Zapłacimy za Timesa?

Drogi Czytelniku!

W zeszłym tygodniu odbyliśmy podróż na Daleki Wschód w towarzystwie najpopularniejszej wyszukiwarki w Korei Południowej – Naver. Dziś natomiast powrócimy do tematu wprowadzania opłat za dostęp do internetowych wydań gazet, który już poruszaliśmy w biuletynie gemiusRanking PL.  Okazją do ponownego podjęcia tego tematu jest informacja, która na początku bieżącego tygodnia zagościła na wielu serwisach – pierwsze realne wyniki funkcjonowania nowej strony thetimes.co.uk.

Już od około dwóch tygodni wszyscy, którzy chcą cieszyć się treścią The Times i The Sunday Times muszą wnieść odpowiednią opłatę. Wcześniej, czytelnicy tych dwóch periodyków, by mieć dostęp do ich zawartości, musieli dokonać darmowej rejestracji na stronie. Jak sprawdza się ten model, mogliśmy się tylko domyślać – do poniedziałku. W poniedziałek bowiem ujrzały światło dzienne pierwsze dane dotyczące korzystania ze wspomnianego serwisu. Informacji tych jednak nie uzyskaliśmy ze źródła, lecz od Dana Sabbagha, byłego korespondenta The Times, a obecnie współwłaściciela strony prezentującej wiadomości ze świata mediów, Beehive City.

Jak ogłosił Sabbagh, liczba osób, które zarejestrowały się w okresie darmowym to 150 000, a liczba czytelników, którzy zdecydowali się wnieść opłatę za dostęp do strony (po zakończeniu okresu obowiązkowej darmowej rejestracji), to zaledwie 15 000 osób. Zgodnie z analizą opublikowaną przez Guardiana, oznacza to, że 12 procent czytelników wydania online gazet sprzed wprowadzenia procesu rejestracji, założyło darmowe konto w serwisie, a następnie co dziesiąty z nich faktycznie zapłacił za dostęp do treści gazety. Jednocześnie, jak można przeczytać w tym samym artykule, wraz z początkiem konieczności rejestracji odwiedziny strony spadły o około 58 procent w porównaniu z czasem gdy treści były darmowe (po upływie tygodnia od momentu wprowadzenia opłat spadek ten zwiększył się do 67 procent).

Inne źródło, IAB UK, podaje, że liczba użytkowników, którzy po odwiedzeniu strony rejestracyjnej przeszli na właściwą stronę gazety, wyniosła w czerwcu 84 600 osób, co oznacza aż 93-procentowy spadek w porównaniu do wyników majowych. Ale nad Timesem nie wiszą tylko czarne chmury –pojawiła się i dobra wieść: liczba osób, które zapłaciły za specjalną aplikację The Times na iPada to, również zgodnie z danymi ujawnionymi przez Sabbagha, 12 500 czytelników. Biorąc pod uwagę niewielką liczbę odbiorców posługujących się nowością Apple’a , wynik jest naprawdę pozytywny.

Jak będzie w przyszłości wyglądać sytuacja Timesa i Sunday Timesa? Z pewnością dowiecie się Państwo tego z kolejnych biuletynów gemiusRanking PL

Zapraszam do zapoznania się z wynikami badania gemiusTraffic za tydzień 12.07.2010 — 18.07.2010r.

Z pozdrowieniami,

Grażyna Jakubowska

Gemius SA


Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 3.x 49.09     +  0.04  
2 MSIE 8.x 14.29     +  0.10  
3 MSIE 7.x 12.21     -  0.13  
4 Opera 10.x 8.64     +  0.03  
5 Chrome 5.x 6.88     +  0.12  
­
Przeglądarki - Grupy
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 50.10     +  0.06  
2 MSIE 30.91     -  0.16  
3 Opera 10.13     -  0.01  
4 Chrome 7.23     +  0.11  
5 Safari 0.72     -  0.01  
­
Przeglądarki - Silniki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Gecko 50.25     +  0.06  
2 MSIE 30.92     -  0.16  
3 Opera 10.36       0.00  
4 WebKit/KHTML 7.96     +  0.11  
         

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows XP 68.22     -  0.30  
2 Windows Vista 17.35       0.00  
3 Windows 7 12.02     +  0.31  
4 Linux 0.64     -  0.01  
5 Mac OS X 0.64       0.00  
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 98.40       0.00  
2 Unix 1.39     -  0.01  
3 other OS 0.21       0.00  
         
         
 

Urządzenia Mobilne

­
Urządzenia Mobilne - Modele
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple iPhone 15.71     -  0.05  
2 Nokia 5130 XpressMusic 4.26     +  0.22  
3 Nokia E51 3.35     -  0.48  
4 Sony Ericsson K800 3.00     +  0.22  
5 Apple iPad 2.67     +  0.24  
­
Urządzenia Mobilne - Producenci
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Nokia 40.08     -  0.65  
2 Sony Ericsson 21.60     +  0.12  
3 Apple 20.66     -  0.09  
4 Samsung 9.65     +  0.29  
5 HTC 3.88     +  0.25  
 

Ekran

­
Flash Player
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 wersja 10 93.03     +  0.04  
2 wersja 9 3.98     -  0.10  
3 nie zainstalowany 2.35     +  0.08  
4 wersja 6 0.39       0.00  
5 wersja 8 0.15       0.00  
­
Rozdzielczości
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 1024x768 25.60     -  0.20  
2 1280x800 19.75       0.00  
3 1280x1024 16.25     -  0.08  
4 1440x900 7.56     -  0.02  
5 1366x768 6.20     +  0.12  
­
Głębia Kolorów
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 32 bits 64.05     -  0.51  
2 24 bits 33.30     +  0.50  
3 16 bits 2.50       0.00  
         
         

Katalogi

­
Katalogi
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 onet.pl 43.06     +  0.58  
2 wp.pl 23.76     +  1.33  
3 start24.pl 16.42     -  1.12  
4 google 4.63     -  0.89  
5 webwweb.pl 1.87     +  0.07  

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 google 95.09     +  0.83  
2 onet.pl 1.53     +  0.12  
3 bing (msn/live) 1.07     +  0.09  
4 interia.pl 0.46     +  0.04  
5 conduit.com 0.45     -  0.12  
­
Wyszukiwarki - Silniki
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 Google 97.78     +  0.85  
2 MSN 1.08     +  0.09  
3 NetSprint 0.45     -  0.34  
4 Yahoo 0.29     -  0.36  
5 Szukacz 0.23     -  0.22  
 

Geolokalizacja

­
Kraje
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 United Kingdom 19.50     +  0.77  
2 Germany 17.88     +  0.56  
3 United States 12.66     -  0.97  
4 Ireland 5.04     -  0.23  
5 Netherlands 4.21     +  0.35  
­
Województwa
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Mazowieckie 25.06     +  0.60  
2 Śląskie 12.97     -  0.29  
3 Wielkopolskie 9.23       0.00  
4 Małopolskie 7.92     -  0.04  
5 Dolnośląskie 6.64     +  0.03  
 

Cookies

­
Poziom Akceptacji Cookies
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 cookie 98.93       0.00  
2 non-cookie 1.07       0.00  

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

© 2000 - 2010 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone. KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA   |   PDF   |   RSS   |