Mikrobloging w Polsce – popularniejszy o 300%!

Drogi Czytelniku!

Już prawie 1,2 mln internautów korzysta z serwisów mikroblogingowych – wynika z badania Megapanel PBI/Gemius za czerwiec 2009. Jeszcze rok temu serwisy mikroblogingowe cieszyły się trzy razy mniejszym zainteresowaniem.

Największy zasięg wśród serwisów mikroblogingowych odnotował serwis Pinger.pl portalu o2.pl - 4,01 proc. Na drugim miejscu w rankingu uplasował się blip.pl należący do Grupy GG Network (1,97 proc.). Pierwszą trójkę zamyka najpopularniejszy na świecie serwis mikroblogingowy – Twitter, z zasięgiem 1,46 proc.


„Wzrost popularności mikroblogowania wpisuje się w szerszy trend rozwoju Web 2.0,w szczególności zaś społeczności internetowych. Coraz więcej osób chce na bieżąco dzielić się swoimi doświadczeniami i przemyśleniami ze znajomymi. Innym czynnikiem, który istotnie wiąże się z rozwojem mikroblogów jest rosnąca popularność korzystania z internetu za pomocą urządzeń mobilnych - mikroblog przypomina coś na kształt bardziej "wypasionego" smsa. Warto spojrzeć też na najbardziej znany na świecie mikroblog - Twitter. Portal eMarketer prognozuje, że w 2010 roku 26 milionów dorosłych Amerykanów będzie odwiedzało tę stronę przynajmniej raz w miesiącu. To zmiana o ponad 400 proc. w stosunku do 2008 roku. Polscy internauci także zaczynają dostrzegać potencjał tej formy aktywności wirtualnej – w okresie od czerwca 2008 roku do czerwca 2009 roku zainteresowanie mikroblogowaniem wzrosło o ponad 300 proc.” – komentuje Krzysztof Chomicki, Kierownik Zespołu Badań Ilościowych w Gemius SA.


Mikroblogi odwiedzane są głównie przez mężczyzn. Potwierdza to zarówno struktura użytkowników (53,59 proc. mężczyźni, 46,41 proc. kobiety), jak i affinity index (107,27 dla mężczyzn, 92,74 dla kobiet). Co ciekawe, panie spędzają prawie dwa razy więcej czasu na tego typu serwisach niż panowie – 24 minuty i 35 sekund.


Analiza wskaźnika affinity index w grupach internautów wyróżnionych według wieku pokazuje, iż serwisy mikroblogingowe cieszą się największa popularnością wśród osób w wieku 15-24 lat (148,87), najmniejszą zaś wśród osób powyżej 55 roku życia (48,13).

Główne cechy charakterystyczne mikroblogów to zarówno lakoniczność wpisów, jak również ich aktualność. Wyniki badania Megapanel PBI/Gemius pokazują, iż serwisy mikroblogingowe zdominowane są przez tzw. „heavy userów” internetu. W czerwcu 2009 roku aż 84,65 proc. użytkowników badanych stron korzystało z sieci codziennie lub prawie codziennie, podczas gdy w całej populacji internautów odsetek ten był niższy i wyniósł 71,83 proc.

Z pozdrowieniami,

Piotr Abramczyk

Gemius SA



Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 3.x 48.69     -  0.17  
2 MSIE 7.x 17.49     -  0.05  
3 MSIE 6.x 9.75     -  0.01  
4 MSIE 8.x 7.35     +  0.29  
5 Opera 9.x 6.20     -  0.32  
­
Przeglądarki - Grupy
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 51.62     -  0.27  
2 MSIE 34.64     +  0.23  
3 Opera 9.87     -  0.06  
4 Chrome 2.64     +  0.05  
5 Safari 0.73     +  0.05  
­
Przeglądarki - Silniki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Gecko 51.81     -  0.26  
2 MSIE 34.65     +  0.23  
3 Opera 10.04     -  0.07  
4 WebKit/KHTML 3.38     +  0.10  
         

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows XP 77.94     -  0.29  
2 Windows Vista 18.85     +  0.16  
3 Windows 7 1.19     +  0.08  
4 Windows 2000 0.48     +  0.01  
5 Linux 0.46     +  0.01  
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 99.02     -  0.02  
2 Unix 0.92     +  0.02  
3 other OS 0.07     +  0.01  
         
         
 

Urządzenia Mobilne

­
Urządzenia Mobilne - Modele
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple iPhone 13.90     -  0.80  
2 Nokia E51 8.33       0.00  
3 Sony Ericsson K800 4.97     +  0.09  
4 Sony Ericsson K550 3.68     -  0.06  
5 Nokia 6300 3.35     +  0.08  
­
Urządzenia Mobilne - Producenci
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Nokia 45.76     +  0.83  
2 Sony Ericsson 23.70     +  0.18  
3 Apple 16.16     -  1.03  
4 Samsung 7.34     +  0.07  
5 LG 3.15     -  0.11  
 

Ekran

­
Flash Player
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 wersja 10 75.79     -  0.38  
2 nie zainstalowany 12.91     +  0.79  
3 wersja 9 10.44     -  0.39  
4 wersja 6 0.47       0.00  
5 wersja 8 0.19       0.00  
­
Rozdzielczości
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 1024x768 32.39     -  0.20  
2 1280x800 20.92     +  0.16  
3 1280x1024 17.43     -  0.10  
4 1440x900 7.58     -  0.02  
5 1152x864 5.30     -  0.09  
­
Głębia Kolorów
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 32 bits 96.07     -  0.04  
2 16 bits 2.73     +  0.01  
3 24 bits 1.18     +  0.02  
         
         

Katalogi

­
Katalogi
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 onet.pl 43.09     +  0.02  
2 wp.pl 22.63     +  1.68  
3 start24.pl 12.13     -  0.74  
4 google 4.72     +  0.14  
5 webwweb.pl 2.80     -  0.40  

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 google 94.41     +  0.06  
2 onet.pl 1.46     +  0.05  
3 bing (msn/live) 1.37     -  0.12  
4 interia.pl 0.83     +  0.27  
5 wp.pl 0.62     -  0.22  
­
Wyszukiwarki - Silniki
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 Google 97.00     +  0.27  
2 MSN 1.37     -  0.12  
3 NetSprint 0.71     -  0.14  
4 Szukacz 0.56     -  0.01  
5 Yahoo 0.15     -  0.10  
 

Geolokalizacja

­
Kraje
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 United Kingdom 20.57     +  0.25  
2 Germany 17.81     +  0.40  
3 United States 10.90     -  0.18  
4 Ireland 5.74     +  0.10  
5 Netherlands 3.82     +  0.19  
­
Województwa
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Mazowieckie 22.45     +  0.25  
2 Śląskie 13.24     -  0.03  
3 Wielkopolskie 8.45     +  0.10  
4 Małopolskie 7.12     +  0.03  
5 Dolnośląskie 7.05     +  0.10  
 

Cookies

­
Poziom Akceptacji Cookies
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 cookie 99.07     -  0.02  
2 non-cookie 0.93     +  0.02  

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

© 2000 - 2009 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone. KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA