Sektor e-commerce w Polsce A.D. 2009

Drogi Czytelniku!

Sektor e-commerce w Polsce osiągnął poziom nasycenia? Podobnie jak przed rokiem 66 proc. internautów skorzystało z możliwości zakupu produktu lub usługi za pośrednictwem sieci – wynika z raportu „E-commerce 2009” przygotowanego przez Gemius SA we współpracy ze Skąpiec.pl. Mimo to, perspektywy rozwoju polskiego handlu elektronicznego są wciąż dobre.

Wprawdzie nie odnotowano wzrostu liczby klientów e-sklepów oraz aukcji internetowych, to jednak zdecydowana większość (blisko 80 proc.) kupujących w sieci zamierza nadal dokonywać e-zakupów z częstotliwością nie mniejszą niż dotychczas. Co więcej, prawie połowa (44 proc.) internautów niekupujących dotąd w sieci zamierza dokonać takiej transakcji w przyszłości.

Polscy internauci stają się coraz bardziej świadomymi i aktywnymi klientami aukcji oraz sklepów internetowych. Rozpoczynając zakupy w sieci wiedzą gdzie poszukiwać danego produktu lub informacji o nim. W tym celu coraz częściej decydują się na bezpośrednie odwiedzania stron aukcji i sklepów internetowych oraz porównywarek cen. Coraz rzadziej zaś korzystają z wyszukiwarek jako pierwszego źródła informacji o poszukiwanych produktach.

Wykres. Źródła informacji o produkcie

„W jaki sposób najczęściej rozpoczynasz poszukiwania produktów, które chcesz kupić w internecie?”

Źródło: „E-commerce w Polsce”, gemiusReport, maj 2009; N=1263 - respondenci, którzy kupowali w internecie

 

 Ostatnio pojawił się w sieci serwis Peryskop.pl, który łączy w sobie funkcjonalności wyszukiwarki i porównywarki produktów, a także agregatora opinii o produktach wystawionych przez użytkowników z całego świata.

Serwis pobiera obecnie ponad 600 tysięcy recenzji z ponad 500 kluczowych serwisów produktowych. Opisy i rankingi produktów tworzone są na podstawie analizy semantycznej od kilkunastu do kilkuset opinii wystawionych przez internautów na temat danego produktu. Na podstawie analizy znaczenia słów, zwrotów oraz całych zdań w treści dostępnych w serwisie recenzji, generowana jest jedna podsumowująca wszystkie informacje.

Więcej informacji na temat aktualnego stanu polskiego handlu elektronicznej znajdą Państwo w komunikacie prasowym „E-commerce 2009 – dojrzałość czy stagnacja?” dostępnym na stronie www.gemius.pl . Tymczasem, tradycyjnie już, zapraszam do zapoznania się z najnowszymi wynikami badania gemiusTraffic.



Z pozdrowieniami,

Karolina Skindel

Gemius SA



Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
Lp Nazwa Odsłony  Trend
1 Firefox 3.x 47.14  %  0.04 p.p.
2 MSIE 7.x 18.84  %  0.15 p.p.
3 MSIE 6.x 12.16  %  0.20 p.p.
4 Opera 9.x 8.78  %  0.03 p.p.
5 MSIE 8.x 5.88  %  0.25 p.p.
­
Przeglądarki - Grupy
Lp Nazwa Odsłony  Trend
1 Firefox 51.00  %  0.01 p.p.
2 MSIE 36.93  %  0.10 p.p.
3 Opera 9.03  %  0.02 p.p.
4 Chrome 2.01  %  0.03 p.p.
5 Safari 0.53  %  0.09 p.p.
­
Przeglądarki - Silniki
Lp Nazwa Odsłony  Trend
1 Gecko 51.20  %  0.01 p.p.
2 MSIE 36.94  %  0.09 p.p.
3 Opera 9.18  %  0.02 p.p.
4 WebKit/KHTML 2.54  %  0.11 p.p.
   

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
Lp Nazwa Odsłony  Trend
1 Windows XP 80.22  %  0.14 p.p.
2 Windows Vista 17.20  %  0.12 p.p.
3 Windows 7 0.59  %  0.03 p.p.
4 Windows 2000 0.51  %  0.01 p.p.
5 Linux 0.44  %  0.00 p.p.
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
Lp Nazwa Odsłony  Trend
1 Windows 99.12  %  0.01 p.p.
2 Unix 0.82  %  0.01 p.p.
3 other OS 0.06  %  0.00 p.p.
   
   

Urządzenia Mobilne

­
Urządzenia Mobilne - Modele
Lp Nazwa Odsłony  Trend
1 Apple iPhone 13.06  %  0.37 p.p.
2 Nokia E51 8.20  %  0.08 p.p.
3 Sony Ericsson K800 5.63  %  0.16 p.p.
4 Sony Ericsson K550 4.16  %  0.02 p.p.
5 Nokia 6300 3.44  %  0.10 p.p.
­
Urządzenia Mobilne - Producenci
Lp Nazwa Odsłony  Trend
1 Nokia 43.97  %  0.22 p.p.
2 Sony Ericsson 25.86  %  0.06 p.p.
3 Apple 15.10  %  0.47 p.p.
4 Samsung 8.46  %  0.07 p.p.
5 LG 2.81  %  0.12 p.p.

Ekran

­
Flash Player
Lp Nazwa Odsłony  Trend
1 wersja 10 70.18  %  0.47 p.p.
2 wersja 9 16.08  %  0.62 p.p.
3 nie zainstalowany 12.86  %  0.19 p.p.
4 wersja 6 0.43  %  0.02 p.p.
5 wersja 8 0.23  %  0.00 p.p.
­
Rozdzielczości
Lp Nazwa Odsłony  Trend
1 1024x768 34.61  %  0.10 p.p.
2 1280x800 20.33  %  0.08 p.p.
3 1280x1024 17.58  %  0.08 p.p.
4 1440x900 7.27  %  0.00 p.p.
5 1152x864 5.60  %  0.02 p.p.
­
Głębia Kolorów
Lp Nazwa Odsłony  Trend
1 32 bits 95.96  %  0.01 p.p.
2 16 bits 2.86  %  0.00 p.p.
3 24 bits 1.15  %  0.01 p.p.
   
   

Katalogi

­
Katalogi
Lp Nazwa Wizyty  Trend
1 onet.pl 41.48  %  2.00 p.p.
2 wp.pl 22.33  %  0.98 p.p.
3 start24.pl 12.08  %  0.11 p.p.
4 dmoz.org 3.30  %  0.09 p.p.
5 google 3.28  %  0.27 p.p.

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
Lp Nazwa Wizyty  Trend
1 google 94.21  %  0.12 p.p.
2 onet.pl 1.89  %  0.17 p.p.
3 bing (msn/live) 1.47  %  0.08 p.p.
4 wp.pl 0.84  %  0.19 p.p.
5 interia.pl 0.58  %  0.01 p.p.
­
Wyszukiwarki - Silniki
Lp Nazwa Wizyty  Trend
1 Google 97.06  %  0.27 p.p.
2 MSN 1.48  %  0.08 p.p.
3 NetSprint 0.89  %  0.22 p.p.
4 Yahoo 0.38  %  0.07 p.p.
   

Regiony

­
Kraje
Lp Nazwa Odsłony  Trend
1 United Kingdom 21.14  %  0.66 p.p.
2 Germany 18.15  %  0.38 p.p.
3 United States 11.14  %  0.51 p.p.
4 Ireland 5.93  %  0.01 p.p.
5 Netherlands 3.70  %  0.19 p.p.
­
Województwa
Lp Nazwa Odsłony  Trend
1 Mazowieckie 22.97  %  0.09 p.p.
2 Śląskie 12.93  %  0.24 p.p.
3 Wielkopolskie 8.24  %  0.25 p.p.
4 Małopolskie 7.09  %  0.01 p.p.
5 Dolnośląskie 6.69  %  0.18 p.p.

Cookies

­
Cookies
Lp Nazwa Odsłony  Trend
1 cookie 99.06  %  0.00 p.p.
2 non-cookie 0.94  %  0.00 p.p.

Triangle KOMENTARZ 1

Zmiana udziału procentowego odsłon, jaka w tygodniu 20.07 - 26.07.2009 nastąpiła dla niektórych statystyk, spowodowana jest udoskonaleniem
algorytmu przeliczającego dane.

Triangle   ZASADY CYTOWANIA DANYCH

Zachęcamy do cytowania statystyk, które publikujemy w serwisie gemiusRanking PL. W przypadku cytowania wyników badania gemiusTraffic, prosimy o każdorazowe podawanie źródła pochodzenia danych w następującej formie:

"Źródło: Gemius SA, gemiusTraffic, dd/mm/rr - dd/mm/rr"

Przy wykorzystaniu wyników badania w internecie, prosimy o dodatkowe podanie linku do naszego serwisu www.ranking.pl. Szczegółowe informacje o sposobie obliczania rankingów dostępne są w dziale Metodologia serwisu gemiusRanking PL.

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

© 2000 - 2009 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone. KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA