Sieć aż buzuje…

Drogi Czytelniku!

 Poprzedni tydzień przyniósł internautom kolejny odcinek wyjątkowo popularnego i lubianego serialu pt. „Serwisy społecznościowe”. Obok takich gwiazd pierwszej wielkości jak Mister Facebook i Monsieur Twitter, na monitorach wielu użytkowników śledzących perypetie wspomnianej dwójki, zagościł utalentowany debiutant. Nie jest on jednak zupełnym naturszczykiem – wszak opiekujący się nim agent, Gmail, działający pod skrzydłami wytwórni Google, znany jest większości z nas. Czy ta wschodząca gwiazda znajdzie na stałe miejsce w sercach internautów? Przekonamy się o tym śledząc rozwijającą się karierę Google Buzz.

9 lutego 2010 roku, przedstawiciele koncernu Google, na zwołanej przez siebie konferencji prasowej, poinformowali o uruchomieniu nowego serwisu społecznościowego o nazwie Google Buzz. Jest on w pełni zintegrowany z aplikacją pocztową Google, co sprawia, że prawdopodobnie w niedługim czasie od jego uruchomienia będzie miał tylu użytkowników co Gmail czyli około 176,5 miliona osób. Nowy serwis jest kolejną przymiarką do podbicia przez giganta z Mountain View rynku serwisów społecznościowych – poprzednie próby (serwisy Orkut i Jaiku) zakończyły się niepowodzeniem.

Używając Buzza zainteresowani internauci mogą kontaktować się z osobami ze swojej skrzynki e-mailowej, ustawiać swoje statusy, publikować zdjęcia, linki, ciekawe informacje, a także komentować i oceniać wpisy innych użytkowników. Co ciekawe, wpisy na Buzzie można dzielić na te prywatne - dla wybranych osób lub np. grup z Gmaila - i te publiczne - dostępne dla wszystkich. Jednocześnie, wątki, które są zaciekliwie komentowane przez znajomych, pojawią się w naszym strumieniu z adnotacją „Buzz rekomendowany”. Google oznajmił również, że przy użyciu swojej technologii wyszukiwania i algorytmów, ograniczy w Buzzie natłok niepotrzebnych informacji, proponując użytkownikom tylko te wpisy, które naprawdę ich interesują.

Nie wszyscy jednak są podekscytowani nowym narzędziem i wróżą świetlaną przyszłość Buzzowi. Połączenie serwisu i skrzynek pocztowych użytkowników z pewnością w wielu osobach wzbudziło obawy o zachowanie prywatności. Jak jednak argumentują niektórzy komentatorzy, uruchomienie Buzza jako oddzielnej usługi byłoby bardzo ryzykowne względem jego popularności – niektórzy twierdzą nawet, iż tylko wyłącznie dzięki zintegrowaniu z Gmailem Buzz ma szanse powodzenia.

Google Buzz jest oczywiście, zgodnie z bieżącymi trendami, dostępny w wersji mobilnej na Android 2.0 i iPhone’a – choć dla wielu to właśnie ta wersja komórkowa powinna być uważana za tę „główną”, a nie za tę „dodatkową”. Buzz mobilny przynosi dodatkową funkcjonalność – z jego połączenia z aplikacją Google Maps wynika możliwość zlokalizowania innych jego użytkowników w naszym najbliższym otoczeniu i opisywania na bieżąco wydarzeń mających miejsce w danej lokalizacji. Ta możliwość jest jednak również nieco kontrowersyjna – nie wszyscy przecież chcą ujawniać miejsce, w którym się znajdują.

Tymczasem zgodnie z wynikami badania gemiusTraffic za tydzień 08.02.2010 — 14.02.2010, urządzenie, z którego internauci mogą w chwili obecnej korzystać z Google Buzz czyli iPhone, posiada 12,42 proc. udziału w liczbie odsłon z Polski generowanych z urządzeń mobilnych na polskich serwisach.

Zapraszam do zapoznania się z wynikami badania gemiusTraffic za tydzień 08.02.2010 — 14.02.2010.

