wp.pl 0.50     -  0.18  
­
Wyszukiwarki - Silniki
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 Google 97.67     -  0.14  
2 MSN 0.95     +  0.12  
3 NetSprint 0.55     -  0.13  
4 Szukacz 0.39     +  0.25  
5 Yahoo 0.31     +  0.01  
 

Geolokalizacja

­
Kraje
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 United Kingdom 18.65     -  0.26  
2 Germany 18.19     +  0.37  
3 United States 12.53     -  0.50  
4 Ireland 4.83     +  0.02  
5 Netherlands 4.10     -  0.03  
­
Województwa
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Mazowieckie 24.84     -  0.23  
2 Śląskie 12.86     -  0.31  
3 Wielkopolskie 9.40     +  0.41  
4 Małopolskie 7.62     -  0.35  
5 Dolnośląskie 6.56     +  0.19  
 

Cookies

­
Poziom Akceptacji Cookies
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 cookie 98.92     -  0.03  
2 non-cookie 1.08     +  0.03  

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

© 2000 - 2010 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone. KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA   |   PDF   |   RSS   |