Z komórką (prawie) od kołyski

Drogi Czytelniku!

W zeszłotygodniowym biuletynie zdaliśmy relację z seminarium „Rewolucja w komunikacji”, opisując tematy, jakie były poruszane w trakcie tego wydarzenia i skupiając się na dyskusji nad rolą iPada we współczesnej konsumpcji treści dostępnych w internecie. W dzisiejszym biuletynie, kwestie najnowocześniejszych gadżetów umożliwiających surfowanie w sieci odłożymy na chwilę na bok, a tematem tekstu uczynimy w dużej mierze pospolite feature phones, a dokładniej ich użytkowników. Szczególnie, iż są oni w sferze zainteresowania wielu marketerów, jako że z wielu względów stanowią „motor napędowy gospodarki”. O kim mowa? O dzieciach oczywiście.

Jak podaje eMarketer, zgodnie z wynikami raportu „Kids and Teens: Mobile Everywhere”, w  2009 roku około 2/3 amerykańskich dzieci i nastolatków w wieku od ośmiu do osiemnastu lat posiadało telefon komórkowy. Spośród nich, najszybciej rosnącą grupą posiadaczy komórek były dzieci w przedziale wiekowym 11-14 lat – określane w raporcie jako grupa pomiędzy tweens, a młodymi nastolatkami (tweens to typowe amerykańskie określenie na dzieci w wieku od ósmego do dwunastego roku życia, połączenie słów between i teens, często używane w wymienionym raporcie). W USA,  liczba posiadaczy komórek w tej grupie zwiększyła się od 2005 roku niemal dwukrotnie, czego oczywistym skutkiem było zwiększone zainteresowanie marketerów tymi właśnie odbiorcami. Ponadto, jeszcze niedawno, telefon wśród najmłodszych służył wyłącznie (poza telefonowaniem oczywiście) do wysyłania wiadomości tekstowych – obecnie, już w niedługim czasie można spodziewać się popularyzacji smartfonów, i, co jest z tym związane, wszystkich usług, jakie ten typ telefonów oferuje. Tym samym, jak piszą autorzy raportu, marketerzy, którzy dysponowali do tej pory narzędziami dostosowanymi do feature phones będą mieli możliwość zastosowania całego wachlarza nowych sposobów dotarcia do nastoletniego konsumenta.

Jednakże, jak wskazują autorzy, marketing skierowany do użytkowników z najmłodszych grup wiekowych musi być więcej niż ostrożny. Dla dzieci i nastolatków telefon komórkowy to wyjątkowo osobiste narzędzie, dlatego też kierując swój przekaz właśnie do tej grupy odbiorców należy znacząco zwiększyć dbałość o prywatność i raczej zrezygnować z wyjątkowo intruzywnego marketingu.

Tymczasem, zgodnie z wynikami badania gemiusTraffic, najpopularniejszym urządzeniem mobilnym łączącym się z obszaru Polski z polskimi witrynami jest, niezmiennie już od wielu tygodni, iPhone Apple’a (15,53 procent odsłon). Zaraz za nim na podium plasują się Nokia 5130 Xpress Music (4,06 procent odsłon) i Nokia E51 (3,94 procent odsłon).

Zapraszam do zapoznania się z wynikami badania gemiusTraffic za tydzień 28.06 – 04.07.2010.

Z pozdrowieniami,

Grażyna Jakubowska

Gemius SA



Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 3.x 49.26     +  0.13  
2 MSIE 8.x 13.99       0.00  
3 MSIE 7.x 12.27     -  0.24  
4 Opera 10.x 8.66     +  0.23  
5 Chrome 5.x 6.71     +  0.14  
­
Przeglądarki - Grupy
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 50.23     +  0.10  
2 MSIE 30.83     -  0.45  
3 Opera 10.25     +  0.19  
4 Chrome 7.08     +  0.12  
5 Safari 0.73     +  0.01  
­
Przeglądarki - Silniki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Gecko 50.38     +  0.09  
2 MSIE 30.83     -  0.45  
3 Opera 10.46     +  0.20  
4 WebKit/KHTML 7.81     +  0.13  
         

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows XP 68.57     +  0.15  
2 Windows Vista 17.47     -  0.37  
3 Windows 7 11.54     +  0.22  
4 Linux 0.64       0.00  
5 Mac OS X 0.64     -  0.02  
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 98.41     -  0.01  
2 Unix 1.38     -  0.01  
3 other OS 0.21     +  0.01  
         
         
 

Urządzenia Mobilne

­
Urządzenia Mobilne - Modele
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple iPhone 15.53     -  1.08  
2 Nokia 5130 XpressMusic 4.06     +  0.21  
3 Nokia E51 3.93     +  0.18  
4 Sony Ericsson K800 3.27     +  0.40  
5 Nokia 6300 2.90     -  0.03  
­
Urządzenia Mobilne - Producenci
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Nokia 40.66     -  0.20  
2 Sony Ericsson 22.49     +  1.56  
3 Apple 20.09     -  1.19  
4 Samsung 9.22     +  0.04  
5 HTC 3.50     -  0.30  
 

Ekran

­
Flash Player
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 wersja 10 93.33     -  0.03  
2 wersja 9 4.11     -  0.23  
3 nie zainstalowany 1.91     +  0.38  
4 wersja 6 0.39     -  0.09  
5 wersja 8 0.15     -  0.01  
­
Rozdzielczości
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 1024x768 25.81     +  0.03  
2 1280x800 19.79     -  0.44  
3 1280x1024 16.45     +  0.12  
4 1440x900 7.59     -  0.04  
5 1366x768 5.98     -  0.02  
­
Głębia Kolorów
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 32 bits 64.77     -  0.48  
2 24 bits 32.67     +  0.48  
3 16 bits 2.52     -  0.01  
         
         

Katalogi

­
Katalogi
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 onet.pl 42.89     +  1.32  
2 wp.pl 24.21     -  1.11  
3 start24.pl 15.96     +  0.11  
4 google 5.57     +  1.60  
5 webwweb.pl 1.73     -  0.22  

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 google 94.28     -  0.51  
2 onet.pl 1.29     -  0.25  
3 bing (msn/live) 1.06     +  0.14  
4 wp.pl 0.90     -  0.01  
5 yahoo 0.60     +  0.40  
­
Wyszukiwarki - Silniki
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 Google 96.97     -  0.50  
2 MSN 1.08     +  0.14  
3 NetSprint 1.00       0.00  
4 Yahoo 0.63     +  0.41  
5 AskJeeves 0.16       0.00  
 

Geolokalizacja

­
Kraje
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 United Kingdom 18.84     +  0.97  
2 Germany 16.55     +  0.30  
3 United States 15.36     -  0.81  
4 Ireland 4.80     +  0.15  
5 Netherlands 3.97     +  0.21  
­
Województwa
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Mazowieckie 24.66     -  0.49  
2 Śląskie 13.62     +  0.07  
3 Wielkopolskie 10.11     +  0.33  
4 Małopolskie 8.98     -  0.07  
5 Dolnośląskie 6.92     +  0.16  
 

Cookies

­
Poziom Akceptacji Cookies
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 cookie 98.95     -  0.05  
2 non-cookie 1.05     +  0.05  

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

© 2000 - 2010 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone. KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA   |   PDF   |   RSS   |