Z pozdrowieniami,

Grażyna Jakubowska

Gemius SA

Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 3.x 50.32     -  0.10  
2 MSIE 7.x 14.06     -  0.18  
3 MSIE 8.x 10.60     +  0.39  
4 Opera 10.x 7.44     -  0.03  
5 MSIE 6.x 6.98     -  0.05  
­
Przeglądarki - Grupy
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 51.99     -  0.13  
2 MSIE 31.66     +  0.16  
3 Opera 10.50     -  0.17  
4 Chrome 4.72     +  0.12  
5 Safari 0.45     +  0.02  
­
Przeglądarki - Silniki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Gecko 52.14     -  0.13  
2 MSIE 31.67     +  0.17  
3 Opera 10.70     -  0.19  
4 WebKit/KHTML 5.17     +  0.13  
         

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows XP 72.96     -  0.11  
2 Windows Vista 18.78     -  0.21  
3 Windows 7 6.48     +  0.28  
4 Linux 0.47     +  0.01  
5 Mac OS X 0.44     +  0.02  
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 98.98     -  0.03  
2 Unix 0.95     +  0.03  
3 other OS 0.08     +  0.01  
         
         
 

Urządzenia Mobilne

­
Urządzenia Mobilne - Modele
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple iPhone 12.42     -  0.38  
2 Nokia E51 6.63     -  0.18  
3 Sony Ericsson K800 3.80     +  0.07  
4 Samsung GT-S5230 3.22     +  0.12  
5 Nokia 5130 XpressMusic 3.10     +  0.25  
­
Urządzenia Mobilne - Producenci
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Nokia 44.62     -  0.10  
2 Sony Ericsson 20.95     +  0.40  
3 Apple 15.02     -  0.44  
4 Samsung 10.57     +  0.13  
5 LG 3.62     +  0.04  
 

Ekran

­
Flash Player
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 wersja 10 90.68     +  0.09  
2 wersja 9 6.95     -  0.11  
3 nie zainstalowany 1.47     +  0.01  
4 wersja 6 0.53     +  0.01  
5 wersja 8 0.19     +  0.01  
­
Rozdzielczości
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 1024x768 29.16     -  0.08  
2 1280x800 20.73     -  0.20  
3 1280x1024 16.35     +  0.13  
4 1440x900 7.66     +  0.03  
5 1152x864 4.86     -  0.03  
­
Głębia Kolorów
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 32 bits 90.61     -  1.50  
2 24 bits 6.85     +  1.49  
3 16 bits 2.52     +  0.02  
         
         

Katalogi

­
Katalogi
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 onet.pl 44.71     +  1.03  
2 wp.pl 23.64     +  0.93  
3 start24.pl 11.68     +  0.09  
4 google 3.53     -  0.51  
5 webwweb.pl 2.74     +  0.19  

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 google 94.53     -  0.30  
2 onet.pl 1.55     -  0.31  
3 bing (msn/live) 1.24     +  0.21  
4 wp.pl 0.47     +  0.02  
5 interia.pl 0.46     -  0.04  
­
Wyszukiwarki - Silniki
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 Google 97.38     -  0.51  
2 MSN 1.25     +  0.22  
3 NetSprint 0.54     +  0.05  
4 Yahoo 0.35     -  0.02  
5 Szukacz 0.24     +  0.21  
 

Geolokalizacja

­
Kraje
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 United Kingdom 19.15     -  0.40  
2 Germany 17.59     -  0.06  
3 United States 11.74     -  0.05  
4 Ireland 5.23     -  0.20  
5 France 3.98     -  0.11  
­
Województwa
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Mazowieckie 23.08     +  0.38  
2 Śląskie 13.75     -  0.06  
3 Wielkopolskie 10.31     +  0.05  
4 Małopolskie 8.79     -  0.08  
5 Dolnośląskie 7.12     +  0.04  
 

Cookies

­
Poziom Akceptacji Cookies
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 cookie 99.17     -  0.03  
2 non-cookie 0.83     +  0.03  

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

© 2000 - 2009 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone. KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA