Rewolucja w komunikacji z iPadem w tle

Drogi Czytelniku!

W ubiegłym tygodniu zachęcaliśmy wszystkich naszych Czytelników do odwiedzenia nowej strony Gemius – measuretheweb.com. Strona ta, która w przyszłości ma stać się platformą wymiany interesujących informacji dotyczących rynków internetowych Europy i świata, zastąpiła blog.gemius.com, nie rezygnując jednak całkowicie z formuły bloga. Mamy nadzieję, że lekkie i wyjątkowo interesujące wpisy, jakie pojawiają się na measuretheweb.com zainspirują wiele osób z Państwa do dyskusji i jeszcze bardziej obudzą chęć zgłębiania tajników świata online. Dziś, pozostając przy tematyce odkrywania nowinek internetowej rzeczywistości, postaramy się przybliżyć Państwu niektóre kwestie, jakie poruszane były w trakcie seminarium „Rewolucja w komunikacji”, które odbyło się w zeszłym tygodniu, 22 czerwca, w warszawskiej siedzibie Agory.

W trakcie wspomnianego wydarzenia prelegenci poruszali między innymi kwestie nowych sposobów konsumpcji treści i nowych modeli biznesowych dla wydawców, próbując odpowiedzieć na pytania: „Czy w obecnych czasach mamy do czynienia z rewolucją w tej dziedzinie czy też raczej z kolejnym etapem ewolucji?”, „Czy monetyzacja treści dostępnych w sieci (szczególnie treści gazet) jest możliwa?” oraz „Czy nowość ostatnich miesięcy – iPad – może stanowić bezpośrednią konkurencję dla e-czytników?”. Każdy z prelegentów, niezależnie od tematu swojej prezentacji, nie mógł nie wspomnieć o tym właśnie wyjątkowym urządzeniu, które w chwili obecnej, niezależnie od wachlarza uczuć,  jakie budzi w internautach (od zachwytu po pogardę), jest obiektem wielu dyskusji.

Wyjątkowo interesująco do tematu popularności iPada podszedł Grzegorz Piechota, Szef Akcji Społecznych w “Gazecie Wyborczej” i Wiceprzewodniczący INMA Europe w Antwerpii. Porównując dane dotyczące oglądalności strony norweskiego dziennika Aftenposten.no, wykazał, iż szczyt wejść na wymienioną witrynę za pomocą iPada przypada na godziny 20-21. Tym samym dowiódł, że użytkownicy internetu zupełnie inaczej konsumują treści za pomocą tego urządzenia, a inaczej za pomocą komórki (szczyt zainteresowania internautów łączących się za pomocą telefonów przypada na godziny poranne). W oparciu o wspomniane dane, pokazał również, iż specyfika korzystania z iPada jest też różna od użytkowania komputera stacjonarnego – szczyt odwiedzin strony dziennika przez internautów korzystających z pecetów przypada na godziny 8 rano – 15 po południu. iPad nie zastępuje też wyłącznie papierowego wydania gazety: jak wykazały badania, szczyt zainteresowania papierową wersją dziennika Aftenposten to godziny poranne, od 6 do 9 (dla przypomnienia, szczyt wejść na stronę dziennika za pomocą iPada – 20-21 wieczorem).

Tymczasem dzień po konferencji „Rewolucja w komunikacji” firma Apple ogłosiła, iż 22 czerwca 2010 roku został sprzedany trzymilionowy iPad – po upływie zaledwie 80 dni od debiutu tego produktu w USA. Jak powiedział przy tej okazji Steve Jobs, Dyrektor Generalny firmy Apple: „Ludzie zaczynają kochać iPada, w miarę jak staje się on częścią ich codziennego życia. (...) Ciężko pracujemy, aby ten magiczny produkt mógł trafić w ręce większej liczby osób na całym świecie, w tym także mieszkańców tych 9 krajów, w których iPad pojawi się w przyszłym miesiącu.”

Czy iPad okaże się przełomem w skali dziesięciolecia? Czy stanie się popularny i zrewolucjonizuje nasz sposób konsumpcji treści? Myślę, że na odpowiedź na te pytania przyjdzie nam jeszcze poczekać. W oczekiwaniu na wieści o kolejnych sukcesach tabletu Apple’a, polecam obejrzenie ostatnio bardzo popularnego, krótkiego filmu. :)

Jednocześnie zachęcam do zapoznania się z wynikami badania gemiusTraffic za tydzień 21.06.2010-27.06.2010.

Z pozdrowieniami,

Grażyna Jakubowska

Gemius SA

Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 3.x 49.13     +  0.13  
2 MSIE 8.x 13.99     +  0.24  
3 MSIE 7.x 12.51     -  0.26  
4 Opera 10.x 8.43     +  0.04  
5 Chrome 5.x 6.57     +  0.19  
­
Przeglądarki - Grupy
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 50.13     +  0.11  
2 MSIE 31.28     -  0.31  
3 Opera 10.06     +  0.02  
4 Chrome 6.96     +  0.18  
5 Safari 0.72     +  0.01  
­
Przeglądarki - Silniki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Gecko 50.29     +  0.11  
2 MSIE 31.28     -  0.32  
3 Opera 10.26     +  0.02  
4 WebKit/KHTML 7.68     +  0.18  
         

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows XP 68.42     -  0.04  
2 Windows Vista 17.84     -  0.17  
3 Windows 7 11.32     +  0.24  
4 Mac OS X 0.66     -  0.01  
5 Linux 0.64     -  0.01  
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 98.42     +  0.02  
2 Unix 1.39     -  0.02  
3 other OS 0.20     +  0.01  
         
         
 

Urządzenia Mobilne

­
Urządzenia Mobilne - Modele
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple iPhone 16.61     +  0.42  
2 Nokia 5130 XpressMusic 3.85     -  0.66  
3 Nokia E51 3.75     +  0.14  
4 Nokia 6300 2.94     -  0.01  
5 Sony Ericsson K800 2.87     -  0.19  
­
Urządzenia Mobilne - Producenci
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Nokia 40.86     +  0.42  
2 Apple 21.28     +  0.38  
3 Sony Ericsson 20.93     -  0.54  
4 Samsung 9.18     -  0.32  
5 HTC 3.80     +  0.20  
 

Ekran

­
Flash Player
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 wersja 10 93.36     +  0.18  
2 wersja 9 4.34     -  0.15  
3 nie zainstalowany 1.53     +  0.01  
4 wersja 6 0.48     -  0.03  
5 wersja 8 0.16     -  0.01  
­
Rozdzielczości
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 1024x768 25.78     -  0.06  
2 1280x800 20.23     -  0.25  
3 1280x1024 16.33     +  0.05  
4 1440x900 7.63     -  0.01  
5 1366x768 6.00     +  0.06  
­
Głębia Kolorów
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 32 bits 65.25     -  0.29  
2 24 bits 32.19     +  0.28  
3 16 bits 2.53       0.00  
         
         

Katalogi

­
Katalogi
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 onet.pl 41.57     +  1.16  
2 wp.pl 25.32     -  1.75  
3 start24.pl 15.85     +  0.32  
4 google 3.97     -  0.54  
5 dmoz.org 2.48     +  1.02  

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 google 94.79     -  0.14  
2 onet.pl 1.54     +  0.23  
3 bing (msn/live) 0.92     -  0.20  
4 wp.pl 0.91     +  0.28  
5 conduit.com 0.50     -  0.06  
­
Wyszukiwarki - Silniki
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 Google 97.47     +  0.05  
2 NetSprint 1.00     +  0.33  
3 MSN 0.94     -  0.21  
4 Yahoo 0.22     -  0.05  
5 Szukacz 0.21     -  0.05  
 

Geolokalizacja

­
Kraje
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 United Kingdom 17.87     -  0.61  
2 Germany 16.25     -  0.56  
3 United States 16.17     +  0.58  
4 Ireland 4.65     +  0.27  
5 France 4.06     -  0.05  
­
Województwa
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Mazowieckie 25.15     +  0.34  
2 Śląskie 13.55     -  0.10  
3 Wielkopolskie 9.78     -  0.07  
4 Małopolskie 9.05     -  0.10  
5 Dolnośląskie 6.76     -  0.12  
 

Cookies

­
Poziom Akceptacji Cookies
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 cookie 99.00       0.00  
2 non-cookie 1.00       0.00  

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

© 2000 - 2010 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone. KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA   |   PDF   |   RSS   |