Internet w żałobie

Drogi Czytelniku!

W zeszłym tygodniu opisywaliśmy charakterystykę wykorzystania social media przez marketerów i szczegółowy ranking popularności poszczególnych serwisów społecznościowych w zależności od stażu użytkowania tych kanałów komunikacji, jakie w swoim raporcie “2010 Social Media Marketing Industry Report” przedstawił Social Media Examiner. Dziś natomiast powrócimy do sprawy, która, choć minął już ponad miesiąc, wciąż jest obecna w prawie każdym wydaniu serwisów informacyjnych – kwestii smoleńskiej tragedii. Temat ten stanowił treść naszego biuletynu już 14 kwietnia 2010. Dziś podejmujemy go  ponownie, tym razem by pokazać jak to niewątpliwie  straszne wydarzenie i żałoba wprowadzona tuż po wypadku wpłynęły na rzeczywistość w polskim internecie. Obraz sytuacji polskiej reklamy internetowej po tej tragedii, która wstrząsnęła Polską 10 kwietnia 2010 roku, kreśli Raport Specjalny Gemius SA „Polska reklama internetowa w czasie żałoby narodowej”.

We wspomnianym raporcie kwestia wpływu żałoby na krajobraz reklamowy w polskiej sieci zaprezentowana jest w trzech wymiarach: z uwagi na spadek liczby kampanii reklamowych w podziale na branże, na spadek liczby emisji poszczególnych kreacji i spadek wartości CTR. W zawartych w nim wynikach można znaleźć odzwierciedlenie licznych decyzji o zawieszeniu bądź odwołaniu kampanii, a także o odwołaniu ogólnej emisji liczby reklam. Ostatnia z analizowanych zmian – spadek wartości Click-through-Rate – pokazuje różnicę w zachowaniach internautów, poruszonych wydarzeniami ówczesnych dni.

Omawiany raport dostępny jest na stronach Gemius SA, zarówno w wersji polskojęzycznej jak i anglojęzycznej.

Jednocześnie, ponownie zachęcamy wszystkich zainteresowanych najważniejszymi kwestiami dla regionu Europy Środkowej i Wschodniej do uczestnictwa w nadchodzącej konferencji Internet CEE 2010. Na stronie internetcee.com, poza formularzem rejestracyjnym, można zapoznać się z dokładnym programem wydarzenia i listą prelegentów, przeczytać najnowsze wieści z regionu CEE, a ci, którzy już zadeklarowali swoje uczestnictwo w konferencji, mogą wybrać jedną ze specjalnych ofert hoteli. Do tego najważniejszego wydarzenia branży internetowej regionu CEE pozostały już tylko 2 tygodnie!

Polecając to wydarzenie Państwa uwadze, zapraszam do zapoznania się z wynikami badania gemiusTraffic za tydzień 03.05.2010-09.05.2010.

Z pozdrowieniami,

Grażyna Jakubowska

Gemius SA


Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 3.x 49.75     +  0.52  
2 MSIE 8.x 13.08     -  0.09  
3 MSIE 7.x 12.58     -  0.48  
4 Opera 10.x 8.28     +  0.24  
5 Chrome 4.x 6.02     +  0.28  
­
Przeglądarki - Grupy
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 50.85     +  0.47  
2 MSIE 31.08     -  1.03  
3 Opera 10.28     +  0.23  
4 Chrome 6.34     +  0.30  
5 Safari 0.66     +  0.03  
­
Przeglądarki - Silniki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Gecko 51.01     +  0.47  
2 MSIE 31.09     -  1.03  
3 Opera 10.45     +  0.23  
4 WebKit/KHTML 7.00     +  0.33  
         

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows XP 69.39     -  1.00  
2 Windows Vista 18.57     +  0.61  
3 Windows 7 9.82     +  0.49  
4 Linux 0.61     -  0.01  
5 Mac OS X 0.61     +  0.02  
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 98.56     -  0.01  
2 Unix 1.30     +  0.01  
3 other OS 0.15     +  0.01  
         
         
 

Ekran

­
Flash Player
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 wersja 10 93.34     +  0.61  
2 wersja 9 4.67     -  0.37  
3 nie zainstalowany 1.34     -  0.10  
4 wersja 6 0.38     -  0.11  
5 wersja 8 0.15     -  0.02  
­
Rozdzielczości
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 1024x768 26.61     -  0.49  
2 1280x800 21.02     +  0.96  
3 1280x1024 15.91     -  0.78  
4 1440x900 7.61     -  0.02  
5 1366x768 5.50     +  0.32  
­
Głębia Kolorów
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 32 bits 66.55     -  0.48  
2 24 bits 30.92     +  0.55  
3 16 bits 2.51     -  0.07  
         
         

Katalogi

­
Katalogi
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 onet.pl 40.41     -  4.91  
2 wp.pl 24.55     +  2.59  
3 start24.pl 13.93     +  0.17  
4 google 4.85     +  0.19  
5 webwweb.pl 2.50     +  0.66  

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 google 93.97     +  0.55  
2 onet.pl 1.74     -  0.22  
3 bing (msn/live) 1.52     +  0.21  
4 wp.pl 0.87     -  0.41  
5 conduit.com 0.48     -  0.04  
­
Wyszukiwarki - Silniki
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 Google 96.89     +  0.25  
2 MSN 1.53     +  0.20  
3 NetSprint 0.90     -  0.40  
4 Yahoo 0.39     +  0.05  
5 AskJeeves 0.17     +  0.01  
 

Geolokalizacja

­
Kraje
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 United Kingdom 18.83     +  0.03  
2 Germany 16.29     -  0.58  
3 United States 16.05     +  1.00  
4 Ireland 4.70     -  0.18  
5 France 3.98     -  0.04  
­
Województwa
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Mazowieckie 24.41     -  0.15  
2 Śląskie 13.80     -  0.07  
3 Wielkopolskie 10.08     +  0.20  
4 Małopolskie 8.63     -  0.14  
5 Dolnośląskie 6.88     -  0.10  
 

Cookies

­
Poziom Akceptacji Cookies
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 cookie 99.01     -  0.03  
2 non-cookie 0.99     +  0.03  

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

© 2000 - 2010 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone. KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA   |   PDF   |   RSS   |