Chrome i Opera - przygotowania do walki o fotel lidera

Drogi Czytelniku!

Firefox i Internet Explorer to najpopularniejsze grupy przeglądarek wśród polskich internautów. Czy nowe wersje produktów Opery i Google - Opera 10 i  Chrome 3.0 - są w stanie zagrozić im w walce o fotel lidera? Ich producenci zapewniają, że potrzebują na to zaledwie kilku miesięcy…

Najpopularniejszymi przeglądarkami, jak pokazują wyniki badania gemiusTraffic za tydzień 21.09 – 27.09 , jest produkt fundacji Mozilla – Firefox (51,89 proc.) oraz Microsoftu - Internet Explorer (34,41 proc.). Firefox od 6 miesięcy utrzymuje się na pierwszym miejscu w rankingu. Władze Microsoftu nie składają broni. Premiera nowego systemu operacyjnego Windows 7, która zapowiedziana została na koniec października, może wszystko zmienić.

Kolejne miejsca w rankingu grup przeglądarek zajmują Opera ( 9,93 proc.) oraz Chrome (2,59 proc.). Według zapewnień producentów chcą oni z miesiąca na miesiąc zdobywać coraz większą liczbę użytkowników, poprzez m.in. odświeżanie swoich produktów, czy wprowadzanie nowych funkcji, niedostępnych u konkurentów.

W ciągu tygodnia od premiery Opera 10 zanotowała ponad 10 milionów pobrań, co przełożyło się na wzrost w naszych rankingach popularności grup przeglądarek do poziomu 3,40 proc. Odświeżony interfejs, łatwiejsza nawigacja w surfowaniu po internecie, czy opcja turbo są tylko niektórymi z nowych funkcji oferowanych przez Operę 10. Co ciekawe, najnowsza odsłona jest dostępna w 43 wersjach językowych na platformy Windows, Mac i Linux.

O zaletach 10. wersji Opery opowiada Sławomir Sochaj, Communications Manager w Opera Software:

„Przede wszystkim potencjał personalizacji. Dzięki możliwości ustawienia w tle okna Szybkiego Wybierania dowolnego zdjęcia, np. swojej rodziny, Opera staje się jeszcze bardziej przyjazna. Podobny efekt daje możliwość przeglądania kart w postaci miniatur, umiejscowionych – w zależności od preferencji – z boku lub na górze ekranu. Dodatkowo możemy te miniatury zmniejszać i zwiększać dwoma kliknięciami myszki. Dzięki tym rozwiązaniom użytkownik dostaje realną szansę współtworzenia wrażeń, jakich dostarcza korzystanie z internetu.”

Także przeglądarka Google, ma ambitne plany na przyszłość. Mimo, iż od premiery rynkowej Chrome minął już rok, wynik, jaki osiąga ta przeglądarka nie satysfakcjonuje jej producentów. Nie mówią jednak o porażce. Szacują, że swoje trzecie urodziny przeglądarka Chrome będzie świętowała z 10 proc. udziałem w rynku.

Zapewniają również, że trwają zaawansowane prace nad jej 4. wersją.

Zapraszam do śledzenia cotygodniowych zestawień popularności grup przeglądarek i konkretnych wersji przeglądarek na stronach gemiusRankingPL.

Z pozdrowieniami,
Piotr Abramczyk
Gemius SA

Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 3.x 48.86     -  0.01  
2 MSIE 7.x 17.54     +  0.11  
3 MSIE 6.x 9.76     -  0.20  
4 MSIE 8.x 7.06     +  0.07  
5 Opera 9.x 6.52     -  0.27  
­
Przeglądarki - Grupy
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Firefox 51.89     -  0.12  
2 MSIE 34.41     -  0.02  
3 Opera 9.93     +  0.05  
4 Chrome 2.59     +  0.08  
5 Safari 0.68     +  0.01  
­
Przeglądarki - Silniki
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Gecko 52.07     -  0.13  
2 MSIE 34.42     -  0.02  
3 Opera 10.11     +  0.06  
4 WebKit/KHTML 3.28     +  0.09  
         

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows XP 78.23     -  0.21  
2 Windows Vista 18.69     +  0.18  
3 Windows 7 1.11     +  0.05  
4 Windows 2000 0.47       0.00  
5 Linux 0.45     -  0.01  
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Windows 99.04     +  0.01  
2 Unix 0.90     -  0.01  
3 other OS 0.06       0.00  
         
         
 

Urządzenia Mobilne

­
Urządzenia Mobilne - Modele
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Apple iPhone 14.70     +  0.41  
2 Nokia E51 8.33     +  0.35  
3 Sony Ericsson K800 4.88     -  0.26  
4 Sony Ericsson K550 3.74     -  0.20  
5 Nokia 6300 3.27     +  0.01  
­
Urządzenia Mobilne - Producenci
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Nokia 44.93     +  0.17  
2 Sony Ericsson 23.52     -  0.74  
3 Apple 17.19     +  0.53  
4 Samsung 7.27     -  0.07  
5 LG 3.26     -  0.08  
 

Ekran

­
Flash Player
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 wersja 10 76.17     +  0.81  
2 nie zainstalowany 12.12     -  0.56  
3 wersja 9 10.83     -  0.23  
4 wersja 6 0.47     -  0.02  
5 wersja 8 0.19       0.00  
­
Rozdzielczości
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 1024x768 32.59     -  0.11  
2 1280x800 20.76     +  0.08  
3 1280x1024 17.53     -  0.09  
4 1440x900 7.60     -  0.01  
5 1152x864 5.39     -  0.02  
­
Głębia Kolorów
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 32 bits 96.11     +  0.03  
2 16 bits 2.72     -  0.01  
3 24 bits 1.16     -  0.01  
         
         

Katalogi

­
Katalogi
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 onet.pl 43.07     +  0.57  
2 wp.pl 20.95     +  0.16  
3 start24.pl 12.87     +  1.01  
4 google 4.58     +  0.12  
5 webwweb.pl 3.20     +  0.66  

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 google 94.35     -  0.16  
2 bing (msn/live) 1.49     -  0.17  
3 onet.pl 1.41     -  0.16  
4 wp.pl 0.84     +  0.23  
5 szukacz.pl 0.57     +  0.21  
­
Wyszukiwarki - Silniki
Lp Nazwa Wizyty (%)        Trend (p.p.)
1 Google 96.73     -  0.28  
2 MSN 1.49     -  0.18  
3 NetSprint 0.85     +  0.19  
4 Szukacz 0.57     +  0.21  
5 Yahoo 0.25     +  0.05  
 

Geolokalizacja

­
Kraje
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 United Kingdom 20.32     +  0.11  
2 Germany 17.41     -  0.46  
3 United States 11.08     +  0.09  
4 Ireland 5.64     +  0.10  
5 France 3.75     +  0.07  
­
Województwa
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 Mazowieckie 22.20     -  0.03  
2 Śląskie 13.27     +  0.06  
3 Wielkopolskie 8.35     -  0.10  
4 Małopolskie 7.09     +  0.09  
5 Dolnośląskie 6.95     -  0.04  
 

Cookies

­
Poziom Akceptacji Cookies
Lp Nazwa Odsłony (%)     Trend (p.p.)
1 cookie 99.09     +  0.01  
2 non-cookie 0.91     -  0.01  

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

© 2000 - 2009 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone. KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA