Internauci a wideo w sieci

Drogi Czytelniku!

Trzy czwarte (76 proc.) internautów ogląda w sieci materiały wideo – wynika z raportu Gemius SA „Internauci a wideo i audio w sieci”. Z reklamą w materiałach wideo spotkała się zdecydowana większość badanych, którzy kiedykolwiek oglądali treści wideo w internecie. Internauci nie lubią reklam w internecie, uważają je za nieinteresujące oraz, że nie stanowią dobrego sposobu dotarcia do osób takich jak oni.

Osoby oglądające materiały wideo w sieci można podzielić na aktywne i bierne. Po stronie aktywnych internautów znajduje się 42 proc. respondentów, którzy specjalnie wyszukują takie materiały w internecie. Bierni (36 proc.) to z kolei ci, którzy najczęściej natrafiają na takie materiały przy okazji przeglądania innych treści internetowych lub poprzez linki nadesłane im przez znajomych.

Podstawowym celem korzystania z materiałów wideo jest relaks i rozrywka – aż 84 proc. osób oglądających treści wideo czyni to właśnie w tym celu. Dużo rzadziej internauci wskazywali potrzebę bycia na bieżąco, orientowania się w życiu kulturalnym, rozwijania hobby czy też wskazywali na cele edukacyjne i naukowe.

Materiały muzyczne, treści humorystyczne i rozrywkowe, a także materiały związane z filmem i kinem – to najpopularniejsza tematyka oglądanych w sieci plików wideo. Kobiety dużo częściej niż mężczyźni wybierają materiały wideo dotyczące życia gwiazd i stylu życia, dużo rzadziej zaś o tematyce sportowej, erotycznej, motoryzacyjnej czy dotyczącej komputerów, elektroniki i nowych technologii. Młodszych internautów bardziej interesują treści muzyczne, rozrywkowe oraz filmowe. Z kolei starsi oglądają częściej od młodszych materiały filmowe dotyczące polityki i społeczeństwa, turystyki i podróży oraz nieruchomości i budownictwa.

Z reklamą w materiale wideo spotkało się blisko trzy czwarte (73 proc.) internautów, którzy kiedykolwiek oglądali treści wideo w sieci. Reklamy w materiałach wideo są negatywnie oceniane – badani uważają je za nieinteresujące, denerwujące, nienowoczesne oraz są zdania, że nie przyciągają one uwagi oraz nie stanowią dobrego sposobu dotarcia do konsumentów takich jak oni.

Negatywne nastawienie internautów do takiej formy reklam przejawia się w ich zachowaniach. Dwie trzecie (76 proc.) badanych aktywnie unika z nimi kontaktu, np. poprzez rezygnację z dalszego oglądania materiału wideo czy poprzez próby jej przewinięcia. Zaledwie co siódmy (15 proc.) deklaruje gotowość do obejrzenia chociaż fragmentu spotu reklamowego. 

Wykres: Zachowania w stosunku do reklam w materiale wideo w internecie

„Co najczęściej robisz, napotykając reklamę przed lub w trakcie oglądanego w internecie materiału?”

N = 629 (internauci, którzy kiedykolwiek spotkali się z reklamą przed lub w trakcie oglądanego w internecie materiału wideo)

Źródło: „Radio internetowe i treści wideo w internecie”, gemiusAdHoc, marzec 2009

Mimo antypatii do reklam w materiałach wideo w internecie, większość odbiorców (69 proc.) akceptuje ich obecność w zamian za możliwość oglądania darmowych treści wideo. Gotowość do płacenia za wolne od reklam materiały wideo wyraził jedynie co dziesiąty użytkownik treści wideo w sieci.

Więcej informacji na temat badania znajdą Państwo w raporcie „Internauci a wideo i audio w sieci” dostępnym na stronie www.gemius.pl. Tymczasem zapraszam do zapoznania się z najnowszymi wynikami badania gemiusTraffic.

Z pozdrowieniami,
Karolina Skindel
Gemius SA


Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
LpNazwaOdsłony 
1 Firefox 3.x 43.68  %
2 MSIE 7.x 19.33  %
3 MSIE 6.x 17.89  %
4 Opera 9.x 8.44  %
5 MSIE 8.x 4.06  %
­
Przeglądarki - Grupy
LpNazwaOdsłony 
1 Firefox 47.52  %
2 MSIE 41.33  %
3 Opera 8.49  %
4 Chrome 1.79  %
5 Safari 0.41  %
­
Przeglądarki - Silniki
LpNazwaOdsłony 
1 Gecko 47.74  %
2 MSIE 41.34  %
3 Opera 8.62  %
4 WebKit/KHTML 2.20  %
 

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
LpNazwaOdsłony 
1 Windows XP 81.61  %
2 Windows Vista 15.94  %
3 Windows 2000 0.51  %
4 Windows 7 0.50  %
5 Linux 0.42  %
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
LpNazwaOdsłony 
1 Windows 99.17  %
2 Unix 0.78  %
3 other OS 0.05  %
 
 

Urządzenia Mobilne

­
Urządzenia Mobilne - Modele
LpNazwaOdsłony 
1 Apple iPhone 14.31  %
2 Nokia E51 8.49  %
3 Sony Ericsson K800 5.73  %
4 Sony Ericsson K550 4.34  %
5 Nokia 6300 3.72  %
­
Urządzenia Mobilne - Producenci
LpNazwaOdsłony 
1 Nokia 44.28  %
2 Sony Ericsson 25.81  %
3 Apple 16.53  %
4 Samsung 8.59  %
5 LG 1.92  %

Ekran

­
Flash Player
LpNazwaOdsłony 
1 wersja 10 67.12  %
2 wersja 9 19.30  %
3 nie zainstalowany 11.96  %
4 wersja 6 1.01  %
5 wersja 7 0.33  %
­
Rozdzielczości
LpNazwaOdsłony 
1 1024x768 35.02  %
2 1280x800 20.09  %
3 1280x1024 17.80  %
4 1440x900 7.22  %
5 1152x864 5.69  %
­
Głębia Kolorów
LpNazwaOdsłony 
1 32 bits 96.01  %
2 16 bits 2.85  %
3 24 bits 1.12  %
 
 

Katalogi

­
Katalogi
LpNazwaWizyty 
1 onet.pl 39.85  %
2 wp.pl 23.34  %
3 start24.pl 11.98  %
4 google 4.17  %
5 gwiazdor.pl 3.30  %

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
LpNazwaWizyty 
1 google 94.08  %
2 bing (msn/live) 1.72  %
3 onet.pl 1.54  %
4 wp.pl 0.88  %
5 interia.pl 0.68  %
­
Wyszukiwarki - Silniki
LpNazwaWizyty 
1 Google 96.57  %
2 MSN 1.73  %
3 NetSprint 0.93  %
4 Yahoo 0.34  %
5 Szukacz 0.30  %

Regiony

­
Kraje
LpNazwaOdsłony 
1 United Kingdom 21.07  %
2 Germany 18.21  %
3 United States 10.68  %
4 Ireland 6.56  %
5 Netherlands 3.69  %
­
Województwa
LpNazwaOdsłony 
1 Mazowieckie 22.88  %
2 Śląskie 13.16  %
3 Wielkopolskie 8.37  %
4 Małopolskie 7.18  %
5 Dolnośląskie 7.06  %

Cookies

­
Cookies
LpNazwaOdsłony 
1 cookie 99.11  %
2 non-cookie 0.89  %

Triangle KOMENTARZ

Przeglądarka Opera - wersja "10.0 Beta" - przedstawia się jako "Opera 9.8" w związku z czym w naszym zestawieniu właśnie w ten sposób podajemy jej etykietę.

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

© 2000 - 2009 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone. KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA