Dla kogo Facebook, dla kogo Twitter?

Drogi Czytelniku!

W zeszłym tygodniu zachęcaliśmy do skorzystania z ostatnich dni obowiązywania zniżki na wstęp na konferencję Internet CEE 2010 organizowaną przez Gemius - liczba osób zainteresowanych udziałem w tym wydarzeniu cały czas rośnie. Jak pisaliśmy we wspomnianym biuletynie, jednym z bloków tematycznych wydarzenia będzie Budowanie marki w sieci, w trakcie którego omówione będzie m.in. wykorzystanie social media do promocji marki w internecie. W podobną tematykę wpisuje się dzisiejszy biuletyn, który prezentuje trendy w użytkowaniu social media przez marketerów.

Nie od dziś jesteśmy świadomi faktu, że social media stanowią doskonałe narzędzie pracy każdego, kto pragnie wypromować swój produkt, markę czy biznes; fenomen ich wykorzystania dla celów marketingowych stanowił już temat niejednego artykułu. Niemniej jednak, z pewnością warto poświęcić chwilę by przyjrzeć się wynikom zawartym w raporcie 2010 Social Media Marketing Industry Report przygotowanym przez Social Media Examiner. Konkluzje z badania, na którym oparta jest ta praca, pozwalają zaobserwować jak zmieniają się trendy w wykorzystywaniu social media przez marketerów w zależności od ich doświadczenia w korzystaniu z tego typu narzędzi i stażu w „społecznościówkach”.

Jak wskazuje wortal emarketer.com, z przeprowadzonego badania wynika, że więcej marketerów z firm typu B2B deklarowało dłuższy staż korzystania z social media (79,5 % - od przynajmniej kilku miesięcy) od tych z firm typu B2C (68,7 %). Co więcej, zgodnie z wynikami zawartymi w raporcie, wykorzystanie tych narzędzi jest uzależnione również od doświadczenia – wśród marketerów, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z social media, Facebook jest zdecydowanie na topie (80%), a kolejne pozycje w rankingu popularności zajmują Twitter i LinkedIn. Wśród tych, którzy mają już za sobą przynajmniej kilka miesięcy promowania swojej marki w ten sposób, na prowadzenie wysuwa się Twitter. W przypadku tych marketerów, którzy mają już kilka lat doświadczenia w korzystaniu z social media, ten właśnie serwis społecznościowy jest już zdecydowanym liderem (z wynikiem 96%). Co wyjątkowo interesujące, wraz ze stażem korzystania z social media zwiększa się liczba marketerów używających w swojej pracy YouTube lub innych serwisów wideo (początkujący – 28%, kilka miesięcy doświadczenia – 42%, kilkuletnie doświadczenie – 64%). Pytani o plany na przyszłość w sposobie używania social media do celów marketingowych, aż 81% respondentów w badaniu oświadczyło, że chce zintensyfikować swoją aktywność na blogu (w odróżnieniu od, na przykład, serwisu MySpace, na którym chce rozszerzyć swoje działania zaledwie 9% badanych).

Tymczasem w Polsce, zgodnie z wynikami badania Megapanel PBI/Gemius za luty 2010, najpopularniejszym serwisem społecznościowym pozostaje nasza-klasa.pl z wynikiem 11 408 334 real users. Jednocześnie, wynik Facebooka z miesiąca na miesiąc przybliża się do 5. milionów (w lutym 2010 - 4 785 820).

Zapraszam do zapoznania się z wynikami badania gemiusTraffic za tydzień 26.04.2010-02.05.2010.

Z pozdrowieniami,

Grażyna Jakubowska

Gemius SA

Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 3.x 49.23     -  0.77  
2 MSIE 8.x 13.17     +  0.56  
3 MSIE 7.x 13.06     +  0.10  
4 Opera 10.x 8.04     +  0.07  
5 MSIE 6.x 5.85       0.00  
­
Przeglądarki - Grupy
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 50.38     -  0.79  
2 MSIE 32.11     +  0.66  
3 Opera 10.05     +  0.01  
4 Chrome 6.04     +  0.06  
5 Safari 0.63     +  0.04  
­
Przeglądarki - Silniki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Gecko 50.54     -  0.80  
2 MSIE 32.12     +  0.66  
3 Opera 10.22     -  0.01  
4 WebKit/KHTML 6.67     +  0.10  
         

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows XP 70.39     +  0.02  
2 Windows Vista 17.96     -  0.34  
3 Windows 7 9.33     +  0.20  
4 Linux 0.62     +  0.04  
5 Mac OS X 0.59     +  0.02  
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 98.57     -  0.09  
2 Unix 1.29     +  0.07  
3 other OS 0.14     +  0.02  
         
         
 

Urządzenia Mobilne

­
Urządzenia Mobilne - Modele
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 Apple iPhone 35.77     -  0.19  
2 Apple iPod 6.25     -  0.01  
3 Nokia E51 6.03     -  0.37  
4 Nokia E52 3.73     -  0.17  
5 Nokia 5800 3.54     +  0.36  
­
Urządzenia Mobilne - Producenci
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 Apple 43.21     +  0.11  
2 Nokia 33.95     -  0.71  
3 Sony Ericsson 9.58     +  0.24  
4 HTC 5.98     +  0.06  
5 Samsung 5.29     +  0.30  
 

Ekran

­
Flash Player
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 wersja 10 92.73     +  0.44  
2 wersja 9 5.04     -  0.25  
3 nie zainstalowany 1.44     -  0.08  
4 wersja 6 0.49     -  0.08  
5 wersja 8 0.17     -  0.01  
­
Rozdzielczości
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 1024x768 27.10     +  0.04  
2 1280x800 20.06     -  0.36  
3 1280x1024 16.69     +  0.25  
4 1440x900 7.63     +  0.02  
5 1366x768 5.18     -  0.05  
­
Głębia Kolorów
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 32 bits 67.03     -  0.29  
2 24 bits 30.37     +  0.25  
3 16 bits 2.58     +  0.04  
         
         

Katalogi

­
Katalogi
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 onet.pl 45.32     +  4.12  
2 wp.pl 21.96     +  0.07  
3 start24.pl 13.76     -  0.52  
4 google 4.66     -  0.14  
5 dmoz.org 2.18     -  1.11  

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 google 93.42     -  0.99  
2 onet.pl 1.96     +  0.10  
3 bing (msn/live) 1.31     +  0.15  
4 wp.pl 1.28     +  0.33  
5 conduit.com 0.52     +  0.14  
­
Wyszukiwarki - Silniki
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 Google 96.64     -  0.62  
2 MSN 1.33     +  0.16  
3 NetSprint 1.30     +  0.34  
4 Yahoo 0.34     +  0.09  
5 Szukacz 0.23     +  0.14  
 

Geolokalizacja

­
Kraje
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 United Kingdom 18.80     +  0.28  
2 Germany 16.87     +  0.58  
3 United States 15.05     -  0.55  
4 Ireland 4.88     +  0.03  
5 France 4.02     +  0.18  
­
Województwa
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Mazowieckie 24.56     +  0.49  
2 Śląskie 13.87     +  0.19  
3 Wielkopolskie 9.88     -  0.15  
4 Małopolskie 8.77     -  0.02  
5 Dolnośląskie 6.98     +  0.02  
 

Cookies

­
Poziom Akceptacji Cookies
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 cookie 99.04     -  0.07  
2 non-cookie 0.96     +  0.07  

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

© 2000 - 2009 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone. KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA