gemiusRanking PL logo kontakt@ranking.pl

Kryzys okiem internautów

Drogi Czytelniku!

Firma Gemius SA zbadała nastroje ekonomiczne polskich internautów. Wydatki na żywność, stałe opłaty, leki oraz inne artykuły pierwszej potrzeby to dziedziny życia, w których internauci najbardziej odczuwają skutki kryzysu finansowego – wynika z raportu „Finanse i plany finansowe internautów”, marzec - kwiecień 2009.

W mniejszym lub większym stopniu, kryzys dotyka co trzeciego dorosłego użytkownika sieci. Konsekwencje pogarszające się sytuacji gospodarczej częściej dostrzegają kobiety (34 proc.) niż mężczyźni (28 proc.). Odsetek osób odczuwających skutki załamania gospodarczego wzrasta wraz z wiekiem internautów.

SKUTKI KRYZYSU W OPINII INTERNAUTÓW
Internauci zapytani o szczegółowe wskazanie dziedzin życia, w których najbardziej odczuwają skutki kryzysu finansowego, najczęściej wskazywali wydatki na żywność, stałe opłaty, leki oraz inne artykuły pierwszej potrzeby. Badani skarżyli się na wzrost tych wydatków, bądź informowali, że na nich oszczędzają np. wybierając tańsze produkty. Takiej odpowiedzi udzieliła jedna piąta (24 proc.) respondentów doświadczających skutków kryzysu gospodarczego w swoim życiu prywatnym. Przekłada się to na około 7 proc. wszystkich badanych.

Wykres 1. Najczęściej wskazywane efekty kryzysu finansowego
„W jakich dziedzinach życia najbardziej odczuwasz skutki kryzysu finansowego?”Kryzys okiem internatów

N=2 299, badani, którzy odczuwają w życiu codziennym skutki kryzysu finansowego
Źródło: Gemius SA, badanie gemiusReport, „Finanse i plany finansowe internautów”, marzec - kwiecień 2009

Wydarzenia w pracy internautów również wpływają na ich postrzeganie kryzysu gospodarczego. Badani, odczuwający skutki kryzysu, wskazywali na pogorszenie sytuacji w firmie czy branży, w której pracują, oraz uskarżali się na kłopoty ze znalezieniem pracy, przypadki obniżenia zarobków czy problemy z wypłatą. Ponadto sygnalizowali konieczność zrezygnowania z wydatków „okazjonalnych”, takich jak wycieczki, sprzęt elektroniczny, samochody, itp.

PRZYSZŁOŚĆ – WIELKA NIEWIADOMA
Internauci są podzieleni w postrzeganiu swojej przyszłości finansowej. Jedna czwarta respondentów przewiduje, że pod koniec 2009 roku ich sytuacja będzie lepsza niż obecnie, jedna piąta sądzi odwrotnie. Natomiast, 22 proc. badanych uważa, że ich sytuacja ekonomiczna nie ulegnie zmianie.

 Wykres 2. Przewidywana sytuacja finansowa pod koniec 2009 roku
„Jak sądzisz, jaka będzie Twoja sytuacja finansowa pod koniec 2009 roku?”

Kryzys okiem internautów

N=7 595, wszyscy badani
Źródło: Gemius SA, badanie gemiusReport, „Finanse i plany finansowe internautów”, marzec - kwiecień 2009

Mężczyźni postrzegają swoją przyszłość finansową bardziej optymistycznie niż kobiety. Pozytywnie myślenie w tej kwestii charakteryzuje również osoby w wieku 18 – 34 lat. Największymi pesymistami są internauci w wieku 45 lat i więcej – jedna trzecia (34 proc.) z nich uważa, że ich sytuacja finansowa ulegnie pogorszeniu, a jedynie co szósty (16 proc.) sądzi, iż ulegnie ona polepszeniu.

Z pozdrowieniami,
Karolina Skindel
Gemius SA 

 

Triangle  Statystyki

Przeglądarki

­
Przeglądarki
LpNazwaOdsłony 
1 Firefox 3.x 42.00  %
2 MSIE 7.x 21.64  %
3 MSIE 6.x 19.19  %
4 Opera 9.x 8.22  %
5 Firefox 2.x 4.13  %
­
Przeglądarki - Grupy
LpNazwaOdsłony 
1 Firefox 46.81  %
2 MSIE 42.49  %
3 Opera 8.33  %
4 Chrome 1.54  %
5 Safari 0.37  %
­
Przeglądarki - Silniki
LpNazwaOdsłony 
1 Gecko 47.04  %
2 MSIE 42.50  %
3 Opera 8.45  %
4 WebKit/KHTML 1.91  %
 

Systemy Operacyjne

­
Systemy Operacyjne
LpNazwaOdsłony 
1 Windows XP 81.76  %
2 Windows Vista 15.84  %
3 Windows 2000 0.56  %
4 Linux 0.43  %
5 Windows 98 0.42  %
­
Systemy Operacyjne - Rodziny
LpNazwaOdsłony 
1 Windows 99.13  %
2 Unix 0.82  %
3 other OS 0.05  %
 
 

Urządzenia Mobilne

­
Urządzenia Mobilne - Modele
LpNazwaOdsłony 
1 Apple iPhone 14.95  %
2 Nokia E51 8.29  %
3 Sony Ericsson K800 6.04  %
4 Sony Ericsson K550 4.49  %
5 Nokia N95 3.68  %
­
Urządzenia Mobilne - Producenci
LpNazwaOdsłony 
1 Nokia 42.27  %
2 Sony Ericsson 26.68  %
3 Apple 17.53  %
4 Samsung 8.98  %
5 LG 1.71  %

Ekran

­
Flash Player
LpNazwaOdsłony 
1 wersja 10 63.04  %
2 wersja 9 22.76  %
3 nie zainstalowany 12.07  %
4 wersja 6 1.37  %
5 wersja 7 0.41  %
­
Rozdzielczości
LpNazwaOdsłony 
1 1024x768 35.40  %
2 1280x800 20.69  %
3 1280x1024 17.85  %
4 1440x900 7.16  %
5 1152x864 5.62  %
­
Głębia Kolorów
LpNazwaOdsłony 
1 32 bits 95.86  %
2 16 bits 2.95  %
3 24 bits 1.16  %
 
 

Katalogi

­
Katalogi
LpNazwaWizyty 
1 onet.pl 41.43  %
2 wp.pl 25.76  %
3 start24.pl 9.89  %
4 google 3.65  %
5 dmoz.org 2.79  %

Wyszukiwarki

­
Wyszukiwarki - Domeny
LpNazwaWizyty 
1 google 94.17  %
2 bing (msn/live) 1.62  %
3 onet.pl 1.34  %
4 wp.pl 1.04  %
5 interia.pl 0.47  %
­
Wyszukiwarki - Silniki
LpNazwaWizyty 
1 Google 96.36  %
2 MSN 1.64  %
3 NetSprint 1.11  %
4 Szukacz 0.45  %
5 Yahoo 0.26  %

Regiony

­
Kraje
LpNazwaWizyty 
1 United Kingdom 21.36  %
2 Germany 16.98  %
3 United States 11.48  %
4 Ireland 6.43  %
5 France 3.56  %
­
Województwa
LpNazwaOdsłony 
1 Mazowieckie 23.66  %
2 Śląskie 12.95  %
3 Wielkopolskie 8.31  %
4 Małopolskie 7.03  %
5 Dolnośląskie 6.82  %

Cookies

­
Cookies
LpNazwaOdsłony 
1 cookie 99.11  %
2 non-cookie 0.89  %

Aby zrezygnować z otrzymywania biuletynu, proszę wypełnić formularz znajdujący się na stronie gemiusRanking PL.

© 2000 - 2009 Gemius SA. Wszelkie prawa zastrzeżone. KONTAKT  |  gemiusRanking PL  |  GEMIUS SA